.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 07:17:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 80 b4 proszę o pomoc w wyborze
PostNapisane: 11.sty.2006 13:08:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2006 01:39:43
Posty: 2
Witam
Mam zamiar kupić Audi 80 b4 proszę o pomoc, w tej kwesti jestem laikiem, a z tego co czytałem na forum w większości mam do czynienia z ludżmi będącymi w temacie.
1. Jaki wybrać silnik 2,3 czy 2,6 pod kątem przyspieszenia i awaryjności.
2. Czy prawdą jest to, że silniki produkowane po 92r. są mniej awaryjne.
3. Na co mam wzracać uwagę przy zakupie.

( z wyszukiwarki korzystałem )

Dzięki, Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 13:33:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2005 19:26:43
Posty: 82
Lokalizacja: Czestochowa
Ja jestem w posiadaniu B4 , 1993 rok wyposazona w motorek 2,3E. Jeśli chodzi o awaryjność to nie mam co narzekać, silnik nie do zdarcia ( przynajmniej w przypadku mojej niuni ), na moc oraz elastycznosc rowniez nei moge narzekac, w fotel wgniata przy wyprzedzaniu lub przyspieszaniu, wygodnie sie prowadzi :) :P CIezko mi doradzic jaki model wybrac. Mysle ze w tej kwestii równiez muszą się wypowiedziec osoby któe miały bądź mają do czynienia z silniczkami 2,3 i 2,6.
W każdym bądź razie polecam silniczek 2,3. Dzwiek podczas przyspieszania to ukojenie dla ucha neizastapione nawet przez 2,6 :) :P

_________________
AUDI A4 B6 -> 2,0 ALT -> 131KM ---> 2002r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 13:42:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Potwierdzam dzwiek jest swietny :peace: Kiedys nawet go nagrywalem :peace: (pamietam miny rodzinki, mowili ze jestem nienormalny :diabel: ) Ale mialem wytlumaczenie bo kumpel :D mnie o to prosil

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 14:30:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Zalezy czego oczekujesz od samochodu. Do gazu najlepszy 2,0 - 90 KM ; Dla ucha najlepszy 2,3E ; Do oszczedzania 1,9 TDI ; Dla komfortu i osiagow 2,8E. Kazdy cos znajdzie dla siebie i bierz z konca produkcji rok 94 - 95 . Gdybym to ja mial tym jezdzic, to z tych dwoch zdecydowanie 2,3E - chyba najlepszy kompromis miedzy osiagami, spalaniem , kosztami eksploatacji. Jak sprzedam swoja B-3 , to takiej bede szukal - tyle ze w avancie.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 14:40:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nie noooooo zliiituuujjjciiieeee sie luuudzieeee !!!!!
Ktos ten watek w koncu zamknie ??

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 15:04:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2005 12:47:46
Posty: 149
Lokalizacja: Kościerzyna
Wystarczy Tobie 2,3E jest ekonomiczny,bardzo malo awaryjny a osiagi nie pozostawiaja nic do zyczenia.

_________________
Idz tam, gdzie chcesz isc, bądz tym kim chcesz być....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 16:42:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
2.3E 10V w budzie Coupe daje radę (9,2 do setki), ale w B4 jest już trochę gorzej (9,8). Są to osiągi fabryczne, do tego jeśli założysz jakieś szersze niż w standardzie opony czy felgi przyspieszenie ucieknie poniżej 10 sekund, czyli jak dla mnie poziom taczkowy. Ja bym brał z silnikiem 2.8 do B4 Sedan, ale czy Cie na to stać to sam musisz ocenić. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 22:35:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Ad. 1 Różnice pomiędzy tymi silnikami sa niewielkie, większe znajdziesz pomiędzy STANEM technicznym silników. Żaden problem kupić kupę złomu dla 1s więcej do setki ;) Tylko na jak długo? 2,3 się lepiej gazuje, Vx gazować to wstyd... i sporo kasy, tym bardziej przy dzisiejszych różnicach cen gazu i Pb95 (nie mylić z 98, którą przy niektórych silnikach trzeba lać, żeby uzyskać różnice katalogwe ;) )

Ad. 2 Nie widzę sensu w tym pytaniu - każdy nowszy silnik z założenia 'powinien' być mniej awaryjny..... ale jak to ma się do rzeczywistości?

Ad.3 Jeśli korzystałeś z SZUKACZKI i FORUM FAQ - czemu jeszcze pytasz? 100x było... nawet nie trzeba szukaczki używać, wystarczy cofnąć się kilka (-naście) screenów wstecz.



A jeśli chcesz, żeby ktokolwiek sensownie odpowiedział Ci, jaki silnik wybrać - napisz czego od tego silnika wymagasz/oczekujesz: spalanie, koszty/twoje możliwości finansowe, jak długo zamierzasz jeździć tym autem, czy ganiasz się od 0-100 10x dziennie, czy raczej wolisz skorzystać z quattro ;), czy Ci zależy na dźwieku, jaki silnik wydaje, na jego elastyczności, i czy masz zamiar okresowo o niego dbać (oleje, rozrzad, kable świece,itp, itd.), czy wybrać silnik, który od zakupu pojeździ jak najdłużej bez poświęcania mu najmniejszej uwagi:)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 09:59:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:03:00
Posty: 20
Lokalizacja: praszka
Witam
Ja mam 2.0E ale jak bym kupował mocnieszy to napewno 2.3E Podobno najbardziej optymalny silnik do B4 odnośnie mocy, spalania i awaryjności
Pozdrawiam

_________________
AUDI 80 B4 2.0 ABK LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 17:17:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mallarz napisał(a):
Witam
Ja mam 2.0E ale jak bym kupował mocnieszy to napewno 2.3E Podobno najbardziej optymalny silnik do B4 odnośnie mocy, spalania i awaryjności
Pozdrawiam

Polemizowałbym z tym stwierdzeniem ...
Niemniej 2,3 E to bardzo dobry wybór , bedący kompromisem pomiędzy osiagami a apetytem na LPG ...
Dźwięk piękny, nawet V8 się chowa.
Polecam jako benzynke w B4 inna opcja to tylko 2,8 lub 2,2 T (S2)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: