.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 22:50:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi QUATTRO problem na śliskim
PostNapisane: 21.sty.2005 23:30:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2005 23:40:20
Posty: 179
Lokalizacja: Jaworzno
Cześć mam pytanie do właścicieli AUDI z napędem quattro czy na śliskiej nawierzchni też macie problemy z pokonywaniem zakrętów bo moja audiczka bardzo łatwo wpada w poślizg a wydawać by się mogło że 4x4 to się powinno trzymać świetnie. Czy to może być powodem rozdziału napędu 50-50 przód z tyłem.

Pozdrawiam audi maniaków

_________________
Audi 80/B4 QUATTRO COMPETITION EDITION 2.0 16V 140KM ACE + GAZ BRC 94r - HISTORIA 2004 do 2007
Audi A4 1.9TDI 110KM avant 98r - jeszcze chwile
Audi A4 B7 1.9TDI avant 2006r - moja nowa miłość :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 00:26:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
może za duzo gazu ujmujesz w zakrętach :) a trzeba dodawać i wtedy ładnie wyciąga :) a objaw taki owszem mam jak dyfer zablokuję :) ale wtedy na ślizgim to jest zabawa.

a tak BTW: długo jeździsz quattro? jak nie to jedź sobie na jakiś ośniezony placyk i baw się do bólu dopóki auta nie będziesz czuł

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 09:02:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Hehe... ostatnio jechałem za jakąś starą Corollą. Ona pokonywała zakręty normalnie, a mi dupę wynosiło na każdym. Ale w moim przypadku do wina kiepskich opon. Po pierwsze są to zimówki sportowe (kiepskie trzymanie boczne), a po drugie są już stare.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 09:11:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
piotr napisał(a):
objaw taki owszem mam jak dyfer zablokuję :) ale wtedy na ślizgim to jest zabawa.


nie rozłącza Ci powyżej 20km/h?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 10:13:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
eomaciu napisał(a):
piotr napisał(a):
objaw taki owszem mam jak dyfer zablokuję :) ale wtedy na ślizgim to jest zabawa.


nie rozłącza Ci powyżej 20km/h?

Mi nie :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 16:02:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
eomaciu napisał(a):
nie rozłącza Ci powyżej 20km/h?


Rozłącza, ale jak zrobię start na skręconych kołach to zaczyna auto tańczyć :D I tylko wtedy quattro jest niestabilne ;) ale zabawa świetna :D

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 17:56:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Sprawdź zbierzność, u mnie po robocie zawieszenia jeszcze nieustawiałem i czasem na śniegu ciężko auto utrzymać na prostej :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 17:59:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
trza przyznać że Q łatwij wpada w poślizg dupą niewiem dlaczego ale też to zauważyłem innymi furami pokonuje zakręt na luzie a moją niunią dupa tańcuje ki czort wie dlaczego możę zacieżka jest z tym dyferencjałem i dlatego zarzuca.?

ale tym sie nieprzejmuje przynajmniej moge się pobawić w kontrowanie tylko żonka źielenieje... hehehe. Zato na górkach jest super inni stoją a ja śmigam. :597:

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi QUATTRO problem na śliskim
PostNapisane: 22.sty.2005 19:28:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Lofi napisał(a):
Cześć mam pytanie do właścicieli AUDI z napędem quattro czy na śliskiej nawierzchni też macie problemy z pokonywaniem zakrętów bo moja audiczka bardzo łatwo wpada w poślizg a wydawać by się mogło że 4x4 to się powinno trzymać świetnie. Czy to może być powodem rozdziału napędu 50-50 przód z tyłem.

Pozdrawiam audi maniaków


a od kiedy w Audi jest rozklad tylko 50/50 ? hę? ...moze czas sie doksztalcic w koncu ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: no nie wiem
PostNapisane: 22.sty.2005 21:43:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2005 23:40:20
Posty: 179
Lokalizacja: Jaworzno
Tego czy w Audi jest rozkład siły 50-50 to nie jestm pewien tak mi się kiedyś o uszy obiło. Jeżeli ktoś posiada jakieś dokładniejsze dane techniczne co do mojego autka lub napędu quattro to był bym bardzo wdzięczny za udostępnienie.

_________________
Audi 80/B4 QUATTRO COMPETITION EDITION 2.0 16V 140KM ACE + GAZ BRC 94r - HISTORIA 2004 do 2007
Audi A4 1.9TDI 110KM avant 98r - jeszcze chwile
Audi A4 B7 1.9TDI avant 2006r - moja nowa miłość :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: no nie wiem
PostNapisane: 22.sty.2005 22:29:14 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Lofi napisał(a):
Tego czy w Audi jest rozkład siły 50-50 to nie jestm pewien tak mi się kiedyś o uszy obiło. Jeżeli ktoś posiada jakieś dokładniejsze dane techniczne co do mojego autka lub napędu quattro to był bym bardzo wdzięczny za udostępnienie.


Wystarczy użyć szukaczki :!:

W momencie uślizgu kół na jednej osi część momentu przenoszona jest na drugą oś.w W quattro do każdego koła doprowadza się jedynie 25% mocy. Mniejszy moment obrotowy oznacza mniejsze ryzyko poślizgu, lepszą przyczepność i większy margines bezpieczeństwa w trakcie różnych manewrów.
W Audi quattro napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła. Jakie to niesie korzyści? W idealnym przypadku każde koło potrzebuje jedynie połowę mocy wymaganej przez normalny jednoosiowy zespół napędowy. Ponieważ całkowita moc przekazywana przez każde koło (suma siły ciągu i bocznych sił na nie działających) jest ograniczona, Audi quattro może przenieść na nawierzchnię odpowiednio większą część siły bocznej: gwarantuje to doskonałą stabilność na zakrętach oraz świetne prowadzenie na prostej zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Audi quattro posiada przewagę nad innymi samochodami w zakresie przyczepności zwłaszcza na nawierzchniach mokrych, szutrowych i na śniegu oraz na nawierzchniach śliskich lub częściowo oblodzonych. Elektroniczne systemy kontrolne, w które wyposażane są konwencjonalne samochody, także zapobiegają boksowaniu kół, jednak odbywa się to wyłącznie poprzez zmniejszenie dostarczonej na koła mocy.
Inaczej dzieje się w przypadku Audi quattro, gdzie dzięki samo-hamującemu centralnemu mechanizmowi różnicowemu Torsena moc silnika przekazywana jest na przednią i tylną oś. Wszelkie nagłe wahania prędkości obrotowej kół - na przykład, gdy przednia oś trafi na oblodzony fragment nawierzchni - powodują natychmiastową reakcję systemu: aż 75% momentu obrotowego może być wtedy przekazane na oś obracającą się wolniej - w tym przypadku oś tylną. Mechanizm różnicowy Torsena to system czysto mechaniczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 11:00:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Ja dodam jeszcze od siebie ze zanim nauczylem sie panowac nad quattro(choc jeszcze nie do konca) to w zeszla zime rozwalilem: dwie felgi tylnie(krawerznik) , zderzak tylni(burta), zderzak tylni (uderzylem w znak przy moim zakladzie pracy bo mi rzucilo dupa na luku) oraz kierunek tylni.
Wina bylo nieopanowanie, brak dostosowania kierowcy do mozliwosci auta oraz co najwazniejsze opony.

Powiem jeszcze ze teraz troche znam to auto, mam nowe micheliny Alpin A2 no i jak auta jada 40 bo wieje wirzura i pada gesty snieg , jest slisko tpd.........ja wlaczam kierunek i je poprostu wyprzedzam.

Najwazniejsze jest azeby opony byly jak najlepsze bo inaczej czesto rzuca dupa auta oraz azeby miec zawsze na biegu i trzymac gaz jak sie jedzie czy to na zakretach czy na sliskiej nawierzchni azeby naped pracowal (takie jest moje spostrzerzenie)

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 11:40:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Miki nieźle poszalałeś, ja jestem narazie w plecy 2 felgi i jedno łożysko + zbierzność, starch pomyśleć co teraz bo snieg pruszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 11:45:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
A fakt zapomnialem do listy dodac dwa lozyska ale z przodu. :peace:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 11:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2004 21:20:43
Posty: 438
Lokalizacja: Toruń
ja musze powiedzieć że quattro trzyma się dobrze tylko trzeba nauczyć sie z tego kożystać,ostatnio wziąłem od ojca mercedesa 124 i a bałem sie nim jeżdzić co szybszy zakręt to mnie wyżucało i wtedy pomyślałem że nigdy w życiu nie chce mieć innego samochodu niż quattro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 12:15:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no bo quattro się jeździ inaczej. Przy następnym śniegu jedźcie na lotnisko i trenować!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 12:16:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Co ty chcesz ja miałem kiedyś 124 i zakręty brało się ale bokiem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 12:42:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2005 23:40:20
Posty: 179
Lokalizacja: Jaworzno
Dzięki za opis Hugo kurcze nie mam blisko siebie żadnego lotniska a szkoda można by było nieźle potrenować. Większy parking by się znalazł więc będe musiał wiele potrenować. Kurcze jak na razie trenując na małym placyku wciskając gaz w skręcie (oczywiści z umiarem) kręciłem ślicze bączki a jak jeżdże do pracy to najczęściej puszczam gaz i chyba to go boli bo często wpada w poślizg prz ciut większej prędkości a wciskania gazu to jakoś się obawiam bo nie chce jakiegoś drzewa zaliczyć. Tak więc zostaje mi wolne pokonywanie zakrętów na śliskim dopuki nie naucze się nim jeździć.
Pozdrawiam

_________________
Audi 80/B4 QUATTRO COMPETITION EDITION 2.0 16V 140KM ACE + GAZ BRC 94r - HISTORIA 2004 do 2007
Audi A4 1.9TDI 110KM avant 98r - jeszcze chwile
Audi A4 B7 1.9TDI avant 2006r - moja nowa miłość :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 12:55:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Jak pisał Miki_V6 bardzo wazne sa tez opony. Ja mam kmpl Barumów, z przodu lepsze, z tyłu juz nie tak bardzo i musze Ci powiedziec ze efekt jest taki jak piszesz. To samo przy dodawaniu gazu w zakrecie-tył rzuca, ale przod wyciaga.
Tak czy inaczej- treningu nigdy za wiele ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 13:03:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
martab99 napisał(a):
Jak pisał Miki_V6 bardzo wazne sa tez opony. Ja mam kmpl Barumów, z przodu lepsze, z tyłu juz nie tak bardzo i musze Ci powiedziec ze efekt jest taki jak piszesz. To samo przy dodawaniu gazu w zakrecie-tył rzuca, ale przod wyciaga.
Tak czy inaczej- treningu nigdy za wiele ;)

Z moich doswiadczen jesli z tylu sa slabe opony to zawsze bedzie dupa rzucalo. Teraz mam 4 opony nowe i nie rzuca . Nieporownywalna jazda.

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: