.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 02:25:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.0 ABK, Digifant-Lambda - temat dla mocnych, POMOCY!!
PostNapisane: 11.kwi.2005 21:09:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 20:27:25
Posty: 52
Lokalizacja: 3Miasto
Witam.

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś podpowiedział mi conieco przy następującym problemie:

Mam działającą sonde lambda 4 przewodową przerobioną na 3jke (szary-masa osobno wyprowadzony i zmasowany;) ) którą wstawiłem do swojej 2.0 ABK
Problemik jest taki, że voltomierz pokazuje mi poprawne wartości z sondy lambda ( 0.1-1 V podczas zabawy z otwartym przepływomierzem ) ale komputer nie dostaje z niej sygnału... na podpiętym VAG'u wyświetla się cały czas 0.0 V :/ . Czy jest jakaś możliwość, że kabelek gdzieś jest jakoś walnięty? - mimo, że po "chłopskiemu" go przedzwoniłem na dystansie : złączka sygnału lambda-wtyka do komputera.
Obawiam się najgorszego, czyli padniętego ( tu akurat nie znam fachowego określenia ) "portu" dla lambdy w jednostce sterującej DIGIFANT.

Dodam, że co chwile wywala mi taki oto błąd:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 039 906 022
Component and/or Version: DIGIFANT 1.6 1243PMC 11
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
28-00 - Short to B+


Co w skrócie oznacza po polskiemu " Sonda Lambda - G39, 02 czujnik, niskie napięcie"

Pomocy!!! :D

Edit:

Dostałem powiadomienie na maila, że ktoś coś napisał a tu pustka?? siak to możliwe?

_________________
"Fajne niunie"
Czy to na kółkach...
Czy też i w mini...
Na widok każdej...
Bartek się ślini ;)

Audi B4 2.0 ABK 115kucy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2005 06:38:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
po pierwszę, myślę, że to, że podpiąłeś do masy to właśnie wywala ten błąd. Po drugie poszukaj sondy 3 przewodowej, nawet pożycz od kogoś i zobacz, czy coś wskazuje. Po trzecie, dostałeś powiadomienie, a widocznie ktoś już tego posta skasował :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2005 07:56:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kurde ja wtawiłem sonde 4 przewodową w miejsce 3 przewodowej. Masa poszła po kielich i śmiga aż miło.
Może sprawdź jeszcze napięcie sondy przy samym wtyku do sterownika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2005 09:47:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 20:27:25
Posty: 52
Lokalizacja: 3Miasto
Miałem chwilke czasu jeszcze przed pracą i zaobserwowałem coś takiego:

Lambda podłączona na 4 przewodach ( szara masa pod np. kielich zmasowana ) - Voltomierz poprawnie, komputer 0 V - błąd 525

Lambda podłączona na 3 przewodach ( szara masa wisi w powietrzu )
Voltomierz - około 11 V, komputer 1.5-1.6 V

Lambda podłączona na 2 przewodach ( grzałka odłączona, czarny sygnałowy i szary masowy podłączone )
Voltomierz - również 11 V, komputer 1.5-1.6 V

Czy jest możliwe, że podłączyłem na przykład grzałke ( te dwa białe przewody ) na odwrót ?? Z tego co wiem... grzałki nie bardzo rozróżniają kierunek przepływu prądu?..

_________________
"Fajne niunie"
Czy to na kółkach...
Czy też i w mini...
Na widok każdej...
Bartek się ślini ;)

Audi B4 2.0 ABK 115kucy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2005 10:08:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Ja mam w ABK też 4-przewodową z jednym przewodem zmasowanym i działa OK. Więc można takie coś stosować.

Powodzenia w poszukiwaniu usterki :peace:

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2005 10:32:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 20:27:25
Posty: 52
Lokalizacja: 3Miasto
Witam, a pamiętasz może czy przywiązywałeś jakąś szczególną uwagę do białych kabelków?? ;)
Skąd brałeś mase? podpiełeś się pod jeden z białych od grzałki ( szarym ) czy wyprowadziłeś ją do np kielicha czy też jakiejś zmasowanej śrubki??

_________________
"Fajne niunie"
Czy to na kółkach...
Czy też i w mini...
Na widok każdej...
Bartek się ślini ;)

Audi B4 2.0 ABK 115kucy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2005 10:34:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 20:27:25
Posty: 52
Lokalizacja: 3Miasto
Witam, a pamiętasz może czy przywiązywałeś jakąś szczególną uwagę do białych kabelków?? ;)
Skąd brałeś mase? podpiełeś się pod jeden z białych od grzałki ( szarym ) czy wyprowadziłeś ją do np kielicha czy też jakiejś zmasowanej śrubki??

_________________
"Fajne niunie"
Czy to na kółkach...
Czy też i w mini...
Na widok każdej...
Bartek się ślini ;)

Audi B4 2.0 ABK 115kucy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2005 11:12:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Mase mam podpieta pod śrube przy obudowie akumulatora. A co do białych kabelków to podłaczałem bez jakiś specjalnych kombinacji - chyba ze mam duzo szczęscia i wpadłem na odpowiednie ustawienie za pierwszym razem ;)

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2005 20:50:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Odlacz sonde, wlacz zaplon. Na przewodzie od sterownika ma byc 0.5V. Jezeli nie ma to albo przewod od sterownika albo sam sterownik powiedzial papa.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2005 22:26:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 20:27:25
Posty: 52
Lokalizacja: 3Miasto
Ta podpowiedź jest w sumie bardzo konstruktywna...

A co jezeli zamiast 0.5 V jak sugerujesz mam 10-11 V na przewodzie sygnalowym od strony sterownika?? ( już bez edit, właśnie doczytałem coś takiego, nie tyczy się to konkretnie sterownika DIGIFANT, ale... : "Jeżeli jest uszkodzona sonda lambda, urządzenie sterujące przejdzie do pracy w trybie otwartym lub podstawi stałe napięcie o wartości 0,45 V w celu ustalenia wartości współczynnika lambda = 1,0. " )

Czyli teraz pozostaje albo komputer walnięty...albo mam gdzieś zwarte jakieś lewe napięcie do kabla sygnałowego... :/

_________________
"Fajne niunie"
Czy to na kółkach...
Czy też i w mini...
Na widok każdej...
Bartek się ślini ;)

Audi B4 2.0 ABK 115kucy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 21:59:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
ma byc 0.5V (czy tam 0.45V) i basta, to sterownik wzbudza sonde a ona moduluje ten sygnal, dlatego sygnal jest prostokatem o zmiennym wypelnieniu.
Jesli masz tam 12V to odlacz przewod przy zlaczu sterownika i zmierz na samym pinie od sterownika. Jesli bedzie dalej 12V to moze da sie to naprawic, ale sterownik na warsztat.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2005 18:01:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 20:27:25
Posty: 52
Lokalizacja: 3Miasto
Niespodzianka...
Sterownik jest dobry... a jaja są dalej.

Przelozylem swoj komputer do innej B4 i działał prawidłowo, wszystkie czujniki zczytywał... A inny komputer w mojej B4 pokazywał dokładnie to co seryjny...
Czyli zwarcie do masy, albo 1.6 V na rozłączonej sondzie. Dodam, że kabel od lambdy do kompa nie jest trafiony.
Mam tylko pytanie, może ktoś wie dlaczego w kablu od sterownika do złączki lambdy idą dwie żyły - zielona i czarna, i z czym łączy się w kompie czarna żyła ( pin nr 3 na sterowniku )

_________________
"Fajne niunie"
Czy to na kółkach...
Czy też i w mini...
Na widok każdej...
Bartek się ślini ;)

Audi B4 2.0 ABK 115kucy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2005 20:10:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
A Ty juz chciales kupywac sterownik, dobrze ze jest dobry.
Ida dwa przewody poniewaz przewod od sterownika do zlaczki sondy jest ekranowany i jest to masa. Sprawdz przy odlaczonym sterowniku czy nie ma zadnego zwarcia miedzy sygnalem a innymi pinami, czy rzeczywiscie masz mase na ekranie, oraz czy nie ma zwarcia ekranu do goracego.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2005 22:03:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 20:27:25
Posty: 52
Lokalizacja: 3Miasto
No i chyba problem rozwiązany...

Racje mieli Panowie wskazujący na problem z masą...
Okazało się, że ktoś w przypływie radości podłączył kabelek z pinu 35 pod +12 V a nie masę. Po obcięciu i zrobieniu własnej masy komputer zaczął poprawnie działać z lambdą, aczkolwiek teraz pozostaje kwestia wyregulowania przepływomierza i sprawdzenie na analizatorze czy wszystko jest Si :)

Dzięki za wskazówki, pozdrawiam

_________________
"Fajne niunie"
Czy to na kółkach...
Czy też i w mini...
Na widok każdej...
Bartek się ślini ;)

Audi B4 2.0 ABK 115kucy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: