.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 06:27:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 TDi - dziwnie odpala - świece ok + dziwne buczenie 100/h
PostNapisane: 05.sty.2006 09:40:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Dopiero zaczynam, więc proszę wybaczyć amatorstwo....i może banalne pytania, ale poprzez "szukaj" , :( hmm chyba forum jest przytkane :)

Mam B4 w TDi, autko spisuje się świetnie...przebieg 245 tkm - wydaje się być rzeczywisty :) oczywiście zastosowałem się do 10 przykazań :D
Ale....
Przy odpalaniu, jak załącza się grzanie świec - autko odpala rewelacyjnie, pochodzi przez 4 może 5 sekund i gaśnie. Jak śilnik jest ciepły - jest supper.
Aby nie zgasło lekko przytrzymuję gaz, ale skoro silnik jest zimny, nie chciałbym go nadwyręzać obrotami :) :)
Przyśpieszenie jest mooocno zadowalające, żadnych wycieków z turbinki, kopcenie w normie, spalanie oleju w normie, spalanie średnio 6-6,5 l/ ropki na 100. Ale w przedziale prędkości pomiędzy 90-100 km/h przy wciśnięciu gazu - słyszę głośnę budzenie (takie basowe) z okolic turbinki (przynajmniej tak mi się wydaje) - mimo buczenia auto dobrze przyśpiesza. nie jest to kwestia niskiego biegu - sprawdziłem to gruntownie :) :)

Zakładam skromnie, że przebieg 245 tkm jest rzeczywisty :>
a stosując się do wszelkich zaleceń ile do ilu można dokręcić???
Oczywiście z góry dodaję, że niunie przepalam żadko i dbam o nią :peace: dobrze :) Wcześniej miałem Corsę z silniczniem Isuzu dieselka i dokręciłem na nim do 500 tkm i jeszcze sprzedałem dobrze - obecny właściciel wciąż nakeca jeszcze kilometry :P i oby jak najdłużej ;)

Ach i jaka maksymalną temperaturkę może osiągnąć moja niunia, po maksymalnie dochodzi do ciut ponad 90 stopni i mam obawy, aby nie usmażyć wszystkiego......wentylator jeszcze nigdy mi się nie załączył :diabel: nei wiem czy to dobrze czy to żle, w poprzednim dieselku temperaturka dochodziła do max 85 stopni...

pozdro dla TDi`ków

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4 TDi - dziwnie odpala - świece ok + dziwne buczenie 10
PostNapisane: 07.sty.2006 23:53:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
student4ec1 napisał(a):
Dopiero zaczynam, więc proszę wybaczyć amatorstwo....i może banalne pytania, ale poprzez "szukaj" , :( hmm chyba forum jest przytkane :)

Mam B4 w TDi, autko spisuje się świetnie...przebieg 245 tkm - wydaje się być rzeczywisty :) oczywiście zastosowałem się do 10 przykazań :D
Ale....
Przy odpalaniu, jak załącza się grzanie świec - autko odpala rewelacyjnie, pochodzi przez 4 może 5 sekund i gaśnie. Jak śilnik jest ciepły - jest supper.
Aby nie zgasło lekko przytrzymuję gaz, ale skoro silnik jest zimny, nie chciałbym go nadwyręzać obrotami :) :)
Przyśpieszenie jest mooocno zadowalające, żadnych wycieków z turbinki, kopcenie w normie, spalanie oleju w normie, spalanie średnio 6-6,5 l/ ropki na 100. Ale w przedziale prędkości pomiędzy 90-100 km/h przy wciśnięciu gazu - słyszę głośnę budzenie (takie basowe) z okolic turbinki (przynajmniej tak mi się wydaje) - mimo buczenia auto dobrze przyśpiesza. nie jest to kwestia niskiego biegu - sprawdziłem to gruntownie :) :)

Zakładam skromnie, że przebieg 245 tkm jest rzeczywisty :>
a stosując się do wszelkich zaleceń ile do ilu można dokręcić???
Oczywiście z góry dodaję, że niunie przepalam żadko i dbam o nią :peace: dobrze :) Wcześniej miałem Corsę z silniczniem Isuzu dieselka i dokręciłem na nim do 500 tkm i jeszcze sprzedałem dobrze - obecny właściciel wciąż nakeca jeszcze kilometry :P i oby jak najdłużej ;)

Ach i jaka maksymalną temperaturkę może osiągnąć moja niunia, po maksymalnie dochodzi do ciut ponad 90 stopni i mam obawy, aby nie usmażyć wszystkiego......wentylator jeszcze nigdy mi się nie załączył :diabel: nei wiem czy to dobrze czy to żle, w poprzednim dieselku temperaturka dochodziła do max 85 stopni...

pozdro dla TDi`ków


Gaśnięcie w chwile po odpaleniu ... prawdopodobne przyczyny to:
- filtr paliwa błaga o wymianę
- zapowietrzony układ paliwowy
- podciśnienie w baku (nie działa odpowietrzenie zbiornika paliwa)
Generalnie problem dotyczy cofającego się paliwa i dotyczy wszystkich diesli, w których coś jest nie tak z ukłądem zasilania w paliwo.
1Z jeśli prawidłowo ustawiony i wszystko działa tak jak każe 10 przykazań , po max 3 obrotach wałem musi równiutko pracowac i nie ma prawa sam zgasnąc.

Temperaturę silnika masz ok.

Przy 100 km/h na 5-tce masz ok 2200 rpm, czyli max moment obrotowy i największe "kopnięcie" od turbiny , stąd ten dźwięk. MOżesz równiez odczuwa charakterystyczne wibracje. To norma.

Ten silnik jeśli zadbany doczeka późnej starości z licznikiem przekręconym do 500-700 tys km.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 21:13:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
dzięki baskecior :peace:
zapchane odpowietrzenie baku :peace:

morał: warto pytać!!

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: