.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.cze.2025 19:18:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (nagrzewanie)Układ chłodzenia A4 TDI
PostNapisane: 28.gru.2005 18:04:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:49:22
Posty: 48
Lokalizacja: Okolice Grünberg
Panowie było dość sporo topików na ten temat więc sorki ale mam problem którego metodą szukaj nie rozwiązałem. Silnik AHU 19tdi brak ogrzewania myślałem że jest zapowietrzony więc go odpowiterzyłem na różne sposoby i kicha nadal ogrzeanie bardzo słabe. Wylot nagrzewicy niskie ciśnienie właściwie tylko ciecz leje sie niewielkim strumykiem. Doszedłem do wniosku że albo nagrzewnica jest zapchana albo pompa wodna sie kończy kto z was miał taki przypadek i co w związku z tym zrobił?? Oczywiście silnik trzyma ładnie temperature wskaźnik stoi na 90 i dość szybko sie rozgrzewa. Jeżeli to nagrzewnica jest zapchana w jaki sposób przywrócić ją do życia. Nie uśmiecha mi się wyciąganie ponieważ robiłem to w b3 i wiem czym to pachnie więc ...?? Pomocy??

_________________
A4 1.9 TDI AHU
Alfa Romeo 156 1,9 jtd
była B3 1.8E DZ + lpg teraz ujeżdża ją braciszek ;-P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (nagrzewanie)Układ chłodzenia A4 TDI
PostNapisane: 28.gru.2005 18:07:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
SEKK napisał(a):
Panowie było dość sporo topików na ten temat więc sorki ale mam problem którego metodą szukaj nie rozwiązałem. Silnik AHU 19tdi brak ogrzewania myślałem że jest zapowietrzony więc go odpowiterzyłem na różne sposoby i kicha nadal ogrzeanie bardzo słabe. Wylot nagrzewicy niskie ciśnienie właściwie tylko ciecz leje sie niewielkim strumykiem. Doszedłem do wniosku że albo nagrzewnica jest zapchana albo pompa wodna sie kończy kto z was miał taki przypadek i co w związku z tym zrobił?? Oczywiście silnik trzyma ładnie temperature wskaźnik stoi na 90 i dość szybko sie rozgrzewa. Jeżeli to nagrzewnica jest zapchana w jaki sposób przywrócić ją do życia. Nie uśmiecha mi się wyciąganie ponieważ robiłem to w b3 i wiem czym to pachnie więc ...?? Pomocy??

1. Nagrzewnica zapchana (kamień z płynu chłodniczego jązasyfił)
2. Układ sterowania nagrzewnicą nie działa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 18:12:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:49:22
Posty: 48
Lokalizacja: Okolice Grünberg
Układ sterowania jest ok. wąż wchodzący do nagrzewnicy jest gorący wychodzący ma niższą temperature na oko ok 30 stopni mniej, oczywiście po pewnym czasie od włączenia dmuchawy. W jaki sposób ją oczyścić nie wyciągając i drugie czy aby na pewno?? Chciałbym wykluczyć awarie pompy wiodnej

_________________
A4 1.9 TDI AHU
Alfa Romeo 156 1,9 jtd
była B3 1.8E DZ + lpg teraz ujeżdża ją braciszek ;-P


Ostatnio edytowano 28.gru.2005 21:06:53 przez SEKK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 20:18:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
jakby pompa wody sie konczyla to raczej by halasowala a nie niepompowala i ona z tego co sie orietuje jest pedzona rozrzadem wiec nie ma mowy o tym zeby cos z nia bylo nie tego jezeli nic nie slychac. przeciez lopatki nie poodpadaly. Raczej masz bagno w nagrzewnicy.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 21:04:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:49:22
Posty: 48
Lokalizacja: Okolice Grünberg
Ok czy ktoś zna sposób przepłukania nagrzewnicy tj technika, srodki, itp. Przychodzi mi jedynie do głowy pomysł podłączenia węża z miejskiej kanalizy i działanie ciśnieniem wody w obie strony moze wtedy ten szajs wypłynie?? Oczywiście (chyba) istnieje ryzyko rozszczelnienia i bede miał duuży problem więc pozwólcie, że będę drążył temat dalej czy ktoś z was robił to kiedykolwiek i z jakim skutkiem??

_________________
A4 1.9 TDI AHU
Alfa Romeo 156 1,9 jtd
była B3 1.8E DZ + lpg teraz ujeżdża ją braciszek ;-P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 06:32:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeśli jest tylko szlam to taka opcja pomoże - jesli nie - kamień skutecznie blokuje kanaliki i tylko ingerencja speca lub wymiana nagrzewnicy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 06:53:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
Ja czyściłem tyle że w oplu astrze ale myślę że proces taki sam. A więc - zacisnąłem węże (by się płyn nie wylał)., zdjąłem je z króćców nagrzewnicy, podłączyłem dwa węże - podniosłem w górę i wlałem odkamieniacz cilit itp. (w tym płyn do płukania chłodnic), dostępny w handlu. Czynności powtarzałem przepłukując ciśnieniem z kranu - po prostu podłaczyłem węża od kranu i raz w jedną raz w drugą stronę płukanko..... Te sposoby pomogły!

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 11:31:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:49:22
Posty: 48
Lokalizacja: Okolice Grünberg
Dzięki Panowie pozostaje mi spróbować na pewno dam wam znać co mi z tego wyszlo dziś lub jutro zaszyje się w garażu :)

_________________
A4 1.9 TDI AHU
Alfa Romeo 156 1,9 jtd
była B3 1.8E DZ + lpg teraz ujeżdża ją braciszek ;-P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 17:44:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
choć tak naprawdę to jakoś mi trudno uwierzyć żeby to nagrzewnica była zapchana - optuję raczej za sterowaniem nawiewu

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 20:35:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:49:22
Posty: 48
Lokalizacja: Okolice Grünberg
kody klimatronika nie wykazują żadnych błędów więc w 99% procentach sterowanie jest w porządku, pozostaje tylko nagrzewnica lub cały układ chłodzenia jest zapaskudzony stąd to słabe ciśnienie w na wyjściu nagrzewncy (tak sobie teraz myśle) :/

_________________
A4 1.9 TDI AHU
Alfa Romeo 156 1,9 jtd
była B3 1.8E DZ + lpg teraz ujeżdża ją braciszek ;-P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 13:57:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:49:22
Posty: 48
Lokalizacja: Okolice Grünberg
Tak jak mówiłem odezwe się po reanimacji nagrzewnicy zrobiłem to ..... i efekt przerósł moje oczekiwania ciepełko lepsze niz w b3 wszystko gra w końcu grzeje!!!!!!! syfu było prawie pół kilo, mam tylko nadzieje że silnik tak nie wygląda. Dziekuje wszystkim za pomoc a w nowym roku życze jak najmniej problemów z niuniami niech nam jeżdżą !!!!!!!!

_________________
A4 1.9 TDI AHU
Alfa Romeo 156 1,9 jtd
była B3 1.8E DZ + lpg teraz ujeżdża ją braciszek ;-P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: