Sprawdzenie czujnika:
1. jeśli silnik się przegrzewa bo nie działa wentylator, połacz ze sobą przewody od czujnika - doprowadzenie i wyjście - jeśli wentylator bedzie działał to czujnik jest uszkodzony.
2. jeśli nadal nie działa, sprawdź bezpiecznik, połaczenia, przekaźnik itd. (jeśli to silnik wentylatora, to do B3 1.8 powinien pasować 1 biegowy od Poloneza lub skody 120 - na szrocie kosztuje grosze).
Wymiana czujnika:
Przy odrobinie wprawy wymiana zajmuje 3 min. Silnik ZIMNY, korek na zbiorniczku ZAKRĘCONY, nowy czujnik razem z uszczelką POD RĘKĄ zbiorniczek wyrównawczy PEŁEN.
1. podstawiasz jakiesz duże płaskie naczynie pod samochód, tam gdzie jest czujnik,
2. odłączasz kable i lekko zluźniasz czujnik, tak żeby można go było kręcić ręką
3. jedną ręką odkręcasz stary czujnik, w drugiej trzymasz nowy,
4. wykręcasz stary czujnik do końca i szybko wkładasz nowy - uważaj żeby nie popsuć gwintu w chłodnicy-szybko, ale spokojnie, jak zaczepisz o pół obrotu, to już jest twój...
5. wkręcasz do końca i z wyczuciem dokręcasz nowy czujnik
6. podłączasz kable do czujnika
7. uzupełniasz poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, najlepiej świeżym płynem
8. Jeśli w trakcie wymiany poziom ppłynu nie spadnie poniżej dna zbiorniczka wyrównawczego, to nie musisz odpowietrzać układu.
Tak jak koledzy pisali, cena czujnika ok. 40 zł (na 3 styki). Możesz założyć czujnik od Poloneza (12 zł) na 2 styki (mam tak u siebie). Gwint taki sam, temp. wlączania wentylatora ok. 92 stopni, wyłączenia 86 stopni. Podłączasz do niego przewód w którym jest prąd PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU i przewód biegnący do silnika wentylatora (albo przekaźnika, zależy jak tam masz zrobione, jeśli masz wentylator 2 biegowy, to ten od szybszych obrotów).
Pozdrawiam
_________________ “Life in every breath, that is Bushido". "Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek". http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU
|