rafal_online napisał(a):
Mam pytanie, jak to jest z TurboZetorami?? Przy jakich obrotach wrzucac jakie biegi, tak przy przyspieszaniu jaki przy redukcji?? Przesiadlem sie do mojej 80tki TDi z benzyny i nie moge sie przyzwyczaic... Przy zmienie biegu czesto szarpie, nie jest to bynajmniej wina technicznego stanu pojazdu, lecz mojej niewiedzy. Wiec jaki jest stosunek obrotow do biegow??
Łopatologicznie rzecz biorąc masz 3 opcje i style jazdy:
1) PSJ
jedynka do 2200 rpm
dwójka do 2200 rpm
trójka do 2500 rpm
czwórka do 2700 rpm
piątka - pozostajesz przy 2200 rpm=100 km/h
2) jazda normalna (przynajmniej dla większości

)
jedynka do 3000 rpm
dwójka do 2800 rpm
trójka do 2800 rpm
czwórka do 2500 rpm
piątka do 3000 rpm=140 km/h
3) muzyka dla turbiny , czyli jak dbać o to aby nie było sadz w dolotach
jedynka do 5000 rpm
dwójka do 4700 rpm
trójka do 4500 rpm
czwórka do 4500 rpm
piatka do 4150 rpm (jeśli silnik nie był użytkowany stylem z wersji nr 1

)
Styl nr 2 jest najodpowiedniejszy dla silnika ponieważ zmiany biegów przy 3000 rpm powodują ze bieg wyższy "lapie się" na ok 2200 rpm czyli amx moment obrotowy silnika, czyli najkorzystniejszy stosunek spozycia paliwa do sily na kolach , czyli najkorzystniejszego stosunku mocy (z baku) podanej do mocy (na kołach) oddanej.
Taki styl jazdy jest zalecany
(choziaż ja mam akurat czasami inne zdanie
)