.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.cze.2025 16:08:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wentylatory nie działają na I biegu
PostNapisane: 13.kwi.2005 08:41:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 10:42:46
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
Mam problem z wentylatorami. Na poczatku zaznacze, ze od 3 dni czytam wszystkie wątki na temat czujnikow temperatury i wentylatorów - efekt: naprawilem czujnik temperatury.
Moje pytania:
- Co moze byc skopane jezeli nie wlacza sie pierwszy bieg wentylatorow?
- Ktory czujnik odpowiada za ten w/w bieg wentylatorow?
- Czy jezeli silnik jest goracy i wylaczy sie zaplon to czy wentylatory dalej powinny chodzic do wychłodzenia silnika?
- Czy jest jakis przekaźnik (modol) odpowiadajacy za wentylatory?

Sprawdzilem juz chyba wszystko, wymienilem na nowy czujnik w chlodnicy, naprawilem czujnik podajacy temperature na wyswietlacz.

Nie wiem co dalej?

Bo objawy sa takie: temperatura dochodzi do 90st, jak stane w korku to rosnie do okolo 115 i wlacza sie II bieg wentylatorow.
A na moja wiedze to powinien wczesniej wychlodzic I biegiem. Przeciez nie ma jeszcze upalow. Zaznaczam ze nie wlaczam klimy. Termostat jest na 99% dobry poniewaz szybko doprowadza do 90st.

_________________
C4, 2.8 V6 quattro, pełna wersja
- do 2010
A6, 2.5 TDI Avant, czerwony -do 2010
A6, Q 2.5 kombi, full, recaro sport -jest
A3 2.0 Q full - jest
S8 Q full - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 08:50:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przekaźnik I wentylatora lub jego bezpiecznik lub przerwa w obwodzie lub walniety wentylator. U mnie nawalił przekaźnik ... koszt 30 zeta za uzywkę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 08:52:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Masz 1 czy 2 wentylatory??
U mnie włączają sie przy około 100st.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 08:56:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to zepnij wentylator na krotko i sprawdz czy dziala wogole pierwszy bieg, u mnie włacza sie tak po przekroczeniu 95 stopni, chodza dwa wiatraki na chlodnicy ale nie tak szybko jak na drugim biegu :D

Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 08:59:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 10:42:46
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
Spinalem na krotko : i wlasnie pierwszy bieg nie chce zadzialac dlatego pytalem o przekaznik; czy jakis jest.

Baskecior:
A gdzie szukac tego przekaźnika?

Mam dwa wentylatory i 3-stykowy czyjnik w chlodnicy.

_________________
C4, 2.8 V6 quattro, pełna wersja
- do 2010
A6, 2.5 TDI Avant, czerwony -do 2010
A6, Q 2.5 kombi, full, recaro sport -jest
A3 2.0 Q full - jest
S8 Q full - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 09:14:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Jezeli na krotko nie dzialalo to ja bym nie zaczynal od wymiany czujnikow ;-)

Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 09:21:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 10:42:46
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
dzialal tylko II bieg - wtedy kreca sie jak szalone.

_________________
C4, 2.8 V6 quattro, pełna wersja
- do 2010
A6, 2.5 TDI Avant, czerwony -do 2010
A6, Q 2.5 kombi, full, recaro sport -jest
A3 2.0 Q full - jest
S8 Q full - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 09:29:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Boss napisał(a):
Spinalem na krotko : i wlasnie pierwszy bieg nie chce zadzialac dlatego pytalem o przekaznik; czy jakis jest.

Baskecior:
A gdzie szukac tego przekaźnika?

Mam dwa wentylatory i 3-stykowy czyjnik w chlodnicy.

U mnie znalazłem go pod deska rozdzielczą ... :P taki czarny duży, numery nie pametam. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 09:37:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2004 22:22:47
Posty: 287
Lokalizacja: Wrocław, Auto: A6 Avant 1,9 TDI
Podobno częstą usterką jest przepalenie się opornicy, znajdziesz ją pod maską. W B4 jest po prawej stronie, stojąc przodem do przodu auta. Poznasz na pewno. W moim aucie ktoś pominął pierwszy bieg i mam tylko drugi i trzeci. Słszyałem, że nowa opornica to koszt rzędu kilkuset złotych i pomijanie niedziałających biegów jest normą.

_________________
http://wozik.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 09:46:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 10:42:46
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
nie widzialem zadnej opornicy. Mysle ze jakby sie skopala jakas oponica to nie dzialalby rowniez II bieg

_________________
C4, 2.8 V6 quattro, pełna wersja
- do 2010
A6, 2.5 TDI Avant, czerwony -do 2010
A6, Q 2.5 kombi, full, recaro sport -jest
A3 2.0 Q full - jest
S8 Q full - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 09:51:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Z tą opornicą jest tak, że może Ci zniknąć tylko jedem bieg lub dwa. Trzy nie sądzę żeby ktoś miał takiego pecha. W C3 opornica jest przykręcona do prawej podłużnicy (kierowcy) lub to pionowego wzmocnienia czołowego również z prawej strony. Nie wiem jak wygląda w C4 ale w C3 jest to kątownik alumiiowy, niebieski o długości ok 20 cm i trzech stykach z przykręconymi kablami. Jakby coś, to mam takie ustrojstwo na zbyciu.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 10:09:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 10:42:46
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
Szukalem i nie mam opornicy. A III biegow to raczej u mnie nie ma.

_________________
C4, 2.8 V6 quattro, pełna wersja
- do 2010
A6, 2.5 TDI Avant, czerwony -do 2010
A6, Q 2.5 kombi, full, recaro sport -jest
A3 2.0 Q full - jest
S8 Q full - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 17:03:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 10:42:46
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
Nikt mi nie pomoze?? Nikt nie mial takiego albo podobnego problemu? Przeczytalem juz chyba wszystko na temat wentylatorow na forum i nie znalazlem zadnej podpowiedzi rozwiazania tematu

_________________
C4, 2.8 V6 quattro, pełna wersja
- do 2010
A6, 2.5 TDI Avant, czerwony -do 2010
A6, Q 2.5 kombi, full, recaro sport -jest
A3 2.0 Q full - jest
S8 Q full - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 17:55:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A czy masz dwa czy jeden wentylator? Jeden jest chyba ze sprzęgłem - wiskozą.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 18:42:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 10:42:46
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
dwa - juz pisalem. ale oba sa takie same wiec wiskozy chyba nie ma. doczytalem sie w sieci ze sa 3 "biegi" z tym ze I i drugi przechodza plynnie w zaleznosci od temperatury. Jade jutro do serwisu Audi w Poznaniu. Robi sie coraz cieplej a nie moge zostawic tak tej sprawy. Po prostu nie lubie jak cos nie dziala.

_________________
C4, 2.8 V6 quattro, pełna wersja
- do 2010
A6, 2.5 TDI Avant, czerwony -do 2010
A6, Q 2.5 kombi, full, recaro sport -jest
A3 2.0 Q full - jest
S8 Q full - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 21:17:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Raczej masz dwa biegi - jeden wolny, drugi szybki. Spróbuj jeszcze załączyć klimę i zobacz czy wtedy się wiatraki kręcą... Jeśli tak, to masz przerwę na kablach, jeśli nie to albo opornica, albo przekaźnik... albo kabelki... Wiskozy w C4 AAH na szczęście nie ma :)


P.S. Popraw podpis, bo oślepnę :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 21:40:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 10:42:46
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
a co z podpisem?? Hmmm - u mnie jest normalny.

_________________
C4, 2.8 V6 quattro, pełna wersja
- do 2010
A6, 2.5 TDI Avant, czerwony -do 2010
A6, Q 2.5 kombi, full, recaro sport -jest
A3 2.0 Q full - jest
S8 Q full - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 07:03:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
quattro

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 07:17:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wozik napisał(a):
Podobno częstą usterką jest przepalenie się opornicy, znajdziesz ją pod maską. W B4 jest po prawej stronie, stojąc przodem do przodu auta. Poznasz na pewno. W moim aucie ktoś pominął pierwszy bieg i mam tylko drugi i trzeci. Słszyałem, że nowa opornica to koszt rzędu kilkuset złotych i pomijanie niedziałających biegów jest normą.

Biegi masz tylko 2 , podobnie jak wentylaory.Opornica działa tak ,że przy 1 biegu odpala 2 wentylatory ale połową mocy, 2-gi bieg to już bezpośrednie podanie napięcia na oba wentylatory i pełen ciąg. Ja u siebie tez obszedłem opornice i wlaczaja sie oba jednoczesnie. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Problem rozwiazany !
PostNapisane: 15.kwi.2005 20:55:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 10:42:46
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
Bylem dzisiaj w ASO i tak:
- biegi w moim modelu sa 3 (tak wynika z opisu do schematu jaki mi skserowali w ASO) za pierwsze dwa odpowiedzialny jest przekaźnik umieszczony w skrzynce z bezpiecznikami) oraz opornik. Wentylatory moze rowniez wlaczyc czujnik cisnienia w klimie
- za 3 bieg tez odpowiada przekaźnik - ten mialem dobry

Gostki z serwisu pozyczyly mi na chwile oba przekaźniki i po sprawdzeniu okazalo sie ze jeden jest uszkodzony (cena n owego 130PLN) Jednak widzac moja mine gostek wlozyl moj walniety przekaźnik w jakies urzadzonko i po chwili powiedzial ze mam go rozebrac i przelutowac wszystkie styki w srodku.

Powiedzieli ze problemem duzym sa wlasnie zimne luty w przekaźnikach. Bardzo czesto dzieje sie tak ze na jakims styku obciazenie a zarazem temperatura jest tak duza, ze w miare uplywu lat dochodzi do przerwy.
Oficjalnie oczywiscie kaza kupowac nowe ale w wiekszosci przypadkow nalezy rozebrac i przelutowac styki.

Zrobilem jak powiedzieli i DZIALA. Wentylatory sie kreca, przekaźniczek dziala.

Dla zainteresowanych podaje numery przekaźnikow do sprawdzenia przy klopotach z kreceniem wentyaltorow:
357906381B (numer zamiennika od '99r: 440351253S) - odpowiada za 3 bieg
8D0951253A - odpowiada za wolne biegi.

Dzieki chlopaki za pomoc.
Pozdrawiam

_________________
C4, 2.8 V6 quattro, pełna wersja
- do 2010
A6, 2.5 TDI Avant, czerwony -do 2010
A6, Q 2.5 kombi, full, recaro sport -jest
A3 2.0 Q full - jest
S8 Q full - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: