.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 21:06:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Regulacja sprzegła B4 2,6 Q czy coś się da zrobić.?
PostNapisane: 24.wrz.2004 08:45:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Witam kompanów od kiedy kupiłem moją niunie a muneło już ze 3 miesiące mam jakby zawysoko pedał sprzęgła to znaczy zawysoko łapie a przynajmniej takie mam odczucie.. Nosze się z zamiarem zrobienia jakiejś regulacji o ile się wogóle da.? no i właśnie tu moje pytanie czy wogóle się da tu coś regulować.??

A jeśli się da to powiećcie gdzie tego szukać.???

P.S. Zgwałciłem szukarke ale niestety odpowiedzi nieznalazłem.. Mam nadzieje że jest pełnoletnia :P

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 08:54:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Nie wiem jak jest w B4 ale w B2 miałem na łapie linki sprzęgła takie 2 nakrętki i w zalezności od tego w ktorą strone je przekręciłem to sprzęgło brało wyżej lub niżej.
A wszystko opierało sie o taką samą zasade jak hamulce w rowerze.

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 09:17:56 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
W B4 nie ma regulacji sprzęgła. Reguluje się ono samo. Sprzegło jest sterowane hydraulicznie. Jeśli sprzęgło się nie ślizga, jeśli biegi wchodzą lekko a ruszanie jest płynne to masz wszystko ok.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 12:59:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 13:59:57
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Dołączam się do pytania z tą tylko różnicą że chodzi mi o silnik ABT 2.0
Sprzęgło bierze mi bardzo wysoko mimo że jeżdżę już prawie dwa miesiące tym autem , to nie mogę się przyzwyczaić .Zaglądałem na silnik w poszukiwaniu jakiejś linki niestety nie znalazłem ,czyżbym też miał hydrauliczne a jeśli tak to czy da się je wyregulować .

_________________
Audi B4/2,0 kat/ABT/LPG/92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 15:16:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2003 18:43:17
Posty: 137
Lokalizacja: Radom
We wszystkich B4 jest hydrauliczne sprzęgło, w B3 tylko w silniku 1.6 było mechaniczne sprzegło na linke.

_________________
--AUDI 80 B3 1.8 S 91r--
--AUDI A4 B8 2.0 Tdi 11r--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 20:24:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 13:59:57
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
A czy jest możliwość regulacji hydraulicznego sprzęgła w B4

_________________
Audi B4/2,0 kat/ABT/LPG/92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 20:31:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
PiotrB4 napisał(a):
A czy jest możliwość regulacji hydraulicznego sprzęgła w B4


No przecież dopiero co MaridK napisał że...
Cytuj:
W B4 nie ma regulacji sprzęgła. Reguluje się ono samo. Sprzegło jest sterowane hydraulicznie.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 20:39:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
U mnie to samo.
Mam wrażenie, że pedał jest za wysoko. Czasem, kiedy nie do końca wcisnę sprzęgło to biegi wchodzą mi z lekkim zgrzytem.
Poza tym wszystko ok. Wysprzęgla i bez problemu da się łagodnie ruszyć. Tylko ten pedał...

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 22:40:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
jak wam za wysoko bieraze to znaczy zę tarcza się już pomału kończy. W hydraulice nie ma regulacji, jest "samoregulacja" ale jak wciskasz pedał to do końca czyli pompujesz na maxa a to znaczy zę siłownik i tak i tak wypchnie ramię do końca a jak tarcza jest cieńsza to łapie później i tak coraz później aż się zaczyna ślizgać. Niestety oryginalnie montowane tarcze mają okłądziny bez nacięć co powoduje ze okładzina nie zbiera pyłu a to z kolei powoduje duższy poślizg tarczy a to z kolei jej szybsze zużycie - specjalnie tak kutafony robią zęby szybciej wymianiać. W tarczy ze sklepu (tego samego producenta i tego damego modelu sprzęgło ma już nacięcia na okładzinie :< ). Ja się wkurzyłem i zregenerowałem swoją tarczę za 70zł i po sprawie - lata jak nówka :diabel:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 13:56:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
No i stało się!! :zly:
Podpiąłem załadowaną przyczepę (ok. 1T), zadymiło, zaśmierdziało bakelitem i... Puściłem pedał, silnik pracuje a auto nie jedzie.
Po odpięciu "ogona" i ostudzeniu auto jeździ ale sprzęgło działa trochę miękko i łapie b. wysoko.
Nowe sprzęgło, komplet do mojego to ponoć 1,3tys. zł.
Czy ktoś wie gdzie taniej i co wybrać??
Czy przy okazji warto wymienić jakieś gumki w hydraulice?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 14:08:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
jak isę nie zapowietrzało to nie ruszaj gumek. Najpierw zdemontuj sprzęgło. Jeśłi się okaże że docisk jest ok to wystarczy zregenerować tarczę za około 100zł (znam goscia któy to dobrze robi), ewentualnie liznać docisk żeby był gładki i koło zmaochowe na tokarce, założyć nowe łożysko wyciskowe i w drogę :peace:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 15:57:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
no mi sie też zdaża ciągnać takie przyczepy. i raz mi się zdażyło zajarać sprzębiełko niestety cofiąć z przyczepą pod du...... góre śmierdziało nieludzko ale jakoś negatywnych spostrzerzeń po tym icnydencie niemam a było to jakieś 5 tyś km temu także mi sie udało ty jak widze niemiałeś tyle szcześcia..:(
możę lepiej tak jak kolega radzi zregenerować tarcze ewentylanie kupić nową a nie wymieniać całość.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 22:54:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Cytuj:
śmierdziało nieludzko

Oj tak!! I kłęby białego dymu spod maski.
Nie napisałem, że tę przyczepę wyciągałem z grzązkiego terenu. Trochę musiałem manewrować na półsprzęgle, ze 20 min.

Tak jak pisałem wcześniej, sprzęgło łapie bardzo wysoko, prawie na końcu skoku. Wnioskuję z tego, że docisk już nie żyje.
Poza tym wcześniej bywało kilka razy, że sprzęgło nie odbijało do końca, pedał zostawał w połowie drogi. Wymienę je w całości. Ma już 240tys. km. przebiegu, należy mu się.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 13:14:49 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
HEJ,
ja tez mialem takie przemyslenia jak zaczynalem jezdzic Audi.
ale kiedys bylem w de i potpatrzylem jak mama mojego kumpla jezdzi audi - ona prawie muskala sprzeglo - bralo bardzo wysoko.
po prostu trzeba sie przestawic, ze to juz nie Fiat albo Toyota, gdzie musisz dusic do podlogi.
mi tam bardzo sie to podoba.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 16:43:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
to nie o wysokosc sprzegła chodzi bo ja sie da regulowac...

zanim zaczniesz wymienic moze sprobuj podregulowac wedlug mojego opisu z topiku o regulacji moze pomoze... puki nieslizga to jezdzij.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 18:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Esperak napisał(a):
to nie o wysokosc sprzegła chodzi bo ja sie da regulowac...

zanim zaczniesz wymienic moze sprobuj podregulowac wedlug mojego opisu z topiku o regulacji moze pomoze... puki nieslizga to jezdzij.


regulować d a sie samo położenie pedału ale nie momentu w którym sprzęgło "bierze" bo to hydraulika która się samoreguluje

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 09:29:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
nio przecież tak pisze... czytałeś może opis regulacji.?

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2005 18:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
A co zrobic jesli przy puszczaniu sprzegla czuc ze wyrywa xzbyt mocno do przodu, jest taki efekt jakby odrazu lapalo i to zbyt mocno?
Przeglo bylo przezemnie wymienione na sachs w zeszlym roku.
Wydaje mi sie ze nie powinno szarpac tak autem przy ruszaniu, czy to moze normalne w quattro?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2005 18:53:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
MIKI: najnormalniejsze

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2005 19:15:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Mialem okazje pojezdzic cabrio 2.6V6 bez quattro i takich rwan nie bylo wiec wydawalo mi sie ze cos jest nie tak
Uroki quattro :diabel:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: