.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 16:42:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak poprawic osiagi 2.8 AAH
PostNapisane: 12.sty.2005 01:50:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Cześć jak w temacie może mi doradzicie jak poprawić troche osiągi 2.8 V6 bez zbytniej ingeręcji w silnik i bez dużych nakładów finansowych.
Ma ktos może coś takiego na Chipie?? jaka jest wtedy ruznica?

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 09:31:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Obróbka głowic 1000zł za szt.
Sportowe wałki 500zł szt
Jakiś sensowny dolocik pewnie ok. 500-800zł
Kolektory wydechowe ok 1000zł szt
Układ wydechowy ok 1500zł
Na koniec chipek i jakieś strojenie.

Po podliczeniu kosztów lepiej silnik uturbić ok. 12000zł na dwóch turbinach.
Ostatnio na jakimś forum widziałem AAH z jedną turbawką :galy:

Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 09:46:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 14:08:05
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Troszeczke mnie zaskoczyła cena uturbienia silnika v6. 12 tyś to troche za mało. Trzeba dodać kute tłoki, korbowody, zmienić chłodnice oleju. Najlepiej to przed instalacją turbo zrobić generalny remont silnika... Do tego dochodzi sprzęgło, hamulce, zawieszenie, wydech...

Też się zastanawiałem nad uturbieniem mojego autka ale to się nie opłaca. Taniej wyjdzie kupić silnik 1,8T i zrobic swap.

Tylko to już nie jest to samo...

Narazie zbieram fundusze na wizyte w CHMS w Nadarzynie (wersja GT), do tego chip, wydech el-tec i to narazie wystarczy... Może kiedyś jakieś suszarki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 10:14:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Jesli mowa o takich sumach to mysle ze mozna juz powaznie myslec o swapie na 2.7 V6 ;)
Widzialem ostatnio 2.7 z S4 z okablowaniem i z kompem za 8tpln

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 11:54:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Bez ingerencji w silnik to nie bardzo ma sens. Pochipie auto będzie trochę żwawsze, ale chip nie jest za darmo. Pogadałbym na Twoim miejscu z Chojnackim o przeróbce GT.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 17:09:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Chojnacki za pakiet GT nieźle kasuje, tym rardziej że koszta są x2
A za uturbienie, tyle mi zaśpewano w w Promotorze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 17:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 14:08:05
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wersja GT u Chojnackiego kosztuje ok 4000. To jest koszt robocizny uszczelek, uszczelniaczy zaworowych etc. (oczywiście oryginalnych kupionych w serwisie) Jeżeli chodzi o promotora to napewno nie oddam mojego autka w ich ręce bo troszke się o nich naczytałem a poza tym kiedys mnie w nieładny sposób zbyli... Prędzej zostawiłbym auto w VTG.

Coś za tanio policzyli ale domyślam się dlaczego...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 00:17:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Czyli lepiej sprzedać 2.8 i kupić 4.2 to juz lata bez zadnych udoskonalen:)

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 16:47:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Doszły mnie słuchy, że silnik 2.2T (aby, 3b) pasuje bezproblemowo, ile w tym prawdy to pewnie Hans będzie wiedział, zresztą sam mam podobny problem z moim 2.8, uturbić to porządnie to przynajmniej 8tyś (sam robisz) lub 14 jak ktoś robi, kutych gratów na początek nietrzeba, dół podobno spokojnie wytrzymuje 250 ale na quattro to troszke przymało :D Narazie męcze się by przygotować autko pod jakieś 350-400km :D Jak chesz tanio poprawić osiągi auta to na początek sprawdź filtry, powymieniaj oleje, wymień katalizatory :peace: U mnie po pozbyciu się samych katalizatorów i wymianie filtrów auto zrobiło się zdecydowanie żwawsze, ale dla niektórych to wraz za mało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 17:15:33 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wszystkie silniki w Audi sa wymienne , pasuja zarowno do mocowan jak i skrzyn biegow ... oprocz silnikow 4ro cylindrowych

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 17:25:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Czyli Hans mówisz że 3B, wejdzie spokojnie na miejsce AAH beż użycia przecinaka i migomatu, chyba zmieniam plany, co 5 garów to 5 garów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 18:10:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no :peace: ...tylko nie zapomnij o wymianie calej wiazki bo to sie rozni diametralnie :D

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 21:46:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Tak czy siak rzeźba mnie kolosalna czeka w każdym wypadku, a 5 garów i 3 calowa rura pod podgłogą powoduje u mnie szybsze bicie serca :D Teraz tylko wykopać jakieś 2.2T do remontu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2005 22:19:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Z tego co się oriętuję to tuning silnika benzynowego to tylko dołożenie doładowania + całość z tym związana. Jakieś tam chipsy itp itd , stożki, to przyrosty mocy rzędu 4-10% i duże koszty w porównaniu do przyrostu mocy, a więc się nie opłaca.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 00:07:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Ja chyba jedna zbieram kaske na S 4.2 miałem przyjemnosc przejechać sie czyms takim i musze przyznac ze mi się spodobało szczegulnie odczułem różnice jak wsiadłem póxniej do swojej 2.8 myślałem ze wsiadłem do malucha :) nie jeździłem 2.2 T nie wiem czy chasa lepiej od 4.2 ale V8 ten odgłoś wydostajacy sie z rury wydechowej taka niunia to już coś.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 16:09:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Karli, można iść w tuning N/A niestety koszta dość spore, wymiany wałków, ITB, tłoki zwiększające stopień sprężania itp, wyciągnąć też można sporo, przykładowo jedna "gejowata" Honda w stanach na bloku silnia H22A kręci niskie 9 i czasem 8 padają na 400m, a u nas ciężko 11 strzelić :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: