.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 09:00:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi B4 - 1.9TD problem z rozruchem w zimie
PostNapisane: 01.sty.2006 18:08:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
Witam ponownie
mam taki problem... strasznie ciężko jest odpalić mój samochodzik w zimie... wystarczy by temperetura spadła do ok +4st C a mam poważny problem z odpaleniem mojej B4.
faktem jest że nie używam go czesto - dosłownie czasmi nawet raz na 2 tygodnie, ale aż takie zapalanie silnika w zimie jest wielkim problemem... nawet na pełnym ssaniu muszę długo meczyc akumulator by zapalił, tyle szczescia że akumulatorki mam nówki, bo inaczej nie wiem co by było...
zakupiłem "samostart" w formie sprayu który psikam do wlotu powietrza obok reflektora i skutek jest napawde wyśmienity...od razu pali...
nie wiem, ale czy disle mają takie problemy w standardzie, czy mój jest po prostu uszkodzony?

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2006 18:18:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jesli ma odpowiednia kompresje to diesel musi zapalic.
wspomagacze typu swiece zarowe etc skracaja tylko czas rozruchu...
moze masz juz motorek padaczke albo tylko swieczki zarowe...
ps. obstawiam swieczki ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ciężke odpalanie Diesla w zimie
PostNapisane: 01.sty.2006 20:19:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Jak ma się silnik diesla to przed zimą powinno się wykonać obsługę przed okresem jesienno/zimowym;
- wymiana filtra/filtrow paliwa,
- wymiana filtra powietrza,
- sprawdzenie stanu świeć żarowych,
- sprawdzenie ustawienia zapłonu,
- ewentualnie sprawdzenie ciśnienia w cylindrach,
- oraz olej napedowy zimowy,
Jeżeli to jest wykonane i masz wszystko OK i jak wczesniej piszesz że akumulatry nowe to naewt przy -20 powinien zapalać bez problemu.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2006 21:03:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
Ja w b4 z 1Z tez mialem problem kiedy temperatura byla niska, tj od 4 do 0 stopni, poniewaz gzanie swiec zarowych wlaczalo sie dopiero ponizej 0. Najbardziej doskwieralo mi to jesienia, kiedy tempratury wahaja sie w okolo 0. Mialem sprawne swiece zarowe itd, jedynym wyjsciem okazalo sie odlaczanie kostki czujnika temperatury cieczy przed rozruchem, tak aby swiece zarowe wlaczyly sie niezaleznie od wskazan czujnika. Jest to taka kosteczka z 2 kablami po prawej stronie silnika na wezu od cieczy chlodniczej z tylu silnika.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 08:23:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
dandifr napisał(a):
Ja w b4 z 1Z tez mialem problem kiedy temperatura byla niska, tj od 4 do 0 stopni, poniewaz gzanie swiec zarowych wlaczalo sie dopiero ponizej 0. Najbardziej doskwieralo mi to jesienia, kiedy tempratury wahaja sie w okolo 0. Mialem sprawne swiece zarowe itd, jedynym wyjsciem okazalo sie odlaczanie kostki czujnika temperatury cieczy przed rozruchem, tak aby swiece zarowe wlaczyly sie niezaleznie od wskazan czujnika. Jest to taka kosteczka z 2 kablami po prawej stronie silnika na wezu od cieczy chlodniczej z tylu silnika.


A to by wskazywało na brak odpowiedniego ciśniena sprężania a co za tym idzie odpowiedniej temperatury do uzyskania zapłonu wytworzonej miesznki powietrzno-paliwowej, wniosek nasuwa się sam. Dobry TDI nawet przy minimalnym mrozie i przy uszkodzonych świecach żarowych powinien bez problemu zapalić może nie będzie to wysoka kultura pracy ale do zapłonu dojdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 10:38:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
jaca napisał(a):
dandifr napisał(a):
Ja w b4 z 1Z tez mialem problem kiedy temperatura byla niska, tj od 4 do 0 stopni, poniewaz gzanie swiec zarowych wlaczalo sie dopiero ponizej 0. Najbardziej doskwieralo mi to jesienia, kiedy tempratury wahaja sie w okolo 0. Mialem sprawne swiece zarowe itd, jedynym wyjsciem okazalo sie odlaczanie kostki czujnika temperatury cieczy przed rozruchem, tak aby swiece zarowe wlaczyly sie niezaleznie od wskazan czujnika. Jest to taka kosteczka z 2 kablami po prawej stronie silnika na wezu od cieczy chlodniczej z tylu silnika.


A to by wskazywało na brak odpowiedniego ciśniena sprężania a co za tym idzie odpowiedniej temperatury do uzyskania zapłonu wytworzonej miesznki powietrzno-paliwowej, wniosek nasuwa się sam. Dobry TDI nawet przy minimalnym mrozie i przy uszkodzonych świecach żarowych powinien bez problemu zapalić może nie będzie to wysoka kultura pracy ale do zapłonu dojdzie.


Dokładnie tak jak pisze jaca !!
Moj traktor jak go kupiłem ponad rok temu na testa wystawiony został na zewnątrz na -18C ( ogolnie zawsze jest garażowany) wtedy jako laik odnośnie TDI nie sprawdziłem świec itp. Efekt był taki iż silnik po dwukrotnym kręceniu silnikiem po 6sek odpalił i w zasadzie było OK, nadmienie iz żadna świeca żarowa nie była sprawna!
Takze jak spręzanie (kąt wtrysku) i innych pare czynników jest OK to auto z silnikiem w dobrym stanie winno zapalic.....

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 10:42:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
pamietajcie ze watek tyczy sie starego TD na komorach wstepnych a nie TDI ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 11:17:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W starszych traktorach na komorach wstępnych najwazniejszymi rzeczami podowującymi łątwy rozruch są:
- perfekcyjnie ustawiony statyczny kąt wtrysku (!)
- świece żarowe
- sprawne wtryskiwacze
- prawidłowa kompresja

Dodatkowo sugeruję lekturę "10 przykazań dla diesla" (szukaj w archiwum)

pozdrawiam

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 16:38:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
Problem z kompresją może występować na głowicy. Pamiętaj różnica 3 bar na poszczególnych cylindrach powoduje taki efekt. Sprawdz świeczki , na pewno masz posadzone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 19:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
Bilu napisał(a):
pamietajcie ze watek tyczy sie starego TD na komorach wstepnych a nie TDI ;-)


:oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 23:14:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
Dobra ja to się nie znam na dislach... mam pierwszy raz...
czyli zacząć od wymiany świeczek ? a z tym ciśnieniem to co ja mam zrobić? mogę jedynie w jakimś warsztacie sparwdzić, ale naprawić ewentualnie już sie nie da bo po prostu silnik jest do dupy tak?

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 23:37:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cobra napisał(a):
Dobra ja to się nie znam na dislach... mam pierwszy raz...
czyli zacząć od wymiany świeczek ? a z tym ciśnieniem to co ja mam zrobić? mogę jedynie w jakimś warsztacie sparwdzić, ale naprawić ewentualnie już sie nie da bo po prostu silnik jest do dupy tak?

Wszystko się da naprawić, niemniej zacznij od początku ... te silniki nie psują się tak łatwo i zazwyczaj problemy usuwa się niewielkimi kosztami.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: