.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 12:51:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co lepsze A4 TDI 110PS czy A4 TDI 115PSPD I dlaczego??
PostNapisane: 18.kwi.2005 01:29:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 17:36:42
Posty: 30
Lokalizacja: Płock
Mysle o zmianie auta.
I pewnie nastetpnym autkiem bedzie A4 tdi 99-2000 TDi tylko nie wiem ktory mototr jest lepszy??
I jeszcze jedna sprawa slyszalem ze strasznie zawiecha leci.Czy to prawda jesli tak to jak czesto i jakie sa koszty.
Kazde info na temat tego auta bedzie dla mnie cenne.Spalanko itd??Wielkie dzieki.Jakich przebiegow sie bac a jakie sa spoko??itd;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 05:06:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
TDI nie boi się żadnych przebiegów!!
Ważne jak było użytkowane. Jak trafiło na debila to i 30 tyś będzie za dużo. Jak ktoś dbał o oleje i nie katował zimnego to 600 tyś jest do przełknięcia.
Zawiecha leci bo na polskich drogach wszystkie wielowachaczowe się sypią. To jest jedyna wada tego auta. A od mnogości części jakie trzeba wymieniać w zawieszeniu ŁEB URYWA! Ale ogólnie to nie ma co narzekać poprostu trzeba się liczyć z kosztami. Moim zdaniem w tym roczniku nic lepszego nie kupisz. BO PRZECIEŻ NIE PASSATA ;-)
Tam są takie same problemy z zawieszeniem i to w dodatku passat. Tylko. passat.
PS mialem kiedys passata 1,9 tdi 2002r. z 115 i nie widziałem róznicy pomiędzy nim a 110 konna Skodą.
Lepszy wypasiony 110 niz jakas uboga wersja 115.
Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 06:23:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
flavios napisał(a):
TDI nie boi się żadnych przebiegów!!
Ważne jak było użytkowane. Jak trafiło na debila to i 30 tyś będzie za dużo. Jak ktoś dbał o oleje i nie katował zimnego to 600 tyś jest do przełknięcia.
Zawiecha leci bo na polskich drogach wszystkie wielowachaczowe się sypią. To jest jedyna wada tego auta. A od mnogości części jakie trzeba wymieniać w zawieszeniu ŁEB URYWA! Ale ogólnie to nie ma co narzekać poprostu trzeba się liczyć z kosztami. Moim zdaniem w tym roczniku nic lepszego nie kupisz. BO PRZECIEŻ NIE PASSATA ;-)
Tam są takie same problemy z zawieszeniem i to w dodatku passat. Tylko. passat.
PS mialem kiedys passata 1,9 tdi 2002r. z 115 i nie widziałem róznicy pomiędzy nim a 110 konna Skodą.
Lepszy wypasiony 110 niz jakas uboga wersja 115.
Pozdrowienia


czytałem na jakimś forum że 115konny silnik to szit jakich mało. cyt. "115 to tragedia pod względem mechanicznym, niedopracowany sztot, mechanicznie nieudany silnik.(wytrzymałość wału korbowego, korbowodów, panewek, tłoków-wszystko płynie )
130 nie ma już tych mechanicznych wad (napewno ma o wiele mniej)" a 110 nie wiem, niech iini się wypowiedzą.

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 09:21:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=110+115
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=110+115
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=110+115

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co lepsze A4 TDI 110PS czy A4 TDI 115PSPD I dlaczego??
PostNapisane: 18.kwi.2005 14:30:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
borkomar napisał(a):
I pewnie nastetpnym autkiem bedzie A4 tdi 99-2000 TDi tylko nie wiem ktory mototr jest lepszy??


AFAIK w 99 roku juz nie bylo aut z silnikiem 110KM, wiec problem sam sie rozwiazuje :"P

Ja wybralbym AFN (110KM), bo.... taki mam :")
A na powaznie: Bilu podal Ci pare linkow (m.in. do watku zalozonego przeze mnie), ktore powinny Ci conieco rozjasnic.
Za AFN przemawiaja nizsze koszty eksploatacji (nieco mniejsze spalanie, tansze czesci), za AJM (115KM) - wieksza moc i moment obrotowy, czyli nieco lepsza dynamika. Ale moje AFN, ktore z tego co wiem nie bylo chipowane (chyba ze zrobil to poprzedni wlasciciel i zapomnial o tym powiedziec) ma moment i moc tez niezgorsza (patrz podpis), wiec... mysle ze na jedno wychodzi.

Kup taki, w ktorym silnik bedzie lepiej/rowniej pracowal, tudziez w ktorym wyposazenie bedzie bogatsze. Bo jezdzic samochodem z supersilnikiem z reczna klima i szybami na korbke to jakos glupio... :"P

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 20:23:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
no niestety z tego co czytalem i slyszalem 115 konny TDI PD ( pierwszy na pompkach) silnik to nieudana jednostka napedowa ....... no ale coz nawet najlepszym zdarzaja sie wpadki.. ;-) :)
jezeli mialbym wybierac to tylko 110 konny AFN i takiego szukam... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 21:44:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 17:36:42
Posty: 30
Lokalizacja: Płock
Oki wielkie dzieki Panowie.Moze powiecie jeszcze na co szczegolnie zwrocic uwage albo gdzie najlepiej jechac zrobic diagnoze itd.Sprawdzic turbinke i takie tam.Jak czesto sypie sie ta zawiecha??I jaki jest koszt zrobienia tego??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 21:48:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
borkomar napisał(a):
Oki wielkie dzieki Panowie.Moze powiecie jeszcze na co szczegolnie zwrocic uwage albo gdzie najlepiej jechac zrobic diagnoze itd.Sprawdzic turbinke i takie tam.Jak czesto sypie sie ta zawiecha??I jaki jest koszt zrobienia tego??

tu masz sporo o zawieszeniu A4 -> http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=12603
a co do diagnozy autka to moze ktos z Płocka Ci doradzi gdzie jechac.....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 22:01:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 17:36:42
Posty: 30
Lokalizacja: Płock
Nie dziala ten link:( co mi podales - a Kto jest z plocka??NOi jeszcze jedno czy warto u Niemca szukac takiej Audiczki??Powiem ze jezdzilem Octavia 110 kucy i calkiem przyjemnie bylo;)choc wirusa bym jej zapodal na jakies 130-140 i heja:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 22:06:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
tu masz troche o A4 ... powinno cos byc o zawieszeniu itp....
->
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=6596
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=6329
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=4566
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=4005
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=6402
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=6411
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=3645
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=3537
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=3244
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=1821
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=1446
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=966
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=1064
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=504
a u Niemca zawsze warto kupic .... tylko tez trzeba uwazac co by jakiegos zloma nie przyprowadzic..... widac ze chcesz kupic dosc nowe autko wiec nie powinno byc tak ciezko znalezc cos ciekawego....
powodzenia.

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 22:13:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 17:36:42
Posty: 30
Lokalizacja: Płock
Tzn powiem tak chce fajnego dieselka nie za duza nie za male auto.A3 jest za male kiedys sie napalilem i stwierdzilem ze stosunek wielkosci do ceny jest strasznie kiepski.Ato za drogie jak na swoje gabaryty.A4 po lifcie jest ladne ale nigdy tym nie jezdzilem.Czy czuc roznice pomiedzy wielowahaczowa zawiech a zwykla??Czy tylko czuc jej roznice w trakcie napraw:)??Wszystko co wiecie mnie interesuje na temat tej bryczki.Myslalem o Octavii ale kurde jakos ten znaczek mnie wkurza:) choc L&K bym nie pogardzil.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co lepsze A4 TDI 110PS czy A4 TDI 115PSPD I dlaczego??
PostNapisane: 19.kwi.2005 08:19:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
borkomar napisał(a):
Mysle o zmianie auta.
I pewnie nastetpnym autkiem bedzie A4 tdi 99-2000 TDi tylko nie wiem ktory mototr jest lepszy??
I jeszcze jedna sprawa slyszalem ze strasznie zawiecha leci.Czy to prawda jesli tak to jak czesto i jakie sa koszty.
Kazde info na temat tego auta bedzie dla mnie cenne.Spalanko itd??Wielkie dzieki.Jakich przebiegow sie bac a jakie sa spoko??itd;)

Jesli Cię stac to szukaj 130-konne PD, 115-konne sobie odpuść bo jest strasznie niedopracowane i ogólnie kaszan ... :D
Jeśli masz mniej pieniążków bierz 110-kę , sprawdzony silnik i tani w eksploatacji, czego do końca nie można powiedziec o PD ... :(
Ale PD jest mocne jak pierun i do tego posiada duzy potencjal wirusowy. ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 08:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 17:36:42
Posty: 30
Lokalizacja: Płock
PO pierwsze 130KM PD w budzie 99-00 chyba nie ma wogole albo jak jest to ciezko kupic(No i 6ska skrzynka:)).Nie chce placic 10K za silnik mocniejszy o 20km i drozszy w eksploatacji - no chyba ze jakas fajna cena by sie trafila ale nie sadze.
Wiec w takiej sytuacji 110Kucykow a jak za malo bedzie to mozna je zawirusowac.Choc nie wiem czy to jest takie zdrowe dla motoru.
Powiedzcie cos wiecej o zawiechach w A4 jaki jest koszt wymiany jak sie sypac zacznie i na jak dlugo starcza.??Pozdro panowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 09:00:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
borkomar napisał(a):
PO pierwsze 130KM PD w budzie 99-00 chyba nie ma wogole albo jak jest to ciezko kupic(No i 6ska skrzynka:)).Nie chce placic 10K za silnik mocniejszy o 20km i drozszy w eksploatacji - no chyba ze jakas fajna cena by sie trafila ale nie sadze.
Wiec w takiej sytuacji 110Kucykow a jak za malo bedzie to mozna je zawirusowac.Choc nie wiem czy to jest takie zdrowe dla motoru.
Powiedzcie cos wiecej o zawiechach w A4 jaki jest koszt wymiany jak sie sypac zacznie i na jak dlugo starcza.??Pozdro panowie.

130-ka wychodziła o ile pamietam od 2001 roku.
310 Nm to bardzo dużo a 6-ka skrzynka przydaje się w długich trasach. :)
Co do zawiechy to gadaj z Rogalem.
O wirusach i jego skutkach było juz duzo napisane wiec przeszukaj archiwum a znajdziesz sporo na ten temat.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co lepsze A4 TDI 110PS czy A4 TDI 115PSPD I dlaczego??
PostNapisane: 19.kwi.2005 09:24:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
baskecior napisał(a):
Jesli Cię stac to szukaj 130-konne PD, 115-konne sobie odpuść bo jest strasznie niedopracowane i ogólnie kaszan ... :D



Miałes auto z takim silnikiem?zepsuło sie?ktos ze znajomych ma?
czy wyczytales gdzies na forum i powtarzasz to samo ?
moze napisz co jest niedopracowane?
Masters ma auto z takim silnikiem i jezdzi ok. a przez pewien czas miało +- 175KM,ale zawsze najwiecej pisza teoretycy

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co lepsze A4 TDI 110PS czy A4 TDI 115PSPD I dlaczego??
PostNapisane: 19.kwi.2005 09:59:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
necro napisał(a):
baskecior napisał(a):
Jesli Cię stac to szukaj 130-konne PD, 115-konne sobie odpuść bo jest strasznie niedopracowane i ogólnie kaszan ... :D



Miałes auto z takim silnikiem?zepsuło sie?ktos ze znajomych ma?
czy wyczytales gdzies na forum i powtarzasz to samo ?
moze napisz co jest niedopracowane?
Masters ma auto z takim silnikiem i jezdzi ok. a przez pewien czas miało +- 175KM,ale zawsze najwiecej pisza teoretycy


Czytałem o tym na forum Mastersa i Diagtroników.

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=1134
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1195

Jesli opinia mechanika z wieloletnim stażem nic dla Ciebie nie znaczy to niestety przykro mi ale mam wiecej argumentów.
Oszczędź sobie złośliwości ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 10:09:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 17:36:42
Posty: 30
Lokalizacja: Płock
Tzn apropo 130PD sie zgodze ze to jest dobry mototrek - ale nie bedzie mnie na niego stac gdyz pewnie w nowej budzie dopiero byl kladziony.
Jezdzilem 130PD w a3 i powiem ze bylo niezle ale jezdzielem BMW 320D i to bije na glowe 130PD.Ja tu u Was na forum chce sie dowiedziec wszystkiego co jest mi potrzebne przez zakupem auta - nie chce powielac cudzych bledow i nie chce zalowac za kupilem szrot.
Pozdrawiam i czekam na jakies madre zdania.
Prosze rowniez zeby pisac na temat a nie o silnikach 130PD ktorych nie bylo w temacie(moim) przeciez napisalem ze A4 99-00 wchodzi w gre - wiec prosze trzymac sie tematu.Jeszcze raz pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co lepsze A4 TDI 110PS czy A4 TDI 115PSPD I dlaczego??
PostNapisane: 19.kwi.2005 11:04:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
baskecior napisał(a):

Czytałem o tym na forum Mastersa i Diagtroników.

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=1134
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1195

Jesli opinia mechanika z wieloletnim stażem nic dla Ciebie nie znaczy to niestety przykro mi ale mam wiecej argumentów.
Oszczędź sobie złośliwości ...



W temacie nie było pytania o tuning a Tora własnie pisze o kreconym 115PD,a z linka do Mastersa jakos nie moge sie doczytac ze ten silnik to niedopracowany szrot,wrecz przeciwnie,dla mnie EOT

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2005 00:25:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2004 17:36:42
Posty: 30
Lokalizacja: Płock
Az sie boje napisac tego co mysle:).
Wpadlem na pomysl ze moze jak nie kupie A4 to zapodam sobie Octavie moze nawet 130KM PD L&K jesli kupilbym w cenie rozsadnej.Full opcja znalazlem nawet taka i powiem ze bym nie pogardzil.A jesli nie 130PD to nawet taka 110PS tyle zeby miala Klimetronic a reszte to wiadomo ze ma noi ewentualnie xenoniki:)Mysle ze auto nie jest zle jezdzielm czyms takim - nie powiem ze mnie to logo SKODA nie denerwuje ale chodzi o kupienie auta w dobrym stosunku jakosci do ceny a sadze ze nie sa to zle furki.Tesc Ma taka sluzbowa i jest bardzo zadowolony i sobie w firmie chwala maja tez nowe laguny i juz nie chca tego siana.Co powiecie o tym i co myslicie moze jakies doswiadczenia??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2005 07:35:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
borkomar napisał(a):
Az sie boje napisac tego co mysle:).
Wpadlem na pomysl ze moze jak nie kupie A4 to zapodam sobie Octavie moze nawet 130KM PD L&K jesli kupilbym w cenie rozsadnej.Full opcja znalazlem nawet taka i powiem ze bym nie pogardzil.A jesli nie 130PD to nawet taka 110PS tyle zeby miala Klimetronic a reszte to wiadomo ze ma noi ewentualnie xenoniki:)Mysle ze auto nie jest zle jezdzielm czyms takim - nie powiem ze mnie to logo SKODA nie denerwuje ale chodzi o kupienie auta w dobrym stosunku jakosci do ceny a sadze ze nie sa to zle furki.Tesc Ma taka sluzbowa i jest bardzo zadowolony i sobie w firmie chwala maja tez nowe laguny i juz nie chca tego siana.Co powiecie o tym i co myslicie moze jakies doswiadczenia??

Jeśli trafi ci się Octavka w dobrym stanie 130-ka PD to ją łap, jak nie ma climatronika to sobie dorezasz. Jesli u Ciebie priorytetem przy wyborze jest obecnosc klimy kosztem silnika to popelniasz bład. Skup sie na motorku a bajerki zawsze sobie dorobisz.
BTW Octavki sa bardzo dobrymi samochodami a wiekszosc technologii odziedziczyły po Golfach/Passatach. Cała mechanika rodem z VAG`a.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: