.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.cze.2025 17:37:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ile (powierzchni) chłodnicy zasłonic z 1Z-cie na zime ?
PostNapisane: 21.lis.2005 16:13:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Witam mam pytanie włąśnie ze zbliżającą sie zimą , jak w temacie ile zasłaniac chłonice ? Jak i którą cześc , o ile to ważne .
Dzieki za wskazówki ....PiotruS

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 16:17:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
po co zaslaniac chlodnice? Termostat jest od tego, by regulowac wplyw chlodnicy na temperature cieczy

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 16:30:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
typson napisał(a):
po co zaslaniac chlodnice? Termostat jest od tego, by regulowac wplyw chlodnicy na temperature cieczy

A po to aby ułatwic osiagniecie optymalnej temperatury dla silnika w któtszym czasie , a jednocześnie nie zaszkodzic mu. Nie wiem czy ekploatowaleś 1Z-ta ale te silniki potrzebują troszke czasu aby nabrac optymalnej temp. Mam raczej nie duze przebiegi (powiedzmy praca dorywcza silnika) to taki zabieg moze tylko w pozytywnym stopniu wpłynąc na eksploatacje auta .
Zreszto org. producent przewidział wariant zimowy i są dostępne "zaślepki na grilla" , których cel wymieniałem powyżej....

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 16:39:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
z tego co piszesz wynika, ze oslaniajac chlodnice raczej w efekcie chcesz oslonic caly silnik przed owiewianiem przez zimne powietrze. Bo przeciez do dopoki silnik nie osiagnie (w przyblizeniu) temperatury pracy to chodnica i tak jest odlaczona.

1Z nigdy nie uzywalem, nawet nie jechalem jako pasazer :/
Kiedys mialem dyzla w nissanie (sunny N14 2.0D) i tamten silnik blyskawicznie sie rozgrzewal. Ale to ogolna cecha japoncow
a) rozgrzewaja sie szybko
b) zawsze trzymaja temperature

A w audioli wskazowka mi lata gora/dol pomimo dobrego termostatu

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 17:29:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
typson napisał(a):
1Z nigdy nie uzywalem, nawet nie jechalem jako pasazer :/
A w audioli wskazowka mi lata gora/dol pomimo dobrego termostatu


1Z-tem jeszcze pewnie sie przejedziesz :) aby zdrowym :D
A z termostatem miałem w tamtym roku wymiane i za pośrednictwem forum doszedłem do wniosku iż czas kupic WHALERA tak to sie pisze chyba i polecam , temp. stoi dęba na 90C.

Jednak ponaglam moje pierwsze pytanie , jesli ktoś potrafi nakierowac mnie ale nie tylko mnie i innych czytająch to forum....Od tego włąśnie one są :)

pozdr.

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 22:21:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zasłanianie chłodnicy nic nie daje. Testowałem taki wariant i nie zmieniło sie nic. Nie przyspieszylo to nagrzewania sie silnika ani na minutę. Silnik TDI jest po prostu bardzo oszczędny co zimą objawia się długim czasem nagrzewania. Sytuacja jest znacznie lepsza w nowszych 1Z`tach posiadających wbudowany układ podgrzewania , czyli 3 świece w układzie chłodzenia silnika.
Niestety nie tylko stare TDI wolno sie nagrzewają, nowych tez to nie omija.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ile (powierzchni) chłodnicy zasłonic z 1Z-cie na zime ?
PostNapisane: 21.lis.2005 22:26:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
PiotruS napisał(a):
Witam mam pytanie włąśnie ze zbliżającą sie zimą , jak w temacie ile zasłaniac chłonice ? Jak i którą cześc , o ile to ważne .
Dzieki za wskazówki ....PiotruS

ja tam nic nigdy nie zaslanialem......
samochod nie jest stworzony do jazdy tylko w lato ale takze i w zime i chyba panowie inzynierowie to przewidzieli .... wiec wydaje mi sie ze nie ma co polepszac rozwiazan konstrukcyjnych silnika 1Z... takie moje zdanie...... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 22:42:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
To po co w sprzedaży są fabryczne wkładki w grill a także pełne kratki w zderzak :?: . Myśle, że nie dla polepszenia wyglądu :D

Nie dyskutujmy o zasłanianiu chłodnicy bo to jak opowiadanie ślepemu jaką to ładną mamy pogode.

PiotruS: ja jeźdzę krótkie odcinki - i zasłaniam 3/4 albo całą w zależności jakiej wielkości karton wpadnie mi pod rękę.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 23:44:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rogal napisał(a):
To po co w sprzedaży są fabryczne wkładki w grill a także pełne kratki w zderzak :?: . Myśle, że nie dla polepszenia wyglądu :D

Nie dyskutujmy o zasłanianiu chłodnicy bo to jak opowiadanie ślepemu jaką to ładną mamy pogode.

PiotruS: ja jeźdzę krótkie odcinki - i zasłaniam 3/4 albo całą w zależności jakiej wielkości karton wpadnie mi pod rękę.

1) Rozumiem ze w instrukcji B4 1Z`ta jest napisane ze na zime zmieniamy zaslepki z pustych na pełne ?
Ja chetnie z Toba podyskutuje na ten temat bo bardzo mnie ciekawi , jaki wplyw ma zaslanianie chlodnicy na przyspieszenie nagrzewania się 1Z`ta zimą.
Sam mam zaslonieta (fabrycznie) górną część wlotu grilla plastikowym elementem, natomiast dół mam pusty.
Testując zasłanianie całej chłodnicy (górna i dolna część) nie stwierdziłem żadnych konkretnych efektów.
Napisz jak u Ciebie i prosze innych 1Z`ciarzy aby wpisywali czy u nich taki mod coś zmienił.
Rogal, tylko bez gadulca, konkrety proszę ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 10:36:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
tak na rozum to zaslanianie chlodnicy nie moze miec wplywu na chlodnice. Bo to zalezy tylko od termostatu. Jedyny "efekt uboczny" mozna osiagnac niechcacy zmniejszajac przeplyw powietrza omywajacego silnik.


Ja tam w to nie wierze

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 13:31:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Też myślę podobnie jak większość z Was, ale jest jedna zaleta osłonięcia chłodnicy - nie ma ona nic wspólnego z szybszym nagrzaniem się silnika.

Chodzi tu o ochronę chłodnic, szczególnie klimy przed wpływem soli :diabel: , którą drogowcy serwują nam w nadmiarze na ulicach. W zeszłym roku musiałem wymienić chłodnicę klimy, bo została przeżarta przez sól. Mój klimiarz polecił mi zastawić chłodnicę, nie całokowicie, ale tak zeby zmninimalizować wpływ solanki na jej żywot. Obecnie mam po prostu wstawiony cieńki styropian z wycięciem, tak jak biegnie przedni zderzak. Dokładnie to ten styropian ma wycięty w środku mniejszy prostokąt na szerokość chłodnicy klimy i wysokości zderzaka.


:peace: Krzysiek

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 15:47:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
sorry ze sie wtracam w dyskusje ale mam takie małe pytanie czy termostaty w audi całkowicie w 100% duzy obieg odcinaja przy zimnym silniku :?: :?:

Jedynego diesla jakiego mam to jest ciagnik rolniczy :D i tam konieczne jest zasłanianie chłodnicy gdyz konstruktorzy przewidzieli taki wypadek ze ktos mogł zalac układ woda w zimie :P (i jest to czesta praktyka) i termostat nigdy sie do konca nie zamyka poniewaz w takim wypadku woda w chłodnicy by zamarzła :!!: a przez ten nie dokanca zamkniety termostat jest tak duze chłodzenie ze silnik nigdy nie osiagnie temperatury pracy :/ temu sie ja zasłania

analogicznie powinno byc w samochodzie bo kto mi zabroni zalac go wrzatkiem odpalic pojechac wrucic i wode spuscic (wiem ze jest to kłopotkiwe ale mozliwe) i wtedy zasłanianie ma sens i silnik napewno sie szybciej nagrzewa tylko moze w samochodzie jest to mniej odczuwalne

no a jak ktos zakałada ze kazdy zalewa płynem i termostat zamyka sie całkowicie to zasłanianie nic nie daje chodz w takim wypadku temperatura by znacznie skakała bo po nagrzamiu silnika by gwałtownie spadała bo byłby wtłoczony bardzo zimny płyn z chłodnicy i termostat znow by sie zamknąl nagrzewał i znow to samo

takie jest moje zdanie niech ktos mnie porawi jak sie myle w rozumowaniu :)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 15:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
termostaty z reguly maja taka mala dziurke. Chodzi tu wlasciwie nie o zamarzanie tylko o rozszerzalnosc cieplna cieczy. Powiedzmy, ze przy starcie plyn ma -20 stopni a pozniej ma +95. Dziurka jest po to, by silnik nie byl szybkowarem ;)

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 16:12:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2005 11:36:31
Posty: 412
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 B6 1.9 TDI Avant
baskecior napisał(a):
Zasłanianie chłodnicy nic nie daje. Testowałem taki wariant i nie zmieniło sie nic. Nie przyspieszylo to nagrzewania sie silnika ani na minutę. Silnik TDI jest po prostu bardzo oszczędny co zimą objawia się długim czasem nagrzewania. Sytuacja jest znacznie lepsza w nowszych 1Z`tach posiadających wbudowany układ podgrzewania , czyli 3 świece w układzie chłodzenia silnika.
Niestety nie tylko stare TDI wolno sie nagrzewają, nowych tez to nie omija.


W jakich modelach było montowane cos takiego i po czym poznać czy autko to posiada :?:

Ja u siebie jak kupiłem B4 to właśnie miałem zakrytą chłodnicę taką plastykową osłoną, którą na lato ściągnąłem.
Może inaczej należałoby postawić pytanie:
- czy takie osłonięcie chłodnicy może wywołać jakieś negatywne skutki

falken - napisał, że takie osłonięcie może tylko pomóc w przypadku posiadania klimy, nie wiem czy faktycznie tak jest ale wydaje mi się to niegłupie :P

_________________
_________________________
A4 B6 TDI Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 12:39:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:37:28
Posty: 61
Lokalizacja: Łuków
A ja w swojej Niuni mam atrapkę górną (ze znaczkiem) zasłonietą w ten sposób ze ie ma prześwitu(od wewnątrz) - oryginalnie i nie wiem czy to się wogóle ściąga na lato! Jezdze już jakiś czas i w lato szybko sie nagrzewa! w zinie ni mam problemu szybko dochodzi do 90 i tak stoi niezaleznie od temp. zewnetrznej! A jak patrzyłem to na lato nie bardzo mogłem zdemontować tą przysłone. wcześniej miałem 2.0 ABK i nie było przysłony... Jak jest wreszcie w oryginale??

_________________
B4 1Z - BYŁO
Passat ATJ - BYŁO
Bora - AJM - BYLO
A3 - AZS - tylko sie opiekuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 13:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2005 11:36:31
Posty: 412
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 B6 1.9 TDI Avant
Ja też u siebie miałem zamontowaną oryginalnie taką przysłonkę i na lato ją ściągnąłem, ponieważ jak sam napisałeś bardzo szybko się nagrzewał u mnie nawet po dłuższej jeździe przy prędkości ponad 170 się mocno grzał (migała kontrolka) i od kąd ściągnąłem tą osłonę problem minął.

Myślę, że napewno nic nie zaszkodzi takie przysłonięcie chłodnicy na okres zimowy, ale czy to w czymś pomoże - tego nie wiem

_________________
_________________________
A4 B6 TDI Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 13:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Bilu chwalil sie ze ma taka oslone chlodnicy do A6 :) wiec generalnie cos takiego zostalo przewidziane przez team Audi!

Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 14:38:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak ktos musi to mozna zaslonic chlodnice, ale z jakims dystansem, zeby "kartonik" nie przylegał do chlodnicy, bo jak trafi sie sytuacja gdy wiatrak bedzie chcial przeciagnac przez chodnice powietrze okaze sie ze ta jest zatkana.

Mi sie wydaje, ze to zaslanieanie tak jak ktos wspomnial w A6 jest po to zeby w komorze silnika nie panowaly przeciągi lodowatego powietrza, ktore to takze owiewając silnik chlodzą go troche.

Ja nie zatykam chlodnicy i po paru km(4-5km) mam juz 80st.

Odbiegajac od dieslowcow, jesli komus za wolno sie rozgrzewa silnik, a ma instalacje gazowa, proponuje przewody wodne do reduktora owinac czyms, nalozyc taka karbowana rurke, albo izolacje z gąbki jak na rury z goraca woda (w Liroju merlinie widzialem w cenie 3,5zl za 3m).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 15:04:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
Lukasik napisał(a):
...
Ja nie zatykam chlodnicy i po paru km(4-5km) mam juz 80st.

Odbiegajac od dieslowcow, jesli komus za wolno sie rozgrzewa silnik, a ma instalacje gazowa, proponuje przewody wodne do reduktora owinac czyms, nalozyc taka karbowana rurke, albo izolacje z gąbki jak na rury z goraca woda (w Liroju merlinie widzialem w cenie 3,5zl za 3m).

Ja mam 5km z domu do pracy :zly: , wsadzilem tekturke ale ponizej grilla bo akurat tak sie ucieła i chyba nie daje nic, zasłonięte jest 2/3 hłodnicy, trzeba bedzie sporobowac czesc grilla zaslonic, bo na ssaniu na benzynie to pali mi jak czołg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 12:00:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:37:28
Posty: 61
Lokalizacja: Łuków
Krzysiek P - jak u siebie zdemontowałeś osłone na atrapie? Bo ja kombinowałem i w żaden sposób nie chce zejść!! Zdejmowałeś cała atrapkę? A moze masz jakiś patent na to? BNo jak zacząłem kombinować to mało nie połamałem a tego chce uniknąć!! Narazie zima wieć nie chce zdejmować ale na lato na pewno chce sie tego pozbyć!! Jak masz chwile to napisz!

_________________
B4 1Z - BYŁO
Passat ATJ - BYŁO
Bora - AJM - BYLO
A3 - AZS - tylko sie opiekuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: