.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 09:16:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Puszcza dymek i przydławia podczas przyspieszania :(
PostNapisane: 18.kwi.2005 09:57:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2005 09:33:49
Posty: 18
Posiadam Audi 80 B4 2.0E (benzyna) z 1992 roku. Przebieg tego samochodu to 150.000. Na zimnym silniku jest wszystko OK. Jednak po rozgrzaniu pojawiaja się problemy. Auto nie obciążone ma prawidłowy skład mieszanki na analizatorze. Natomiast podczas ruszania lub redukcji biegów podczas przyspieszania puszcza dym z rury (widze w lusterku). Jest też chwilowy efekt przydławienia pojawiający sie po przekroczeniu 3100-3200 obrotów. Bierze również za dużo oleju (jeżdże na Castrol GTX półsyntetyk), a na zewnątrz nie widać żadnych wycieków. Nie wiem czym to może byc spowodowane. Proszę o ewentualne sugestje w rozwiązaniu tego problemu. Z góry Dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 09:58:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
na dzien dobry wymien uszczelniacze

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 11:29:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2005 09:33:49
Posty: 18
Dymienie to rzeczywiście może być wina uszczelniaczy, ale czy również chwilowe przydławienie silnika podczas np. wyprzedzania to również jest skutek tych nieszczelności ?

_________________
Audi 80 B4 2.0E LPG 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 12:50:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A może jest tak, że wciskasz nagle gaz (otwierasz przepustnicę) i powinno pojawić się więcej paliwa i powietrza, ale z jakiegos powodu szybciej masz benzynę (zbyt bogata mieszanka) i stąd ten dymek? Filtr powietrza i pobór powietrza, może coś zatkane? I dławić też by mogło.
Jeszcze chyba przestawia się zapłon, ale nie wiem, czy też by dymiło i dławiło na chwilę?
:/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 13:17:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2005 09:33:49
Posty: 18
jeżeli chodzi o skład mieszanki to jest prawidłowy, sprawdzałem na stacji diagnostycznej, problem jest przy obciążaniu, ale do tego musieli by mieć hamownie żeby sprawdzić, bardziej natomiast martwi mnie to chwilowe przydławianie, przedtem miałem b.duże problemy, po przejechaniu ok 50 km samochód wogóle nie chciał jechać, cały czas szarpało. Wymieniłem kopułkę, rozdzielacz i świece, chodzi dużo lepiej, ale problem przydławiania nadal został.

_________________
Audi 80 B4 2.0E LPG 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 14:00:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Napisz jeszcze czy dzieje ci sie to na Pb czy LPG??

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: dlawienie
PostNapisane: 18.kwi.2005 14:19:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Mam podobny problem u siebie. Zerknac musze tylko czy rowniez mi puszcza dymek. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 21:48:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
jest tam aparat zapłonowy?jeśli tak sprawdz podciśnieniowy reg.wyprzedzenia zapłonu to jest dość awaryjne jak padła membrana lub jest zatarty to spisz nr aparatu zapł i kup pod ten konkretny nr cena to ok100żł

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 09:21:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2005 09:33:49
Posty: 18
Te objawy mam zarówbo na Pb jak i na LPG. Tak że wykluczam tutaj bezpośrednią winę instalacji LPG. I co jeszcze zauważyłem - po rozgrzaniu, czyli przejechaniu np. 60km, jak sie np zatrzymam i gazuje to strasznie kopci, aż wstyd. Później wyłącze samochód np na ok 5 min i przestaje dymić, z rury leci tylko para. Wiem że mógłbym wymieniać sporo rzeczy po kolei. Ale niestety brak dużych środków finansowych zmusza mnie to prawidłowego zdiagnozowania i naprawienia na razie jednej, najpardziej prawdopodobnej usterki.

_________________
Audi 80 B4 2.0E LPG 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 10:05:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Może pierścionki już przepuszczają. Gdy silniczek zimny, olej jest gęstszy i jest oki. Gdy sie rozgrzeje, olej zrobi się rzadszy i przepuszcza. Stąd dymienie i słaba dynamika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 10:33:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2005 09:33:49
Posty: 18
Dynamika nie spada całkowicie po rozgrzaniu. To jest objaw tylko chwilowy podczas gwałtonego wciśnęcia gazu. To jest tylko przez ułamek sekundy i tyle. Jak wciskam np gaz powoli to tego nie ma. Czy to może być wina np. przegrzania silnika ? I jak stwierdzić czy silnik był przegrzany ? Wiem że trzeba go rozebrać i wtedy, ale chciabym wiedzieć żeby w zakładzie ni naciągnęli mnie na duże niepotrzebne koszty. Bo w jednym powiedzieli bez oględzin że wymiana samych uszczelniaczy nic nie da :(. Proszę o pomoc. Dzieki.

_________________
Audi 80 B4 2.0E LPG 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 10:45:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A jakiego koloru jest ten chwilowy dymek?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 10:47:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Uszczelniacze zawsze coś dadzą, ale pytanie na jak długo. Jak jest coś dalej kulawe to szkoda wymieniać uszczelniacze.

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 10:49:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2005 09:33:49
Posty: 18
Dymek jest niebieski. Lambda była sprawdzana - jest dobra.

_________________
Audi 80 B4 2.0E LPG 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 10:53:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wszystko wskazuje na to ze albo wystarczy wymiana samych uszczelniaczy albo remont silnika :/
IMO warto pierw wymienic same uszczelniacze.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 11:04:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
xawier napisał(a):
Uszczelniacze zawsze coś dadzą, ale pytanie na jak długo. Jak jest coś dalej kulawe to szkoda wymieniać uszczelniacze.


Bardziej szkoda zrzucać głowice i wyciągać tłoki w celu diagnozowania... Same uszczelki to koszt większy niż 150PLN... Po pierwsze pomierzyć kompresje i zrobić próbę olejową, a później wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy. No chyba, że testy nie wyjdą pomyślnie...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 14:34:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ja w miedzyczasie proponuje sprawdzić drożność odmy olejowej!!!
jak sie przytka, to bedzie biło dymem z rury wydechowej niemiłosiernie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 15:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2005 09:33:49
Posty: 18
Sprawdziłem już ciśnienie w cylindrach i zrobiłem próbę olejową. Ciśnienie wyszło na poziomie 11-11.5 a po wstrzyknięciu oleju wyszło 13.5 Co mam o tym myśleć ? Mówią mechanicy że trzeba robić silnik i zdejmować głowicę. Ja nie chciałbym tego robić jeżeli nie trzeba. Szkoda zdejmować jak jest oryginalnie założona. HELP ??

_________________
Audi 80 B4 2.0E LPG 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 15:59:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
kasperek napisał(a):
... zrobiłem próbę olejową. Ciśnienie wyszło na poziomie 11-11.5 a po wstrzyknięciu oleju wyszło 13.5 Co mam o tym myśleć ? HELP ??



Za duża różnica po próbie olejowej... Dół silnika już nie pierwszej młodości... Same uszczelniacze już niewiele uratują.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 19:42:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kasperek napisał(a):
Te objawy mam zarówbo na Pb jak i na LPG. Tak że wykluczam tutaj bezpośrednią winę instalacji LPG. I co jeszcze zauważyłem - po rozgrzaniu, czyli przejechaniu np. 60km, jak sie np zatrzymam i gazuje to strasznie kopci, aż wstyd. Później wyłącze samochód np na ok 5 min i przestaje dymić, z rury leci tylko para. Wiem że mógłbym wymieniać sporo rzeczy po kolei. Ale niestety brak dużych środków finansowych zmusza mnie to prawidłowego zdiagnozowania i naprawienia na razie jednej, najpardziej prawdopodobnej usterki.


Podobny objaw miał kolega w escorcie, który stał blisko 4 miesiące nie przepalany, a wczoraj go rozebraliśmy (uszczelniacze+pierścienie olejowe), więc chyba będzie jak napisali Bilu i Wowo.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: