.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.cze.2025 16:55:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ciągłe napięcie na wtryskiwaczu rozrychowym.
PostNapisane: 20.lis.2005 18:20:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
Witam.

Napięcie na przewodach wtryskiwacza rozruchowego jest ciągle.
Jaka może byc przyczyna?? Czy to może być wina tego czujnika na króćcu z lewej strony silnika( trzy pinowego)?

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciągłe napięcie na wtryskiwaczu rozrychowym.
PostNapisane: 20.lis.2005 21:47:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
TORSEN napisał(a):
Witam.

Napięcie na przewodach wtryskiwacza rozruchowego jest ciągle.
Jaka może byc przyczyna?? Czy to może być wina tego czujnika na króćcu z lewej strony silnika( trzy pinowego)?

Z tego co pamiętam i kiedyś walczyłem z K-Jetronic to "+"podawany jest tylko w chwili kręcenia rozrusznikiem, a "-" z czujnika temperatury nie pamiętam z głowy koloru.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2005 22:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
witam
mamy z kumplem taki sam problem w 2.3 NF
objaw jest taki ze po przekręceniu kluczyka(nie odpaleniu) włacza siewtryskiwacz rozruchowy(aż piszczy tak paliwo zasuwa!) i razem z nim cyka zawór elektryczny do zbiorniczka węgla aktywnego a na desce swieci sie check
nie dzieje sie tak za kaźdym razem
nie mozemy dojść co to....
czujnik temperatury sprawdziliśmy podstawialiśmy drugi i dalej to samo
pozdrawiam

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2005 22:57:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
Czyli co mogło paść jeżeli jest napięcie non-stop?
Jak to jest dokładnie z tym podawaniem plusa przy kręceniu rozrusznikiem, czy jest od tego jakiś przekaźnik?


U mnie jest dokładnie tak jak napisał GURBENS, napięcie jest po przekręceniu zapłonu i też słychać podobny dzwięk do piszczenia.

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 10:54:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
sorki, podbijam temat bo nadal nie ma rozwiązania...
doradzi ktoś coś jeszcze?
pozdr

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 11:20:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
gurbens napisał(a):
sorki, podbijam temat bo nadal nie ma rozwiązania...
doradzi ktoś coś jeszcze?
pozdr

Sprawdź, przy cewce rozrusznika powinnien być dodatkowy przewód. Jeden idzie od stacyjki na zasilnie w chwili rozruchu, a drugi cieńszy powien być na zasialnie wtrysku rozruchowego. Sprawdź najpierw czy "+" przy wtrysku to ten sam przy rozruszniku. Następnie sprawdz czy po właczeniu zapłony jest cały czas napięcie na pinie na cewce. Moze jest uszkodzona ta cewka rozrusznika.
Takie sterowanie wtrysku rozruchowego wystęuje w K-Jetroniku, w KE tym może sterować już ECU silnika.
Ale najlepiej byłoby sprawdzić to w schematach elektrycznych i wtedy na pewniaka sprawdzać sterowanie tego wtrysku.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 20:58:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
U mnie przy rozruszniku są tylko dwa przewody gruby zasilający i cienki na wsówkę do automatu rozrusznika. Chyba to sterowanie jest jednak ze ECU silnika. Teraz pozostało sprawdzic co daje info do sterownika silnika o tym że powiniem uruchomić wtryskiwacz rozruchowy???? Jakiś czujnik temp.? Pozostał tylko ten duży trzy pinowy, dwu pinowy już wymieniony i jest bez znian.

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 23:03:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Z tego co mi wiadomo to wtryskiwacz rozruchowy powinien działać przy kręceniu rozrusznikiem ewentualnie jakoś max 8s
jego działanie uzależnione będzie od czujnika temperatury ale co ciekawe rzekomo działa też przy rozgrzanym silniku tylko pulsacyjnie (było coś takieog w opisie dotyczącym silnika 2,3) czyli musi być chyba jakiś przekaźnik, tym bardziej ze wtryskiwacz powinien chyba sie otwierać przy max otwartej przepustnicy (a załącza go switch jak otworzymy max przepustnice)
czujnik który odpowaida za jego pracę to czujnik dwupinowy, ten trzypinowy jest bardziej od klimy i wskazań na desce rozdzielczej. Może ktoś wie który przekźnij może być od tego wtryskiwacza ?

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 08:25:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
marek napisał(a):
Z tego co mi wiadomo to wtryskiwacz rozruchowy powinien działać przy kręceniu rozrusznikiem ewentualnie jakoś max 8s
jego działanie uzależnione będzie od czujnika temperatury ale co ciekawe rzekomo działa też przy rozgrzanym silniku tylko pulsacyjnie (było coś takieog w opisie dotyczącym silnika 2,3) czyli musi być chyba jakiś przekaźnik, tym bardziej ze wtryskiwacz powinien chyba sie otwierać przy max otwartej przepustnicy (a załącza go switch jak otworzymy max przepustnice)
czujnik który odpowaida za jego pracę to czujnik dwupinowy, ten trzypinowy jest bardziej od klimy i wskazań na desce rozdzielczej. Może ktoś wie który przekźnij może być od tego wtryskiwacza ?


Tez probuje znalezc opis dzialania wtryskiwacza rozruchowego...
z tego co u siebie wybadalem to, do osiagniecia temp okolo 50st, wtryskiwacz ten podaje male ilosci paliwa w momencie dodawania gazu, ale niezaleznie od mikroswitchy przy przepustnicy. czyli trzymamy np 1000obr i lekko dodajemy gazu i on podaje przez ulamek sekundy paliwo.
Nie podaje u mnie natomiast przy kreceniu rozrusznikiem i zaraz po odpaleniu na zimnym... zapewne tak nie powinno byc i mam klopoty z rozruchem z tego powodu.

Wczoraj zapodalem na krotko +12v na ten wtryskiwacz w momencie rozruchu i odpalil na dotyk, ale juz po kilku sekundach pracy zaczelo silnik przylewac i musialem odpuscic, jednak juz silnik pracowal stabilnie bez niego.

Czy ktos z was ma moze doklkadny i wiarygodny opis zasady dzialania tego wtryskiwacza w k-jetach? mnie osobiscie interesuje od silnika MC, bo nie wiem czy w innych jest identycznie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 00:17:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i#operation-warm-up-regulator

tu jest ciekawy opis wtryskiwacza i włacznika termicznego wraz z instalacją, tylko ciekaw jestem jak to sie ma do silników 2,3 jak leci instalacja.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 09:22:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
marek napisał(a):
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i#operation-warm-up-regulator

tu jest ciekawy opis wtryskiwacza i włacznika termicznego wraz z instalacją, tylko ciekaw jestem jak to sie ma do silników 2,3 jak leci instalacja.


masz tu schemacik do silnika NF, ale to to samo co ng:

http://nhh666.interbgc.com/audi/isham/nf02.jpg

Wtryskiwacz do rozruchu N17 jest tak samo jak w moim silniku, pomiedzy +12 a sterownik, ktory sciaga go na mase. Nie ma zadnych bimetali po drodze i wylacznikow termicznych. Chyba cala praca opiera sie na odczycie temperatury z czujnika temp silnika do ecu.

>marek jakbys mial chwilke czasu i mogl mi pomoc, to moglbys podlaczyc rownolegle z wtryskiwaczem rozruchowym zaroweczke i sprawdzic momenty kiedy podaje paliwko? porownam do swojego.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 12:22:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 13:28:02
Posty: 3
Lokalizacja: Kraśnik w.lubelskie
u mnie wraz z załączeniem wtryskiwacza rozruchowego zapala się check na desce ale w sposób taki jak by było zwarcie t.j. mruga bardzo szybko .załącza sie tylko czasami.około raz na 10 uruchomień silnika. w ten sposób gdy pracuje na gazie w ciągu 2 dni wtrysnął razem z gazem 10 l benzyny. teraz musi być odpięty.podejrzewamy z gurbensem że zjarany jest jetronik.nie ma też sterowania krokowym. pytanie?jakie macie napięcie na dwóch stykach na czujniku temp?mierzone od jednego styku do masy i 2 do masy.z góry wielkie dzięki.

_________________
Audi 100 C3 Avant 1988 2.3 NF +gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 12:34:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
u mnie czujnik temp jest rezystancyjny NTC , wczoraj mierzylem rezystancje pomiedzy masą (np.glowica) i bylo okolo 2,3kohm przy temp okolo 0st., przy -20st ma byc 6kohm , a przy +20 1kohm.

pierrdziaka :): > moze u ciebie ten czujnik jest walniety, albo jest przerwa i sterownik silnika mysli, ze jest caly czas zimny silnik i zapodaje z dodatkowego wtryskiwacza.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 12:51:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 13:28:02
Posty: 3
Lokalizacja: Kraśnik w.lubelskie
rezystancja czujnika jest w porządku tylko zastanawia mnie to jakim napięciem jest zasilany(który kabel) i czy na drugim kablu, którym wychodzi sygnał na jetronik (na rozłączonej kostce)jest jakiś napięcie czy nie.u mnie na rozłączonej kostce na obu kablach jest napięcie(do masy).

_________________
Audi 100 C3 Avant 1988 2.3 NF +gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 13:56:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
tu masz schemat:

http://nhh666.interbgc.com/audi/isham/nf03.jpg

moze cos wymyslisz.

Generalnie na tych przewodach powinno byc jakies napiecie. Moge w swoim sprawdzic ile tego jest.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 01:01:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
u mnie na przewodach jest napięcie na przwodach od wtryskiwacza w momencie kręcenia rozrusznikiem, jeżeli będe wiedział coś więcej opiszę ale myśle ze przyczyną może być sam wtryskiwacz.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 08:26:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
marek napisał(a):
u mnie na przewodach jest napięcie na przwodach od wtryskiwacza w momencie kręcenia rozrusznikiem, jeżeli będe wiedział coś więcej opiszę ale myśle ze przyczyną może być sam wtryskiwacz.


napiecie bedzie caly czas, bo jedna strona wtryskiwacza caly czas jest podlaczona do plusa, a druga strone wtryskiwacza komputer kluczuje do masy, gdy chce, zeby psiknął, takze z wlaczona stacyjką i wtyczka zalozoną na wtryskiwacz na obu pinach bedzie ~ +12V. takze lepiej patrzec ktory z pinow schodzi na 0V, lub lepiej podlaczyc zaroweczke rownolegle z wtryskiwaczem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 13:50:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
gurbens napisał(a):
witam
mamy z kumplem taki sam problem w 2.3 NF
objaw jest taki ze po przekręceniu kluczyka(nie odpaleniu) włacza siewtryskiwacz rozruchowy(aż piszczy tak paliwo zasuwa!) i razem z nim cyka zawór elektryczny do zbiorniczka węgla aktywnego a na desce swieci sie check
nie dzieje sie tak za kaźdym razem
nie mozemy dojść co to....
czujnik temperatury sprawdziliśmy podstawialiśmy drugi i dalej to samo
pozdrawiam

problem rozwiązany
okazało sie ze padnięty był komputer Ke-jetronic
po załozeniu drugiego jak ręką odjął....

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 17:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
gurbens napisał(a):
gurbens napisał(a):
witam
mamy z kumplem taki sam problem w 2.3 NF
objaw jest taki ze po przekręceniu kluczyka(nie odpaleniu) włacza siewtryskiwacz rozruchowy(aż piszczy tak paliwo zasuwa!) i razem z nim cyka zawór elektryczny do zbiorniczka węgla aktywnego a na desce swieci sie check
nie dzieje sie tak za kaźdym razem
nie mozemy dojść co to....
czujnik temperatury sprawdziliśmy podstawialiśmy drugi i dalej to samo
pozdrawiam

problem rozwiązany
okazało sie ze padnięty był komputer Ke-jetronic
po załozeniu drugiego jak ręką odjął....



Obawiam się że u mnie będzie ten sam problem. Pewnie komp padł.
Oby nie :<

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: