.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 17:38:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: spadek mocy po remoncie silnika
PostNapisane: 14.lut.2005 09:50:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
witam, przejrzałem forum, ale nic jednoznacznie nie wyjaśniło mojego problemu
jak w temacie, po szlifie walu, wymianie panewek, silnik stracił moc - max predkość jaką osiąga to zaledwie 120 km/h i potrzebuje na to troszke czasu, jest poprostu mułowaty. Na niższych biegach (1,2) jest OK, wchodzi bez problemu na wysokie obroty, ma przspieszenie.
Od czego zacząc? Byłem u gościa co robił remoncik, wyregulował zapłon - NIC, świece suche, kopułka i palec zmienione.
Mój rocznik nie posiada możliwości diagnostyki, więc sprawa sie komplikuje. Lewe powietrze? pomiar ciśnienia sprężania, analiza spalin ??? wypiąć sondę?
Remoncik mnie ostro kosztował, brak dpbrych mechaników w okolicy tylko mnie pogrąża. Poproszę o jakąś sugestię aby papraki nie schrzanili czegoś ponadto!

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 11:17:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz kompresje , sprawdz cisnienie oleju, zwroc uwage na wezyki podcisnieniowe i cala droge od filtra powietrza do kolektora ssacego czy nie ma nic odlaczone lub jakiejs nieszczelnosci

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 11:19:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Rozrząd dobrze założony?
Sprawdź też wężyki podcisnieniowe (podcisnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu).
Jak tam jest benzyna dostarczana do kolektora?

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 14:42:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Ile km przejechałeś po tym remoncie? Zanim zaczniesz znowu rozbierać silnik, może daj mu szansę, żeby się spokojnie dotarł? Przez pierwsze 100 - 200 km po złożeniu silnika zwykle jest znacznie słabszy, a próby Vmax i 0-100 km/h mogą go zabić :/
Jeżeli jak piszesz - brakw okolicy dobrych mechaników - to tym bardziej daj silnikowi szansę. Wszystkie części mogą być ciasno spasowane, poza tym na początku współpracujące powierzchnie charakteryzują się znacznie wyższym współczynnikiem tarcia - skutek: brak mocy, zwiększone zużycie paliwa i miejscowo znacznie wyższa temperatura pracy. Im spokojniej pojeździsz na początku, tym dłużej bdziesz jeździł bezawaryjnie później.
To tylko sugestia - może coś jest źle złożone, ale jeśli wraz ze zwiększaniem liczby przejechanych kilometrów moc będzie powracać, to raczej normalne zjawisko w czasie docierania, a nie awaria.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 14:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
od remontu mineły jakieś 2 miesiące i ponad 1000 km - tak, to nie żart, autkiem przeważnie żona i do tego na krótkich odcinkach, dlatego też, autko nie było przeciążane i miało czas sie spokojnie dotrzeć
i jeszcze jedno, na wyższych przełożeniach, kiedy niunia nie chce wchodzić na wyższe obroty, pedał wchodzi w podłoge bez efektu, mam wrażenie że coś stuka w silniku, pierwszym moim skojarzeniem było spalanie stukowe, ale świece suche ..... ma to miejsce w pewnym zakresie obrotów, zdejme noge jest OK, nacisnę i znowu

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 15:15:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Sprawdz pompke paliwa bo może nie ma juz odpowiedniej wydajności i auto poprostu sie dusi.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 19:07:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Jeśli tylko był szlif wału+wymiana panewek to jest nie możliwe. Coś ktoś spieprzył.
A były robione cylindry?? bo jedynie przy generalce jest spadek mocy początkowo.
Może zapłon za wczesny?



Ja bym mechanika za .... powiesił.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 08:31:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Pomiary wykonane:
- ciśnienienie sprężania wszędzie prawie po 12 (drobne róznice nie przekraczające 1)
- ciśnienie oleju 2,3
- pompka sprawdzona - wydolna
- sonda sprawdzona - OK
- zapłon sprawdzony w dwóch warsztatach -OK (zgodnie z literaturą 6 stopni przed)
- przeciwwagwi w aparacie zapłonowym odrdzewione (nie powinny się zawieszać)
- dziś sprawdzają drożność uikladu wydechowego i katalizator
co jeszcze pozostało? bo mnie moc opuszcza :zly:

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 09:23:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 22:33:05
Posty: 149
Lokalizacja: KATOWICE GG1281598 tel606133929
Cytuj:

Rozrząd dobrze założony?
Sprawdź też wężyki podcisnieniowe (podcisnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu).
Jak tam jest benzyna dostarczana do kolektora?

powtorze kolege :diabel:

_________________
ObrazekObrazekObrazek
B2 1.8gaznik B/G----->poszlo do zyda
C3 90r 2.3NF B/G AVANT-------->S P R Z E D A M<-------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 13:07:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
- rozrząd sprawdzony przez dwóch mechaniorów i jest niby OK
- wężyki sprawdziłem i podokręcalem objemki (drobne nieszczelności nie do wykrycia ta metodą)
- niestety moj stan wiedzy nie pozwala odpowiedzieć na pytanie o doprowadzeniu paliwa (silnik 1,8 JN, wielopunktowy wtrysk, KE-Jetrinic) [/quote]

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 17:27:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 22:33:05
Posty: 149
Lokalizacja: KATOWICE GG1281598 tel606133929
hmm skoro wszystko jest oki to troche dziwne ze nie chce chodzic ja byn raczej przy takich objawach obstawil rozrzad kwestia jednego zeba jesli nie wyciagali chlodnicy to znak na wale lepiej sprawdzic przy skrzyni jak na kole pasowym :) jebardzo ciekaw co to bedzie :?: pozdrawiam

_________________
ObrazekObrazekObrazek
B2 1.8gaznik B/G----->poszlo do zyda
C3 90r 2.3NF B/G AVANT-------->S P R Z E D A M<-------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 07:47:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
A może to nie jest wina silnika - sprawdź, czy samochód toczy się lekko, może któryś hamulec troszkę trzyma? To może się sprawdzić, jeśli - jak piszesz - na niskich biegach jest OK.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 15:54:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
A może warto by zmienić CPN bo może to być wina poliwa bo znałem takie przypadki że po zatankowaniu samochód tracil moc od złej jakości benzyny.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 21:03:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 22:33:05
Posty: 149
Lokalizacja: KATOWICE GG1281598 tel606133929
i co doszedles w koncu co to bylo bo mnie ciekawosc zzera
pozdro :D

_________________
ObrazekObrazekObrazek
B2 1.8gaznik B/G----->poszlo do zyda
C3 90r 2.3NF B/G AVANT-------->S P R Z E D A M<-------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2005 06:58:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Niestety, jeszcze nie, ale jestem umówiony w piątek ze znanym w okolicy "szamanem" od audi. Zobaczymy po weekendzie.

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2005 18:41:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 22:33:05
Posty: 149
Lokalizacja: KATOWICE GG1281598 tel606133929
a czy moglbys mi podac swoj numer gg bo ten na stronce nie dziala :diabel:

_________________
ObrazekObrazekObrazek
B2 1.8gaznik B/G----->poszlo do zyda
C3 90r 2.3NF B/G AVANT-------->S P R Z E D A M<-------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 07:13:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
no i troszeczke się wyjasniło:
1. wydajnoiść pompy paliwa na granicy
2. przepustowość katalizatora na granicy
3. no i najistotniejsze - sonda lambda sie kończyła i definitywnie skończyła

(nr GG 3505498)

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: