.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 21:40:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy to wina za niskich wolnych obrotów ??
PostNapisane: 04.kwi.2005 18:51:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
CZesć mam kolejny problem :)
jak się rozgrzeje silnik to na wolnych obrotach zapala mi się lampoka ciśnienie oleju
(stan oleju ok) jak leciutku musnę gaz to jest wporzadku. I teraz niewie mczy to niwe wina za niskich wolnych obrotów.
A jak tak to gdzie w tyn dieslu ustawia sięte obroty ?? prosiłbym w miarę możliwości o wklejenie obrazka z ETKI lub czegoś podobnego z zaznaczoną śrubką
regulacji obrotów :)

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 07:00:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
Hmm ?? powiedcie przynajmniej czy moje przypuszczenie co do za niskich obrotów są słuszne

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 07:23:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Niskie obroty raczej nie mają z tym nic wspólnego. Proponuję w miare szybko pojechać i sprawdzić ciśnienie oleju. Może pompa sie już kończy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 07:58:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ja z kolei proponuje sprawdzić, czujnik cisnienia oleju!! u mojego kolegi wlasnie ten czujnik sie skończył i mocno zanizal wskazanie i powodowal miganie kontrolki oliwy, myslelismy ze silnik sie konczy!! po wymianie czujniczka wszystko ok, cisnienie jak malowane.

To bylo by fajnie, ale na wszelki wypadek posluchaj rozgrzanego silnika, czy nie ma sieczkarni, bo przy za niskim cisnieniu oleju taka moze wystąpić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 08:01:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Oczywiście ze może to być wina czujnika, ale w takim przypadku należałoby sprawdzić te ciśnienie. tym bardziej ze dużo roboty z tym nie ma i nie jest to zbyt kosztowne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 08:04:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
a gdzie mi to sprawdzą ? aha i gdzie jest ten czujnik olejowy ??

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 10:11:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
popytaj w warsztatach ktore zajmują sie kompleksowa naprawą silnikow, powinni miec taki czujnik, ktory wkrecą zamiast twojego. taki pomiar nie powinien byc drogi, powiedzmy 20zl.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 12:30:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
KOszt u nas to 30 zł ale okazało się że kumpel n warsztacie m takie urządzonko tylko kazał mi się zapytać gdzie to mierzyć bo u mnie na kopułce filtra olekowego są 2 czujniki w miejscektórego to wkręcić.
a drugie pytanie jaka powinna byćprawidłowa wartość ciśnienia oleju

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 12:42:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zmierz cisnienie na zupelnie rozgrzanym silniku (90st). zapisz ile wyszlo na wolnych obrotach, potem kolo 2000tys i powiedzmy przy 3000.

nie podpowiem ci zamiast ktorego czujnika wkrecić w twoim silniku. u mnie czujniki są w bloku silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 13:09:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
czujnik powinien byc na bloku. Sprawdz cisnienie jak koledzy radzili i wszystko bedziesz wiedzial czy jest to uszkodzenie pompy czy tylko czujnika. A jak zachowuje sie silnik gby pali sie kontrolka ??

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 13:13:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
mi gośc powiedział że u mnie są 2 czujniki na takiej lopule do której się filtr oleju przykręca jeden podobno od wysokiego ciśnienia oleju drugi od niskiego (le to są jego słowa) co do zachowywnia się auta jak się kontrolka świeci to nie zauważyłęm nic dziwnego ale ja niedawno mam diesla dlatego może nie ropoznaję złych objawów

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 13:20:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
najprostsza rmetoda w takim momencie to sprawdzic cisnienie na obu czujnikach pokolei i porownac wyniki. Mierz na poszczegolnych obrotach i zapisz wyniki. potem je podaj i zobaczymy co dalej

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 14:30:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
tylko skad mm wiedziec jakie mam obroty jak nie mam obrotomierza

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 16:42:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Nawet gdyby silnik miał 500obr/min to ciśnienie nie powinno świecić, a przy takich obrotach silnikiem będzie już nieźle kołysało. Jeśli chodzi o wartość ciśnienia to po wykręceniu czujnika sprawdż co jest na nim napisane, bo zwykle producent podaje wartość ciśnienia przy której załącza się kontrolka. Postaram się znależć jakieś dane co do wartości prawidłowego ciśnienia w twoim silniku.

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy to wina za niskich wolnych obrotów ??
PostNapisane: 05.kwi.2005 17:00:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Rekrut76 napisał(a):
CZesć mam kolejny problem :)
jak się rozgrzeje silnik to na wolnych obrotach zapala mi się lampoka ciśnienie oleju
(stan oleju ok) jak leciutku musnę gaz to jest wporzadku. I teraz niewie mczy to niwe wina za niskich wolnych obrotów.
A jak tak to gdzie w tyn dieslu ustawia sięte obroty ?? prosiłbym w miarę możliwości o wklejenie obrazka z ETKI lub czegoś podobnego z zaznaczoną śrubką
regulacji obrotów :)


Jaki jest wlany olej i kiedy ty zmieniałeś, ile ma przebiegu silnik (około),jak zachowuje się kontrolka przy zapalaniu zimnego/ciepłego silnika, czy gaśnie po 1sek czy po np.5-8.
(zbadać ciśnienie, ew. czujnik, obroty nic do tego nie mają)
Modlić się żeby to tylko był czujnik bo jak pompa to autko swoje już przeszło :|

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 17:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
W silniku 1.6TD czujnik niskiego ciśnienia powinien działać od 0.3bar(0.15-0.45), a czujnik wysokiego ciśnienia od 0.9bar(0.75-1.05), tzn. powinien przy tym ciśnieniu rozłączyć przejście do masy. Przy temperaturze ok. 80 C i 2000obr/min ciśnienie powinno mieć co najmniej 2bar, jeśli jest niższe to zaczyna się problem. Z tego co wyczytałem to, czujnik niskiego ciśnienia wskazuje na biegu jałowym, a czujnik wysokiego ciśnienia przy podwyższonych obrotach.
P.S. Przypomninam, że 1bar=0.1MPa

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 17:10:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
olej wlałem jakies 1000 km temu mineralny do diesli LOTOSA przebieg autka to napewno ponad 300 000 kontrolka po zapaleniuzimnego silnika gaśnie po ok 3 sek ciepłego od razu gaśnie a teb problem zlampką ciśmnienia miał miejscec jak mocno pogoniłem na trasie to potem jak wrzucałem na luz to od rzu się lampka zapalała

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 17:13:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2004 08:07:15
Posty: 178
Lokalizacja: Katowice
ukiwas napisał(a):
W silniku 1.6TD czujnik niskiego ciśnienia powinien działać od 0.3bar(0.15-0.45), a czujnik wysokiego ciśnienia od 0.9bar(0.75-1.05), tzn. powinien przy tym ciśnieniu rozłączyć przejście do masy. Przy temperaturze ok. 80 C i 2000obr/min ciśnienie powinno mieć co najmniej 2bar, jeśli jest niższe to zaczyna się problem. Z tego co wyczytałem to, czujnik niskiego ciśnienia wskazuje na biegu jałowym, a czujnik wysokiego ciśnienia przy podwyższonych obrotach.
P.S. Przypomninam, że 1bar=0.1MPa


Dzięki za te informacje. To znaczy że cisnienie trzeba mierzyć i na jednym i na drugim czujniku tak ?? aha i który to jest który

_________________
Audi 1,6 TD 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 17:23:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
A to trzeba było tak od razu, że zaczęło sie to dziać po ostrzejszej jeździe. Teraz to wygląda na to, że nieźle olej zagrzałeś i zmniejszyła się jego lepkość. Jeśli to był pojedynczy przypadek to nie musisz wpadać w panikę. Chyba, że zamierzasz jeździć w ten sposób częściej. Ja osobiście nie jestem przekonany do LOTOSA i wolę trochą więcej wydać na sprawdzony olej dobrej jakości. Nie mniej jednak radzę sprawdzć ciśnienie oleju, bo to objawi stan silnika.

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 17:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Czujnik niskiego ciśnienia powinien mieć izolację koloru brązowego, a czujnik wysokiego ciśnienia izolację koloru szarego (czarny jest do silników bez turbosprężarki)

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: