.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2025 21:02:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podpora wału
PostNapisane: 04.lis.2005 08:01:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
witam
rozleciała mi sie podpora walu wybita guma i łozysko brzeczy...
orginał jest bardzo drogi ale słyszałem
ze idzie spasować ją od forda transita..
ma ktoś moze jakieś doświadczenia?
pozdr

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 08:45:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
podlączam sie pod pytanie, sa jakies patenty w Audi 200 quattro ????

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 09:46:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
mam prawdopodobnie to samo :/ Przy dodaniu gazu na postoju z walu zaczyna wydobywac sie dziwne dzwonienie. Dzwiek wydobywa sie z czesci pomiedzy skrzynia a podporą walu od ok. 2800 obr./min - slychac go tez czasami przy zmianie biegu. Podczas gazowania silnika na postoju na polsprzegle, czyli z lekkim obciazeniem na wale dzwiek ustepuje i staje sie mniej slyszalny wzgledem dania wiekszego obciazenia na wal (puszczenie sprzegla na biegu). Wydawalo mi sie ze to przez luz na wejsciu do skrzyni. Ruszalem walem na kazda strone i wydaje mi sie ze to wlasnie tam. Z tego co sie zdarzylem zorietowac w Etce to na samym poczatku skrzyni jest pelno lozysk, zegierkow, pierscieni itp i to prawdopodobnie to brzeczy. Pytanie: Czy luz walu wzdłuż jego osi jest normalny?

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 10:15:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Emte , Ty masz wal od 2.3 , podpora powinna pasowac

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 10:25:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
To jak Emte to i ja zapewne :D

Hans <--- a mi nie odpiszesz?? :P

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 10:29:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
hans napisał(a):
Emte , Ty masz wal od 2.3 , podpora powinna pasowac


Tak, tylko w 90 tez nie bylo juz podpory , bo gdzies sie ze starosci ulotnila , wpadne dzisiaj do ASO i zapytam z ciekawosci jaki koszt :/

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 12:40:20 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie musisz , strata czasu ... nie ma czegosa takiego jak podpora walu , jest tylko caly wal a koszt to kolo 4000 plm

Pazdzioch , u Ciebie wystarczy wymyc przeguby i napchac w nie na maxa smaru ... nie zapomnij kupic nowych uszczelek na przeguby.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 13:11:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
Hans o jakich przegubach mówisz?? Nie wiem jak wyglada skrzynia/torsen na wejciu wału. W etce to wyglada na same lozyska i pierscienie jakies. Przez to ze tam jest brudno i nie ma smaru sie rusza i przez to dzwoni od wibracji silnika??

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 13:36:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
przeguby na wale ... na poczatku i na koncu walu masz przeguby , takie same jak przeguby wewnetrzne na polosiach

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 13:47:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
a jak wytargać tego od strony skrzyni? Są tam chyba ampule jakos na wierzchu... a co z wałem? Trzeba go wyjmować jakoś?

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 13:50:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
trzeba wyjac caly wal na zewnatrz ..ale wiesz co ? ... zamiast zadawac banalne pytania , wez lampe , wejdz pod auto i bedziesz wszystko wiedzial :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 14:22:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Podpora we wszystkich Quattro z tamtych lat jest taka sama (chodzi o srednice łozyska) ja w c3 2.2T miałem załozoną od 90, pamiętam ze nieraz coś rózniło sie otworami mocowania, ale to da sie przerobic.

Pażdzioch nie słyszałem zeby komuś wał tłukł przy gazowaniu na postoju, zobacz raczej umocowanie rury wydechowej i stan wieszaków, bo to bardziej prawdopodobne, a jezeli juz tłuką przeguby na wale to na dołozenie smaru juz chyba za pózno. Zreszta one praktycznie nie pracują nie słyszałem zeby ktos je wymieniał na skutek normalnego zuzycia, jedynie moga uledz uszkodzeniu jak auto miało dzwona przodem i silnik poszedł do tyłu.lub amatorzy tuningu podnieśli tył w aucie i powstał duze "wykrzyż" wtedy po jakims czasie tykny sie wycierał.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 14:59:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mały , jakbys nie chodzil przy moim aucie non stop napruty to bys slyszal jak mi wal tlucze :-D

p.s.
w Audi nie ma sztywnego tylniego mostu wiec podnieszenie tylu nie ma wplywu na polozenie mostu wzgledem skrzyni ;-)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 15:12:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
mały v8 napisał(a):
Pażdzioch nie słyszałem zeby komuś wał tłukł przy gazowaniu na postoju, zobacz raczej umocowanie rury wydechowej i stan wieszaków, bo to bardziej prawdopodobne, a jezeli juz tłuką przeguby na wale to na dołozenie smaru juz chyba za pózno. Zreszta one praktycznie nie pracują nie słyszałem zeby ktos je wymieniał na skutek normalnego zuzycia, jedynie moga uledz uszkodzeniu jak auto miało dzwona przodem i silnik poszedł do tyłu.lub amatorzy tuningu podnieśli tył w aucie i powstał duze "wykrzyż" wtedy po jakims czasie tykny sie wycierał.


Mały, ja nie powiedziałem, że tłucze tylko dzwoni (taki dzwięk obijanej pustej rury o jakis kawal stali z bardzo duza czestotliwoscia uzalezniona od obrotów silnika). Siedziałem nie raz w kanale i szukałem co dzwoni więc jestem pewien że to wał. Dzwoni właśnie w tym miejscu, o którym piszę mało fachowo - wejście wału do skrzyni, czyli przegób o czym się dowiedziałem od Hansa. Jak złapiesz za wał i poruszasz to czuć że ma luz. Rusza się minimalnie w poprzek osi wału i to chyba ten luz jest za to odpowiedzialny. Wał ma też luz wzłóżny, ale to chyba normalne - czy nie??

Dzwona nie było, sam ogłądałeś samochód i widziałeś. Myślę, że jako fachowiec nie miałbyś problemu z zauważeniem tego. Ja nie jestem fachowcem, ale auto po dzwonie poznam.

Co do amatorskiego tuningu to też nie możliwe, jeździł nim od nowości myśliwy co daje się poznać po magazynkach z nabojami które walały mi się po samochodzie i innych tego typu bzdetach. Dopieprzał nim tylko pewnie po polach i lasach i może to głównie uszkodziło coś w tym dzwonku (wale). No bo chyba nie nivo, które cały czas trzyma poziom i nie startuje dupą do góry....

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 15:41:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
hans napisał(a):
trzeba wyjac caly wal na zewnatrz ..ale wiesz co ? ... zamiast zadawac banalne pytania , wez lampe , wejdz pod auto i bedziesz wszystko wiedzial :peace:


Stary, siedzialem z Pazdziochem w kanale i ogladalismy to dosc wnikliwie... Powiedz poprostu co trzeba zrobic, na co zwrocic uwage i jak pracochlonne jest to zeby wykonac zamemu?? Trzeba rozpiac te przeguby i nasmarowac?? Mi sie wydawalo ze tam sa poprostu krzyrzaki tak jak w poldolocie ale z tego co mowisz to sie chyba mylilem... Ja mam ten same efekt co Pazdzioch, nasze samochody wydaja z siebie dokladnie identyczne dzwieki.

POMOCY :!: :!!: :):

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 15:50:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
najlepiej widac to przy dyfrze bo jest na wierzchu ... masz 6 srub mocujacych przegub do flanszy i odkrecasz je ... od strony skrzyni jest identycznie , po srodku jest podpora walu i jezeli juz to opo stronie skrzyni zastania to wydech i oslona termiczna

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 15:55:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
I podejzewasz ze to te przegoby moga tak brzeczec przy przygazowywaniu na postoju?? Jest to troche irytujace i dlatego woleli bysmy sie tego pozbyc :diabel:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 16:04:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
właśnie zwijam sie do kanału..podpora jest
zobaczymy czy bedzie pasować ..jak tak to opatentuję to na forum:)
pozdrawiam

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 17:04:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
hans napisał(a):
nie musisz , strata czasu ... nie ma czegosa takiego jak podpora walu , jest tylko caly wal a koszt to kolo 4000 plm

Pazdzioch , u Ciebie wystarczy wymyc przeguby i napchac w nie na maxa smaru ... nie zapomnij kupic nowych uszczelek na przeguby.


Poprawka, 6500 zl :): :): :): jajcarze , ciekawe kto im to kupi :?: :?: :?: :>
Ja mam dziwne mataliczne dzwonienie powyzej 4000 obr/min tez wydobywa sie z okolic lewrka, ciekawe cio to :/

Gurbens jaki masz patent???

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 18:12:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
Emte zlap za wal i zobacz czy ma luz na tym przegubie. Jak tak to znaczy ze masz to samo. Jestem pewien ze to to dzwoni. I tez mam to powyzej 4000 obr/min. Powyzej 3 tys sie zaczyna, ale nie jest tak glosne i silne jak przy 4 tys. Chyba czeka nas wszystkich zdjecie tego cholernego walu i sprawdzenie stanu ptzegubow. :peace:

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: