.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 08:58:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: co z olejem po zgaszeniu silnika?
PostNapisane: 13.kwi.2005 14:37:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
co sie dzieje z olejem po zgaszeniu silnika? czy caly scieka do misy? czy są jakies zaworki ktore czesciowo zatrzymują go w silniku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 14:51:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2005 01:02:36
Posty: 246
Lokalizacja: Chorzów
Zawsze cos tam zostaje w silniku. Zalezy ile fura stoi bez ruszania

_________________
Audi 80 B4 2.0 94r. - był
Audi A6 C5 2.4 01r. - był
Audi A3 Sportback 8P 1.9Tdi 06r. - jest
VW Golf VI 1.4 Tsi - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 18:16:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Teoretycznie cały scieka, po to właśnie stosujemy oleje syntetyczne które zostawiaja na elemantach tzw "film olejowy" i rozruch nie idzie czysto na sucho, pozatym syntetyk nie gestnieje tak, i przy niższych temperaturach i szybciej dociera we wszystkie zakamarki silnika.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 18:38:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
olej nie ma prawa sciekac .... w kanalach olejowych caly czas jest jakies sladowe cisnienie a przynajmniej powinno byc , jedytny olej ktory moze sobie sciekac to ten luzno latajacy po komorze orbowo tlokowej

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 19:01:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
hans napisał(a):
olej nie ma prawa sciekac .... w kanalach olejowych caly czas jest jakies sladowe cisnienie a przynajmniej powinno byc , jedytny olej ktory moze sobie sciekac to ten luzno latajacy po komorze orbowo tlokowej
No nie wiem jak odpalasz po kilkudniowym postoju to poczekaj 5 sekund i zgaś, potem zdejmij korek i zobacz czy wałek jest mokry jak zawsze (nie sądze)

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 05:54:31 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mylisz pojecia ... cisnienia nie ma na popwierchni elementow :D ... cisnienie jest w kanalach olejowych czyli w wale korowym i panewkach , w panewkach walka rozrzadu i w kanale zasilajacym popychacze hydrauliczne i w silnikach turbo w magistrali natrysku oleju na denka tlokow

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 07:39:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dobrze gdzies slyszalem, ze w filtrze oleju jest jakis zaworek, ktory po zgaszeniu przytrzyma olej?? Jesli tak to czy fitr oleju filtrona ma takowy?

P.S. zmienilem taktyke odpalania z rana, krece sobie kilka sekund, az wskazowka cisnienia oleju dygnie, po czym zalaczam paliwko i odpalam. w ten sposob po odpaleniu od razu jest cichutki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 07:54:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
i wsumie dobrze robisz. taka taktyke trzeba np stosowac po rmoncie silnika albo wymianie turbiny. wiadomo im lepsze smarowanie tym lepiej

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 09:22:12 
Italiano

Dołączył(a): 26.sie.2003 23:52:03
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa
Lukasik napisał(a):
P.S. zmienilem taktyke odpalania z rana, krece sobie kilka sekund, az wskazowka cisnienia oleju dygnie, po czym zalaczam paliwko i odpalam. w ten sposob po odpaleniu od razu jest cichutki.

A to masz jakieś mechaniczne odłączenie pompy paliwa, czy jakiś inny patent :?:

_________________
Środowe kolacje warszaffskie... posiadacze i sympatycy Audi, a szczególnie Lejkers ze swoją Alfą :D mile widziani ;)

-> SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...
<-

-> Śmigło ze szperą :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 14:08:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Lejkers napisał(a):
A to masz jakieś mechaniczne odłączenie pompy paliwa, czy jakiś inny patent :?:


mam patenciarskie przelaczanie na gaz, tak ze moge spowodowac ze przez jakis czas zadne paliwno nie leci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 18:01:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Lukasik napisał(a):
dobrze gdzies slyszalem, ze w filtrze oleju jest jakis zaworek, ktory po zgaszeniu przytrzyma olej?? Jesli tak to czy fitr oleju filtrona ma takowy?

P.S. zmienilem taktyke odpalania z rana, krece sobie kilka sekund, az wskazowka cisnienia oleju dygnie, po czym zalaczam paliwko i odpalam. w ten sposob po odpaleniu od razu jest cichutki.


w zaleznosci od konrukcji ukladu smarowania takie zaworki sa juz w ukladzie smarowania , jezeli natomiast uklad nie posiada takiego zaworu zwrotnego to na przyklad tak jak jest w 2.8 filtr oleju musi takowy zawor posiadac w przypadku 2.8 jest to filtr Filtrona oznaczony symbolem OP 526/1 zwykly bez zaworka ma OP 526 i jest stosowany na przyklad w 2.3

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Sciekanie oleju
PostNapisane: 15.kwi.2005 08:48:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2004 02:01:56
Posty: 65
Lokalizacja: Slupsk
Zaworki w filtrze oleju sa przewidziane dla zabezpieczenia materialu filtrujacego przed rozerwaniem przez zimny olej w warunkach zimowych.Docieklym polecam dokonac sekcji zwlok na starym filtrze zanim go wyzuca.Raf.

_________________
CCCO Coupe 2.0 16V ACE 103 kW(140KM) igielka ( kamrafa@wp.pl) "Panie to nie jezdzi,to ZAPIER**LA"-Wypowiedz mechanika po jezdzie proobnej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 11:08:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
a jak w 2.2t 10v mc. filtr powinien miec zaworek??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: