.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 21:23:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Temp. plynu chlodz. TERMOSTAT
PostNapisane: 19.kwi.2005 10:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Witam i pozdrawiam.
Niedawno kupilem C4 2,5TDi 97r 140KM i wlasnie trace dziewictwo na grupie ;)

Mam pytanie :)
Wydaje mi sie ze mam chyba zamkniety maly uklad chlodzenia. Autko nabiera temperatury po ok 8km jazdy. Czy to jest ok a o ile nie to czy na okres lata mozna to odpuscic? (kasa :( )
Mam rowniez chyba przytkana wezownice nagrzewnicy i przy HI temp. srednio wysoka temp w kabince. slyszalem ze wystarczy ze szprycy pod cisnieniem 1,5atm puscic wode we wlot i czekac co wyleci wylotem.
Czy to dobry pomysl?

I ostatnie pytanko aby nie zameczac ;)
W zbiorniczku plyn chlodzacy ma rdzawy kolorek i osad brazowawy na sciankach zbiorniczka. Troche mnie to martwilo ze moze sa jakies przedmuchy(autko ma 240kkm) ale rozmawialem z kolesiem ktory ma podobny przebieg w 80 1,7TD i on ma podobne kolorki i osady a w swoim poprzednim audi mowi ze rowniez tak bylo.
Zakladam wiec ze wszystko jest wporzo :)))

Dzieki za odp. i pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 13:17:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
Właśnie dziś wymieniłem termostat bo nidogrzewało do 90 st tylko zawsze prawie niecałe 80 , i wolno sie nagrzewał wiec i wiecej palił.
Dzis przyszła kryska na matyska , przepłukany układ najpierw woda z ludwikiem potem woda , wymieniony termostat i zalano dynagela 2000 :D . Efekt , wskazówka jak przybita stoi na 90 st :D oczywiście jak sie nagrzeje a zajmuje to teraz pare km :peace:

a kolorem tego płynu sie nie przejmuj , ja 2 lata temu wymieniałem i zalany był tez nowym płynem a teraz co sie wylało to masakra , jedna rdza ( a mówia że przy tych płynach nie ma korozji :| )

zabieg polecam , nie wiem ile do 2,5 kosztuje termostat ale myślę że nie więcej niz 50 zł za whler i pewnie 100 za oryginał , razem z płynem i robocizną więcej niz 150 nie powinno wyjść

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 13:28:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
. Efekt , wskazówka jak przybita stoi na 90 st :D oczywiście jak sie nagrzeje a zajmuje to teraz pare km :peace:

u mnie podobnie. Jak juz zlapie temp plynu 90C i oleju ok 70 to jak przylepione :) do wskaznika, zwlaszcza oleju i ten wskaznik zdecydowanie jest na sztywno. Temp plynu czasami choc b.rzadko odbiega od temp 90C. No ale wkoncu to temp oleju jest najwazniejsza

a kolorem tego płynu sie nie przejmuj , ja 2 lata temu wymieniałem i zalany był tez nowym płynem a teraz co sie wylało to masakra , jedna rdza ( a mówia że przy tych płynach nie ma korozji :| )

Najlepsi zdecydowanie sa nasi rodzimi majchrzy ktorzy odrazu zapodaja mi kity i najlepiej generalny motoru by odrazu robili ;)))))

zabieg polecam , nie wiem ile do 2,5 kosztuje termostat ale myślę że nie więcej niz 50 zł za whler i pewnie 100 za oryginał , razem z płynem i robocizną więcej niz 150 nie powinno wyjść[/quote]

Jak bede przed zima wymienial plyn to z pewnoscia to zrobie o ile nie jest to sytuacja normalna.
Spojrzalbys z ranka ile km zabiera ci osiagniecie temp 90C plynu w obecnych okolicznosciach przyrody?
stawiam piwko za ta informacje ;)
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 13:33:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
ares2,5TDi napisał(a):
.
Spojrzalbys z ranka ile km zabiera ci osiagniecie temp 90C plynu w obecnych okolicznosciach przyrody?
stawiam piwko za ta informacje ;)
pozdro


a pewnie że sprawdze , piwkiem nie pogardze , tyle tylko że ja nie mam traktora i silnik tesz mam jakies 0,7l mniejszy :P

ale zasuwaj na NEWBIE :!: przywitać się :!:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Ostatnio edytowano 19.kwi.2005 13:34:47 przez lolek2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temp. plynu chlodz. TERMOSTAT
PostNapisane: 19.kwi.2005 13:34:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ares2,5TDi napisał(a):
Witam i pozdrawiam.
Niedawno kupilem C4 2,5TDi 97r 140KM i wlasnie trace dziewictwo na grupie ;)

Mam pytanie :)
Wydaje mi sie ze mam chyba zamkniety maly uklad chlodzenia. Autko nabiera temperatury po ok 8km jazdy. Czy to jest ok a o ile nie to czy na okres lata mozna to odpuscic? (kasa :( )
Mam rowniez chyba przytkana wezownice nagrzewnicy i przy HI temp. srednio wysoka temp w kabince. slyszalem ze wystarczy ze szprycy pod cisnieniem 1,5atm puscic wode we wlot i czekac co wyleci wylotem.
Czy to dobry pomysl?

I ostatnie pytanko aby nie zameczac ;)
W zbiorniczku plyn chlodzacy ma rdzawy kolorek i osad brazowawy na sciankach zbiorniczka. Troche mnie to martwilo ze moze sa jakies przedmuchy(autko ma 240kkm) ale rozmawialem z kolesiem ktory ma podobny przebieg w 80 1,7TD i on ma podobne kolorki i osady a w swoim poprzednim audi mowi ze rowniez tak bylo.
Zakladam wiec ze wszystko jest wporzo :)))

Dzieki za odp. i pozdro


Drogi traktorzysto. Silniki TDI są konstrukcjami niezwykle oszczędnymi co jest wynikiem wysokiej sprawności silnika.
To że TDI z tamtego okresu nagrzewa się po kilku km to normalna rzecz (nie było dodatkowych grzałek podgrzewających ciecz chłodzącą) i nie nalezy się tym przejmować. Zimą będzie Ci się nagrzewał po 15 km i to też jest normą.
Było o tym mnóstwo w archiwum niniejszego forum , a zatem odsyłam Cię do lektury.

Rdzawy osad w zbiorniczku sygnalizuje wymianę płynu chłodniczego. :)

PS
Co do 80 1,7 TD to nie było takiego silnika, był 1,6 TD ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Temp. plynu chlodz. TERMOSTAT
PostNapisane: 20.kwi.2005 06:15:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Drogi traktorzysto. Silniki TDI są konstrukcjami niezwykle oszczędnymi co jest wynikiem wysokiej sprawności silnika.
To że TDI z tamtego okresu nagrzewa się po kilku km to normalna rzecz (nie było dodatkowych grzałek podgrzewających ciecz chłodzącą) i nie nalezy się tym przejmować. Zimą będzie Ci się nagrzewał po 15 km i to też jest normą.
Było o tym mnóstwo w archiwum niniejszego forum , a zatem odsyłam Cię do lektury.

Dzieki wielkie.
Zaraz ide do archiwum i bede wertowal :)
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: