Ad. 1 Różnice pomiędzy tymi silnikami sa niewielkie, większe znajdziesz pomiędzy STANEM technicznym silników. Żaden problem kupić kupę złomu dla 1s więcej do setki

Tylko na jak długo? 2,3 się lepiej gazuje, Vx gazować to wstyd... i sporo kasy, tym bardziej przy dzisiejszych różnicach cen gazu i Pb95 (nie mylić z 98, którą przy niektórych silnikach trzeba lać, żeby uzyskać różnice katalogwe

)
Ad. 2 Nie widzę sensu w tym pytaniu - każdy nowszy silnik z założenia 'powinien' być mniej awaryjny..... ale jak to ma się do rzeczywistości?
Ad.3 Jeśli korzystałeś z SZUKACZKI i FORUM FAQ - czemu jeszcze pytasz? 100x było... nawet nie trzeba szukaczki używać, wystarczy cofnąć się kilka (-naście) screenów wstecz.
A jeśli chcesz, żeby ktokolwiek sensownie odpowiedział Ci, jaki silnik wybrać - napisz czego od tego silnika wymagasz/oczekujesz: spalanie, koszty/twoje możliwości finansowe, jak długo zamierzasz jeździć tym autem, czy ganiasz się od 0-100 10x dziennie, czy raczej wolisz skorzystać z quattro

, czy Ci zależy na dźwieku, jaki silnik wydaje, na jego elastyczności, i czy masz zamiar okresowo o niego dbać (oleje, rozrzad, kable świece,itp, itd.), czy wybrać silnik, który od zakupu pojeździ jak najdłużej bez poświęcania mu najmniejszej uwagi:)