.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.cze.2025 18:58:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nieszczelny kolektor przyczyną wysokiego spalania?
PostNapisane: 07.maja.2005 12:25:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2005 10:22:46
Posty: 9
Co prawda problem nie dotyczy Audi tylko francuza ale ten problem moze dotyczyc wszyskich aut. Napisałem na forum audi bo z tego co widze mozna tutaj znalejsc sporo osob faktycznie sie znajacych na autach......

Laguna 94 3.0 v6 12v , problemem jest wysokie spalanie ok 19 litrow Pb w miescie. Sonda lambda daje napiecie 0,1-0,5V na biegu jałowym. Wydaje mi sie że nieszczelny jest kolektor wylotowy albo na laczeniu z silnikiem albo z wydechem. Na analizatorze spalin wyszło ze jest za bogata mieszanka i tlen w spalinach. Czy jest mozliwe że przez małą nieszczelność dostaje sie do wydechu tlen i przez to sonda oszukuje podajac caly czas uboga mieszanke kiedy faktycznie silnik spala bogatą?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2005 13:10:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nie to na pewno nie jest przyczyna tej dolegliwosci, w układzie wydechowym panuje ciśnienie wiec jak on moze cos zasysac. Co innego kolektor ssacy tam nieszczelnośc jest niepoządana. Ja obstawiał bym przepływomierz ,czujnik temperatury powietrza i sonde lamda pamietaj jednak ze to 3.0 V6 więc nie koniecznie to musi być duze zuzycie paliwa przy dynamicznej jeżdzie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2005 13:47:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2005 10:22:46
Posty: 9
Moze i racja z tym żę analiza spalin wykazala ze mieszanka jest duzo za bogata, za wysoki ilosc HC i CO a przy tym w spalinach byl też tlen ktorego nie powinno podobno byc....
Co do przepływki to przy uszkodzonej silnik raczej pracowalby nierowno a ten chodzi bardzo dobrze. Jak pisalem sonda daje 0,1 -0,5 i wartosci sie szybko zmieniaja wiec ok?
A co do czujnika to nie wiem , w pon podjade i podlacze gdzies do kompa , zobaczymy co powie. Jakie sa jeszcze objawy awarii tego czujnika i czy to miałoby az takie znaczenie ?

PS co do stylu jazdy to przy calkiem normalnej jezdzie tyle pali , zauwazylem ze jak przycisnalem kilka razy mocniej to wcale nie wzroslo a nawet moze zmalalo srednie hehe;) Z tego co sie dowiadywalem to powinien brac jakies 14-15 w miescie. A dodam ze w trasie spalil mi ok 9.....

Ps Dobrze Maly że jestes czesto na forum :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2005 13:56:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2005 10:22:46
Posty: 9
PS 2 Przeciez spaliny nie sa wydzielane w sposob ciagly,wiec moze po wybuchu w cylindrze w pewnej fazie pracy silnika jest mozliwosc zassania powietrza ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: