.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:22:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Obrotomierz zamiast zegara
PostNapisane: 10.sty.2006 19:59:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2005 21:17:08
Posty: 9
Mam pytanie czy w b3 `90 morzna wymienić zegar na obrotomierz jeżęli można to prosił bym o małą instrukcje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2006 20:00:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Prościej jest kupić całe zegary na allegro.
Koszt to okolo 100 zł :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 20:50:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 09:07:17
Posty: 101
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Równiez mnie interesuje czy można zamienić sam zegar na obrotomierz, tak się składa, że za nieduże pieniadze mogę kupiś sam obrotomiierz, ale czy technicznie idzie to przełożyć.
Czy jest z tym duzo pracy.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 21:08:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
janinaaa napisał(a):
Równiez mnie interesuje czy można zamienić sam zegar na obrotomierz, tak się składa, że za nieduże pieniadze mogę kupiś sam obrotomiierz, ale czy technicznie idzie to przełożyć.
Czy jest z tym duzo pracy.
Pozdrawiam


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 73&start=0

i jeszcze kilka innych tematów. poszukaj .........

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 21:15:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2005 21:42:51
Posty: 529
Lokalizacja: Wrocław/Syców/Chrząstawa Wlk
Technicznie jest to banalne.
Wyjmuje się zegery, kładzie na stole tarczami do dołu, odkręca moduł zegara (kilka śrubek), w to miejsce wkłada się moduł obrotomierza...
Nie wiem tylko, czy wszystkie piny będą pasowały...
W prędkościomierzu pasują...

Wpisz w Szukajce: obrotomierz and pas*
...miłego czytanie :-)

Poza tym faktycznie prościej kupić za 100-150zł używane zegary...

_________________
Audi 80 b4 Avant 1.9TDi '93
VW Passat B5 FL Variant 1.9TDI (AVF) 4 motion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 21:48:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sty.2005 15:02:54
Posty: 158
Lokalizacja: WW
niestety ostatnio przerabialem wymiane samego zegara na obrotomierz... i wbrew pozorom tak prosto się nie da (wyjąc jedno, włożyć drugie...) inne elementy pasują bez problemu (prędkościomierz, wskaźnik temp. i benzyny), ale samego obrotomierza bez kombinacji nie da się uruchomić podmieniając z zegarkiem... Najlepiej jest kupić całe zegary już z obrotomierzem (mi się udało niedawno wyrwać na allegro za 110 zł) więc koszt naprawdę nie duży, zwazywszy na to że stare zegary można opchnać...

_________________
-----------------------------------------------------
A80 1.8 Gaźnik + LPG ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 11:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 09:07:17
Posty: 101
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Po większości wypowiedzi widze, że rzeczywiście lepiej kupić cały licznik, ale ja precyzyjnie to mam już sam obrotomierz do podmiany, dlatego chce go wykorzystać, przynajmniej spróbuje..
Na forum są różne wypowiedzi, niektórzy zrobili to bez problemu, inni cos musieli przerabiać, przelutowywac piny.
Ja mam B4 z 1993 roku 2.0 90 km, obrotmierz z roku 1992 i mam nadzieje że sie da przełożyć.
Tylko nie moge znaleść dokładnego opisu co do tych przeróbek w płycie głównej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 12:02:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Banalna sprawa, wez rozloz zegary i spokojnie sobie dasz rady wlozyc sam obrotomierz :) Mozesz nie miec gniazd na plycie glownej, ale beda tam dziurki i bedziesz musial wykombinowac cos, zeby zrobic z nich gniazda - np. wlutowac tam jakies nozki w ktore wejda piny - generalnie nic strasznego, tylko trzeba starannie to zrobic coby sie potem nie rozlaczalo.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 20:04:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2005 13:01:09
Posty: 103
Lokalizacja: Zamość
Przy przekładaniu z zegarka na obrote trzeba zwrócić uwagę jaki jest zestaw wskaźników bo były różne.Może się zdarzyć że nie wejdzie w płyte-dotyczy zestawu produkowanego w Anglii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 20:16:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
chyba bardziej niz na angielska wersje trzeba zwracac uwage aby podmiany dokonywac w zegarach tej samej firmy czyli VDO lub UN4
http://etka.auto2.ru/au/A80/1993/114/57/1169620/
http://etka.auto2.ru/au/A80/1993/114/57/1169539/

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 21:59:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 09:07:17
Posty: 101
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Bardzo dziękuje za wyczerpujące informacje.
O efekcie dam znać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 22:20:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2005 15:25:51
Posty: 43
Lokalizacja: sosnowiec
kup se licznik z obrotałką,mi też to radzono,ale jak mam wyjeba. 300zł to wole patrzeć na ten jeba.. czas non-top


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 19:39:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 09:07:17
Posty: 101
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
No to sie trochę pobawiłem, a nie było wesoło.
Na szczęście obrotomierz był na takim samym plastiku jak zegar tak, że dłubać nożem nie musiałem, ale pinów pod obrotomierz i zegar czfrowy na płycie nie było, więc korzystając z rady ZURU \inny post\ wykorzystałem piny z żeńskiej wtyczki myszki PC na COM. Niestety z lutowaniem to nigdy nie miałem do czynienia, a to doś precyzujne zajęcie - przynajmniej jak dla mnie.
Jakoś to polutowałem, ale długo to trwało i dobrze, że tego nie widać.
W gniazdo do poświetlenie zegara cyfrowego wsadziłem żarówkę, której w płycie nie było.
Poskręcałem i do samochodu, a tu kretki, po pierwsze nie dzialał obrotmomierz, po drugie zegar który działał nie był podświetlony.
Ponownie wyjąłem, poprawiłem moje "fachowe" luty, zmieniłem żarówkę pod zegarem i ponownie do samochodu.
Jakie było szczście jak okazało się że obrotomierz działa i to dobrze, jednak podświetlenia zegara nie było nadal. Poszukałem na forum i znalazłem informacje, że ktoś miał podobny problem okazało się, że w niektórych płytach gniazdo żarówki pod zegarkiem nie jest zasilane "+". Trzeci raz wyciągnąłem zegar /uwielbiam wypinanie wtyczki za obrotomierzem/.
I dokładnie tak było, gniazdo zarówki obrotomierza nie miało doprowadzonego zasilania, tylko mase. Kabelkiem połaczyłem "+" z najblizszej zarówki.
Poskładałem i do samochodu i dopiero było pełne szczęście, wszystko działa i świeci.
Podziekowania dla forumowicza "zuru" który wrzucił opis.
Ogólnie roboty był sporo, ale efekt bardzo fajny. Zdecydowanie lepiej kupić kompletny licznik i tylko przełożyć, ale to koszt minimum 150 złotych, a mnie to kosztowało 50 złotych i ta satysfakcja, że samodzielnie zrobione.
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 20:16:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Gratulacje :-) Teraz pomysl jak wlozyc kompa :) Tez latwa sprawa, tylko kompa trzeba dorwac. Jak cos to sluze pomoca :)
Taka mala rzecz a cieszy, teraz gapisz sie na niego non stop pewnie, tez tak mialem - tylko uwazaj na droge hehe :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2006 20:59:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 09:07:17
Posty: 101
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Dzięki, tak to jest apetyt rosnie w miare jedzenia. PO zrobieniu obrotomierza jakas postka sie zrobiła, co do komputera to myśle, że to rarytas trudny do zdobycia, pomysle o czyms bardziej osiągalnym i uzytecznym, czyli jakis termometr, elektryka szyb.
:)

_________________
janinaaa czyli janusz
AUDI B-4 1993 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2006 22:59:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
zuru napisał(a):
Gratulacje :-) Teraz pomysl jak wlozyc kompa :) Tez latwa sprawa, tylko kompa trzeba dorwac. Jak cos to sluze pomoca :)


Zuru, ja już jestem po założeniu obrotka do diesla (a zegary mam z benzyny). Mam nawet BC i AC (choć AC miałem i wcześniej i tu nie było żadnych problemów) i właśnie z BC musiałbym coś wymyslić. Mam tak stary motor, że o jakimkolwiek przepływomierzu a tym bardziej EPC nie ma mowy. Jak zatem uzyskać właściwy sygnał zużycia paliwa, hę? Jestem otwart na wszelkie sugestie:)


Dodam, że patent na poprawnie działający obrotomierz z bezynowych zegarów w starym dieslu jest prosty :)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 07:54:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
A masz w ogole jakis kompik sterujacy praca motoru w tym dieslu ? Jesli tak, znajdz rozpiske pinow jego złącza - powinien podawac na jednym z nich sygnal o zuzyciu, ktory musisz doprowadzic do złącza w zegarach :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 08:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
rodzynek napisał(a):
Dodam, że patent na poprawnie działający obrotomierz z bezynowych zegarów w starym dieslu jest prosty :)

To może podziel się tym patentem z innymi
pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Ostatnio edytowano 26.sty.2006 14:06:07 przez mac79, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 12:26:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 11:50:53
Posty: 32
Lokalizacja: KRASNYSTAW
wlasnie...
przyumierzam sie do tego.
tylko niewiem gdzie go podlaczyc...
pzDrr

_________________
TD RulezZz!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 23:02:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
zuru napisał(a):
A masz w ogole jakis kompik sterujacy praca motoru w tym dieslu ? Jesli tak, znajdz rozpiske pinow jego złącza - powinien podawac na jednym z nich sygnal o zuzyciu, ktory musisz doprowadzic do złącza w zegarach :)


Hmmm, nie mam żadnego kompa. Mój silnik możesz śmiało porównac np. do 200 D z Mercedesa 123 :D. Dlatego wyzwanie jest większe:D


Sposób (nie mój - dziękuję Tomkowi) na podłączenie zegarów z benzyny do diesla (obrotek w dieslu z zacisku W, w benzynie - z cewki) - należy na którymś z kół silnika zamontować czujnik obrotu wału, podłączyć do modułu zapłonowego np. z Poloneza (sprawdza się wyśmienicie, z Audi padł mi po kilku dniach) i z tego modułu dac kabelek na obrotomierz. Szczegóły na priv. U mnie po trzech latach mogę się cieszyć obrotomierzem :)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: