.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 22:51:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytania dotyczące wymiany silnika:
PostNapisane: 03.mar.2005 12:39:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2004 20:19:54
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
Klubowicze mam parę pytań związanych z wymianą silnika:
- szukam zakładu w Krakowie który podejmie się takiej usługi, jakie mogą to być koszty?
- mam silnik 1.6 benzyna/gaz a chcę wymienić na mocniejszy, jaki polecicie
- co trzeba załatwić żeby bez problemu to wykonać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 14:01:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
a jaki silnik chcesz włozyć, czy masz go juz :?:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wymiany silnika:
PostNapisane: 03.mar.2005 14:07:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tomeekgr napisał(a):
Klubowicze mam parę pytań związanych z wymianą silnika:
- szukam zakładu w Krakowie który podejmie się takiej usługi, jakie mogą to być koszty?
- mam silnik 1.6 benzyna/gaz a chcę wymienić na mocniejszy, jaki polecicie
- co trzeba załatwić żeby bez problemu to wykonać?


Wkładaj 1Z`a albo NG :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 14:22:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
hehe, dobre rezanie na Ng , troche kosztowna sprawa , dochodzi, skrzynia, komp, inna chłodnica, hamulce bo trzeba go bedzie jakos wyhamowac i pewnie jeszcze wiele innych pierdoł,
W 1Z to juz basket bedziesz wiedział co trzeba , ale pewnie podobne elementy :P

Najtaniej bedzie Ci włożyc 1,8 lub moze 2,0 ale czy to wszystko jest warte swieczki :?: :?:

Zresztą na głownym napisałeś :
:P
Tomeekgr napisał(a):
Dzieki. To dobra wiadomość dla mnie ponieważ wcześniej nie miałem pojęcia. Dobry mam silnik i to jest najważniejsze. :-)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 14:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
emte napisał(a):
hehe, dobre rezanie na Ng , troche kosztowna sprawa , dochodzi, skrzynia, komp, inna chłodnica, hamulce bo trzeba go bedzie jakos wyhamowac i pewnie jeszcze wiele innych pierdoł,
W 1Z to juz basket bedziesz wiedział co trzeba , ale pewnie podobne elementy :P

Najtaniej bedzie Ci włożyc 1,8 lub moze 2,0 ale czy to wszystko jest warte swieczki :?: :?:

Zresztą na głownym napisałeś :
:P
Tomeekgr napisał(a):
Dzieki. To dobra wiadomość dla mnie ponieważ wcześniej nie miałem pojęcia. Dobry mam silnik i to jest najważniejsze. :-)


Jak rezac to na maxa :)
Widze ze kolega sentymentalnie z Niunią związany, więc może niech przeciera szlaki :peace:
Tak na powaznie to chyba z 1,8 najmniejszy problem będzie z benzynek, ale i tak rezanko przy wiązkach będzie.
Chyba że kolega zapoda 1,6 D albo 1,6 TD - tutaj zero komputerów a elektryka ograniczona do 3 przewodów, może spójrz w stronę diesli ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 14:58:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
najmniej roboty bedziesz mial z 1.8 NE na monowtrysku ... natomiast do kazdego innego bedziesz musial wyciac lapy silnika z trawerzy i wspawac nowe w podluznice .... poza tym kombinuj z monowtryskiem a nie rwij sie na wielopunktowy wtrysk bo bedzie Ci latwiej i szybko bedziesz tym mogl zaczac jezdzic . Nie wiem jakie masz teraz hamulce ale pomysl rowniez o wymianie ich na wieksze ... przynajmniej zeby byly z przodu wentylowane . dobrze byloby zeby z tylu byly tarcze ale to wiaze sie z wymiana calej belki a takowy byly tylko w 2.0 115 KM, 2.2 i 2.3

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Wymiana silnika
PostNapisane: 03.mar.2005 15:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 13:30:20
Posty: 55
Lokalizacja: Kraków
Ja od strony formalnej - czy musze gdzies zglaszać że nabyłem nowy silnik tej samej mocy i tej samej pojemności? , bo przecież w nowym dowodzie rejestracyjnym nie ma numerów silnika, na umowie kupna sprzedarzy też nie trzeba, czyli zmiana silnika nic nie wprowadzi o ile będzie taka sama pojemność i moc.; Co sądzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 15:59:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ale numer silnika masz w Urzędzie Komunikacji wbity do komputera. To że go nie ma w dowodzie, nie znaczy, że nie ma go wogóle.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 16:07:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
emte napisał(a):
hehe, dobre rezanie na Ng , troche kosztowna sprawa , dochodzi, skrzynia, komp, inna chłodnica, hamulce bo trzeba go bedzie jakos wyhamowac i pewnie jeszcze wiele innych pierdoł,
W 1Z to juz basket bedziesz wiedział co trzeba , ale pewnie podobne elementy :P

Najtaniej bedzie Ci włożyc 1,8 lub moze 2,0 ale czy to wszystko jest warte swieczki :?: :?:

Zresztą na głownym napisałeś :
:P
Tomeekgr napisał(a):
Dzieki. To dobra wiadomość dla mnie ponieważ wcześniej nie miałem pojęcia. Dobry mam silnik i to jest najważniejsze. :-)
1.8 i 2.0 gra niewarta świeczki , lepiej sie pomeczyć troszke z 2.2 lub 2.3 zawsze to około 60 pare kucy więcej to jest juz jakaś różnica i zostaje ci jeszcze http://www.mx.com.pl/Oferta/Nitro_nx/cennik.html :diabel:

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 17:09:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
fra niewarta swieczki to pojecie wzgledne .. jak kolega ma teraz 1.6 to zmiana na 1.8 czy 2.0 bedzie bardzo odczuwalna a jak Tobie to malo to odrazu wstaw 2.2T 20V bo zawsze znajdzie sie ktos kto Ci moze powiedziec ze "po co tak malo" jakbys wstawil slabszy ;-)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika
PostNapisane: 03.mar.2005 20:51:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
tata1 napisał(a):
Ja od strony formalnej - czy musze gdzies zglaszać że nabyłem nowy silnik tej samej mocy i tej samej pojemności? , bo przecież w nowym dowodzie rejestracyjnym nie ma numerów silnika, na umowie kupna sprzedarzy też nie trzeba, czyli zmiana silnika nic nie wprowadzi o ile będzie taka sama pojemność i moc.; Co sądzicie?


Z tego co ostatnio orientowalem sie w urzedzie to silnik w naszym pieknym kraju nie jest czescia zamienna i ma swoj numer ;), wiec jesli zmienisz silnik musisz isc z dowodem jego zaakupu do skarbowki i wydzialu komunikacji i wszystko zglosic, no i jeszcze przeglad

Sprawa wyglada jeszcze ciekaiej jakbys chcial przywiezc sam silnik z niemiec np, otoz prawnie nie jest moliwe zainstalowanie takiego motoru. Jesli chcesz sprowadzic do polski sobie silnik z zachodu musisz przywiezc cale auto :!: , a nastepnie udac sie z nim na przeglad zerowy, w celu nadania numerow silnika, dopiero potem z auta mozesz wyjac silnik, wlozyc do swojego i dokonac stosownych oplat, akcyzy nie placisz ;). A z autem dawca robisz co chcesz

W kazdym badz razie moze byc nieciekawie przy zakupie uzywanego samochodu, jesli posiada on juz nowy dowod rejestracyjny, a nie posiada karty pojazdu. Bo jesli ktos w takim aucie zmienil silnik, nielegalnie i nawet nie przebil numeru, wtedy takiego auta prawdopodobnie nie zarejestrujesz, bo numer silnika w aucie nie bedzie zgadzal sie z tm co jest w wydziale komunikacji :/
Z tego co mi powiedzieli urzednicy, sprzedajacy auto powinien miec wystawione przez urzad komunikacji zaswiadczenie o numerze silnika dolaczone do dowodu rejestracyjnego (wydawane za dodatkowa oplata :()
Paranoja :/

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 21:18:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
hans napisał(a):
fra niewarta swieczki to pojecie wzgledne .. jak kolega ma teraz 1.6 to zmiana na 1.8 czy 2.0 bedzie bardzo odczuwalna a jak Tobie to malo to odrazu wstaw 2.2T 20V bo zawsze znajdzie sie ktos kto Ci moze powiedziec ze "po co tak malo" jakbys wstawil slabszy ;-)
a nie taniej by wyszła zabawa w podnoszenie mocy np u pana chojnackiego , lub goduli niż wymiana na 1.8?? :) ta jestem za 2.2t 20v :diabel: :peace: 1.8 mi jest mało i niemam Q , dlatego będe zmianiał całe autko :):

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 21:41:20 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
o widzisz .... zaczynasz dobrze kalkulowac ... jednak jest sens zmiany auta :D ... takze zanim zaczniecie cokolwiek ulepszac to przelicznie czy nie taniej wyjdzie zmienic auta :!!:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 22:05:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Jak ktoś jest przywiązany do auta to bedzie wsadzał wiekszy silnik ,a koszta są sprawą drugorzedową ,chociaż troszke to apsurdalne :)

W trakcie wsadzania 2,2 turbo :diabel:

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 22:13:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 22:33:05
Posty: 149
Lokalizacja: KATOWICE GG1281598 tel606133929
Cytuj:
Z tego co ostatnio orientowalem sie w urzedzie to silnik w naszym pieknym kraju nie jest czescia zamienna i ma swoj numer , wiec jesli zmienisz silnik musisz isc z dowodem jego zaakupu do skarbowki i wydzialu komunikacji i wszystko zglosic, no i jeszcze przeglad

Sprawa wyglada jeszcze ciekaiej jakbys chcial przywiezc sam silnik z niemiec np, otoz prawnie nie jest moliwe zainstalowanie takiego motoru. Jesli chcesz sprowadzic do polski sobie silnik z zachodu musisz przywiezc cale auto , a nastepnie udac sie z nim na przeglad zerowy, w celu nadania numerow silnika, dopiero potem z auta mozesz wyjac silnik, wlozyc do swojego i dokonac stosownych oplat, akcyzy nie placisz . A z autem dawca robisz co chcesz

W kazdym badz razie moze byc nieciekawie przy zakupie uzywanego samochodu, jesli posiada on juz nowy dowod rejestracyjny, a nie posiada karty pojazdu. Bo jesli ktos w takim aucie zmienil silnik, nielegalnie i nawet nie przebil numeru, wtedy takiego auta prawdopodobnie nie zarejestrujesz, bo numer silnika w aucie nie bedzie zgadzal sie z tm co jest w wydziale komunikacji
Z tego co mi powiedzieli urzednicy, sprzedajacy auto powinien miec wystawione przez urzad komunikacji zaswiadczenie o numerze silnika dolaczone do dowodu rejestracyjnego (wydawane za dodatkowa oplata )
Paranoja
a ze spytam z czystej ciekawosci to do skarbowki w takim przypadku potrzebne jest PCC-1 na silnik???????

_________________
ObrazekObrazekObrazek
B2 1.8gaznik B/G----->poszlo do zyda
C3 90r 2.3NF B/G AVANT-------->S P R Z E D A M<-------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 22:14:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wszystko , jezeli da sie logicznie uzasadnic mozna robic ... niemniej jednak finanse graja pierwszorzedna role .... druga sprawa to mozliwosc dostania konkretnego egzemplarza auta jezelibysmy mieli zmieniac auto .... tak dla przykladu , taniej jest dosztukowac do B2 Coupe quattro silnik 2.2T z jakiejs 200tki niz szukac urki ;-) popierwsze ze nie znajdziemy urki a po drugie jak znajedziemy to koszt jej bedzie o niebo wyzszy niz Coupe quattro plus silnik i przekladka

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2005 23:49:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
hudy_mc napisał(a):
Cytuj:
a ze spytam z czystej ciekawosci to do skarbowki w takim przypadku potrzebne jest PCC-1 na silnik???????


Tego nie wiem ale jutro bede w urzedzie do sie dowiem jakie druki sa potrzebne, jak nie zapomne ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2005 09:45:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Dokładnie przeliczcie sobie wszytko i podliczcie koszta.
Ja wpierdzieliłem w kupete kupe kasy, ze teraz mógłbym smigać S2 w kolekcjonerskim stanie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika
PostNapisane: 04.mar.2005 15:50:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
jmm napisał(a):
Sprawa wyglada jeszcze ciekaiej jakbys chcial przywiezc sam silnik z niemiec np, otoz prawnie nie jest moliwe zainstalowanie takiego motoru. Jesli chcesz sprowadzic do polski sobie silnik z zachodu musisz przywiezc cale auto :!: , a nastepnie udac sie z nim na przeglad zerowy, w celu nadania numerow silnika, dopiero potem z auta mozesz wyjac silnik, wlozyc do swojego i dokonac stosownych oplat, akcyzy nie placisz ;). A z autem dawca robisz co chcesz

jestes tego pewnien?

jeszcze jakis czas temu (pol roku) kuzynowi znajomy sciagnal silnik i przelozyl bez zadnego problemu - trzeba bylo miec tylko fakture na zakup silnika, przetlumaczenie jej na polski, dokonac oplat i pozniej przeglad techniczny

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika
PostNapisane: 04.mar.2005 19:37:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
DTM napisał(a):
jestes tego pewnien?


Pewny na 100% nie jestem bo nie czytalem nowych roporzadzen ale tak powiedzial mi koles w wydziale komunikacji, ostatnio sie wlasnie troche pozmienialo ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: