.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.cze.2025 21:29:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bardzo kiepski dół w 1.9 TDI
PostNapisane: 06.maja.2005 08:16:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Co może być przyczyną bardzo kiepskiej mocy w dolnym zakresie obrotów (do ok. 2000 obr.) Często jest tak, że jedziemy w korku na II biegu i trzeba mu przygazować i w moim przypadku gdy jest. np. 1200 obr. to samochód, mimo gazu w dechę, toczy się jak żółw, dopiero po osiągnięciu 2000obr. wystrzeliwuje. To samo dzieje się na innych biegach. Nawet kiepskie jest ruszanie ze świateł bo zanim osiągnie 2000 obr. to jest padaczka. Dla uzupełnienia podam, że byłem w Diagtroniku i stwierdzono, że wtryski OK, cała elektronika też, jedynie zażut mieli do późno włączającej się turbinki. Jakie macie pomysły na wyeliminowanie tego i czy ktoś miał podobne bolączki ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 10:00:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
nie jeździj z 1200 obrotów wciskając gaz do oporu - dobra rada!!!

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 10:13:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
maciu napisał(a):
nie jeździj z 1200 obrotów wciskając gaz do oporu - dobra rada!!!


miałeś na myśli żeby nie wciskać gazu do oporu mając 1200 obrotów ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 10:51:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2005 11:00:01
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
U mnie tez tak jest.
RAda kolegi wyzej jest jak najbardziej trafna.
Chyba te diesle po prostu tak maja.
I polecam szukaj chipa, albo cos, w tym roku musze cos zalozyc, bo tez jestem nie zadowolny z osiagow mojej niuni.

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 10:52:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
po czipie tez nie wciskajcie do oporu z 1200 :)

po prostu to nie ma sensu
mimo ze da sie tym dizlem na zblokowanym piatym biegu przejechać
pół polski z pięcioma osobami na pokładzie i bagażem to jednak
nie tędy droga :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 11:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
nie no koledzy - nie przesadzajcie. jeździłem dla porównania 2-ma golfami z tym samym silnkiem i tam jest OK. Czuć że od 2 tys. obr jest lepiej ale i w dolnym zakresie też jest miło

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 12:35:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Po części golf jest pareset kilogramów lżejszy od B4 Avanta.
Sprawdz sprężanie w cylindrach ew. na homownie polecam koszt do 100zł.

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 12:40:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2005 11:00:01
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Wiecie gdzie w okolicach Wroclawia jest hamownia?
Albo gdzie mozna kupic fajnego taniego chipa.

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 12:49:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
PiotruS napisał(a):
Sprawdz sprężanie w cylindrach ew. na homownie polecam koszt do 100zł.


sprawdzałem - ok. 29 na wszystkich

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 12:50:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Deny napisał(a):
PiotruS napisał(a):
Sprawdz sprężanie w cylindrach ew. na homownie polecam koszt do 100zł.


sprawdzałem - ok. 29 na wszystkich


bardzo ładnie co nie zmienia faktu że nie jeździ się z takiego dołu...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 13:10:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
maciu napisał(a):
Deny napisał(a):
PiotruS napisał(a):
Sprawdz sprężanie w cylindrach ew. na homownie polecam koszt do 100zł.


sprawdzałem - ok. 29 na wszystkich


bardzo ładnie co nie zmienia faktu że nie jeździ się z takiego dołu...

nie bardzo Ciebie rozumiem. Jak to się nie jeździ ? A z jakiego się jeździ ? Może u Ciebie na jałowym jest już 2000 obr. ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 13:11:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nauczcie się mieszać gałką od biegów! Diesel ma dłuższe przełożenia , przez co mniej mocy na kołach no i nie będzie jechał przy 1200 rpm. Do tego dochodzi to, że siły boczne działające na tłoki i gładzie cylindrów są właśnie największe przy niskich obrotach, więc dając buta w okolicach 1200-1600 rpm powodujecie szybsze zużywanie się silnika.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 13:15:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Deny napisał(a):
maciu napisał(a):
Deny napisał(a):
PiotruS napisał(a):
Sprawdz sprężanie w cylindrach ew. na homownie polecam koszt do 100zł.


sprawdzałem - ok. 29 na wszystkich


bardzo ładnie co nie zmienia faktu że nie jeździ się z takiego dołu...

nie bardzo Ciebie rozumiem. Jak to się nie jeździ ? A z jakiego się jeździ ? Może u Ciebie na jałowym jest już 2000 obr. ?


no bo to bez sensu i szkodzi silnikowi a efektu w postaci przyspieszenia
nie powoduje... wiec po co tak robić?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 16:41:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2004 17:29:04
Posty: 99
Lokalizacja: warmińsko - mazurskie
Czesc!Tak czy siak moja sie zbiera ponizej 2000 obr i obecnie bez chipa.Pozdrawiam

_________________
Audi A4 TDi 110 KM 98 z wirusem-
to były czasy:)
0-100 km/h 8,74s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 16:52:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2003 16:37:25
Posty: 328
Lokalizacja: Kalisz
Wiesz mozliwe ze dla jednego "zbieranie" oznacza dla drugiego mulenie:)

_________________
99-01 Kadett 1,6
01-03 Astra 1,6 16
03-04 Coupe 2,8Q
04-05 S4 2,2T
04-05 Punto Jtd
05-05 B4 Tdi Avant
05-06 GTI edition 94`
06-08Honda civic VTI eg9
08-08 Skoda Fabia
08-08 VW golf 1J0
09-09 SKODA Fabia 5J
10-11 Skoda Octavia RS
11-13 Skoda Superb
13-14 Skoda Octavia 1Z
obecnie Audi A6 C5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 17:51:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
kubazak napisał(a):
Wiesz mozliwe ze dla jednego "zbieranie" oznacza dla drugiego mulenie:)


kurcze - naprawdę jest coś nie tak. Samochód nie reaguje na wciśnięcie gazu. Nie mówię o katowaniu i niewiadomo jakich osiągach. Do 2 tys. muł jak mało który ...

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 18:41:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Deny napisał(a):
kubazak napisał(a):
Wiesz mozliwe ze dla jednego "zbieranie" oznacza dla drugiego mulenie:)


kurcze - naprawdę jest coś nie tak. Samochód nie reaguje na wciśnięcie gazu. Nie mówię o katowaniu i niewiadomo jakich osiągach. Do 2 tys. muł jak mało który ...

Nie przejmuj sie niczym, fabryczne 1Z`ty w B4 tak mają. Jeździłem kilkoma i wszystkie podobnie się zbierają od dołu - czyli słabawo.
Chip pomaga w tej kwestii i to sporo - osobiście nie narzekam na zbieranie się od dołu , ale tylko na 1 i 2 biegu. Na wyższych biegach trzeba ten silnik nieco napompowac aby ciagnął jak nalezy.
Niestety cos za coś albo ekonomia i słaby dół albo rakieta i mocny dół ale brak ekonomii.
Odrębnym problemem w twoim przypadku może być fakt słabszego wydatku turbosprężarki - cóż nic nie jest wieczne, poza tym w naszych 1Z`tach mamy stary typ turbinki , która aby jechała musi złapac nieco powietrza w łopatki. Możesz kombinowac z turbawką , albo chipsnąć - wtedy poczujesz róznicę.
To wszystko w tym temacie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 20:38:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
baskecior napisał(a):
Deny napisał(a):
kubazak napisał(a):
Wiesz mozliwe ze dla jednego "zbieranie" oznacza dla drugiego mulenie:)


kurcze - naprawdę jest coś nie tak. Samochód nie reaguje na wciśnięcie gazu. Nie mówię o katowaniu i niewiadomo jakich osiągach. Do 2 tys. muł jak mało który ...

Nie przejmuj sie niczym, fabryczne 1Z`ty w B4 tak mają. Jeździłem kilkoma i wszystkie podobnie się zbierają od dołu - czyli słabawo.
Chip pomaga w tej kwestii i to sporo - osobiście nie narzekam na zbieranie się od dołu , ale tylko na 1 i 2 biegu. Na wyższych biegach trzeba ten silnik nieco napompowac aby ciagnął jak nalezy.
Niestety cos za coś albo ekonomia i słaby dół albo rakieta i mocny dół ale brak ekonomii.
Odrębnym problemem w twoim przypadku może być fakt słabszego wydatku turbosprężarki - cóż nic nie jest wieczne, poza tym w naszych 1Z`tach mamy stary typ turbinki , która aby jechała musi złapac nieco powietrza w łopatki. Możesz kombinowac z turbawką , albo chipsnąć - wtedy poczujesz róznicę.
To wszystko w tym temacie.


o taką odpowiedź mi chodziło. A myślałem że to tylko moja niunia jest chora.

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 22:02:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
A dawkę na pompie kolega sprawdzał?

Dawką można podciągnąć trochę dół ale jednocześnie nie będzie już takiej góry jak teraz ;-)

p.s i nie bać się wysokich obrotów w Tdieslach, te silniki je lubią.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 22:11:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mauzer napisał(a):
A dawkę na pompie kolega sprawdzał?

Dawką można podciągnąć trochę dół ale jednocześnie nie będzie już takiej góry jak teraz ;-)

p.s i nie bać się wysokich obrotów w Tdieslach, te silniki je lubią.

Bez przesady z tymi wysokimi obrotami :D , to nie benzynka :)
Ale prawda jest ze TD lubia zakres 2000-4000 i tutaj najlepiej sie kreca :P

@ Leo: co do tej mocy na kolach to jakos sie nie do konca zgadzam, na forum Mastersa bylo to kiedys opisywane, przy tych samych obrotach traktor ma wieksza moc niz powownywalnej mocy benzynka, stad m in oszczednosc :) Poza tym nie jeździ się mocą a momentem, mocą się ściga ... :D :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron