.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.cze.2025 20:18:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.3 NG-bogata mieszanka-help!
PostNapisane: 25.paź.2005 12:43:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 10:07:08
Posty: 24
Lokalizacja: Gród Kraka
Witam wszystkich,
Wiem, wiem... ponoć temat jest oklepany, a jednak mnie przerasta...

Wygląda to tak: silnik na biegu jałowym chodzi równo (na obrotomierzu) ale slychać co jakiś czas słaby odgłos "ptum", "ptum" jakby nie przepalał na którymś z cylindrów lub dostawał lewe powietrze. Słychać to jeszcze lepiej przy 2tys obrotów, potem juz nie. Efekt jest taki, że na biegu jałowym daje czadu i ma CO ok. 2.80, ale przy 3tys jest już ok i tylko 0.02. Lewe powietrze chyba nie wchodzi w grę, bo skąd taka bogata mieszanka. Świece, kable i kopułka są nowe, kody błyskowe nic nie pokazują... Podobno w silniku NG niczego się nie reguluje. Czy to prawda?

Dodam, że motor chodzi tylko na benzynie i ma (jeszcze!) katalizator. Do niedawna test spalin przechodził idealnie... Przebieg ma umiarkowany 220tys km.

Od czego zaczać? Please Help!! zanim katalizator szlag trafi!

PS Kiedyś stukał jeden popychacz, ale jakoś sam przestał. Czy może coś z luzem na zaworach?

_________________
Pozdrawiam
Witt
90 2.3E Quatrro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 12:56:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Sonda lambda?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 13:04:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
odlacz sonde lambda i zobacz co sie bedzie działo.

Byc moze samochod jest caly czas w trybie "ssania" bo ktorys czujnik temp. sie odczepil i wzbogacanie caly czas dziala.

...wypadanie zaplonow moze byc spowodowane przez konczace sie przewody wysokiego napiecia, zuzyty palec rozdzielacza i kopułke.

Nie zaszkodzi jak rzucisz okiem po rurkach gumowych , czy ktoras nie jest przelamana.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 25.paź.2005 13:52:12 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Bogata mieszanka
PostNapisane: 25.paź.2005 13:50:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
Sonad lambda + czujnika temperatury dwupinowy muszą razem wspołpracować - trzeba to sprawdzić na komp.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogata mieszanka
PostNapisane: 25.paź.2005 15:41:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Czesław Grzelec napisał(a):
Witam.
Sonad lambda + czujnika temperatury dwupinowy muszą razem wspołpracować - trzeba to sprawdzić na komp.
Pozdro.


Chlopie zlituj sie, Ng nie da sie sprawdzic na kompie , tylko kody błyskowe wchodzą w gre, co notabene wlasciciel juz sprawdził, jak masz pisac takie bzdury to nie pisz wcale plizzzz :<

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Bogata mieszanka
PostNapisane: 25.paź.2005 19:43:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
Nie denerwuj się kolego-emte-mnie chodziło aby sprawdzić na kom. czy czujnik tem. silnika pokazuje rzeczywistą tem. silnika a nie inna np. -40; sonda mierzy swoje odczyty. Następnie sterownik do tych pomiarów ustawia odpowiednia dawkę paliwa na wtryskiwacze - wtryskiwać . Nie chodziło mi o pomiar Ng.
Nara.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogata mieszanka
PostNapisane: 25.paź.2005 21:54:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Czesław Grzelec napisał(a):
Witam.
Nie denerwuj się kolego-emte-mnie chodziło aby sprawdzić na kom. czy czujnik tem. silnika pokazuje rzeczywistą tem. silnika a nie inna np. -40; sonda mierzy swoje odczyty. Następnie sterownik do tych pomiarów ustawia odpowiednia dawkę paliwa na wtryskiwacze - wtryskiwać . Nie chodziło mi o pomiar Ng.
Nara.

A do czego (w ktore miejsce) chcesz podpiac tego "kom" w NG :?: :/

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 22:52:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Taa , to moze Czesław pokazesz nam jak to zrobic, bardzo chętnie popatrze :)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogata mieszanka
PostNapisane: 26.paź.2005 00:12:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Czesław Grzelec napisał(a):
Witam.
Nie denerwuj się kolego-emte-mnie chodziło aby sprawdzić na kom. czy czujnik tem. silnika pokazuje rzeczywistą tem. silnika a nie inna np. -40; sonda mierzy swoje odczyty. Następnie sterownik do tych pomiarów ustawia odpowiednia dawkę paliwa na wtryskiwacze - wtryskiwać . Nie chodziło mi o pomiar Ng.
Nara.


...niezły zamot :D <lol>

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 15:36:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 10:07:08
Posty: 24
Lokalizacja: Gród Kraka
Panowie,
Prosiłbym o praktyczne i konkretne porady, najchętniej od kolegów, którzy eksploatują 2.3 10V.

_________________
Pozdrawiam
Witt
90 2.3E Quatrro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 16:40:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Witt napisał(a):
Panowie,
Prosiłbym o praktyczne i konkretne porady, najchętniej od kolegów, którzy eksploatują 2.3 10V.

Kolego, emte jezdzil z takim motorem dluzsza chwile i co nieco moze powiedziec.
Przyjedz na spota krakowskiego to bedziemy radzic :!:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 11:18:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 10:07:08
Posty: 24
Lokalizacja: Gród Kraka
Witam,
Czy w motorze NG (2.3 10V) reguluje sie jakoś sklad CO, czy wszystko załatwia elektronika?
Jak sprawdzić, czy wtryskiwacz rozruchowy nie leje?

_________________
Pozdrawiam
Witt
90 2.3E Quatrro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 12:03:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witt napisał(a):
Witam,
Czy w motorze NG (2.3 10V) reguluje sie jakoś sklad CO, czy wszystko załatwia elektronika?
Jak sprawdzić, czy wtryskiwacz rozruchowy nie leje?


generalnie jest to wtrysk mechaniczny. dziala tak jakby sam z siebie:) komputer pelni tylko role korekcji : od, sondy lambda, od temperatury itp.

jest regulacja, ale na ta chwile odradzam ruszanie jej, z tego powodu, ze te wtryski tak same z siebie nie rozregulowują sie.

Na poczatek, zdejmij wtyczke el. z wtryskiwacza rozruchowego i zobacz cos sie zmieni. potem mozesz go wykrecić i bez wtyczki na nim odpal samochod i sprawdz czy psika, jesli nie to jest szczelny.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 20:19:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Jak radzą krakowiaki powyzej - sprawdz czy nie leje ci wtrysk rozruchowy (z boku kolektora, niebieskie złacze)

mialem w KV taka sytuacje rok temu -(silnik praktycznie identyczny, tyle ze bez jakiejkolwiek elektroniki) że rozwalony rozdzielacz paliwa ciekł sobie zupą do filtra powietrza, w efekcie do dolotu zasysana była mieszanka powietrza z parującą zupą. Zobacz czy nie masz mokrego i smierdzącego zupą filtra powietrza. Chociaz w tym wypadku powinien chyba zadzialac uklad regulacji skladu mieszanki i przymknąć normalne dozowanie paliwa - więc może od lambdy strony zacznij..


a twoje "plum" ;-) od czasu do czasu to prawdopodobnie "odpalające" w wydechu spaliny...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 20:27:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
miernik w dlon i sprawdzamy napiecie na sondzie lambda ... :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 08:53:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 10:07:08
Posty: 24
Lokalizacja: Gród Kraka
Witam ponownie,

Sorry za milczenie, ale chorowałem trochę i niunia musiała poczekać w garażu...

No więc, wziąwszy miernik w dłoń, oto co zmierzyłem:
1. silnik rozgrzany, bieg jałowy: 0,82V
2. silnik rozgrzany, obroty ok 2,5tys: napięcie skacze od około 0,3V do 0,75.

Proszę szanowne gremium o opinię... :(

_________________
Pozdrawiam
Witt
90 2.3E Quatrro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 09:23:53 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
skontroluj ustawienie zerowe klapy spietrzajacej i wyreguluj rozdzielacz wtrysku

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 13:57:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 10:07:08
Posty: 24
Lokalizacja: Gród Kraka
Zabrzmiało to tak, że aż ciarki przeszły mi po plecach... uuuff,

Czy znaczy to, że sonda lambda zachowuje się poprawnie?

Zanim zacznę, lub raczej ktoś inny zacznie grzebać w ustawieniach wtrysku mechnicznego, chaciałbym sprawdzić wszystkie inne opcje, które mogą powodować taki efekt.

Podsumowując, co po kolei powinienem jeszcze sprawdzić:
1. kody usterek z urządzenia wtryskowego i zapłonowego-może coś żle odczytałem..
2. kable, świece-może któraś świeca padła.. Z boshami wszystko jest mozliwe..
3. filtr powietrza?
2. wtryskiwacz rozruchowy,
3. Czyjnik tempertaury wtrysku-powienien chyba się wyświetlić w kodach usterej, jeśli coś byłoby żle..
4. Sonda lambda-też chyba powinno się coś wyświetlić w kodach usterek,
5. Czujnik spalania detonacyjnego??
6. Luzy zaworów?? - stukał mi kiedyś któryś z popychaczy, ale potem przestał. Czy owe "plum" "plum", czy jak to ktoś kiedyś nazwał "wypadanie zapłonów" może być efektem tego, że luz któregoś z zaworów jest nieprawidłowy? Jak to sprawdzić?
7. Co jeszcze?
:zly:

_________________
Pozdrawiam
Witt
90 2.3E Quatrro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 14:26:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witt napisał(a):
Witam ponownie,

Sorry za milczenie, ale chorowałem trochę i niunia musiała poczekać w garażu...

No więc, wziąwszy miernik w dłoń, oto co zmierzyłem:
1. silnik rozgrzany, bieg jałowy: 0,82V
2. silnik rozgrzany, obroty ok 2,5tys: napięcie skacze od około 0,3V do 0,75.

Proszę szanowne gremium o opinię... :(


Na rozgrzanym (2000 obrotów przez 2 minuty) powinno być 0,1 - 1 V więc mieści się w tym przedziale.

Zmierz opornośc na wtryskiwaczu rozruchowym (przy wyłączonym silniku) -powinna być 2-4 ohm, bo tu moze być problem..

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: