.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 10:35:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2003 21:10:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
u mnie pryska gdy naleje za duzo plynu do wspomagania...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2003 21:33:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
tak ten czujnik to od ilości płynu i jak masz checka to zapala się czerwony wykrzyknik a jak nie to kontrolka - ale nie wiem która

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2003 22:09:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a wspomaganie dziala poprawnie ? ... to jest czujnik od poziomu plynu wspomagania i zapewne masz hydrauliczna pompe wspomagania hamulcow ... takze na checku zapala sie wlasnie symbol wykrzyknika i hamulcow ... na moje to masz za dobrze uszczelniony korek w wyniku czego nie jest odpowietrzany uklad wspomagania i wywala olej na zewnatrz ... sprobuj odkrecic korek i odpalic auto ... jezeli dalej bedzie wywalalo olej to prawdopodobnie masz gdzies zapchany uklad badz zapowietrzony ... zalezy co bylo robione w aucie tuz przed powastaniem usterki

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2003 22:25:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 20:59:02
Posty: 327
Lokalizacja: Pomorze
A będzie piwo? U mnie było tak samo. Samo z siebie. Raptem zaczęło pryskać. Nawet jak płynu było na min. Wszystko rozebrałem, pompę, przekładnię wymieniłem i nic. Aż tu nagle pomysłowy Dobromir powiedział mi żeby zamienić korek na inny bez czujnika i bez zaworu przelewowego. Zamocowałem jakiś inny, może od jakiegoś opakowania po oleju lub ze zbiorniczka hamulcowego - nie pamietam. Problem zniknął jak ręka odjął. Byłem w szoku. Myślałem, że moze rozwalić mi układ, ale nie było tam aż takiego cisnienia i w sumie przejećdziłem tak ok. pół roku. Później autko sprzedałem. Pozdrawiam.

p.s.
Zamiast piwa może być Cola...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2003 22:26:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2003 12:38:47
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa-Ursus
czujnik ten połączony jest w szereg z czujnikami zużycia klocków ham. i czujnikiem ciśnienia wspomagania wkręconym w pompe hamulcową
zadziałanie któregoś z nich powoduje miganie kontrolki hamulców między zegarami (jeśli masz checka wyświetla się symbol hamulce na czerwono)
co do wychlapywania oleju to czy napewno nie dolewałeś innego oleju niż był już w środku
czasem różne oleje się ważą i pienią i wtedy gejzer gotowy
może wymień cały olej w układzie

_________________
A100 87r. 2.3NF
A100 Q 90r. 2.3KU
A100 93r. 2.3AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2003 22:35:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
U mnie wywalanie plynu bylo pierwsza oznaka padania pompy wspomagania - i jest to droga zabawa.

Natomiast przy okazji info - dowiedzialem sie ze warto raz na 60 kilo wymienic plyn w wspomaganiu - koszt litra to od 30-60 pln'ow, ok litra wchodzi w instalacje, wiec koszt zaden w stosunku do wymiany pompy wiec moze warto to zrobic!
Pozdrawiam MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2003 11:26:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Jesli wywala plyn z pod wieczka to znaczy ze jest tam sisnienie a niepowinno.
Pada pompa jak napisal MJ, i sisnienie cofa sie miedzy tloczkami a sciankami cylinderkow, albo zawor padl ten w akumulatoze cisnienia . Choc ja jestem za tym pierwszym posluchaj pracy pompy( czy "bzyczy").Jesli tak i do tego czuc zmieniajaca sie sile wspomagania na kierownicy podczas obracania od oporu do oporu.To pompa pada i beda koszta :peace:

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2003 11:33:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Co do cen płynu (oryginalnego - zielony):
- w sklepie w plastikowych butelkach 1 litr (Febi) 34-35 zł
- w ASO Audi w metalowych puszkach 1 litr 70 zł (w promocji!!! aż strach pomyśleć ile poza promocją ;)

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2003 11:38:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dziwne ... ja w ASO kupowalem plyn zawsze ponizej 50 pln ... najtaniej udalo mi sie go kupic za 42 pln ... i to bez zadnych promocji ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2003 11:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
hans napisał(a):
dziwne ... ja w ASO kupowalem plyn zawsze ponizej 50 pln ... najtaniej udalo mi sie go kupic za 42 pln ... i to bez zadnych promocji ...


Hans. Tylko ciebie w ASO wszyscy znaja i na sam widok sie klaniaja. :D

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2003 18:05:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
cena jest okrutna ... moze lepiej pomysl o adapracji pompy z nowszego silnika czyli AAR ... do NF pompa kosztuje 2000 pln .... do AAR, 750 pln

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2003 18:54:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zielony plyn jest we wszystkich pojazdach konceru VW/Audi ... nawet w skodach i seatach ... G 00200 ... a jezeli chcialbys przelozyc pompke to musialbys przede wszystkim przymierzyc mocowania ... bo sa inne ... napewno nie bedzie tak ot poprostu pasowalo

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2003 20:06:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 20:59:02
Posty: 327
Lokalizacja: Pomorze
Załóż najpierw ten korek. A z pompą to najgorsza rzecz. Lepiej wymienic na inną jak mówi Hans. Ja u siebi miałem 3 i kazda siadała. Ale spróbuj z tym korkiem. Na pewno nie rozwali. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: witam
PostNapisane: 19.gru.2003 10:21:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
Przerabiałem temat pomp i nie jest to az tak straszne, tylko troche zabawy
W zasadzie one wszystkie w środku mają to samo. Jedyne co sie tam dzieje to wyrabia sie bieżnia po której suwają się łopatki. Trzeba pompe wyjąć rozebrać i zobaczyć czy ta bieżnia jest równa i gładka czy nie. Jesli nie to trzeba iśc na złom lub części używane, poprosić o rozkręcenie takiej pompy i sprawdzić gładkość bieżni. Jak jest ok to kupujemy, wymieniamy srodek i już mamy nową starą pompe. Mówią ze one mają różne cisnienia ale to chyba jest związane z budową korpusu (może średnica otworów przez które jest pompowany płyn) Ja do 2,5 TDI założyłem flaki pompy chyba z jakiejś 80-tki i wszystko chula. Koszt: pompe kupiłem z auta po dzwonie z ubitym mocowaniem za 80 PLN
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2003 11:05:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
bieżnie (tulejki) można dać dotoczyć nowe (z brązu) - tak robi pewien gościu z Koszalina, który regeneruje te pompy dając półroczną gwarancję
:)

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2005 12:29:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:40:14
Posty: 8
Lokalizacja: podlasie
miałem tak samo - 2 razy wywaliło mi płyn przez korek, ale przypomniałem sobie że korek był "chyba przerabiany" - wtedy tak myślałem, bo jedna część lużno latała, wywaliłem ją (na szczęście do bagażnika), gdy lepiej przyjżałem się całości (po tym jak olej zniknął) okazało się że ta mała blaszka to coś w rodzaju osłonki przed bezpośrednim oblaniem płynem (bo płyn ma prawo w zbiorniczku trochę "szaleć"), poexperymentoweałem i udało się ją włożyć spowrotem i pomogło. Do tej pory jest ok (ok 1 rok). pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: