.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 08:20:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Radia samochodowe - pytania dla elektryków.
PostNapisane: 09.sty.2006 22:13:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Pyt 1: O co chodzi z poziomem sygnału na wyjściu low (cinch)
podawaną w voltach? Jest na to jakiś standard? Jak to można zmierzyć
dla swojego radyjka?

Pyt 2: Gdzie można dostać kostkę iso C (tę trzykolorową) w wersji męskiej?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2006 05:56:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
juz uwazaj jak Ci jakis ELEKTRYK odpisze :D ... jak nie ma fazy to h#j nie instajacja :diabel: ... napieciem okresla sie max napiecie sygnalu i chodzi o to zeby to napiecie bylo takie same w radiu i wzmacniaczu bo przyniedopasowaniu wzmacniacz bedzie albo sie przesterowywal albo gral za cicho.
wtyczke dostaniesz w kazdym lepiej zaopatrzonym sklepie elektRONICZNYM ;-)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2006 06:43:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Czy mozna to jakos domowym sposobem pomierzyć - znaczy się ile
ma moje na wyjœciu? Jak jest wtedy sygnał przesyłany? Napięcie stałe
zmienia się natężenie?

dzięki panie elekTRONIKU :diabel:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2006 07:13:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sygnal LINE jest to jako taki standard o poziomie 1V , do przesylania dzwieku. jednak ostatnio fachowcy od sprzetu audio robia sprzet na wszsystko odporny i odtwarzacze mają wyjscie line dochodzące do 2V , a wzmacniacze przy PEŁNEJ czulosci maja pełną wydajność przy sygnale wejściowym 0,5V albo jeszcze mniejszym.

Nie ma problemu z ozenieniem jednego z drugim, pod warunkiem ze we wzmacniaczu zmniejszy sie czułość, sa specjalne pokretla, ich funkcja polega na dzieleniu syg wej. jesli nie zmniejszysz czulosci to tez bedzie grać, bez problemu, tylko max glosnosc na wzm uzyskasz, gdy w radiu tylko troszke zwiekszysz glosność (powiedzmy dla przykladu skala od 0 do 20 , dasz w radiu 3-4 i wzm na max bedzie gral. Bardziej optymalnie bedzie jak doregulujesz zeby w radiu przy 15 wzm gral na max, takze zostawisz jeszcze pewien margines dla ciszej nagranych piosenek)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Radia samochodowe - pytania dla elektryków.
PostNapisane: 10.sty.2006 07:26:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2005 13:24:48
Posty: 104
Lokalizacja: Grodzisk Maz. k/Warszawy
maciu napisał(a):
Pyt 1: O co chodzi z poziomem sygnału na wyjściu low (cinch)
podawaną w voltach? Jest na to jakiś standard? Jak to można zmierzyć
dla swojego radyjka?

Pyt 2: Gdzie można dostać kostkę iso C (tę trzykolorową) w wersji męskiej?


Witaj,

Line out w wiekszosci spotykanych odtwarzaczy samochodowych to 2V.
Z kolei wiekszosc wzmacniaczy ma regulacje czulosci wejsciowej [gain] np. w zakresie 0,5V - 8V, takze bez problemu mozna dopasowac czulosc wejscia wzmacniacza do line out odtwarzacza. Nie spotkalem sie jeszcze z taka sytuacja by ustawienie zbyt duzej czulosci na wzmaku [np. 0,5V do 2V na wyjsciu odtwarzacza] spowodowalo jego uszkodzenie - po prostu sygnal wzmocniony bedzie bardzo mocno przesterowany...

Co do ISO.... sprawdzales na Allegro?


Ps. Przepraszam Lukasika... praktycznie napisalem to samo co Ty kilka minut wczesniej. Pisanie na AKP i robienie porannej kawy nie wplywa dobrze na predkosc wyslania postu :peace:

_________________
--
A80 B3 1600cm3 PP 09/1990r. LPG - była i sie zmyla :(
Honda Accord CE7 1800cm3 F18A3 LPG
+ A80 B3 1800cm3 JN noLPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2006 08:20:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
2V powiadacie...


Cytuj:
Przelotka z wyjœć cinch na mini iso w radiach które podłšczałem nie działała dobrze ponieważ sygnał z radia był na wyjœciu chinch był zbyt niski do wysterowania systemy aktywnego -działał on bardzo cicho w stosunku do głoœników przednich .Dzisiaj dostarczył klient zakupiuony w Holandi w serwisie audi konwerter sygnału podłšczany między głoœniki radia a mini iso i w tym przypadku działało to dopiero dobrze. Najprawdopodobnie radia z sygnałem na wyjœciu na pziomie 4V będš działać prawidłowo ale nie wszyskie majš taki poziom sygnału na wyjœciu.


Cytuj:
Przy okazji zapytam bo mam podobny problem z podłšczeniem JVC KD-LHX502 EXAD do Audi A6 z aktywnym tyłem. Złšcze mini iso oczywiœcie przerobiłem, system odpala i gra całkiem znoœnie ale podczas wyjmowania i wkładania płyty, zmiany utworu itd. słychać głoœne strzelanie w głoœnikach, jakby wzmacniacz się włšczał i wyłšczał. JVC jest sprawne , bo to samo dzieje się przy innych nowych radiach. Co dziwne to producent( JVC) deklaruje 5V na wyjœciach RCA. Gdzie tkwi problem?


chodzi o te trzaski - jak jest poziom za mały to sie bose wyłšcza

mam jeszcze jeden pomysł do sprawdzenia przy podłšczaniu
ale wczeœniej jak w œrodę tego nie zrobię i chciałbym najpierw posłuchać
fachowców

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2006 08:24:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
idac dalej ... w Bose Audi nie ma regulacji :) ... jak to zrobic ? ... otoz wstawic prka na line out i po problemie :) .... dodatkowo zeby nie bylo trzaskow zalaczania i wylaczania radia , mozna dac kondonki filtrujace

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2006 08:25:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
prka? :D

chodzi o to?

Cytuj:
miałem kilka takich konwerterów ze sterowaniem z głoœników chodzš super , w skład konwertera wchodzš 4 elektrolity 220uF i 8 opor.po 220Ω

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2006 08:30:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
peerek to skrot od potencjometru montazowego(potencjometr uzywany do montazu na plytkach drukowanych ) ...a to co zacytowales to gotowy fitr/reduktor napiecia

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2006 08:40:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ten konwerter miałby jak sšdzę zwiększac napięcie... cały czas chodzi o
to że jest za mało na wyjœciu na wysterowanie/załšczenie wzmacniacza

co z tymi pytankami:

Czy mozna to jakos domowym sposobem pomierzyć - znaczy się ile
ma moje na wyjœciu?
Jak jest wtedy sygnał przesyłany? Napięcie stałe a zmienia się natężenie?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 10:49:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no i co panowie elektronicy... nikt nie wiem... mariusz gdzie jesteœ?

pomocy!

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 11:17:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2005 13:24:48
Posty: 104
Lokalizacja: Grodzisk Maz. k/Warszawy
maciu napisał(a):
co z tymi pytankami:

Czy mozna to jakos domowym sposobem pomierzyć - znaczy się ile
ma moje na wyj�ciu?
Jak jest wtedy sygnał przesyłany? Napięcie stałe a zmienia się natężenie?


Maciu, a moze wystarczy multimetr podpiac pod chinch line out i zmierzyc napiecie? Wydaje mie sie, ze multimetr nie powinien zrobic zwarcia na line out [ale moze jakich grupowy elektronik to potwierdzi...]
Prz okazji zobaczysz , czy wraz ze zmiana natezenia sygnalu zmienia sie napiecie...

_________________
--
A80 B3 1600cm3 PP 09/1990r. LPG - była i sie zmyla :(
Honda Accord CE7 1800cm3 F18A3 LPG
+ A80 B3 1800cm3 JN noLPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 11:51:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
troche ciezko jest zmierzyc multimetrem... bo sygnal bedzie zalezal od piosenki i glosnosci.

mozesz sprobowac wlaczyc jakas intensywną (z dużą ilością niskich f)muzyke dosc glosno i mierzyc multimetrem napiecie zmienne, najlepiej takim co mierzy okolo 50Hz. pi razy drzwi cos tam pokaze pewnie kolo 1V.

najlepiej oscyloskopem, ale nie kazdy ma takie stworzenie :/

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 11:52:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Elektronikiem nie jestem, ale juz pare sprzetu w Autach pomontowalem.

Jak sprawdzic napiecie na wyjsciu? Rozumiem ze chcesz je sprawdzic na Chinchu.

Nigdy czegos takiego nie mierzylem, ale logicznie myslac, to ja bym sprobowal to zmierzyc voltomierzem. Takie proste urzadzenia pomiarowe kosztuja grosze w Praktykerze, Obi, itd.

Tyle tylko, ze nie wkladalbym tych czujnikow do kontaktu chincha, aby nie zrobic spiecia tylko bym wzial jakis kabel "chinch", podlaczyl go i mierzylbym napiecie na drugim jego koncu.

Nie wiem tylko, czy napiecie bedzie roslo w miare podglasniania radia, czy tez bedzie stale. Teoretycznie nie powinno byc ciagle takie same. Ale nie jestem pewien.

Jesli chodzi o wylaczanie sie sytemu aktywnego, to nie mysle aby powodem tego byl za slaby sygnal audio. Napiecie na wyjsciu Audio ma tylko do czynienia z moca sygnalu wchodzacego do wzmacniacza.

Zasada dzialania jest prosta: Napewno masz do swojego komputera podlaczone glosniki (lub ewentl.wierze hifi), ktore podglaszasz zamontowanym na nich potencjometrem.Te glosniki to nie jest nic innego jak system aktywny.
Ale dodatkowo w komputerze masz rowniez mozliwosc podglaszania. Podglaszajac dzwiek w komputerze, nie robisz nic innego jak wzmacniasz sygnal wyjsciowy audio. Jesli podniesiesz go za wysoko, to bedziesz mial przesterowany dzwiek na wejsciu do glosnikow czy tez wierzy. Wynikiem czego jest harczacy dzwiek.
Teraz przenies to cala sytuacje samochodowa na komputer: Jesli Ci cos strzela, warczy, buczy w glosnikach, lub sie cos wylacza, to pierwsze co robisz, to podlaczasz inne glosniki do komputera. Jesli chodzi OK, tzn. glosniki sa do dupy.
Mozesz tez zrobic na odwrot i podlaczyc inny komputer pod "strzelajace" glosniki (czyli tak jakbys podlaczyl inne radio do auta). Tak czy siak, diagnoza jest taka sama.

Ja znam takie strzelanie z walnietych kondensatorow w zmacniaczu. Dlatego obojetnie jakie radio wlorzysz, to i tak dalej bedzie strzelac.

Mam nadzieje, ze moglem chociaz troche Ci pomoc.

Pozdrawiam

Krzys


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: dzwiek swiateł
PostNapisane: 11.sty.2006 12:04:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
mam taki maly problemik nie wiem czemu po zgaszeniu silnika a nie zgazszeniu swiateł po otwarciu drzwi nie piszczy mi sygnał zapalonych swiateł. dopiero gdy po zamknieciu drzwi po krotkim czasie je otworze to gom słychac ale czemu nie zaraz ................cos nie tak . poradzcie , moze u was tez wystepował taka usterka...pozdro

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 12:05:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2005 13:24:48
Posty: 104
Lokalizacja: Grodzisk Maz. k/Warszawy
Lukasik napisał(a):
troche ciezko jest zmierzyc multimetrem... bo sygnal bedzie zalezal od piosenki i glosnosci.

mozesz sprobowac wlaczyc jakas intensywną (z dużą ilością niskich f)muzyke dosc glosno i mierzyc multimetrem napiecie zmienne, najlepiej takim co mierzy okolo 50Hz. pi razy drzwi cos tam pokaze pewnie kolo 1V.

najlepiej oscyloskopem, ale nie kazdy ma takie stworzenie :/


Witaj,

Wydaje mi sie, ze multimetrem mozna to zmierzyc... oczywiscie, mierzona wartosc bedzie zalezala od tego "co leci" z radia, ale na razie nikt nie odpowiedzial z pewnoscia czy V czy A sa stale...

IMHO optymalnie byloby wygenerowac sygnal 1kHz [nawet na komputerze] zgrac na CD i odtworzyc to z max. ustawiona glosnoscia [oczywiscie bez podlaczonych glosnikow] i sprawdzic na lineout V i A [DC].

Bezwladnosc pomiaru multimetra powinna byc wystarczajaca aby uzyskac w miare stabilny odczyt.

Jezeli nikte tego nie pomierzy to zrobie to wieczorem... czego sie nie robi dla nauki :peace:

_________________
--
A80 B3 1600cm3 PP 09/1990r. LPG - była i sie zmyla :(
Honda Accord CE7 1800cm3 F18A3 LPG
+ A80 B3 1800cm3 JN noLPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: dzwiek swiateł
PostNapisane: 11.sty.2006 12:09:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2005 13:24:48
Posty: 104
Lokalizacja: Grodzisk Maz. k/Warszawy
niewdziecznik napisał(a):
mam taki maly problemik nie wiem czemu po zgaszeniu silnika a nie zgazszeniu swiateł po otwarciu drzwi nie piszczy mi sygnał zapalonych swiateł. dopiero gdy po zamknieciu drzwi po krotkim czasie je otworze to gom słychac ale czemu nie zaraz ................


Witaj,

Moze "pstryczek-elektryczek" przy drzwiach troche zamrozilo?

Sproboj go z palca powciskac - zobaczysz czy dobrze [od razu] kontaktuje...

_________________
--
A80 B3 1600cm3 PP 09/1990r. LPG - była i sie zmyla :(
Honda Accord CE7 1800cm3 F18A3 LPG
+ A80 B3 1800cm3 JN noLPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 12:56:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Krzysio napisał(a):
Elektronikiem nie jestem, ale juz pare sprzetu w Autach pomontowalem.

Jak sprawdzic napiecie na wyjsciu? Rozumiem ze chcesz je sprawdzic na Chinchu.

Nigdy czegos takiego nie mierzylem, ale logicznie myslac, to ja bym sprobowal to zmierzyc voltomierzem. Takie proste urzadzenia pomiarowe kosztuja grosze w Praktykerze, Obi, itd.

Tyle tylko, ze nie wkladalbym tych czujnikow do kontaktu chincha, aby nie zrobic spiecia tylko bym wzial jakis kabel "chinch", podlaczyl go i mierzylbym napiecie na drugim jego koncu.

Nie wiem tylko, czy napiecie bedzie roslo w miare podglasniania radia, czy tez bedzie stale. Teoretycznie nie powinno byc ciagle takie same. Ale nie jestem pewien.

Jesli chodzi o wylaczanie sie sytemu aktywnego, to nie mysle aby powodem tego byl za slaby sygnal audio. Napiecie na wyjsciu Audio ma tylko do czynienia z moca sygnalu wchodzacego do wzmacniacza.

Zasada dzialania jest prosta: Napewno masz do swojego komputera podlaczone glosniki (lub ewentl.wierze hifi), ktore podglaszasz zamontowanym na nich potencjometrem.Te glosniki to nie jest nic innego jak system aktywny.
Ale dodatkowo w komputerze masz rowniez mozliwosc podglaszania. Podglaszajac dzwiek w komputerze, nie robisz nic innego jak wzmacniasz sygnal wyjsciowy audio. Jesli podniesiesz go za wysoko, to bedziesz mial przesterowany dzwiek na wejsciu do glosnikow czy tez wierzy. Wynikiem czego jest harczacy dzwiek.
Teraz przenies to cala sytuacje samochodowa na komputer: Jesli Ci cos strzela, warczy, buczy w glosnikach, lub sie cos wylacza, to pierwsze co robisz, to podlaczasz inne glosniki do komputera. Jesli chodzi OK, tzn. glosniki sa do dupy.
Mozesz tez zrobic na odwrot i podlaczyc inny komputer pod "strzelajace" glosniki (czyli tak jakbys podlaczyl inne radio do auta). Tak czy siak, diagnoza jest taka sama.

Ja znam takie strzelanie z walnietych kondensatorow w zmacniaczu. Dlatego obojetnie jakie radio wlorzysz, to i tak dalej bedzie strzelac.

Mam nadzieje, ze moglem chociaz troche Ci pomoc.

Pozdrawiam

Krzys


miernik mam i zmierzenie z kabla nie jest problemem tylko czy w ten sposob nie popale sobie czego?

to co napisales o wyjsciu line-out jest dla mnie oczywiste
natomiast ewidentnie wzmacniacze sie rozlaczaja
jezeli poziom na wyjsciu jest za maly... radyjko juz tak ma ze
jak sie szuka nowej stacji w radiu lub przewija to rozlacza wyjscie
bo co ma generowac szum wtedy? :)

a takie coœ powoduje trzask w głoœnikach - wszystkich
natomiast jak juz gra to nie ma problemu nawet z odsłuchem na max
zadnego trzeszczenia

dzisiaj sprawdze jeszcze czy zalaczenie wzmacniaczy z przekaŸnika
(zasilenie) tez powoduje taki trzask czy jest to bardziej "miekkie"

tak sobie myœlę że na wyjœciu low będzie sie zmieniać i napiecie i
natezenie... tylko czy taki prosty multimetr będzie w stanie to zmierzyć...
zobaczymy

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 13:07:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Xeper napisał(a):
Lukasik napisał(a):
troche ciezko jest zmierzyc multimetrem... bo sygnal bedzie zalezal od piosenki i glosnosci.

mozesz sprobowac wlaczyc jakas intensywną (z dużą ilością niskich f)muzyke dosc glosno i mierzyc multimetrem napiecie zmienne, najlepiej takim co mierzy okolo 50Hz. pi razy drzwi cos tam pokaze pewnie kolo 1V.

najlepiej oscyloskopem, ale nie kazdy ma takie stworzenie :/


Witaj,

Wydaje mi sie, ze multimetrem mozna to zmierzyc... oczywiscie, mierzona wartosc bedzie zalezala od tego "co leci" z radia, ale na razie nikt nie odpowiedzial z pewnoscia czy V czy A sa stale...

IMHO optymalnie byloby wygenerowac sygnal 1kHz [nawet na komputerze] zgrac na CD i odtworzyc to z max. ustawiona glosnoscia [oczywiscie bez podlaczonych glosnikow] i sprawdzic na lineout V i A [DC].

Bezwladnosc pomiaru multimetra powinna byc wystarczajaca aby uzyskac w miare stabilny odczyt.

Jezeli nikte tego nie pomierzy to zrobie to wieczorem... czego sie nie robi dla nauki :peace:


na line out bedzie oczywiscie zmienny sygnal> a dokladnie napięcie , to bedzie analogowe odwzorowanie dzwięku. jak sciszysz na max to bedzie 0V , podglosnisz do doleci do 1-2V zaleznie od sprzetu.

slyszalem ze sa takie co mają nawet 4-5 ale to jakies wysokiej jakości, bo sa bardziej odporne na zaklocenia z zewnatrz.

dobry pomysl z tym nagraniem na plyte 1khz.

jak ktos chce sie pobawic , to mozna wziasc kondensatorek powiedzmy 100n-1uF(bez polaryzacji) i diode prostowniczą shottky, z malym spadkiem 0,1-0,2V . podlaczyc shottke z kondensatorem szeregowo i do line out. dac glosnosc na max , wtedy kondzdior naladuje sie do max napiecia wyjsciowego i mierzyc multimetrem napiecie stale DC na tym kondensatorze.

P.S. nie ma sie co martwic, ze zwieraniem line out, sa to wysokoomowe wyjscia, gdzie wewnatrz radyjka jest szeregowo rezystor pewnie z 1kohm. szlag nie trafi radia.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 13:10:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Lukasik napisał(a):
na line out bedzie oczywiscie zmienny sygnal> a dokladnie napięcie , to bedzie analogowe odwzorowanie dzwięku. jak sciszysz na max to bedzie 0V , podglosnisz do doleci do 1-2V zaleznie od sprzetu.

slyszalem ze sa takie co mają nawet 4-5 ale to jakies wysokiej jakości, bo sa bardziej odporne na zaklocenia z zewnatrz.



no i pewnie o to chodzi... wyglšda na to że oryginał delta własnie to ma
ale czekam na wyniki pomiarów i zobacze co mi sie uda wycisnšć
dzisiaj... tylko niech mi ktos napisze że się nic nie zjara :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: