.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 10:56:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana końcówek wtrysku w TDI
PostNapisane: 20.kwi.2005 04:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Mam wtryskiwacze, nowe końcówki i PRW-3. Dam radę wymienić końcówki wtrysku w TDI? (dokładnie to AAT/AEL)
Słyszałem dużo mitów, że to mogą zrobić tylko w serwisie, ale nikt nie wyjaśnia dlaczego. Potrzebne jest jeszcze jakieś ekstra narzędzie?
Na co trzeba zwrócić uwagę?

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2005 07:12:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
na czystość procesu... a jeżeli pisząc serwis miałes na myśli ASO
to nie jest to prawdą... natomiast czy w domu się da... nie wiem...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2005 11:50:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Chodzi mi o to czy potrzeba cos jeszcze, tzn jakis specjalny klucz albo przyrzad do ustawiania cisnienia?... (z wyjatkiem PRW oczywiscie)

Tumaczenia typu "nie da sie bo to sa dwusprezynowe" mnie jakos nie przekonuja. Skoro same koncowki sa w sprzedazy to znaczy ze sie da, tylko w czym tkwi haczyk? I czy w ogole jest jakis czy to tylko opinie rozpowszechniane przez wlascicieli warsztatow, ktore chca kasowac za ta czynnosc kupe kasy?

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2005 12:35:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Da się.

Potrzeba płyn do odmoczenia (rozkonserwowania) końcówek, przyrząd do sprawdzania ciśnienia (sprawny, wyskalowany) i rozpylania wtrysku, nowe podkładki pod całe wtryski.
I CZYSTOŚĆ PROCESU JAK NAPISAŁ MACIU!
Jeśli zlecisz wymianę to nie daj sobie wcisnąć bajeczki że "niestety jedna końcówka była felerna :| " bo ta końcówka była widocznie w brudnych łapach "mechanika".
Póżniej tylko skręcanie dokładne (mocne), dwie osoby i odpowietrzasz odkręcając delikatnie magistralę doprowadzającą do któregoś z wtrysków z równoczesnym uruchomieniem rozruchu.
To chyba tyle.

Jeśli nie jesteś czegoś pewien to lepiej tego nie rób.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2005 15:29:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
O! widzę wątek, który mnie interesuje
Ja mam 2,5 TDI "1T" 120 KM i mam przebieg ponad 320 000 km. Tak sobie myślę, czy nie warto byłoby zmienić końcówek wtryskiwaczy. I teraz seria pytań do "dieslowców"
1) ile kosztuje komplet 5ciu końcówek do AEL-a?
2) co to jest PRW-3
3) kto z forumowiczów ma dostęp do maszynki kontrolującej ciśnienie wtrysku i sposób rozpylania paliwa

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2005 23:53:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
cygaro-avant napisał(a):
O! widzę wątek, który mnie interesuje
Ja mam 2,5 TDI "1T" 120 KM i mam przebieg ponad 320 000 km. Tak sobie myślę, czy nie warto byłoby zmienić końcówek wtryskiwaczy. I teraz seria pytań do "dieslowców"
1) ile kosztuje komplet 5ciu końcówek do AEL-a?
2) co to jest PRW-3
3) kto z forumowiczów ma dostęp do maszynki kontrolującej ciśnienie wtrysku i sposób rozpylania paliwa


przy 300tkm raczej warto, silniczek i środowisko napewno to odczuje.

1. nie orientuję sie dokładnie ale ok. 80-100pln szt.(poprawcie mnie jeśli inaczej.)
2. to właśnie najpopularniejszy próbnik wtrysków
3. ja, ale na odległość nie działa :P

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2005 09:17:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 12:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
panowie co to jest PRW-3

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2005 09:21:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
andrzej63 napisał(a):
panowie co to jest PRW-3

http://kfap-wsk.pl/wtrysk_2.html

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2005 14:43:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Mauzer napisał(a):
przy 300tkm raczej warto, silniczek i środowisko napewno to odczuje.


Moje pytanie moze wydac sie dziwne ale...po co zmieniac cos co dziala?
Generalnie jestem zwolennikiem zasady ze lepsze wrogiem dobrego....i tak sie zastanawiam czy masz z tymi koncowkami jakis problem?
Przyznaje, ze w traktorach jestem zielony, ale chyba istnieje jakis sposob sprawdzenia stanu tych koncowek na ktorych teraz jezdzisz...jezeli sa OK to po co? :)
Chyba ze ma byc to sztuka dla sztuki.

Pzdrw
Neme

PS.No chyba ze masz z tymi koncowkami jakis problem - ale o tym nie piszesz - stad moje pytanie.

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2005 14:59:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
NemeretH napisał(a):
Mauzer napisał(a):
przy 300tkm raczej warto, silniczek i środowisko napewno to odczuje.


Moje pytanie moze wydac sie dziwne ale...po co zmieniac cos co dziala?
Generalnie jestem zwolennikiem zasady ze lepsze wrogiem dobrego....i tak sie zastanawiam czy masz z tymi koncowkami jakis problem?
Przyznaje, ze w traktorach jestem zielony, ale chyba istnieje jakis sposob sprawdzenia stanu tych koncowek na ktorych teraz jezdzisz...jezeli sa OK to po co? :)
Chyba ze ma byc to sztuka dla sztuki.

Pzdrw
Neme

PS.No chyba ze masz z tymi koncowkami jakis problem - ale o tym nie piszesz - stad moje pytanie.


Przy zużytych końcówkach:
1. silnik pali ciężej (zwłaszcza w niskich temp.)
2. hałasuje (tzw. klepanie końcówki)
3. zwiększone drgania silnika (zwłaszcza przy różnicy w ciśnieniach końcówki/wtrysku).
4. możliwość wypalenia denka tłoka (jeśli wtrysk leje konkretnie)
5. silnik bardziej "kopci"
6. maleje moc (zwłaszcza w dolnym przedziale pr. obr.)

więc przy przebiegach rzędu 220-300tkm warto skontrolować ciśnienia na wtryskach.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron