Dynamiczna wymiana oleju w ASB AG4 audi
buksik@poczta.onet.pl
Potrzeba mieć
1-olej GL -71141 lub ATF LT 71141
http://www.onex.pl/uwagi.html ok. 22 zł 10-12l
2- Filtr oleju zakładam że to skrzynia AG4 ja kupowałem 01m325429 VW audi
3 nowy wąż ogrodniczy z lejkiem ok. 0,6m fi 22mm
4-musimy dysponować kanałem lub podnośnikiem całego auta
5 klucze ,benzyna ekstrakcyjna,naczynia na stary olej,kawałek przeżroczystego węża chyba powyżej f30
UWAGA: Konwencja jest taka - PRAWA STRONA to strona NIE od kierowcy a OD PASAŻERA
Przejeżdżamy 2-3 km żeby troche rozgrzac
Myjemy myjką wys. Cisnieniową ASB
Ustawiamy auto do poziomu
Odkręcamy miskę olejowąASB
Luzujemy obejmy dwóch przewodów olejowych (bez tego nieda się odkręcić wszystkich śrub miski olejowej)
Wylewamy stary olej z miski (mierzemy ile było)
Wyciągamy stary filtr (nie jest przykrecany)
Wyciągamy magnes (obok korka przelewowego)
Bardzo dokładnie myjemy miskę ,uszczelkę gumową, magnes
demontujemy korek wlewowy
na koncu przemywamy benzyna ekstrakcyjną,suszymy(ma być idealnie czysta-laboratoryjnie)
Zakładamy nowy filter
Pasujemy wąż do wlewu i zatykamy bardzo starannie
Lekko nawilżamy olejem uszczelkę
Wraz z uszczelką montujemy z powrotem miskę
Wlewamy taką samą ilość oleju jaką wylaliśmy ok. 3.5l
Sledzimy jak idą przewody olejowe i obok chłodnicy po lewej stronie
Rozkręcamy lewy przewód olejowy
Nakoniec przewodu od strony chłodnicy zakładamy kawałek grubego węża
I wkładamy go do naczynia 5l
Teraz potrzebny pomocnik
Odpalamy silnik, dźwignia na "P"(ja dodatkowo powoli wajchowałem przezwszystkie położenia) i widzimy jak wypływa z węża brudny stary olej. Silnik pracuje około 20 sekund do pół minuty i widzimy że w wężu już są pęcherzyki powietrza czyli pompa już ssie powietrze. Gasimy motor i nalewamy pomiarem dokładnie dwa litry oleju.
Odpalamy silnik, wypompowujemy kolejne dwa litry oleju i jak zacznie pęcherzykować - gasimy i nalewamy kolejne dwa litry. W zasadzie wydawać by się mogło, że mamy olej zmieniony. I tak jest bo przepchaliśmy 6 litrów przez ASB - dwa na poczatku spuszczając, potem dwa z węża i kolejne dwa z węża.
Ale ja zalecem zrobić JESZCZE jedno przejście - wiec upuszczamy z węza kolejne dwa litry i nalewamy. Zakładamy z powrotem rurkę powrotu oleju z chłodnicy i odpalamy silnik patrząc ile mamy
Oleju
W tym celu odkręcamy korek przelewu oleju i uzupełniamy olej aż zacznie wyciekać(silnik pracuje położenie P)
Możemy na chwilę zakręcić korek powajchowac biegami a gdy ASB osiągnie 40 stopni C odkręcamy znowu żeby poziom oleju się prawidłowo ustalił
Zakręcamy na nowo i TYLE
Możeszzaczerpnąc jeszcze informacji z mojego postu na
http://forum.automat.pl/forum/viewtopic.php?t=7
opracował Stanisław