.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 03:59:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [How-To] Starsze B4 TDI i montaż wtrysków od AFN :)
PostNapisane: 26.paź.2005 09:26:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2005 10:31:06
Posty: 26
Lokalizacja: Gdańsk
Wstep:

W Audi B4 do czerwca/lipca 1992 ( do nr 8C P 059 000) produkowane wtryskiwacze do 1z miały ciśnienie nominalne 246 barów, a po tym czasie 190 barów. Serwisant, u którego szukałem wtrysku z czujnikiem (który to u mnie padł, czujnik - nie serwisant ) stwierdził, że wersja wcześniejsza 246 barowa czyli moja jest jednosprężynowym wtryskiwaczem - kiedy to usłyszałem trochę się zdziwilem.
Zastanawiam się czy szukać tego wczesnego wynalazku czy wymieniać na komplet nowszych, a jeżeli tak to tych od silników 90 konnych (170/190 bar) czy od 110 konnego ASV (z cisnieniem zblizonym "w gore" do oryginalnych 200/246 czyli tych220/300 bar).
Wczesniej nie myslalem o tuningu - chodzilo mi o ekonomiczna jazde z przyzwoitymi osiagami.

Zdaje sie, ze to rozwiazanie z szukaniem orginalnych wtryskiwaczy mogloby byc jednym z drozszych.
W zwiazku z tym - jakich najlepiej szukac? O zmianie przewodow z powodu wiekszego rozmiaru slyszalem. Pytanie czy woz majac jednofazowe wtryski - przyjmie bezstresowo dwuwazowe - np. wysterowanie silnika, osiagi, spalanie? Czy wymaga zmiany cos wiecej niz wtryskiwacze, podkladki i przewody?

Czesciowo na te pytania odpowiedzieli mi na forach Tora i Master's sugerujac zmiane wtryskiwaczy. Pytanie na jakie? I pewnie rowniez jaki rzad kosztow...

Komp pokazywal mi usterke czujnika podniesienia iglicy G80. A bloku 0 wartosc wyprzedzenia kata zaplonu stala na 0. Przeplywomierz wydawal sie "zyc", samochod zupelnie nie dymil, silnik pracowal rowno. Auto za slabe - vmax 140 i kiepskie przyspieszenie.

Akcja:
Nadazyla sie okazja - w rozmowie z Bilem dowiedzialem sie, ze ma do sprzedania wtryskiwacze od AFN-a. Ktore wzialem.
Duzo szukania (niewiadomo czemu) sprawilo mi zdobycie przewodow wysokocisnieniowych od nowszych B4. Wg ETKA-i okazalo sie, ze jeszcze inne sa sruby mocujace uchwyt wtryskiwaczy i cylinderek pod uchwytem (wyzszy).
Zdobyl je mechanik, ktory mi calosc montowal - z rozebranego silnika golfa lub passata.

Szczegoly:
Czesci:
I. wtryskiwacze od AFN
- 3 sztuki 028 130 201 T
- 1 sztuka wtryskiwacz sterujacy 028 130 201 S
II. przewody wyskokocisnieniowe:
- cylinder 1 - 028 130 301 F
- cylinder 2 - 028 130 302 F
- cylinder 3 - 028 130 303 G
- cylinder 4 - 028 130 304 D
III. 4 szt. cylinderków pod uchwyty - 028 103 316 A (mozna dotoczyc)
IV. 4 szt. srub mocujacych uchwyt M8X50 - +N 010 350 6
V. 4 nowe podkladki pod wtryskiwacze + 046 130 219 A

Montaz wymaga przelutowania przewodu z orginalna wtyczka od starego wtryskiwacza, oraz wykrecenia starych srub "szpilek" - troche trzeba sie z tym nameczyc (podgrzac...)

Epilog:

Na poczatku nie czulem roznicy jak wyjezdzalem z drogi z dziurami pod warsztatem.... tak sie napalilem na koniki, ze wydawalo mi sie ze bedzie wciskal jak 200 KM. Ale jak juz jechalem to ... myk, myk... jakos tak lekko szlo wyprzedzanie...z takim sympatycznym wciskaniem w fotel. Czuc wyraznie bylo jak sie rozkreca turbo i nabiera mocy, a z rury wydechowej dalej EURO 4.
Jak sie wjezdza na obwodnice jest dluga prosta pod gore, do tej pory to na niej 110 km/h i do szczytu ani troche wiecej... Teraz.... 120...130.... 140... 150... 170... i.... za slisko bylo aby testowac dalej. Bylem najzupelniej zadowolony i wrocilem do jazdy zgodnej z przepisami :).

_________________
Pozdrawiam,

tmark

Audi 80 B4 '92 1,9 TDI
BMW 530d touring '01
Było: Wartburg 353 kombi, dwusuw '85 :)), MB W123 240 D '81, Ford Orion 1,8 D '91, VW Passat '93 1,9 D kombiak, Poldek 1,6 GLE '92 :))))))), 126p '87, Skoda Favorit 1,3 '93, MB 250 TD '91 (W124) (śmiertelny strzał)
____________________________________
Poszukuję pompy wtryskowej do 1z (0 460 404 998 / 028 130 108 M)


Ostatnio edytowano 26.paź.2005 12:47:38 przez tmark, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 09:34:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli w bloku 000 wartosc nr 2 byla na zero to dziwne ze auto wogóle jechało. Kat wtyrsku w 1Z`cie powinien oscylowac w granicach 51-57 jednostek.
Na wtryskach AFN`owskich spalanko ci skoczy nieco , zimą może dojść do 9,5 l w mieście przy bardzo ostrej jeździe. Moc się zwiekszy i moment obr. też.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 09:41:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2005 10:31:06
Posty: 26
Lokalizacja: Gdańsk
Moim zdaniem nie mial wogole informacji i bloku 000. Ale jestem w tej dziedzinie laikiem i moge sie co najwyzej domyslac. Apropos spalania - nie zamierzam z niego wyciskac ile sie da, no i mysle o rozsadnym chipie do niego, zeby go przyzwoicie ustawic - podobno spalenie powinno sie zredukowac. A jezdze glownie w trasach.

_________________
Pozdrawiam,

tmark

Audi 80 B4 '92 1,9 TDI
BMW 530d touring '01
Było: Wartburg 353 kombi, dwusuw '85 :)), MB W123 240 D '81, Ford Orion 1,8 D '91, VW Passat '93 1,9 D kombiak, Poldek 1,6 GLE '92 :))))))), 126p '87, Skoda Favorit 1,3 '93, MB 250 TD '91 (W124) (śmiertelny strzał)
____________________________________
Poszukuję pompy wtryskowej do 1z (0 460 404 998 / 028 130 108 M)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 09:43:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
tmark napisał(a):
Moim zdaniem nie mial wogole informacji i bloku 000. Ale jestem w tej dziedzinie laikiem i moge sie co najwyzej domyslac. Apropos spalania - nie zamierzam z niego wyciskac ile sie da, no i mysle o rozsadnym chipie do niego, zeby go przyzwoicie ustawic - podobno spalenie powinno sie zredukowac. A jezdze glownie w trasach.

W razie czego zrób zrzut ekranu z VAG`a to cos pomożemy.
Co do spalania to nie licz na spadek, chyba ze chcesz na AFN`owskich wtryskach miec 90 KM. :D
NIe ma nic za darmo. Z własnego doswiadczenia wiem ze na wtryskach AFN`owskich cisnie sie ostro i to jest odruch niekontrolowany.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 10:00:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2005 10:31:06
Posty: 26
Lokalizacja: Gdańsk
Nie jest to wiadomosc, ktora by mnie pocieszala :). Modyfikacje zrobilem wczoraj i nie zdazylem jeszcze podpiac kompa. Samochod wydaje sie chodzic tak jak trzeba. Mam jedynie poprzednie pomiary. Aporps... VAG z tym nie chodzi :) - nie na MAX-ie. Diagnozuje programem DeltaScan1Z. :)

_________________
Pozdrawiam,

tmark

Audi 80 B4 '92 1,9 TDI
BMW 530d touring '01
Było: Wartburg 353 kombi, dwusuw '85 :)), MB W123 240 D '81, Ford Orion 1,8 D '91, VW Passat '93 1,9 D kombiak, Poldek 1,6 GLE '92 :))))))), 126p '87, Skoda Favorit 1,3 '93, MB 250 TD '91 (W124) (śmiertelny strzał)
____________________________________
Poszukuję pompy wtryskowej do 1z (0 460 404 998 / 028 130 108 M)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 14:06:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Gratuluje :peace:

PS. musiałeś mieć niezłą bardache wcześniej skoro jest aż tak duża różnica :D

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 16:22:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
tmark napisał(a):
Nie jest to wiadomosc, ktora by mnie pocieszala :). Modyfikacje zrobilem wczoraj i nie zdazylem jeszcze podpiac kompa. Samochod wydaje sie chodzic tak jak trzeba. Mam jedynie poprzednie pomiary. Aporps... VAG z tym nie chodzi :) - nie na MAX-ie. Diagnozuje programem DeltaScan1Z. :)

Ja mówie o prawdziwym VAG`u a nie interfejsie na max`ie , z tym bedziesz mial zawsze problem ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 23:05:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
no to i ja sie pochwale..
dzisiaj wymienilem w swojej audiczce stare wtryski (cholera wie jak strare i czy kiedykolwiek ktos je ruszal od nowosci) na nowki sztuki wtryski od AFN-a....... :peace:
wrazenia.......... :
-autko ciszej pracuje,rowniej..... no i co najwazniejsze przybylo "moczu" :diabel: .... :P niunia lepiej sie zbiera z dolu... czuc wiekszy momencik .... ( sciaga skore z nosa :P ) ... jest bardziej zeska przy wyprzedzaniu..........
co do spalania to nie wiem..... dzisiaj zalalem pelen kociol i jak wyjezdze to zdam relacje.......... :diabel: :diabel: :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 06:02:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Kurde niesamowite macie te wtryski chłopaki jeżeli tylko po ich wymianie takie wymiatacze się robią, że po góre idą 170 i skóre ściągają - normalnie FiLiSzEjW :D

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 10:24:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2005 10:31:06
Posty: 26
Lokalizacja: Gdańsk
:D Tez tak uwazam :D
Roznica subiektywna jest spora - poniewaz jezdzilem na starych zmulonych z uwalonym czujnikiem na sterujacym. Wtedy jechalo sie jakby mial 50-60 konikow...
Niestety nie moge ocenic spalania inaczej niz na oko - bo na razie nie dziala mi licznik kilometrow - po srubokrecie jakiegos rzezbiarza :zly:
Ale i to sie zmieni... juz sobie cichutko lezy i czeka licznik z podswietlanymi na bialo zegarami i FIS-em ... :diabel:

_________________
Pozdrawiam,

tmark

Audi 80 B4 '92 1,9 TDI
BMW 530d touring '01
Było: Wartburg 353 kombi, dwusuw '85 :)), MB W123 240 D '81, Ford Orion 1,8 D '91, VW Passat '93 1,9 D kombiak, Poldek 1,6 GLE '92 :))))))), 126p '87, Skoda Favorit 1,3 '93, MB 250 TD '91 (W124) (śmiertelny strzał)
____________________________________
Poszukuję pompy wtryskowej do 1z (0 460 404 998 / 028 130 108 M)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 12:00:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2005 10:31:06
Posty: 26
Lokalizacja: Gdańsk
Umiescilem ponizej link do Bloku 000 jeszcze przed wymiana wtryskow. Jak byscie chcieli skreslic pare slow komentarza - to bylbym bardzo wdzieczny.

http://voila.pl/g5dni/

_________________
Pozdrawiam,

tmark

Audi 80 B4 '92 1,9 TDI
BMW 530d touring '01
Było: Wartburg 353 kombi, dwusuw '85 :)), MB W123 240 D '81, Ford Orion 1,8 D '91, VW Passat '93 1,9 D kombiak, Poldek 1,6 GLE '92 :))))))), 126p '87, Skoda Favorit 1,3 '93, MB 250 TD '91 (W124) (śmiertelny strzał)
____________________________________
Poszukuję pompy wtryskowej do 1z (0 460 404 998 / 028 130 108 M)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 20:44:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
hmm, u mnie jest głośniejszy na wtryskach od AFN .
a spalanie wieksze o ok 1 l - ciężka noga

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 20:45:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
ile Ci wchodzi do kotła ropki ??

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 22:06:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mcx4 napisał(a):
hmm, u mnie jest głośniejszy na wtryskach od AFN .
a spalanie wieksze o ok 1 l - ciężka noga

Standard

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 22:07:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
mcx4 napisał(a):
hmm, u mnie jest głośniejszy na wtryskach od AFN .
a spalanie wieksze o ok 1 l - ciężka noga

Standard

czyms trzeba nakarmic te konie..... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 22:16:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
mcx4 napisał(a):
hmm, u mnie jest głośniejszy na wtryskach od AFN .
a spalanie wieksze o ok 1 l - ciężka noga


głośniejszy :?:

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 22:17:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rogal napisał(a):
mcx4 napisał(a):
hmm, u mnie jest głośniejszy na wtryskach od AFN .
a spalanie wieksze o ok 1 l - ciężka noga


głośniejszy :?:

Co w tym dziwnego ? Wiecej paliwka to glosniejszy jest. Pewnie silnik ma juz sporo najechane wiec ten efekt jeszcze jest bardziej odczuwalny.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 22:22:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
większa moc = większa skuteczność = cichszy ;-)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 22:24:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rogal napisał(a):
większa moc = większa skuteczność = cichszy ;-)

Tak i nie jednoczesnie. Gdyby silnik zostal zaprojektowany fabrycznie do takiej mocy to co innego, natomiast tutaj mamy do czynienia z samorodną przeróbką a to juz burzy neico układ sił. Z punktu widzenia fizyjki masz absolutna racje ... ale zycie sobie a nauka sobie. :)
Zauwaz ze porownujac 1Z do AFN`a (fabrycznych) AFN jest ciut cichszy ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 22:32:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
Rogal napisał(a):
większa moc = większa skuteczność = cichszy ;-)

Tak i nie jednoczesnie. Gdyby silnik zostal zaprojektowany fabrycznie do takiej mocy to co innego, natomiast tutaj mamy do czynienia z samorodną przeróbką a to juz burzy neico układ sił. Z punktu widzenia fizyjki masz absolutna racje ... ale zycie sobie a nauka sobie. :)
Zauwaz ze porownujac 1Z do AFN`a (fabrycznych) AFN jest ciut cichszy ;)

no wiesz.... ciut cichszy to malo powiedziane......
lepsze stwierdzenie to to ze AFN jest cichutenki w porownaniu do 1Z....... ;-)
BTW a mi sie wydaje ze po zmianie wtryskow autko jakby ciszej pracuje.............

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: