.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 08:20:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmniejszenie spalania LPG - pomysły...
PostNapisane: 23.lis.2005 13:54:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2005 19:11:48
Posty: 86
Lokalizacja: -=Gdańsk=-
Witam.
tak myślałem co by zrobić żeby zmiejszyc spalanie LPG

mam instalacje 2gneracji ,dawka gazu sterowana jest za pomocą komputera któa bierze odczyt z sondy Lambda -
i myślałem że można by było zatkać trochę dolot powietrza - np. jakas szmatka polozona na filtr powietrza -wtedy sonda odczytała by że mieszanka jest zbyt bogata i zmniejszyła by dawkę gazu. lecz mieszanka nie była by juz stechiometryczna tylko uboga.

na pomysł wpadłem ,poniewaz po wymianie filtra powietrza który był zamontowany w mojej audi -ze starego przybrudzonego i pewnie troszke przytkanego ,na nowiutki z bardzo dużą przepustowością filtrona ,wzrosło spalanie w miescie i na trasie...

i taki mały PS. czy stan świec wpływa na spalanie gazu? ,poniewaz moje pewnie nadają się już do wymiany ,a w ksiazce którą dostałem do instalacji gazowej pisze zeby świece wymieniac co 10.000 (czy aby troszkę nie za często?)

Pozdrowienia

_________________
Audi 80 B4 92' ABT 2.0i +LPG ;]
Klimatyzacja ABS Welury
Obniżona (-40/-40) spreżyny WEITEC
Alubuty ALLUET 15' opony 195/60 FULDA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 14:07:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
a ile palił przed i po wymiane filtra.
Ja nie mam zamiaru wymieniać świec co 10 tyś km. Też mam tak napisane w instukcji. Mam boscha 4 elektrodowe.

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Ostatnio edytowano 23.lis.2005 14:15:17 przez radekmc, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 14:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Moja teoria jest taka, że wzrosło spalanie bo temperatury spadły :) Poza tym jak lepiej ciągnie to i dynamiczniej się jeździ i przy okazji więcej się spala (no to już może lekko naciągane)

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmniejszenie spalania LPG - pomysły...
PostNapisane: 23.lis.2005 15:01:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Black_Fighter napisał(a):
Witam.
tak myślałem co by zrobić żeby zmiejszyc spalanie LPG


Jak dla mnie to podjedz sobie do dobrego gazownika i niech Ci porzadnie wyreguluje!
Dawno temu mialem auto na LPG i nie bylem zadowolony ze stosunku osiagi/spalanie. I tak jezdzilem dluzszy czas bo myslalem ze "tak ma byc". Jednak zdecydowalem sie podjechac do warsztatu, ktory cieszyl sie wowczas niezla renoma. Zaplacilem 50 zl ( jakies 7 lat temu, do dzis pamietam :D ) goscie robili 2 godziny, ale auto jezdzilo dynamiczniej i spalalo ok 1 l mniej na 100 km.

Nie znam sie na LPG, ale dla mnie takie operacje jak opisujesz to tak jakby odloczyc wtryskiwacz z jednego cylindra zeby mniej palilo auto zamiast sprawdzic/wyregulowac/naprawic wszystkie czynniki ktore na to spalanie wplywaja

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 15:30:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2005 16:02:52
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Black_Fighter:

Witam.
tak myślałem co by zrobić żeby zmiejszyc spalanie LPG

mam instalacje 2gneracji ,dawka gazu sterowana jest za pomocą komputera któa bierze odczyt z sondy Lambda -
i myślałem że można by było zatkać trochę dolot powietrza - np. jakas szmatka polozona na filtr powietrza -wtedy sonda odczytała by że mieszanka jest zbyt bogata i zmniejszyła by dawkę gazu. lecz mieszanka nie była by juz stechiometryczna tylko uboga.

na pomysł wpadłem ,poniewaz po wymianie filtra powietrza który był zamontowany w mojej audi -ze starego przybrudzonego i pewnie troszke przytkanego ,na nowiutki z bardzo dużą przepustowością filtrona ,wzrosło spalanie w miescie i na trasie...

i taki mały PS. czy stan świec wpływa na spalanie gazu? ,poniewaz moje pewnie nadają się już do wymiany ,a w ksiazce którą dostałem do instalacji gazowej pisze zeby świece wymieniac co 10.000 (czy aby troszkę nie za często?)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

masz nadmiar mocy nad którą nie możesz zapanować !? :D

a teraz na poważnie:
-zatkanie dolotu aby zwiększy zużycie gazu- żebyś szybciej jechał bedziesz musiał mocniej depnąć, spadną osiągi i wzrośnie zużycie czyli efekt odwrotny od spodziewanego :diabel:
-uboga mieszanka - wyższa temperatura spalania w cylindrze- szybsze zużycie silnika (najpierw wypali uszczelke pod głowicą)

w normalnie wyregulowanym silniku wymiana filtra na nowy poprawia osiągi auta, a co znimi zrobisz to zależy od ciebie, przy niezmienionym stylu jazdy spalanie powinno spaść!

wymiana świec przy zasilaniu gazem to podstawa!!! może nie co 10000km ale co 20000 to już napewno (tutaj nie ma reguły)

pozdrawiam.

_________________
Audi A4 B6 1.8T AVJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 23:10:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
jeszcze malutka uwaga co do regulacji : w większości instalacji II gen NIC się nie da wyregulować, co najwyżej wgrać inną mapę do sterownika gazu!(nie wierzę że jeździcie na Igen??
pozdrawiam

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 23:19:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
makaon napisał(a):
jeszcze malutka uwaga co do regulacji : w większości instalacji II gen NIC się nie da wyregulować, co najwyżej wgrać inną mapę do sterownika gazu!(nie wierzę że jeździcie na Igen??
pozdrawiam


A nie reguluje się przypadniem ciśnienia gazu na reduktorze i innych nieistotnych parametrów mających wpływ na pracę instalacji?? ;)

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 00:08:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
jak to czytam to wymiękam !!! popracowałbym bym bardziej nad swoją wiedzą na temat działania instalacji, i własciwości gazu a nie brał sie za tak skomplikowaną czynność :)

zaczołbym od tego ze 2 gen. wymaga bardzo starannego wyregulowania reduktora (w przeciwieństwie, powiedziałbym nawet do 1szej gen.)
za pomocą programu możemy jednynie ustawić parametry pracy pewnym elementów które mają wpływ na sterowanie przepływem gaz (np aktuatora -krokowca, opóznienia itd) w przeciwnym razie pojawiają sie rożne problemy typu falujące obroty, skaczące itd

zakrywająć filtr szamatką :) zwiększysz zużycie gazu bo podciśnienie będzie go więcej wyciągało, ewentualna regulacja sterowania bardziej ... spowoduje "kile na mieście" audi vs 126p :)

sposobem na oszczędność gazu widziałbym jedynie w poprawieniu sprawności pewnych lementów jak:
filtr powietrza
świece, kable itd.
dokładne sterowanie

ewentualnie w tym przypadku jedyne co bym zaproponował to poprawa systemu dogrzewania parownika aby zapewnić mu temperaturę a co za tym idzie łatwiejsze/szybsze rozprężanie gazu aby wykorzystać w 100% "podawaną dawkę"

ewentualnie zmień instalację

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 09:33:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Opiszę mój pomysł na mniejsze spalanie gazu.
1. Zakupiłem interfeis do kompa gazu (viaken koszt ok 50 zł)
2. Fora mądrością narodów :D http://obd2.pl/forum/ dział L.P.G. przeczytane od dechy do dechy.
3. Mam instalację Bingo więc oprogramowanie dostępne na stronie producenta.
4.Podłączamy feis do instalki sprawdzamy parametry i zawsze coś się znaidzie do poprawki.
Po regulacji mój silnik pali 12-12,5 miasto 9-10 trasa.
A regulacja reduktora to ok 15 min max. I nie wyobrażam sobie aby obecnie za regulację bulić 50 zł. Bo teraz dopiero widzę, że wymiana filtrów, świeć itp elementów ma bezpośredni wpływ na zestrojenie instalki a jeżdżenie na ubogiej i wymiana silnika nie uśmiecha się mi.Średnio reguluję instalację co 2 miesiące i muszę powiedzieć, że zawsze jest coś do poprawienia. I tutaj są największe oszczędności. Wiedza mądrością posiadaczy AUDI :P :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 13:39:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2005 13:45:29
Posty: 14
Lokalizacja: Kraśnik
Mam inst. lowato mój silnik miał niemoc w okolicy 2 ts.obr. Więc zmieniłem i uszczelniłem mikser ! I działa spoko Pali nie całą dyche na trasie a na mieście pal 13 l. Tylko tomiasto u mnie wygląda tak że odpalam jade do pracy 2 km. i stoi 8h. potem to samo .Jedyne co zrobiłem to zdiołem kolanko żeby mi gazu nie zduchiwało .
____________
coupe 2.3 NG 10V 89 rok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 17:19:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
No nosic mnie zaczyna jak slysze ze 2,3 potrafi spalic ponizej 10 w trasie, chyba jedziesz autostrada 90km/h :P

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 18:19:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Schiedel napisał(a):
No nosic mnie zaczyna jak slysze ze 2,3 potrafi spalic ponizej 10 w trasie, chyba jedziesz autostrada 90km/h :P

No to juz w takim razie Cie rozszarpie jak Ci powiem, ze rowniez 2.3 20V moze na trasie spalic ponizej 10 l/100 km i to wcale nie bedac zawalidroga :peace: Mowie tu o Pb

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 18:34:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Black, może najpierw poszukaj w necie trochę wiedzy, zanim coś skrobniesz np. tu http://www.motonews.pl/forum/?op=fvf&c=0&f=38 :).
Zasłanianie dolotu, to stary numer gaziarzy co nie umieją dobrać miksera do silnika i reduktora. A potem tłumaczą, że panie tak ma być bo będzie dużo palił :): .
Zasłaniając dolot powodujesz, że silnik "nie ma czym oddychać". W efekcie do i tak zdławionego mikserem dolotu dokładasz swoje szmatki :diabel: . Skutek; Silnik jest jeszcze słabszy, więc żeby jechać mocniej go depczesz.
Tak jak pisał Japan, podstawowa sprawa to prawidłowa regulacja całości.

Makaon, mylisz się, twierdząc, że nic nie da się wyregulować. Fakt, że zależy kto co ma, np. BRC Blitz to tylko atrapa IIgen. i tam niewiele zwojujesz, ale Bingo, Autronic, Landi, BRC Just i wyższe i parę innych kompów pozwala na zmianę paru parametrów mających niebagatelny wpływ na spalanie i dynamikę.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 18:37:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
a szlag całkowicie cię trafi jak się dowiesz żę maja 2.8 v6 przy 130 w trasie łyka 11 l LPG

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 20:57:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
enduro7777 napisał(a):
a szlag całkowicie cię trafi jak się dowiesz żę maja 2.8 v6 przy 130 w trasie łyka 11 l LPG


A moje 2.8 przy 120 - 10,5 :P
Podstawa to dobra regulacja. Gaz jest i tak tanim źródłem energii więc nie kombinuj chłopie bo się skończy na tym, że głowiczkę będziesz miał do zrobienia i te Twoje oszczędności bokiem Ci wyjdą...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 08:18:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
...już się z deka podzszkoliłem i wiem co można z tym fantem zrobić..człowiek się uczy na błędach a dla mnie nauczka nie rozpowiadać zasłyszanych historii!!!

największe dzięki ślę do @japan!!!kupiłem już interface, ściągłem programy i po niedzieli do roboty!!!
no i może podszkolisz mnie(podpowiesz?)co i jak tam (w Bingo m- chyba że masz inny) poustawiać?szczególnie zainteresowało mnie okienko Awaryjny rozruch na gazie(niestety parę razy stałem w polu bo zapomniałem że benzin się skończył a "przypadkiem" nie odpala(albo nie wiem jak to zrobić-oprócz oczywiście podania 12V na zawory)na gazie!

_________________
A6 C5 1997 ???


Ostatnio edytowano 25.lis.2005 09:06:00 przez makaon, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 08:31:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a może tak mniej jeździć po prostu ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 11:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Makaon tu Masz dość obszerny opis co i jak http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=89863&c=0&hq=jak+programowa%E6&f=38&m=flat
A jak chcesz to ci na maila wrzucę jeszcze szczegółowy opis programowania Autronica, można się z niego naprawdę wiele dowiedzieć :) .
Powodzenia

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 13:08:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Za mało gazu = zbyt uboga mieszanka = uszkodzenie silnika.

POZDRAWIAM WSZSTKICH OSZCZĘDZAJĄCYCH!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 15:31:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
dzięki @danek świetne opisy!polecam Sz. Kolegom!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: