.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.cze.2025 22:02:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czyżby padła lambda ?
PostNapisane: 24.lis.2005 21:07:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Po dzisiejszym poszukiwaniu błędów vagiem po raz kolejny już wyskoczył mi taki błąd:

VAG-COM Version: Release 303.1

Control Module Part Number: 037 906 022 EE
Component and/or Version: DIGIFANT 1.6 1046PMC 11
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Faults Found:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-00 - No Signal

Czy to oznacza koniec lambdy? Jeśli tak to jaką nową polecacie?
Czy trzeba będzie ja jakoś adaptować do ECU ?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 22:42:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zmierz napięcie na sondzie. Po 2 minutach rozgrzewki silnika na 2000 obrotów napięcie powinno być w granicach 0,1 do 1 V. Najlepiej jak będzie w pobliżu 0,5. Jeśli napięcie jest niższe od 0,1 V to sonda jest do wymiany. Jeśłi jest O.K to spraedź przewód, może tu jest problem.

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 22:46:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Aha zapomniałem. Czy masz jakieś objawy typu czarny dym z rury wydechowej, albo jakieś osady na rurze, czy może zaobserwowałeś większe spalanie lub nierównomierną pracę silnika. Jeśli tak to są spore szanse na uszkodzoną sondę.

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 22:57:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2005 12:42:05
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Czy nową lambdę trzeba adoptować bo ja tego nie zrobiłem.
jeżeli tak to w jaki sposób Vagiem?

_________________
(.)(.) hmm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 23:11:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
gwiazdor napisał(a):
Czy nową lambdę trzeba adoptować bo ja tego nie zrobiłem.
jeżeli tak to w jaki sposób Vagiem?


Nie trzeba. Wystarczy zresetować kompa odłączając akku na 30 minut lub z VAGa skasować mu błąd sondy. U mnie był walnięty przewód ekranowany od sondy, więc sprawdzić radzę najpierw to...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 23:15:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeśli nie jeździsz na gazie to nic nie musisz robić. Jeśłi tak to zależy od twojej centralki sterowania gazem. Większość sama adoptuje się i ustawia somoczynnie odpowiednie opóźnienie, ale jeśli nie to trzeba to zrobić samemu.

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 23:44:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
falken napisał(a):
Jeśli nie jeździsz na gazie to nic nie musisz robić. Jeśłi tak to zależy od twojej centralki sterowania gazem. Większość sama adoptuje się i ustawia somoczynnie odpowiednie opóźnienie, ale jeśli nie to trzeba to zrobić samemu.

:peace:


A jeśli mam gaz I generacji to co?? Po co resetować kompa?? Komp wykrywając sprawną sondę i tak przez jakiś czas nie współpracuje z nią - po wykazowaniu błędów działa okej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 08:25:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
falken napisał(a):
Aha zapomniałem. Czy masz jakieś objawy typu czarny dym z rury wydechowej, albo jakieś osady na rurze, czy może zaobserwowałeś większe spalanie lub nierównomierną pracę silnika. Jeśli tak to są spore szanse na uszkodzoną sondę.

:peace:


Na rurę to muszę się za dnia przyjrzeć bo pracuję do późna, a po ciemku to nawet lakier mam czarny :D
Jest natomiast kilka innych objawów, jakby większe spalanie i problem z rozruchem zimnego silnika mimo ogrzewanego garażu. Auto odpala za pierwszym razem ale czasami to jest taki rozruch jakby zaskakiwał na jeden cylinder.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 08:46:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
A moze jest taki motyw, ze sklad mieszanki sie przesunął poza skale i sonda nie reaguje, bo np caly czas masz za bogatą.

Kilka dni temu przerabialem temat sondy, jesli np przeregulujesz mocno mieszanke, powiedzmy srubka na konkretnie bogata, to sonda bedzie caly czas stala na 0,8v.

Jesli masz wszystko w miare dobrze ustawione to na wolnych obrotach sygnal z sondy powinien oscylowac od okolo 0V do okolo 0,8V z czestoscia okolo 0,5 sekundy. Na wyzszych obrotach to juz bedzie nawet 10 razy na sekunde.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 08:52:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
GrzesB napisał(a):
falken napisał(a):
Jeśli nie jeździsz na gazie to nic nie musisz robić. Jeśłi tak to zależy od twojej centralki sterowania gazem. Większość sama adoptuje się i ustawia somoczynnie odpowiednie opóźnienie, ale jeśli nie to trzeba to zrobić samemu.

:peace:


A jeśli mam gaz I generacji to co?? Po co resetować kompa?? Komp wykrywając sprawną sondę i tak przez jakiś czas nie współpracuje z nią - po wykazowaniu błędów działa okej...


Tu nie chodzi o resetowanie kompa, ale o to, że niektóre sterowniki LPG (jest ich obecnie mało) nie portafią same ustawić opóżnienia (parametrów silnik krokowego) i wtedy trzeba im pomóc. Reset kompa nic nie da bo spowoduje przywrócenie ustawień domyślnych, które dla LPG na pewną są złe.

W zasadzie to problem jest czysto akademicki, bo obecnie chyba wszystkie systemy LPG same się adoptują.

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 10:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
falken napisał(a):
W zasadzie to problem jest czysto akademicki, bo obecnie chyba wszystkie systemy LPG same się adoptują.


2-giej generacji nie sa takie skomplikowane jakby moglo sie wydawac. mam do czynienia z "komputerami" do gazu 2giej gen i zadne odlaczanie napiecia nie powoduje kasowania ustawien zapisanych przez warsztat, bo siedza one w procesorze w epromie. takze zaprogramowany, nie ma opcji adaptacji. Glowne zadanie polega na delikatnych zmianach otwarcia attuatora w zaleznosci od odczytow lambda, jednak nie wiecej niz w ustalonych widełkach, np na wypadek awarii sondy itp.

...byc moze sa jakies wygibasy ktore taka opcje maja, ale ja sie nie spotkalem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 10:41:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Lukasik napisał(a):
2-giej generacji nie sa takie skomplikowane jakby moglo sie wydawac. mam do czynienia z "komputerami" do gazu 2giej gen i zadne odlaczanie napiecia nie powoduje kasowania ustawien zapisanych przez warsztat, bo siedza one w procesorze w epromie. takze zaprogramowany, nie ma opcji adaptacji. Glowne zadanie polega na delikatnych zmianach otwarcia attuatora w zaleznosci od odczytow lambda, jednak nie wiecej niz w ustalonych widełkach, np na wypadek awarii sondy itp.

...byc moze sa jakies wygibasy ktore taka opcje maja, ale ja sie nie spotkalem.


Napisałem, że problem jest akademicki, bo nie sądzę żebu ktoś swojej niuni zafundował system LPG ze średnowiecza.
Dokładnie tak jak piszesz jest obecnie normalnie. Ale stare, te najstarsze centralki nie potrafią same skorygować otwarcia attuatora i wtedy trzeba im pomóc.

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: