.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 11:19:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.8 V6 do rozbiórki
PostNapisane: 27.lis.2003 11:35:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wczoraj odpalam autok, ruszam jest ok. Po przejechaniu 500m nagle silniczek ma nirówną prace, cgarczy nie wkręca sie na obroty (poaliwko i gaz to samo). Wykręcam świece i na 2 i 4 cylindrze świece czarne, mokre (nespalone paliwo)na pozostałych idealne. Wkręciłem noweświeczki z nowymi kabelkami WN, odpalam i dupa, to samo. Więc wykręcam wszystkie swiece i mierze ciśnienie spręzania. Wyniki: cylindry 1,3,5 i 6 po 12-13bar cylinder 2-4 7bar :galy:
Czyli głowiczki do zdjęcia.
Macie pomysły co może być? zawory sie przywiesiły czy co?
Do ostatniej chwili chodził super, bez zarzutu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2003 14:31:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A klekotał, bo może to tylko popychacze :?:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2003 14:36:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Po rozmowie z Leo wynika że coś niedobrego mogło sie stać z kolektorem dolotowym. Jutro rozbiore i bedzie wiadomo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2003 14:34:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
No i wyszło. Walnęła uszczelka pod głowicą między 2 i 4 cylindrem. Tak więc wszystkie uszczelniacze, oringi i takie tam o wymiany. No i chyba obróbkę głowicy sobie trzasne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2003 14:40:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
wowo napisał(a):
No i wyszło. Walnęła uszczelka pod głowicą między 2 i 4 cylindrem. Tak więc wszystkie uszczelniacze, oringi i takie tam o wymiany. No i chyba obróbkę głowicy sobie trzasne.


To cie troche wyniesie, bo przeciez do obrubki masz dwie glolwice. Ale po calej robocie powinno sie troszke ciekawiej jezdzic.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2003 16:39:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
No i co ? Jakies teorie? Bo ja mialem to samo przed 1.5 roku pomiedzy garami uszczelka sie wyjarala...niektorzy teorie wysnuli, ze to benzynka z rozpuszczalnikiem.....

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2003 20:57:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie wiem czy to wina benzynki z rozpuszczalnikiem. Większość czasu na LPG śmigam, a jak wahe leje to tylko PB98 i wyższą.
Ponadto na drugiej głowicy jest to samo jeszcze troche kilosków i w tym samym miejscu by walnęła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2003 21:01:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
najprawdopodobniej ktos zle doktrecal glowice (w zlej kolejnosci)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2003 21:02:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Tak dla spokoju, możesz podać odpowiednią kolejność dokręcania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2003 21:07:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zaraz poszukam i wysle ci majlem
istotne jest tez kolejnosc odkrecania srub i momenty i spsob dokrecania srub

pierwsza faza dokrecania to 60Nm , druga faza to jeszcze o 180st ... dozwolone jest tez w fazie drugiej 2 x 90 st

istotne jest tez zeby kolektor ssacy dokrecic 20 Nm ..nie mocniej ... przedobrzenie moze spowodowac naprezenie glowic i w efekcie po jakims czasie glowice zaczna puszczac olej i wode przy uszczelkach ... (glowice zostana sciagniete do siebie przez kolektor

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2003 21:27:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ok mam wielkie dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2003 13:28:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Skoro już jesteśmy w temacie to zapytam jeszcze, jakie powinno być ciśnienie sprezania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2003 21:02:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wszystko poskładałem. Przy okazji wymieniłem rozrząd. Odpaliłem autkoi i wolne obroty ok. Przy wysokich dziwnie charczy i jest ciut słabszy niż przed robotą. Stąd pytznko, czy może to być wina przestawionego rozrządu? Wie ktoś jak go poprawnie ustawić? Może to co innego, tylko co?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2003 22:18:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak ustawiales rozrzad bez blokady walkow to bardzo prawdopodobne ze masz rozrzad przestawiony ... a harczenie to moze byc wiele rzeczy ... lacznie z tym ze olej jeszcze nie wypelnil wlasciwym cisnieniem wszystkich kanalow

i jeszcze jedna wazna informacja przy okazji : SPRAWDZAJCIE POMPY OLEJOWE !!! ... TEGO SIE NIE WYMIENIA PRZY WYMIANACH ELEMENTOW EXPLOATACYJNYCH A TO TEZ SIE ZUZYWA ... Z CZASEM POWODUJE POWOLNE ZACIERANIE SIE SILNIKA ... SZCZEGOLNIE W DUZYCH SILNIACH TYPU v6 I v8 GDZIE UKLAD SMAROWANIA JEST DOSC ROZLEGLY

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2003 22:40:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
A o ile splanowałeś głowice? Sprawdź czy to czasem nie jest wina paliwa, zatankuj w innej stacji niż dotychczas do pełna i spróbuj. Pozatym rozrząd ustawiasz na znaki i jeżeli wszystko jest OK to musi chodzić. Sprawdź czy wszędzie znaki pasują. Do tego mam nadzieję, że wałki zostały dobrze zamontowane, jeżeli planowałeś głowicę, to musiałeś je zdjąć. Sprawdź też zawory, czy wszystko jest ok. Generalnie, sprawdzania nigdy za wiele.
A pompa olejowa to ważna sprawa. Hans dobrze mówi.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2003 08:23:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Śmigam na PB98 i gazie. Na tym i na tym objawy są identyczne. Zawory, wałki i inne główne elementy, napewną są ok. Tylko ten rozrząd mnie niepokoi bo objawy sa podobne do tych jak miałem w B3 1.6. gdy o jeden ząbek sie machnąłem. No cghyba że coś z kablami WN poplątałem, ale rano ładnie zapalił i wolne obroty ma ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 10:58:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
I mnie czeka zdjęcie głowic w AAH :| Poszła uszczelka i wywala płyn (całe szczęście na zewnątrz) I mam teraz pytanie - oprócz wymiany uszczelki, uszczelniaczy i planowania głowicy co jeszcze zrobic :?: Skręcac na stare szpilki czy wymienic na nowe :?:

p.s. Hans - jeżeli możesz to prześlij mi kolejnośc i siły dokręcania głowic na maila, będe Ci bardzo wdzięczny

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 11:16:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Szpilik przydałoby sie wymienieć. Poza tym wszystkie oringi, gumki itp. Warto też sprawdzić zawory i gniazda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 12:28:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Hehe, u mnie właśnie głowice się składają - zmień sobie od razu uszczelki pod kolektorem wydechowym... rolki napinające (przyczyna poprzedniej naprawy), pompę wody jeśli masz obawy co do jej sprawności... hmmmmmmmm, i to według mnie wszystko... A co do samych uszczelniaczy to można to zrobić bez zdejmowania głowicy - byłem świadkiem :diabel:

Tak czy siak pamiętaj jeszcze o listwie do ustawienia rozrządu...

U mnie było skręcane na stare szpilki i jest okej, natomiast szpilki od kolektora wydechowego i tak się ukręciły przy próbie odkręcenia, więc naturalnie były zmienione na nowe...

P.S.
Części mnie wyniosły AFAIR ok. 300-350 PLNów... + płyny...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 12:54:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
GrzesB napisał(a):
Hehe, u mnie właśnie głowice się składają - zmień sobie od razu uszczelki pod kolektorem wydechowym... rolki napinające (przyczyna poprzedniej naprawy), pompę wody jeśli masz obawy co do jej sprawności... hmmmmmmmm, i to według mnie wszystko... A co do samych uszczelniaczy to można to zrobić bez zdejmowania głowicy - byłem świadkiem :diabel:

Tak czy siak pamiętaj jeszcze o listwie do ustawienia rozrządu...

U mnie było skręcane na stare szpilki i jest okej, natomiast szpilki od kolektora wydechowego i tak się ukręciły przy próbie odkręcenia, więc naturalnie były zmienione na nowe...

P.S.
Części mnie wyniosły AFAIR ok. 300-350 PLNów... + płyny...


Rolki i pompa wodna :?: :| Nie ma tego w głowicy :P a i tak dopiero co wymieniałem przy wymanie rozrządu ;-) Listwe mam (samoróbe :diabel: )
W poniedziałek biore się do roboty :)

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: