.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 07:50:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 4.2 czy 2.5 tdi
PostNapisane: 25.mar.2005 20:11:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 23:30:47
Posty: 56
Lokalizacja: CIESZYN
witam mam małe pytanko zamieżam nabyć kolejną 0000 i mam problem 2.5 tdi a6 lub a8 4.2 z tym że trza by je zagazować a nie wiem jak te motorki to znoszą może ktoś przerabial ten temat prosze o opinie,porade !!!! jedno wiem napewno taczka quattro hihi dziękuje pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 20:24:25 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
o wiele taniej wyjdzie Cie utrzymanie 2.5 TDI quattro ale jezeli koszta nie sa az tak wazne to A8 da Ci wiele radosci z jazdy ...tyle ze tam spotkasz glownie automaty ... lepiej gdybys zastanowil sie nad S6 4.2 ... na moje wieksza radosc z tego co masz pod maska niz w A8 :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 20:27:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
stac cie na zagazowanie i utrzymanie A8?
zdajesz sobie sprawe ze takie porownanie jakie zaproponowales nijak ma sie do finansow?
jeszcze jedno - o ktore A6 ci chodzi: C4 czy C5?
a moze A8 TDi? :P

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 21:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
moja rada A8 2.5 TDI ..... luksusowy,dostojny samochod i wzglednie ekonomiczy..... ;-) :P
P.S ciezko porownac samochody roznych klas... A6 dla ludu A8 dla wybranych... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 25.mar.2005 21:11:27 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 21:08:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ten temat to jakiś wielki żart??? Te auta sa zupałnie nieporównywalne, walisz z jednej skrajności w drugą , z jednej strony ekonomiczne i funkcjonalne auto, z drugiej dostojna limuzyna dle ludzi nie tylko z harakterem ale i z$. Sprecyzój o co ci dokładnie biega??

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 11:42:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 23:30:47
Posty: 56
Lokalizacja: CIESZYN
wiem że to dwie różne klasy i co z tego do niedawna byłem za 2.5 tdi C5 oczywiście a teraz zastanawia mnie 4.2 także S6 lub A8 i skoro rozważam taką opcje to licze sie z kosztami gazu itd. tylko dalej nie wiem jak te silniki pracują na gazie (dla przykładu znajomego mesiu S-ka 4.2 pracuje idealnie) a nie wiem jak jest z audi.Piszecie że 8-ka to dla wybrańców ludzi z klasą i kasą a te dwie fury to podobne pieniądze tylko inny klimat.PROSTE PYTANIE I TYLE ZMIESZANIA NIE PYTAŁEM JAKA FURA DLA KOGO TYLKO CZY KTOŚ MA LUB MIAŁ 4.2 Z GAZEM I WIE COŚ NA TEN TEMAT !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 12:17:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Rafał C napisał(a):
wiem że to dwie różne klasy i co z tego do niedawna byłem za 2.5 tdi C5 oczywiście a teraz zastanawia mnie 4.2 także S6 lub A8 i skoro rozważam taką opcje to licze sie z kosztami gazu itd. tylko dalej nie wiem jak te silniki pracują na gazie (dla przykładu znajomego mesiu S-ka 4.2 pracuje idealnie) a nie wiem jak jest z audi.Piszecie że 8-ka to dla wybrańców ludzi z klasą i kasą a te dwie fury to podobne pieniądze tylko inny klimat.PROSTE PYTANIE I TYLE ZMIESZANIA NIE PYTAŁEM JAKA FURA DLA KOGO TYLKO CZY KTOŚ MA LUB MIAŁ 4.2 Z GAZEM I WIE COŚ NA TEN TEMAT !!!

jezeli mowisz o A6 po 97 roku ... to fakt rzeczywiscie podobne pieniadze.... poprostu nie napisales dokladnie... z tego co sie orientuje to chyba nikt nie ma na forum A8 4.2 (tym bardziej zagazowanej)....
a koszty w utzrymaniu tych aut maja sie nijak do podobnych cen zakupu tych aut....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 26.mar.2005 12:20:28 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 12:17:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Rafał C napisał(a):
zastanawia mnie 4.2 także S6 lub A8 i skoro rozważam taką opcje to licze sie z kosztami gazu itd.

Mam nadzieje, ze piszac o tym, ze "liczysz sie z kosztami gazu" wlaczasz w to rowniez koszt instalacji, ktory w przypadku 4.2 bedzie podejzewam :galy:
Wszystko zalezy na jaki samochod Cie stac, i nie chodzi tylko o koszt zakupu, ale i utrzymania. Odpowiedz sobie tez jak uzytkujesz auto, do czego Ci jest potrzebne, ile chcesz pojezdzic ( bo gaz do 4,2 szyvbko Ci sie nie zwroci ) itd...
Dla mnie to troche jakby porownywac czy kupic Golfa TDI czy Passata W8

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 12:34:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
zadales pytanie czy wybrac autko drozsze, czy tansze
odpowiedz jest tylko jedna - wybierz drozsze, jesli Cie na to jest stac - bedziesz mial zdecydowanie wieksza radosc z jady drozszym autkiem - bo o to chyba glownie chodzi :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 12:51:56 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie ma przeciwskazan do tego aby w 4.2 montowac gaz , trzeba to tylko zrobic dobrze i zamontowac dobrej klasy instalacje. Kolega mial A8 na wtrysku gazu i pomijajac fakt ze jezdzil od stacji do stacji ( zbiornik w kolo zapasowe ) to nie mial z tym problemow
osobiscie bardzo mocno zastanawialbym sie nad kupnem tego auta wlasnie ze wzgledu na te tankowania , o ile w dieslu mozna sie cieszyc z jazdy przez kupe kilometrow o tyle w 4.2 z gazem Twoim hobby staje sie wyszukiwanie stacji lpg na trasie tak zeby dojechac ...a juz nie wspomne o zagranicy gdzie ten problem staje sie nadzwyczaj upierdliwy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 14:37:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 23:30:47
Posty: 56
Lokalizacja: CIESZYN
dzięki hans jesteś pierwszy który napisał mi coś na temat o ktory mi chodzilo kusi mnie ten temat z 4.2 a8 będąc w szwajcarji tyle sie tego naoglądałem że mam różne myśli stoi tam kupe taczek tylko wszystko benzyna z racji tego że cena benzyny tam jest tańsza o wiele niż gnojówki ba nawet wczoraj w pilznie/pradze ropa była wyżej niż benzin jednak zostane chyba przy tdi a przy okazji morze wiesz o jakiejś 6-ce ktora nie robi 4-ech śladów i nie spotkała sie z walcem ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 18:43:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Rafał zadał proste pytanie:
Czy lepiej kupić A8 4,2 czy A6 2,5 TDI
A8 4,2 widziałem w lubiniu na giełdzie za 30 000. zarejstrowane
A6 2,5 Tdi 1996r. też za 30 000
Z kąd wy bieżecie te teksty o droższym aucie .
Chyba że mają być takie same roczniki.
Kolega zamienił A6 c4 2,5 Tdi z 1997r na A8 3,7 z NAVI 1995 i klient dołożył mu jeszcze 2000.
A i kulturalniej było by nie zaglądać koledze do portfela. Jak chce to niech kupi i A8L.
Ja polecam A6 2,5 TDi Q.
jak chcesz to mogę ci dać namiar na S6 4,2 niedawno sprowadzona.
Super stan. nie jeżdżona w PL.
AVANT!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 20:08:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
widac nie wszyscy czuja roznice w kosztach
koszt zakupu autka 4,2 jest w uzywanych starszych czesto nizszy niz dizla 2,5
ale to jest koszt zakupu, natomiast zasadnicza sprawa jest exploatacja samochodu
2,5 tdi jest silnikiem praktycznie bezobslugowym
4,2 natomiast wymaga obdlugi i jest w nim roboty conajmniej 2 razy wiecej przy jakimkolwiek dlubaniu - chocby z racji osmiu cylindrow.
ja co prawda nie mam 4,2, ale mam kilka autek - i jesli max. koszt exploatacji jest na poziomie 100 to dalej jest tak:

Eska 100 %
b3 - 70 %
A6 - 40 %

zapewniam, ze nie fantazjuje, bo mam osobiscie i uzywam te autka na codzien

oczywiscie najwieksza radosc z jazdy jest eSka - ale to kosztuje

pozwole sobie na male OT - bo nie wiem czy mam sie na randke umowic z blondynka czy z brunetka. pomoze mi ktos w dokonaniu tego wyboru?

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2005 20:27:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Tu się ATAMAN z tobą zgodzę.
Ale jak będzie dbał a A8 to też nie powinno się tam nic poważnego stać.
Znam A8 która jest eksplowatowana przez znajomego od 2 lat. 4,2 Q i jak narazie była tylko raz w serwisie. (źle ją poskładali po stłuczce). Jak był ze mną na giełdzie i kupowałem grila do A6 za 250 zł to on za swojego dał 150. większość używanych części do 4,2 A8 jest znacznie tańsza niż do A6 TDI. Bo jest mniej klientów na te części. Jak już chandlaże trafią klienta na coś od A8 to często obniżają cenę aby tylko się pozbyć części.
Ja też mam A6 tdi i niby mógłbym zamienić ją na A8 ale tak jak pisałeś ewentualne koszty mogą popsuć humor.
S6 miałem ale się szybko pozbyłem bo to jest fajne autko pod warunkiem ze nie patrzy się na koszty paliwa. Bo co to za frajda mieć 290KM i jeździć jak ciota. A spalanie w garnicach 21L mnie nie rajcuje. Bo wolę sobie za te zaoszczędzone pieniądze kupić coś dziewczynie. To się bardziej kalkuluje.
A TEDEIKIEM też można nieźle poszaleć.
Na autostradzie masz 200km/h
Na innych drogach jeśli chcesz to bez trudu 160.
Co więcej do szczęścia potrzeba???
I ten klekot z rana!
I te awarje ręcznego
I te psujące się VACU POMPY
I te rwące się paski rozrządu (wymysł szatana)
I ten czarny dym za tobą
I te piszczące napinacze.
Ja bez tego bym nie mógł żyć.

Jeżeli Rafał ma kasę to niech bieże A8.
Jak chce coś po środku to wypadało by S6 4,2 (łatwiejszy dostęp jest chociażby do części blacharskich i wnętrza)
A jak chce mieć święty spokój to niech weźmie A6 TDI Q :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 10:36:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
To ze ludzie jezdza na LPG mnie nie przekonuje jako argument. Temat LPG znam dosc oglednie (nie wiem czy i o ile wzrasta usterkowosc silnika zasilanego LPG, choc slyszalem ze gaz przyspiesza zuzycie silnika - nie jestem w stanie jednak wydac na ten temat wlasnej opinii).
Koszty jednak sa kalkulowane przez "gazownikow" czestokroc w najprostszy sposob - porownuje sie cene litra benzyny, oleju i gazu.
Tyle ze gaz z reguly spala wiecej niz benzyna, a porownywalny diesel - mniej
Do tego dochodzi koszt (dobrej) instalacji i nagle robi sie drogo.
W mojej poprzedniej pracy przed zakupem parudziesieciu sluzbowych Focusow szef obliczal czy bardziej oplaca sie kupic diesle czy zainstalowac gaz. Samochody robily raczej spore przebiegi - 60-80 tys km rocznie lub wiecej.
Wyszlo na to, ze LPG zacznie sie zwracac po jakichs 3 latach...

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 10:58:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mod : to nie jest dyskujsa o gazie :!!:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4.2 czy 2.5 tdi
PostNapisane: 30.mar.2005 11:03:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Rafał C napisał(a):
...2.5 tdi a6 lub a8 4.2 z tym że trza by je zagazować a nie wiem jak te motorki to znoszą może ktoś przerabial ten temat prosze o opinie,porade !!!!

jak to nie???
ja doszedlem do wniosku ze wole zainwestowac w TDI niz doinwestowac w sekwencje :P

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4.2 czy 2.5 tdi
PostNapisane: 30.mar.2005 11:15:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
Rafał C napisał(a):
...2.5 tdi a6 lub a8 4.2 z tym że trza by je zagazować a nie wiem jak te motorki to znoszą może ktoś przerabial ten temat prosze o opinie,porade !!!!

jak to nie???
ja doszedlem do wniosku ze wole zainwestowac w TDI niz doinwestowac w sekwencje :P

Moje A8 wybrałoby diesla.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 12:46:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
z A8 3.7 (98) przesiadlem sie na A6 2.5 TDI (98, m6) i... chyba jest lepiej. w koncu nie mam drewna (nie lubie kredensuff), ladniejsze czolo i przyciski klimatyzacji, lepsze audio (BOSE) etc. w sumie automat 3.7 nie jest (wg mnie - dziwnie dlugo sie zastanawial) zrywniejszy od dobrze utrzymanego 2.5 TDI. jasne, TDI nie pojdzie 245 (pojdzie 230 ;p), ale tez nie wezmie 18 po miescie, tylko 9...
argument ekonomiczny do mnie trafil.
aha, podczas cofania w A6 nic nie widac...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 17:58:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 12:46:09
Posty: 99
Lokalizacja: Zakopane
Tak a'propos A8 'L' to były burmistrz zakopanego - słynny Adam Bachleda Curuś (ABC) - jeździ właśnie taką furą z silnikiem 6.0 (starszą wersją, więc parę latek chyba ma). kasy ma jak lodu, więc skoro jej nie zmienia, to coś musi być na rzeczy ;-) Auto chyba rzadkie, bo nie spotkałem takiej innej (nawet normalnej z silnikiem 6.0) Litera L oznacza czyba dluzsza wersje (tak?)

_________________
A4 ADR A.D. 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: