.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.cze.2025 20:50:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: C4 2,8 Avant Quattro Automat LPG
PostNapisane: 18.kwi.2005 13:49:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 23:26:24
Posty: 28
Lokalizacja: Tarnów
Doradźcie jakie są koszty utrzymania tego auta, ile pali takie cacko, na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?Co do silnika to wiem z czym się liczyć bo mam teraz podobny. Głównie chodzi mi o napęd Quattro i skrzynie automatyczną - koszty eksploatacji, ogólne wady i zalety tego zestawienia.

_________________
audi 100 C4 2,6 LPG, C4 2,0 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 14:10:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
zaraz Cię pewnie Bill za sypie linkami ale chyba takiej kombinacji to na forum nie ma .
Ja mam 2,8 , ośkę , bez gazu , manualna skrzynia .
Cóż auto duże , solidne , wygodne . Niesamowita frajda z jazdy . To plusy .
Minusy - zaniedbane portafi się strasznie mścić - kosztowo . Do najtańszych nie należy , potrzebuje dobrego i zaufanego warsztatu .
I jak gaz to tylko sekwencja - zgodnie z opiniami na forum

Osobiście polecam .
Ale tylko jak czujesz się finasowo .
U mnie : sprzęgło 1300 z wymianą
Głowice i zawory ( bo miałąm gaz ) - ok 800
Servo - 1280 zł

zwróc się do GrzesiaB on w kosztach się bardziej orientuje

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 19:27:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Najgorsza sprawa to skrzynia, zwróć uwage jak poprzedni właściciel wypowieda siew o niej, czy zmienił olei i filtr ew w jakim zakładzie? sprawdz czy zmienia biegi bez stuków i szarpniec, (czczególnie z "1" na "2" .
Co do napedu to tam sie nie ma co popsuc, ew łozysko na podporze wału moze wyc, i wachacze górne (te drążki skrętne) moga być wybite i skrzypieć na dołkach.
Jeżeli ma klime to sprawdz jej sprawność bo odbudowanie tego jest drogie i pracochłonne.
A ogólnie to co w każdym samochodzie trzeba sprawdzic przed zakupem ;)

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 21:00:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 23:26:24
Posty: 28
Lokalizacja: Tarnów
Z wywiadem na temat tego auta nic z tego bo jest ono do sprowadzenia z Niemiec, zabrane już od dotychczasowego właściciela. Ponoć ma on aktualną książkę serwisową, ale jej jeszcze nie widziałem. Z tego co napisaliście wynika że auto to niema specjalnie jakichś typowych bolączek pod warunkiem należytej eksploatacji. Ważne dla mnie jest jeszcze czy wymaga ten napęd jakichś typowych (kosztownych) zabiegów serwisowych (typu wymiana rozrządu przy silniku). Przydała by się też opinia użytkownika takiej wersji (quattro +automat) odnośnie spalania.

_________________
audi 100 C4 2,6 LPG, C4 2,0 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 22:02:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Aj tam bardziej orientuje... po prostu wie ile wydaje.
Fakt, że C4 do aut tanich w eksploatacji nie należy... wszytsko swoje kosztować musi, ale komfort jazdy jest nieprzeciętny. Jakiś czas temu myślałem właśnie nad przesiadką na C4 2.8 w automacie i quattro ale koledzy z forum słusznie zauważyli, że taka kombinacja odbije się na wrażeniu zamulenia 2.8 w stosunku do tego co mam - i pewnie mieli rację... bo napęd zabiera swoje, automat również... Ja bym na Twoim miejscu szukał raczej manuala gdyż nawet skrzynię dostaniesz bez problemu i za "taniość" w porównaniu z automatem.

Ceny materiałów eksploatacyjnych czyli klocki, oleje, tarcze, amorki - do tanich też nie należą ale da się przeżyć. Dostępność części (nie wiem jak automat) jest bardzo dobra bo silnik pracował w wielu niuniach... ale osiągi takie sobie...

Aha, spalanie przy spokojnej jeździe w korkach 18l LPG to norma, w trasie już dużo lepiej - full obciążenie 5 osób i 120km/h (tak, jedynka z przodu, nie dwójka ;) ) to 11l/100km. Weź pod uwagę koszty ubezpieczenia (najlepiej z AC bo to przecież Audi /+50%/) - sumy niebotyczne. Gdybym przez rok nie inwestował w autko to... uzbierał bym na drugie :)

O samo quattro się nie martw - jak będziesz dbał o olej nic mu nie będzie.
O automatach słyszałem tylko dobre opinie (Ataman70 ma dużo doświadczenia z automatami w Audi - zapytaj go)

Ja tam polecam, szczególnie już w A6... o ile Cię stać na to, bo nie ma nic gorszego jak druciarstwo w takim samochodzie! Przemyśl to!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2005 00:27:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 23:26:24
Posty: 28
Lokalizacja: Tarnów
Dzięki za Wasze rady i opinie. Byłem już zdecydowany na kupno tego auta, ale trochę przypadek sprawił Ze wpadła w moje ręce prosto z importu C4 2,0 ACE QUATTRO z manualną skrzynią, klimatronikiem i skórą, avant oczywiście, w stanie 4+, za niezłą kasę (niecałe 10.000 po opłatach). Autko to radzi sobie całkiem dobrze (bez jakichś tam sportowych ewolucji). Teraz będę musiał trochę nad nim popracować nad kilkoma drobnymi usterkami. Jak by ktoś z Was podpowiedział mi jeszcze jaki olej wlać do skrzyni biegów i dyfra to będę bardzo wdzięczny. I jeszcze małe pytanko - czy przy napędzie quattro muszą być wszystkie koła identycznego rozmiaru? (kumpel założył sobie do Suzuki Vitara opony niższe z przodu od tylnych o 5 cm. i po przełączeniu na 4x4 samochód skakał jak żabka, a przy wymianie oleju w skrzyni biegów i reduktorze wypłynęły drobne odłamki chyba kół zębatych)

_________________
audi 100 C4 2,6 LPG, C4 2,0 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2005 08:11:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zalecane są takie same kółka i oponki o takim samym bierzniku. Dpuszczalne jest stosowanie różnych profili opon, jednak z zachowaniem takiej samej średnicy koła.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: