.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 21:06:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 TDi, zima, grzanie świec i...
PostNapisane: 25.sty.2005 14:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
Szukałem na forum, ale takiego przypadku nie znalazłem...
Silnik ciepły +10 stC - pali ok (natychmiast)
Silnik zimny 0 stC - pali ok (natychmiast)
Silnik zimny -3,5 stC - pali ok (natychmiast)
Silnik zimny -5 stC - włącza się grzanie... po 10 sek gaśnie - kręcę , kręce po 10 -15 sek kręcenia rozrusznikiem zapala

Cóż takiego może powodować że po włączeniu grzania silnik nie chce zapalać ? Kręci dobrze, jak zapala to pracuje równo, ale skąd konieczność tak długiego kręcenia ?

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4 TDi, zima, grzanie świec i...
PostNapisane: 25.sty.2005 14:49:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dsg napisał(a):
Szukałem na forum, ale takiego przypadku nie znalazłem...
Silnik ciepły +10 stC - pali ok (natychmiast)
Silnik zimny 0 stC - pali ok (natychmiast)
Silnik zimny -3,5 stC - pali ok (natychmiast)
Silnik zimny -5 stC - włącza się grzanie... po 10 sek gaśnie - kręcę , kręce po 10 -15 sek kręcenia rozrusznikiem zapala

Cóż takiego może powodować że po włączeniu grzania silnik nie chce zapalać ? Kręci dobrze, jak zapala to pracuje równo, ale skąd konieczność tak długiego kręcenia ?


Zaczął bym od ustawienia statycznego kąta wtrysku (na zegar). U mnie ostatnio pomogło (też kręciłem z 15-20 sekund zanim ruszył leniwie) i pali na dotyk po 2 ruchach wałem (dziś w nocy -4 i tak samo).

1Z powinien palić od razu. O ile pametam świece w 1Z uruchamiane sa dopiero przy -5 st (chyba że ten parametr został poddany modyfikacji).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 14:59:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
A jaka to jest pomiędzy -3,5stC a -5stC że nagle przestaje palić na dotyk ? I jak się to ma do wtrysku?
Czy może komputer przestawia wtrysk przy -5stC ? Jeśli tak to dużo wyjaśnia..
Jak tylko zaświeci się kontrolka świec - muszę kręcić 10 - 15 sek - a jak jest -3,5C - cyk i pracuje za przękręceniem ledwie stacyjki

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 15:03:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dsg napisał(a):
A jaka to jest pomiędzy -3,5stC a -5stC że nagle przestaje palić na dotyk ? I jak się to ma do wtrysku?
Czy może komputer przestawia wtrysk przy -5stC ? Jeśli tak to dużo wyjaśnia..
Jak tylko zaświeci się kontrolka świec - muszę kręcić 10 - 15 sek - a jak jest -3,5C - cyk i pracuje za przękręceniem ledwie stacyjki


Hmmm nie słyszałem o czyms takim, niech się inni 1Z`etorowcy wypowiedzą. :|
U mnie teraz nie ma różnicy czy + 5 czy -5. Pali ładnie i równiutko pracuje zaraz po rozruchu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 15:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
baskecior napisał(a):
Hmmm nie słyszałem o czyms takim, niech się inni 1Z`etorowcy wypowiedzą. :|
U mnie teraz nie ma różnicy czy + 5 czy -5. Pali ładnie i równiutko pracuje zaraz po rozruchu.


Zasadniczo to tak :D

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 15:39:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wyczuwam pewną niepewność ... :D
PiotruS napisał(a):
Zasadniczo to tak :D
czyżby nie do końca bangladesz ? ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 16:36:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dziwny objaw... wymieniałes kiedyś filtr paliwka?
skąd wiesz że swieczki grzeją? cyka przekaźnik?
swieczki sprawdzałeś?

15 - 20 sekund to niemożebnie długo... jeszcze tak nie miałem...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 19:53:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
nie wiem czy wszystkie świeczki grzeją, ale jak zapali czy od razu czy po pewnym czasie to pracuje równo - nie ma charakterystycznej nierównej pracy na zimnych cylindrach (tak miałem w vw tez TD) przekaźnik od świec cyka, nawet robiłem próbę podgrzewania ze 3-4 razy przed odpaleniem - bez różnicy. To niunia kupiona niedawno i na wymianę filtrów, paska, oleju itd jestem umówiony w czwartek.
Jak kręci - to równo, jak zapali pracuje też równo - jest to taki objaw jak miałem kiedyś w vw gdy mi paliwo wracało do baku po kilku godzinach, wtedy też kręcił aż znowu zaciągnął paliwo i pracował cacy. A teraz może stać ze 2-3 dni i jak jest -3 stC pali od razu, a jak postoi 8 godzin, wychodzę z pracy jest -5, kręce... Czy jest jakaś zależność między grzaniem i dostarczaniem paliwa w audikach?

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 23:45:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak bedzie zimno rzed odpaleniem zajrzyj pod maske i popatrz
na przewod paliwowy od filtra do pompy - czy jest w nim paliwko...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 00:46:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Obadaj też czy niema wody w filtrze paliwa. Można coś niekiedy upuścić odkręcając śróbkę z dołu filtra.
Ale to raczej wina świec...mnie się wydaje ;)
Nie ma zależności grzanie/dostarczanie paliwa.
upływ paliwa powoduje raczej pompa(jej zużycie,nieszczelność)
A teraz po lamersku;) - zauważ, czy po grzaniu światło w oświetleniu kabiny(załącz sobie) jaśnieje.
A że klaska równo na cztery garki po odpaleniu znaczy że wtryskiwacze(końcówy) są oki.
:peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 09:15:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dsg napisał(a):
nie wiem czy wszystkie świeczki grzeją, ale jak zapali czy od razu czy po pewnym czasie to pracuje równo - nie ma charakterystycznej nierównej pracy na zimnych cylindrach (tak miałem w vw tez TD) przekaźnik od świec cyka, nawet robiłem próbę podgrzewania ze 3-4 razy przed odpaleniem - bez różnicy. To niunia kupiona niedawno i na wymianę filtrów, paska, oleju itd jestem umówiony w czwartek.
Jak kręci - to równo, jak zapali pracuje też równo - jest to taki objaw jak miałem kiedyś w vw gdy mi paliwo wracało do baku po kilku godzinach, wtedy też kręcił aż znowu zaciągnął paliwo i pracował cacy. A teraz może stać ze 2-3 dni i jak jest -3 stC pali od razu, a jak postoi 8 godzin, wychodzę z pracy jest -5, kręce... Czy jest jakaś zależność między grzaniem i dostarczaniem paliwa w audikach?


Właśnie mi sie coś przypomniało :D
Zrób taką próbę ... zostaw autko z wyjętym korkiem przy wlewie paliwa (ale z zamkniętą klapką). Być może masz źle odpowietrzony uklad paliwowy i wytwarza się podciśnienie , które powoduja cofanie się paliwa do zbiornika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2005 13:01:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
Tak... dziękuję za pomysły
Przy pierwszym przeglądzie tak jak zamierzałem wymieniłem
- pasek rozrządu
- 2 paski klinowe
- olej (półsyntetyk)
- filtr oleju
- 2 filtry powietrza (także kabiny)
- filtr paliwa
po za tym:
sprawdzono świece żarowe
wymieniono jeden wężyk od paliwa (był wilgotny)
od 2 dni jezdze z odkręconym korkiem wlewu

- no i nic:
ciepło -odpala ,
zimno -odpala
poniżej -5 stopni - kręce po 10, 15 sekund

może jeszcze jakieś pomysły ?
gdzie w Trójmieście mogę podjechać aby sprawdzono mi kąt lub podpieli do VAGa ?

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2005 14:24:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Cytuj:
może jeszcze jakieś pomysły

Tak - jeszcze jeden. Może jest coś nie tak z czujnikiem temperatury, który steruje czasem grzania świec. Jeśli w temperaturze, powiedzmy -10 stopni, czujnikowi "wydaje się" że jest powyżej -5 stopni, to żarzy świece bardzo krótko. Dlatego musisz mielić rozruszkiniem. Czas grzania powinien wynosiś około 4-7 sekund.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2005 15:05:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
Tak jak napisałem na początku - próbowałem kilka razy (3, 4) podgrzewać świece przed uruchomieniem, za każdym razem grzeje około 10 sekund (po 5 gaśnie kontrolka, po 10 wyłącza przekaźnik) - nie ma żadnej różnicy, nawet nie próbuje zaskoczyć, dopiero po 10-15 sekudnach kręcenia.

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2005 15:12:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dsg napisał(a):
Tak jak napisałem na początku - próbowałem kilka razy (3, 4) podgrzewać świece przed uruchomieniem, za każdym razem grzeje około 10 sekund (po 5 gaśnie kontrolka, po 10 wyłącza przekaźnik) - nie ma żadnej różnicy, nawet nie próbuje zaskoczyć, dopiero po 10-15 sekudnach kręcenia.


czy sprawdzałes czy dochodzi prąd do świec? (wiem że to niby oczywiste ale...)
czy sprawdzałeś przewód paliwowy od filtra do pompy czy nie ma w nim powietrza?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2005 18:18:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
w przewodzie idącym z filtra do silnika - paliwo jest - specjalnie zimnego dnia sprawdziełem zanim zacząłem kręcić - był też jeden (średnicy około1mm)pęcherzyk powietrza -ale dobrze że był bo tak bym nie wiedział czy jest paliwko. Prąd do swiec także dochodzi 5 sekund dłużej niż swieci kontrolka...
Jeszcze zostało mi podjechać do jakiegoś fachowca - ale byłem już u 2 - ale jak się zabierali do rozkręcania to strach...
Czyta ktoś te forum z Trójmiasta ? Jest tu jakiś mechanik ca widział na oczy komputer ?

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2005 18:22:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
http://www.tucholka.pl/

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Nowe wieści
PostNapisane: 06.lut.2005 15:57:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
Jak widzę na razie brak pomysłów coż to może być za powód z tym odpalaniem, ale zauważyłem pewną dodatkową prawidłowość z odpalaniem:
Jeśli nawet jest ciepło tzn np +1st C, ale wcześniej było zimno (wieczorem spadła temperatura do -6stC) to rano mimo tej dodatniej remperatury - też muszę kręcić z 10sek aby odpalił, więc tak:
- świece żarowe odpadają
- odpowietrzanie zbiornika odpada
- paliwo za filtrem jest i nie ucieka
- fitr powietrza wymieniony
- mechanicy u których byłem bezradnie rozkładają ręce...

a ja se codziennie rano kręcę i mam nadzieję że akumulatora mi starczy do końca zimy...

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 16:32:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Dziś rano po imprezie o 6.00 było około -15C do -18C zostawiłem specjalnie na zewnątrz taraktorka no i po przekręceniu stacyjki świece załączyły sie na ok.20sek pózniej tylko krecenie rozrusznikiem tak około 8sek (no i czuje jak akku sie robi słabe , ostanio niechcący rozładowało sie biedactwo do 2V (zapomniałem wyłaczyć oświetlenia kabiny i po 2-ch dniach padaczka) przejechałem ładująć akku 200km no ale do rzeczy , odpuśiłem dalsze kręcenie po ok.8sek i odrazu wyłączyłem stacyjke PONOWNE grzanie świec ok. 15 sek PLUS kręcenie ok. 5sek i ładnie odpalił :) <jupi> to co zauważyłem to obroty na początku ok.1200 przez pare sekund pózniej spadały ......Także u mnie chyba wszystko oki .

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 17:07:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Cytuj:
1Z powinien palić od razu. O ile pametam świece w 1Z uruchamiane sa dopiero przy -5 st (chyba że ten parametr został poddany modyfikacji).


NIe wiem skad te dane..ale moj przy -1, juz grzeje..tak samo w modelu z 95 roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: