.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2025 00:01:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.6 TD intercooler
PostNapisane: 05.sty.2006 13:33:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 11:50:53
Posty: 32
Lokalizacja: KRASNYSTAW

Witam everyone.
Chciabym pogadać z kimś o silniczku 1.6 td z intercoolerem...Mam parę pytań ale widzę że każdy tu ma chyba benzynówke javascript:emoticon(':P')
n POZDRO DLA ZWOLENNIKÓW DIESLA!!!

_________________
TD RulezZz!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 13:35:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
3 ci wątek w tym temacie...
VTC :!!:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 14:39:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
martab99 napisał(a):
3 ci wątek w tym temacie...
VTC :!!:


Zeby lepiesz "szed" i ze sie duzo da wycisnac z tego silniczka ?
:)
Bo duzo slyszales ale nic konkretnego ?
To wlasnie sa konkrety.
Ten silnik nie ma mozliwosci.
Nie da sie go podkrecic zeby lepiej "szed"

Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 16:20:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
wg MariuszaD chyba jednak się da
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=4236&highlight=6td
Doprowadź autko do serii a będzie jeździć lepiej niż 1Ztka, no chyba że to będzie Ci mało to lepiej zmień auto.
A co do tej śruby na turbinie zwiększającej doładowanie, to chyba mam nieseryjną turbinę bo za cholere nie moge jej znaleźć u siebie
pozdro

ps. jak chcesz pogadać GG 4413545

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 00:46:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2005 00:01:24
Posty: 202
Lokalizacja: Łódź podwodna :)
powiem ci tak
ja mam b3 z silnik 1.6 D bez turbiny i do setki nawet szybko sie buja potem juz ma zadyszke ale ja nim poszedlem (ja to mowiesz) ponad 160 w 4 osoby i jeszcze cos mozna bylo dac
wiec do piechty on nie nalezy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 10:06:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mac79 napisał(a):
Doprowadź autko do serii a będzie jeździć lepiej niż 1Ztka,

Świstak rano był ? ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 11:02:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 11:50:53
Posty: 32
Lokalizacja: KRASNYSTAW
to jest zarów ciśnieniowy który nadmiar wypuszcza robiąc ssssss...
tam jest możliwość regulacji! paskim śrubokrętem!
Czytalem,że robią to ludzie i coś daje...
Ludzie wy chyba się na dieslach nieznacie...

_________________
TD RulezZz!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 11:32:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
roooody2006 napisał(a):
to jest zarów ciśnieniowy który nadmiar wypuszcza robiąc ssssss...
tam jest możliwość regulacji! paskim śrubokrętem!
Czytalem,że robią to ludzie i coś daje...
Ludzie wy chyba się na dieslach nieznacie...

Nastepny filozof ... :/

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 11:54:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
baskecior napisał(a):
mac79 napisał(a):
Doprowadź autko do serii a będzie jeździć lepiej niż 1Ztka,

Świstak rano był ? ;-)


Gdzieś mi się przewinęło że 1Ztka w avantie (nie znalazłem ile w sedanie) ma coś koło 14,6s i 170km/h.
1.6 z suszarką ma coś koło 14s a do 170 to niektórzy dociągają na IV biegu.
pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 12:02:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 11:50:53
Posty: 32
Lokalizacja: KRASNYSTAW
160 na IV to lecialem ale to chyba byl koniec...
Do setki to moja się nieżla zabiera.cos kolo 10-11.
1.8 gażnik dostawal baty spore...
Jak z twoja?
Moj stary C4 2.4 D zniszczyl.

_________________
TD RulezZz!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 13:31:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
Swojej nie moge sprawdzić przez pewien czas bo mam silnik po naprawie i nie chce go żyłować, ale fajnie by było jakby inni posiadacze aut z tym silnikiem (Sadki, Rekrut76, Frodo) opisali ich możliwości i wrażenia
pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 17:36:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 16:21:10
Posty: 514
Lokalizacja: Gdzieś między fotelem a kierownicą Toruń
Dla mnie 1,6 TD jest wystarczajacy :). Radze przeczytac 10 przykazan Diesla autorstwa Basketa a wtedy niunia bezie chodzila jak trzeba. Nie kupuj dziadowskich czesci do tego silnika bo jak cos sie porzadnego rozwali to pamietaj: diesel nie wybacza w portfelu... Fakt nie jest to 2,5 w turbozolwiu ale mysle, ze silnik 1,6 jest bardzo fajny i mily bynajmniej dla mnie jako uzytkownika. Pamietaj o szczelnosci przewodow olejowych biegnacych do chlodnicy oleju. koniecznie na wszelki wypadek przeczysc odme> mi sie mulil samochod bo mialem zapchana ale po naprawie smiga ochoczo :) tylko lac i lac. Najlepsza zaleta> malo awaryjny. Co do osiagow sa zadowalajace bo to tak brzmi 1,6<niby malo ale turbina zawsze dopomoze, a nie jeden laik zdziwi sie na swiatlach. Jezeli chesz sprawdzic cisnienie doladowania to powiem,ze minimalne sprawnej turbinki (seryjnie montowana Garett T3) to 0,64 barow a maksymalne 0,76. Samochod fajnie przyspiesza, szybko sie rozpedza(ale ciskaj buta na rozgrzanym silniku)-bynajmniej dla mnie. Jeszcze jedno, delikatny i wyrafinowany swist turbinki to jest to :). Oddam zycie za to

Podsumowanie: Jestem zadowolony z zakupu i to bylo moje marzenie, ktore udalo sie zrealizowac. Za zadne skarby nie zamienilbym mojej b3 1,6td+intercooler

_________________
,,Gdy bedziesz robic to co lubisz, nigdy nie bedziesz pracowac"
Audi 80 B4 1,9 TDI (1Z) 1993r
Daf LF 45.170 '02
:kosci:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 22:16:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mac79 napisał(a):
baskecior napisał(a):
mac79 napisał(a):
Doprowadź autko do serii a będzie jeździć lepiej niż 1Ztka,

Świstak rano był ? ;-)


Gdzieś mi się przewinęło że 1Ztka w avantie (nie znalazłem ile w sedanie) ma coś koło 14,6s i 170km/h.
1.6 z suszarką ma coś koło 14s a do 170 to niektórzy dociągają na IV biegu.
pozdro

1Z`ka fabryczna lata 180, a moja fabryczna 205 ... :D
Fabryczne przyspieszenie 14,6 ale zazwyczaj ok 13,5 ...
Wsiądź kiedyś w B4 TDI to zrozumiesz, ja osobiscie uwielbiam silniki 1,6 D i pochodne ale to dzień do nocy kolego :)
Kolejna rzecz to różnica masy pomiędzy B3 a B4 na niekorzyśc B4, co akurat nie pozwala B4 objechac się staremu kondonowi na komorach ... :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:05:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 11:50:53
Posty: 32
Lokalizacja: KRASNYSTAW
a gdzie te przykazania znajde??? :)
dlamnie to 1.6 td inter. wystarcza.znam takiego goscia starszego co ma taką furke tylko sie niemoge z nim ustawic...pracuje gdzies kawalek drogi odemnie...
gosc juz dwa razy rure wywalil w powietrze tak go podkrecil ale szedl nieziemsko...
tylko kopci i glosno chodzi:( costam na pompie mieszal,i te turbo.nieznam sie na tych zaworach on cos tam poprzestawial to wycisnał 1bara przy pelnym obciążeniu.pozdrrrro

_________________
TD RulezZz!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:09:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 11:50:53
Posty: 32
Lokalizacja: KRASNYSTAW
skad taki ladny gwizd wykrzesac??
mam sprawne turbo w 90proc i niegwiżdże zabardzo...
co mu zrobić?

_________________
TD RulezZz!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:16:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
roooody2006 napisał(a):
skad taki ladny gwizd wykrzesac??
mam sprawne turbo w 90proc i niegwiżdże zabardzo...
co mu zrobić?

Poczekac az bedzie sprawna w 50% lub mniej- wtedy bedzie gwizdać elegancko...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:17:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
roooody2006 napisał(a):
skad taki ladny gwizd wykrzesac??
mam sprawne turbo w 90proc i niegwiżdże zabardzo...
co mu zrobić?

skad wiesz ze jest sprawne w 90%?
czasami gwizd moze oznaczac konczace sie turbo... :diabel:
z pewnoscia pomoze usuniecie katalizatora (o ile go masz), zawsze tez mozesz pozaginac lopatki aby wywalac swist, ale sprawnosc turbiny zmaleje do 63% ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 12:06:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
roooody2006 napisał(a):
skad taki ladny gwizd wykrzesac??
mam sprawne turbo w 90proc i niegwiżdże zabardzo...
co mu zrobić?


proste...wykręć śrube na turbinie od ciśnienia na zawór wastegate, dorób sobie podobną z takim samym gwintem tylko dłuższą gdzieś 3cm, następnie przewierć ją przez środek ale nie do końca (nie na wylot), potem weź pilnik i wypiłuj coś jakby wgłębienie jak w gwizdku sędziowskim przy tym zaślepionym końcu tak aby powstał malutki otworek. (czyli rezamy gwizdek :D do turbiny).
wkręcasz to w miejsce gdzie wykręciłeś śrube od zaworu.

co do podkręcania:
- kierowonice turbiny skierować i unieruchomić w pozycji "na zewnętrzną część łopatek"
- dawka paliwa (śruba za pompą paliwa klucz 13 potem 10) nie pamiętam w którą strone kręcić :)
- zniżyć obroty długą śrubą z gwintem 6mm (lokalizacja: lewa strona pompy klucz 10 płaski)
- wkręcić maxymalnie zawór upustowy na kolektorze (ten czarny cycek z mosiężną śrubą na śrubokręt płaski) lub wyrwać chwasta i zaślepić :D
- wypolerować cały dolot (hardcore)
- sprawdzić wydolność pompy i wtrysków

tyle można samemu tak delikatnie.

a na koniec przywrócić wszystko tak jak było i cieszyć sie krecią robotą bo to wszystko g... daje :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 16:53:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
moje osiągi:
1100km na jednym zbiorniku paliwa w trybie 50/50 miasto/trasa przy zepsutym liczniku km (czasem nie zliczał km).
Pozatym mocy to to nie ma, ale i tak da się wyrąbać większość patafianów na ulicy.

Dbaj o to cudo, to będzie jeździć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 18:57:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
sadki napisał(a):
moje osiągi:
1100km na jednym zbiorniku paliwa w trybie 50/50 miasto/trasa przy zepsutym liczniku km (czasem nie zliczał km).


hehe to chyba ze 150km Ci nie zliczył :) chyba że masz bardzo lekkiego buta, u mnie poniżej 5,5 nie zszedłem, przeważnie 6,3 60/40 trasa/miasto
pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: