.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 20:43:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Konsekwencje przedmuchow uszczelki pod pokr zaworow??
PostNapisane: 02.mar.2005 22:34:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Mam delikatne przedmuchy na uszczelce pod pokrywa zaworow delikatnie olej cisnie, jakie moga byc tego konsekwencje. :/
Na co zwrocic uwage przy wymianie??
:>

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 22:53:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Oprucz brudnego silnika nic sie nie dzieje, przy wymianie warto ja podsmarować silikonem i dokrecac od środka do zewnątrz z odpowiednia siłą, zeby jej za mocno nie wygnieść.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 01:02:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Tylko ostrożnie z tym silikonem. Ja przestałem uszczelniać gdy zauważyłem, że uszczelki (z korka) w polaczeniu z silikonem zrobiły się sztywne i znów nie było szczelnie. :peace:
Może jakis syfny silikon miałem ale i tak nie smaruje. Zdjąć pokrywę, położyć na czymś "idealnie" płaskim i naprostować. Często ktoś za mocno się przyłoży do śrub i wykrzywi brzegi pokrywy, wtedy nawet z nową uszczelką przecieka :)

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 08:19:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Maroo napisał(a):
Tylko ostrożnie z tym silikonem. Ja przestałem uszczelniać gdy zauważyłem, że uszczelki (z korka) w polaczeniu z silikonem zrobiły się sztywne i znów nie było szczelnie.
Dobra ale rozmawiamy chyba o C4 a nie jakimś pojeżdzie zabytkowym , tam są uszczelki gumowe.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 09:01:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Idziesz do sklepu i masz do wybory: korkowe, lub gumowe. Nie ma znaczenia czy to zabytek czy C4 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 10:31:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
wowo napisał(a):
Idziesz do sklepu i masz do wybory: korkowe, lub gumowe. Nie ma znaczenia czy to zabytek czy C4 :)
No ja sie nie spotkałem z korkowymi uszczelkami ani w TDI , ani w V6, chyba nie widziałeś jigdy jak te uszczelki wygladaja? Moze w pieciocylindrówkach, ale w tez wątpie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 14:29:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
mały v8 napisał(a):
Oprucz brudnego silnika nic sie nie dzieje, przy wymianie warto ja podsmarować silikonem i dokrecac od środka do zewnątrz z odpowiednia siłą, zeby jej za mocno nie wygnieść.

Ja kupilem gumowa.
Czy trzeba dokrecac kluczem dynmometrycznym czy na oko? ;)

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 19:24:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
dokrecasz na oko, z tym, ze po jakims czasie trzeba dociagnac

_________________
AEL POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 21:43:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Pablos napisał(a):
dokrecasz na oko, z tym, ze po jakims czasie trzeba dociagnac


Po jakim czasie bys proponowal??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 21:54:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
przyznam że do mojej 5 cylindrówki 100 84 SĄ DWA RODZAJE (ORYGINAŁ GUMOWY) I PROPONOWAŁ MI KOLO W SKLEPIE KORKOWĄ (WIDZIALEM JĄ SĄ TAKIE).

Co do nowszych modeli nie wiem.

Nara.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 21:59:25 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wszystkie sruby w aucie dokreca sie odpowiednim momentem a do zmierzenia tego sluzy klucz dynamometryczny ... na oko to chlop w szpitalu umarl :> ... na dobra sprawe wszystkie sruby raz odkrecone powinny byc wymieniane i to nie jest jakas fanaberia a zalecenia producenta ...tylko w naszych polskich glowkach to sie nie miesci i jeszcze dlugo nie bedzie sie miescilo jak mechanicy ksztalca sie na maluchach i polonezach a pozniej przychodzi im naprawiac Audi czy inne nowsze o 3 epoki auto

a co do przedmuchow to radze sprawdzic odme czy nie jest zapchana. Jezeli odma jest zapchana lub co sie teraz przy mrozach zdarza , zamarznieta , cisnienie z komory korbowo-tlokowej moze wyrzucac olej przez uszczelniacze.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 22:18:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
hans napisał(a):
wszystkie sruby w aucie dokreca sie odpowiednim momentem a do zmierzenia tego sluzy klucz dynamometryczny ... na oko to chlop w szpitalu umarl :> ... na dobra sprawe wszystkie sruby raz odkrecone powinny byc wymieniane i to nie jest jakas fanaberia a zalecenia producenta ...tylko w naszych polskich glowkach to sie nie miesci i jeszcze dlugo nie bedzie sie miescilo jak mechanicy ksztalca sie na maluchach i polonezach a pozniej przychodzi im naprawiac Audi czy inne nowsze o 3 epoki auto

a co do przedmuchow to radze sprawdzic odme czy nie jest zapchana. Jezeli odma jest zapchana lub co sie teraz przy mrozach zdarza , zamarznieta , cisnienie z komory korbowo-tlokowej moze wyrzucac olej przez uszczelniacze.


Hans u siebie bede wymienial wszystkie szpilki ma nowe z ASO.
Z mila checia bym dokrecil to kluczem dynmoetrycznym ale taki jest za drogi na moj budrzet.

Jak sprawdzic czy odma jest zapchana???

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 22:21:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
hans napisał(a):
wszystkie sruby w aucie dokreca sie odpowiednim momentem a do zmierzenia tego sluzy klucz dynamometryczny ... na oko to chlop w szpitalu umarl :> ... na dobra sprawe wszystkie sruby raz odkrecone powinny byc wymieniane i to nie jest jakas fanaberia a zalecenia producenta ...tylko w naszych polskich glowkach to sie nie miesci i jeszcze dlugo nie bedzie sie miescilo jak mechanicy ksztalca sie na maluchach i polonezach a pozniej przychodzi im naprawiac Audi czy inne nowsze o 3 epoki auto

a co do przedmuchow to radze sprawdzic odme czy nie jest zapchana. Jezeli odma jest zapchana lub co sie teraz przy mrozach zdarza , zamarznieta , cisnienie z komory korbowo-tlokowej moze wyrzucac olej przez uszczelniacze.
Hansie jeszcze słowo o korkowych uszczelkach dodaj bo to co powiedziałes to jasna sprawa, ale podpytam czy były naprawde "korki " w C4?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 22:23:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Kristi najlepiej zdjać i poszukac w niej "masła"

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 22:25:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
odkad mam V6 nie wiem co to korkowa uszczelka pod pokrywe zaworow. tak czy inaczej oryginalnie stosowane sa gumowe uszczelki i tylko takie gwarantuja suchy silnik na dlugi czas tak samo jak wlasciwe dokrecenie metalowej pokrywy zaworow. najczesza przyczyna ponownych wyciekow oleju jest wlasnie nierownomierne dokrecenie pokrywy lub jej pokrzywienie lub tez zgniecenie uszczelki przez zbyt mocne dokrecenie a klucz dynamometryczny ma kazdy warsztat ...dobry wartsztat a napewno ASO i to ich obowiazek stosowac go zawsze a lenistwo ze nie stosuja

odma to weze gumowe odpowietrzajace komore korbowo-tlokowa i glowice , sprawdz czy nie osadzil sie w nich gesty olej juz szlam z oleju

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 22:31:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Oki zdemontuje ja i sprawdze co w niej siedzi.

Ja kupilem gumowa uszczelke(naszczescie) :peace:

Ile by kosztowal taki kluczyk dynamoetryczny powidzmy nie profesjonalny, i skad mam odczytac wartosci sil z jak mam dokrecac.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 22:38:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wartosci sil sa zapisane w roznych programach i ksiazkach warsztatowych a taki klucz ktorym idzie juz cos zrobis zkosztuje miedzy 400 a 600 pln a roznia sie przede wszystkim zakresem sil i jakoscia wykonania mozna kupic tansze ale nie spotkalem sie z takimi w zadnym warsztacie wiec nie polecam ...aha ... kluczem dynamometrycznym sie nie odkreca srub a jedynie trzeba zwqrocic uwage czyma przelacznik na lewe i prawe gwinty ...krecac kluczem w niewlasciwym kierunku mozna go uszkodzic

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 22:42:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
hans napisał(a):
wartosci sil sa zapisane w roznych programach i ksiazkach warsztatowych a taki klucz ktorym idzie juz cos zrobis zkosztuje miedzy 400 a 600 pln a roznia sie przede wszystkim zakresem sil i jakoscia wykonania mozna kupic tansze ale nie spotkalem sie z takimi w zadnym warsztacie wiec nie polecam ...aha ... kluczem dynamometrycznym sie nie odkreca srub a jedynie trzeba zwqrocic uwage czyma przelacznik na lewe i prawe gwinty ...krecac kluczem w niewlasciwym kierunku mozna go uszkodzic

idac za ciosem mozesz podac jakie programy zawieraja takie informcje?

Mam jeszcze pytanie z innej beczki - jak sprawdzic czy stabilizator wolnych obrotow dobrze dziala, czy mozna to jakos zmierzyc elektrycznie.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 22:45:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
mały v8 napisał(a):
Kristi najlepiej zdjać i poszukac w niej "masła"

zrobie tak jak napisales dzieki za wskazowke :peace:

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 22:58:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
programy zawierajace dane regulacyjne to miedzy innymi Elsa , Autodata ... innych nie widzialem na wlasne oczy wiec nie powiem a co do stabilizatora to w zaleznosci jaki masz mozna go sprawdzic omomierzem , niemniej jednak jezeli sie zacina to ani omomierz ani zadna inna metoda nie pomoze ...chyba ze diagnoza VAG cos wykaze jezeli stabilizator na to pozwala w Twoim aucie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: