.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 11:11:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 17L.gazu - po miecie, pomocy !!!
PostNapisane: 09.gru.2005 17:25:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
Witam
Pali mi 17l,gazu po mieście, na trasie 12l- troszkę z dużo, <audi b4 avant z 95r 2,0E gaz 115PS>instalacje gazowa założyłem 2 miesiące temu na pod zespołach <AUTRONIK 700, LOVATO>.
Rozmawiałem już z mechanikiem który zakładał mi gaz, stwierdził ze komputer jest dobrze skonfigurowany. Powiedzie ze zmniejszy ‘’ SREDNICE TULEJU”” w PRZEPŁYWOMIERZU, co w efekcie zmniejszy spalanie, ale dodał ze auto na benzynie będzie bardzie mułkowate . DORADZCIE MI CO MAM ROBIC???? , I ILE PALA WASZE BRYKI. DODAM ZE MOJE AUTKO NIE WYGLADA NA WYJEZDZINE .POZDRAWIAM KLUBOWICZOW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 17:33:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Moje też tyle pali....
Ale Twoje powinno w mieście 14-15 spalić.Musisz jeszcze pomęczyć swojego gazownika.

Pozdrawiam

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 17:36:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Nie wiem jakie macie instalacje, albo jakich gazowników. Mi 4.2V8 pali do 20 po mieście. Co prawda muskam gaz (i tak wystarczy :diabel: ), chyba że wy się ścigacie spod świateł.
Dobrze wyregulowany gazik w 2.0 powinien łykać góra 13-14l...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 19:48:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Normalne zuzycie. Jesli jezdzisz na krotkich odcinkach albo w korkach to moze byc jeszcze wyzsze. 12 l w trasie to moze o 1 l za duzo choc Ty masz 115 KM, a ja 90 i u mnie wychodzi na trasie min. ok. 10,5. Jak ktos pisze, o 2.0 i 13-14 l w miescie to hmmm .... troszke koloryzuje. Te silniki lubia obroty, a ruszac spod swiatel jak emeryt chyba nikt nie ma ochoty.

Jako rade moge zasugerowac sprawdzenie poziomu plynu chlodniczego i w ogole temperatury silnika. Wymiana termostatu na sprawny + czujnik temperatury moze sprawic cuda ;-) Nie licz, ze spalanie Ci w ogole spadnie bo tak naprawde to jest norma.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 20:35:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
mój też zaczął po przymrozkach wykać 16-18 w mieszanym, patrzę w trasie na temperaturę wskazówka prawie leży może 60 pokazywała, dzisiał męczyłem sie z termostatem ;) zobacze jak będzie z spalaniem narazie temeratura stoi na 90 :D . facet nie miał innego tylko made im france :/ zabaczymy ile wytrzyma

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 20:50:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
jezeli twoja niunia spala wiecej 20% gazu niz benzyny na 100km. to mecz gazownikow, masz takie cos w gwarancji na instalke LPG, bynajmiej takie cos mam w gwarancji instaliki BRC.
POZDRO

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 21:07:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2004 11:55:56
Posty: 369
Lokalizacja: Romanów/k Łodzi
Mi tez jakos 18 literków od pierwszych przymrozków zaczeła łykac ale nie narzekam bo silnik w zime tez musi sie dogrzac.......

_________________
Audi A4
Audi 100... 2.6 zacyklonowane
Audi 100 wozidełko.... - niestety roztrzaskane :(
Golf III też wozidełko ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 21:22:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
Witam ponownie
:) Dzięki za wasze opinie. Temperatura wącha mi się od 80 do 95stopni. Gdy jeżdżę po mieście mam przeważnie nie pełnie 90 stopni, a jak postoje w korku to wzrasta do 95stopni,na trasie spada mi do 81stopni. Auto grzeje się normalnie,po 10 km mam jakieś 80stopni
A CO mam robić odnnosnie zmniejszana tueji ??JA MYSLE ze mechanikowi padło na głowę i gada głupoty !!!
POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 22:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
heheheee......17 litrów i panikujesz?jak ja założylem gaz to mi w miescie palił ponad 20!!!!!a w trasie cieżko było zejsc poniżej 15 l........tak wiec po miesiącu walki z gazownikiem udalem sie do rzeczoznawcy i rzecznika praw konsumenta i tak skończy
    a sie moja przygoda z gazem ,demontarz i zwrot kasy .........od tamtej pory tylko Pb i nic innego........GAZ TO G..NO!!!!!!!!!zero stresu że dużo pali ,zero problemów ze strzałami i frajda z osiągów........POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2005 23:51:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2005 19:19:38
Posty: 101
Lokalizacja: OP
Cytuj:
CO mam robić odnnosnie zmniejszana tueji ??JA MYSLE ze mechanikowi padło na głowę i gada głupoty !!!


IMO dobrze myślisz.
Mniejsza średnica = większa prędkość przepływu (zakładając, że ta mniejsza średnica nie jest na tyle mniejsza, żeby ograniczyć obj. przepływu) - czyli tak naprawdę odczyt z przpływomierza pójdzie w drugą stronę.

Dlatego (z odwrotnej przyczyny) wszelkie szlify obudowy i usprawniania przepływu w tych sprzętach powinny mieć odzwierciedlenie w sterowaniu.

_________________
There is no such thing as good deal at the dealer.
------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 14:13:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2004 16:33:11
Posty: 84
Lokalizacja: lodz
Szefomaciek poczytaj o sondzie lambda kilka postow nizej , ja tez mialem taki problem jak kupilem w zeszlym roku moje autko bylo ok 8l na trasie pb a lpg 10 l , pozniej w miare uplywu czasu bylo coraz gorzej az wreszcie palilo ok 20 l na 100km i wymiana sondy na firmowa wrocilo wszystko do normy.....pozdr

_________________
Audi b3 2.0 l benzyna na wtrysku-lpg
USA wersja......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 15:05:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
odp. do " poczytaj o sondzie lambda."


Borykałem się z SONDA- i wymieniłem ja na oryginalna ATK z serwisu . ALE NIE NA ORGINALNA AUDi. FACET który ja zakładał powiedział ze za spalanie odpowiada konfiguracja komputera od gazu. Pożyjemy zobaczmy. Wielkie dzięki wam za wszelkie informacje POZDROWIENIA :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 17:43:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2005 21:03:37
Posty: 124
Lokalizacja: toruń
witam
dodam ci proste ale skuteczne rozwiązanie
kup u gazowników śrube do regulacji dawki i zamątuj ją za silniczkiem krokowym od gazu :!:
i ustaw ją na2,5 obrotu od pełnego zanknięcia
moje audi pali 15 l gazu po miescie
a mam 2,2 turbo quattro :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 18:27:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Ostatnio zszedlem z 15 w trasie na 13, a to za sprawa podlaczenia przewodu podcisnieniowego bezposrednio do silownika doprowadzenia cieplego powietrza... Ominalem czujnik temperatury, teraz zasysane powietrze ma jakies 20-25 'C, a nie jak wczesniej 3 - 7..., dodatkowo skonfigurowalem Cut-offa (w Bingo dziala tylko jak typ czujnika TPS Bosch - Mono) i spalanie spadlo radykalnie... Niestety czujnik temp. kosztuje jakies 170 PLN i poki jest zima niech ciagle wali powietrze z kolektorka... A na wiosne mu zmienie na wlot przy lampie... Takze chyba temp. zasysanego powietrza cos ma na rzeczy... Odnosnie dodania sruby za silniczkiem... A moze ustawic max. otwarcie silniczka na stalej wartosci PWA (bez jakiejkolwiek odchylki w góre!) i po co sruby...? Pozdrawiam walczacych o mniejsze zuzycie...

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Ostatnio edytowano 10.gru.2005 20:50:02 przez RobertKar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 20:39:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
szefomaciek22
PostWysłany: 10.Gru.2005 14:05:39
Borykałem się z SONDA- i wymieniłem ja na oryginalna ATK z serwisu . ALE NIE NA ORGINALNA AUDi. FACET który ja zakładał powiedział ze za spalanie odpowiada konfiguracja komputera od gazu. Pożyjemy zobaczmy. Wielkie dzięki wam za wszelkie informacje POZDROWIENIA :D

Podziękuj pięknie facetowi od sondy, bo nie ma zielonego pojęcia jak to wszystko działa najwidoczniej :diabel: .
Owszem ustawienia kompa mają wpływ na spalanie, ale komp LPG jest w 100% uzależniony od sondy lambda. Jeśli sonda będzie walnięta i zawiesi wskazania na ubogiej mieszance (np. poniżej 0,4V) to komp LPG będzie dążył do wzbogacenia mieszanki i w efekcie maksymalnie otworzy krokowca co spowoduje jazdę na za bogatej mieszance, a to spowoduje zwiększone zużycie gazu. Jak sonda powiesi się na bogatej (pow. 0,6 V) sytuacja odwrotna, tyle, że spalanie wzrośnie z powodu mocniejszego "deptania" gazu. Jest dosyć wąski margines punktu neutralnego sondy gdzie można uzyskać mniejsze lub większe zużycie LPG, ale połączone ze spadkiem bądź wzrostem osiągów. Podobnie jak uaktywnienie funkcji jazda sportowa, normalna, ekonomiczna (tyle, że tutaj trochę inaczej jest to rozwiązane to efekt podobny).
Syncro 2.2 po prostu trafiłeś na partacza i tyle. Niestety nie jest to rzadkie w tym kraju. Mam już trzecie autko z LPG i teraz już żaden gaziarz-partacz kitu mi nie wciśnie, a instalkę reguluję sam. Spalanie w moim ABT na trasie mam do 10, a w mieście do 15,5 bo zimno i bardzo krótkie odcinki. A co do osiągów to niestety z lekkimi stratami trzeba się pogodzić w II gen. Coś za coś. Tylko V gen. (wtrysk LPG w fazie ciekłej) nie ogranicza osiągów, a IV dobrze zmontowana i wyregulowana praktycznie niezauważalnie.
Bzyczek, nie rób jaj, na groma Ci śruba jeszcze. To wszystko można poustawiać na kompie LPG i wyregulowując poprawnie parownik.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 21:08:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Jak wam 2 litrowe auta pala po prawie 20 l gazu to jaki jest sens zakladania instalacji gazowej ? :/ to sie zupelnie nie oplaca przeciez :zly: to pali 2 razy tyle co PB :!: Coupe 2.0 115km pali w miescie 10,5-11l co i tak uwazam ze jest sporo i ten motor sie kompletnie nie oplaca (stosunek mocy do spalania) gdzie 2.6 pali mi 12l w miescie.

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 23:34:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 15:54:51
Posty: 101
szkoda że nie napisałeś jak ciężką masz nogę ale zakładając że średnio na jeża to 17 literków na mieście jest w sam raz- niestety.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 23:54:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Johny napisał(a):
Jak wam 2 litrowe auta pala po prawie 20 l gazu to jaki jest sens zakladania instalacji gazowej ? :/ to sie zupelnie nie oplaca przeciez :zly: to pali 2 razy tyle co PB :!: Coupe 2.0 115km pali w miescie 10,5-11l co i tak uwazam ze jest sporo i ten motor sie kompletnie nie oplaca (stosunek mocy do spalania) gdzie 2.6 pali mi 12l w miescie.



Moje 2,0 na PB paliło po 13-15L w mieście, więc albo muskasz pedał gazu tylko, albo jeździsz płynnie odcinki po 10-15km. I nadal nie wierzę w 10,5-11L, ale cóż bajkopisarzy zawsze było wielu... Od dawna wiadomo, że silniki audi są paliwożerne, nikt nigdy z tym nie dyskutował.
Na trasie faktycznie ta różnica benzyna-gaz maleje do około 15%, ale nie w mieście...
A jeżdżenie na gazie nadal się opłaca, niedawno liczyłem i średnio wychodziło mi o 50% taniej. I wcale się nie przejmuję tym, że jak jeżdżę po Wrocławiu, krótkie odcinki, czasem dynamicznie, sporo w korkach, to potrafi siorbnąć po 20L. Normalka.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2005 00:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Sprinter napisał(a):
Johny napisał(a):
Jak wam 2 litrowe auta pala po prawie 20 l gazu to jaki jest sens zakladania instalacji gazowej ? :/ to sie zupelnie nie oplaca przeciez :zly: to pali 2 razy tyle co PB :!: Coupe 2.0 115km pali w miescie 10,5-11l co i tak uwazam ze jest sporo i ten motor sie kompletnie nie oplaca (stosunek mocy do spalania) gdzie 2.6 pali mi 12l w miescie.



Moje 2,0 na PB paliło po 13-15L w mieście, więc albo muskasz pedał gazu tylko, albo jeździsz płynnie odcinki po 10-15km. I nadal nie wierzę w 10,5-11L, ale cóż bajkopisarzy zawsze było wielu... Od dawna wiadomo, że silniki audi są paliwożerne, nikt nigdy z tym nie dyskutował.


Ja bym mogl podyskutowac :P twoje 2.0 to chyba 5 cyl a nie 4 ? pozatym auto ciezsze i trzeba mocniej deptac ja mam 2.0 w Coupe a to inna waga niz 100. Po miescie jezdze krotkie odcinki (6km do pracy) motor ciagle niedogrzany,duzo swiatel i korki. Moj wniosek jest taki ze jak Ci po miescie pali 15 PB to albo jezdzisz do odciecia albo masz cos zepsute :peace: Nie jestem bajkopisarzem bo aut litrazuje caly czas,za kazdym razem leje do pelna i licze ile wyszlo to chyba najpewniejsza metoda. Po przesiadce na A4 wyszlo ze taki motor jak 2.0 kompletnie sie nie oplaca(w kwestii spalania). Silniki Audi wcale nie pala duzo jesli dzialaja jak nalezy :peace: . A co do roznicy miedzy np 2.0 a 2.6 to zaledwie 1-1,5l nie ma co sie dziwic bo jazda jest zupelnie inna z wiekszym motorkiem,nie trzeba go wysoko krecic zeby pojechal,jezdzi sie na wyzszych biegach :peace:

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2005 03:30:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
No więc to zły wniosek. Waga ? A ile jest różnicy ? 30 kg ? Może wcale ? Co do cylindrów masz rację, inna generacja silnika, ale i tak się nie zgodzę co do podawanych wyników.
Od wielu lat mam audi i w mojej rodzinie jest dość powszechną marką, bez podstaw nie piszę niczego.
I nie wmawiaj mi, że to spalanie było błędne, bo auto było prawie nowe jak je kupowałem. Przy okazji serwisowane odpowiednio i na bieżąco w VW/Audi (po kupnie też).

Do tego zaczynasz pisać bajki, że 2,6 V8 pali 12-13L w mieście, hihi :)

Dobra ja już kończę dyskusję, to i tak za dużo OT w temacie.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: