.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 10:39:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wytrzymalosc silnika 2,8 V6 i napedu quattro.
PostNapisane: 04.maja.2005 14:04:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.maja.2005 13:48:15
Posty: 9
Lokalizacja: Wwa
Witam wszystkich!
Do tej pory mialem sporo do czynienia modyfikacjami silnikow 4cyl VW ale powoli dojrzewam do zmiany autka na jakies nieco potezniejsze stad kilka moich pytan:

1.)Czy ktos bylby mi w stanie powiedziec jaka moc moga wytrzymac fabryczne bebechy (tloki, korbowody,wal) silnika 2,8V6. Mam tu oczywiscie na mysli przyrost mocy spowodowany dolozonym turbodoladowaniem. Czy ktos moze mial doswiadczenia na tym polu?
2.)Drugie moje pytanie dotyczy napedu quattro, jakie modyfikacje nalezy mu wykonac przy przyroscie mocy rzedu 100% (np: 400KM).
3.) Czy jest sens rzezbic w 2,8 V6 czy moze pobawic sie z fabrycznym 2,2T.

Wszystkie pytania dotycza Coupe Quattro 90-94r. Byc moze jest to istotna informacja.

Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz.

Pozdrawiam
Dyziek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2005 14:16:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
co do rzezbienia w 2.8 V6 , bez sensu , bebechy wytrzymuja do okolo 250-270 KM a koszta takiej zabawy sa od poiczatku wyzsze niz zakup jednostki 2.2T ktora ma w serii prawie tyle a po chipie jeszcze wiecej ,

naped quattro nie wymaga zadnych modyfikacji przy takiej mocy ... conajwyzej sprzeglo ale to nie od mocy zalezy a od momentu obrotowego

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2005 14:53:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Można też 2.7BiT z S4 zaaplikować, jak już się bawić to na całego :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2005 08:37:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Moja V6 jak na razie dzielnie znosi około 250PS i 400Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2005 09:08:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.maja.2005 13:48:15
Posty: 9
Lokalizacja: Wwa
A ile moga zniesc fabryczne wnetrznosci od 2,2T? Jaki potencjal ma ten silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2005 10:26:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
cały silnik - 3B, ABY, ADU, w bardzo dobrym stanie i dobrze spasowany, wytrzymuje do 380-400 KM bezpiecznie, a chwilowo do 420 KM i ok 550 NM

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2005 14:24:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 00:44:19
Posty: 136
Lokalizacja: Kraków
Leo napisał(a):
cały silnik - 3B, ABY, ADU, w bardzo dobrym stanie i dobrze spasowany, wytrzymuje do 380-400 KM bezpiecznie, a chwilowo do 420 KM i ok 550 NM


Nie wiem (może się mylę), ale jest UR Quattro (GT-R) powered by Dahlback Racing z motorem ABY o mocy ponad 900 KM .....

_________________
Obrazek

Neva Follow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2005 15:21:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Mylisz się, ten silnik nie ma nic wspólnego z seryjnym. Ja mówiłem o sprawnym silniku, z seryjnych części.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2005 15:30:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 00:44:19
Posty: 136
Lokalizacja: Kraków
Leo napisał(a):
Mylisz się, ten silnik nie ma nic wspólnego z seryjnym. Ja mówiłem o sprawnym silniku, z seryjnych części.

A, tak, pominąłem jakoś ten "szczegół" że ma być seria :oops:

_________________
Obrazek

Neva Follow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 00:44:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.maja.2005 13:48:15
Posty: 9
Lokalizacja: Wwa
rozumiem, ze w pierwszej kolejnosci leca tloki i korbowody? przy zbyt duzych obciazeniach mechaniczno-termicznych oczywiscie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 06:18:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak, korbowowdy wytrzymują około 550 Nm a wał ok. 700 Nm. Tłoki podobnie co korobowody.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: