.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 16:03:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ilosc tlenu w powietrzu...
PostNapisane: 06.lut.2006 14:34:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
witam. szukam info na temat ilosci tlenu w powietrzu.

zakladajac np. ze cisnienie jest stale a temperatura sie zmienia, jakis wykres albo cuś. np ile gram tlenu jest w powietrzu w temp 20st a ile w temp 100st przy stalym cisnieniu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2006 17:42:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
tlen to jakies 21% atmosfery, ale jaki to ma zwiazek z audi i czemu znalazlo sie na forum technicznym to nie mam pojecia :)

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2006 18:06:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2005 21:29:16
Posty: 20
Lokalizacja: mazury
ja również nie wiem jaki to ma związek z audi, ale mogę pomóc- przy stałym ciśnieniu a przy wzroście temperatury ilość powietrza sie zmniejsza - ale stosunek tlenu do innych pierwiastków raczej sie nie zmieni.

_________________
AUDI is the best!! who do'nt thinks so is wrong!!!
- użytkownik złotej B4 2.0 '92 115KM - super auto do jazdy w letnim sezonie... i nie tylko!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2006 20:05:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Zapewne chodzi o coś związanego z turbinką i pewnie ma związek z technikaliami ;-) To, że tlen to 21% powietrza wiedzą chyba wszyscy, natomiast tutaj chodzi o bardziej prezycyjne dane ;-)

Dobrze prawię? Jeśli się mylę poproszę info to przeniosę w odpowiednie miejsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2006 21:09:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
to ze 21% to wiem :D

potrzebne mi to jest, zeby jako tako moc okreslić jak zmieniają się osiągi samochodu w zaleznosci od temperatury powietrza. Czy np. silnik wolnossący który przy +30stopniach ma 130KM , to ile koni ma przy -20stopniach , 150KM ?? Bo w obydwu przypadkach objętościowo ma takie samo napelnienie cylindrów %, tylko przy zimnym powietrzu i odpowiedniej korekcji mieszanki tlenu i benzyny jest więcej.

W moim turbo, komputer kortyguje doladowanie, zeby moc byla taka sama i np dzis rano max doładowanie na overbooscie przy -20stopniach było zaledwie 0,2 bara , a w lecie jest w granicach 0,4 bara. w obydwu przypadkach moc jest taka sama.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2006 21:33:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
objętościowo ma takie samo napelnienie cylindrów %, nie, im zimniesze powietrze tym wieksze napelnienie cylindrow(goracego powietrza wtloczysz np 0.250 a zimnego 0.5l),po to stosuje sie IC i restrykcyjne doloty powietrza

W moim turbo, komputer kortyguje doladowanie, zeby moc byla taka sama i np dzis rano max doładowanie na overbooscie przy -20stopniach było zaledwie 0,2 bara , a w lecie jest w granicach 0,4 bara. w obydwu przypadkach moc jest taka sama.

czujnik w dolocie..do prawidlowego spalenia mieszanki latem potrzeba np. 0.5l powietrza a ze jest gorace i gestrze i mniej sie takiego powietrza zmiesci w cylindrach, dlatego laduje 0,4 latem a zima i tak powietrze jest zimne i laduje mniej

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2006 07:47:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jeszcze nie mam odpowiedzi na moje pytanie:)

to moze inaczej spytam.

jak jest róznica, pomiędzy

ilością tlenu w 1 litrze powietrza przy temp powiedzmy +50stopni

a

ilością tlenu w litrze powietrza przy temperaturze powiedzmy 0stopni zakładając ze w obydwu przypadkach ciśnienie jest takie samo.

Moze być np wykres. zalozenie obj powietrza 1l , stałe ciśnienie. jedna oś to temperatura a druga oś to np masa (albo ilość w jakims innym wymiarze) tlenu w tym litrze powietrza. Albo tez wykres % zmian, czyli np baza to 0st jest tam x tlenu , w temp 10st jest 98%x tlenu w 50st jest 90%x tlenu czy cos podobnego.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2006 09:02:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
tu raczej powinienes sie pytac objetosc w temperaturze, bo stosunek pierwiastkow jest zawsze taki sam. wiec albo wez sobie litr powietrza z podworka gdzie masz -20 zlap do balonika, zmierz go i zabierz do domu gdzie masz +20*C i policz procentowy przyrost wielkosci balonika, albo ...
p1 • V1 p2 • V2

——— = ———

T1 T2

zakładając, że p1 = p2 otrzymujemy

[12] T1 = T2

generalnie wzrost objetosci jest wprost proporcjonalny do wzrostu temperatury gazu.
dalej nie wiem jaki to ma zwiazek z audi, bo i tak nic nie zmiesz w zwiazku z tym, ale chciales zaspokoic swoja wiedze wiec podziele sie z toba moim geniuszem i masz :P
tak na marginesie to jakbys poszukal na gooogle.com to tez bys sobie to znalalz w jakies 5 min
pozdrawiam...

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2006 09:02:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
tu raczej powinienes sie pytac objetosc w temperaturze, bo stosunek pierwiastkow jest zawsze taki sam. wiec albo wez sobie litr powietrza z podworka gdzie masz -20 zlap do balonika, zmierz go i zabierz do domu gdzie masz +20*C i policz procentowy przyrost wielkosci balonika, albo ...
p1 • V1 p2 • V2

——— = ———

T1 T2

zakładając, że p1 = p2 otrzymujemy

[12] T1 = T2

generalnie wzrost objetosci jest wprost proporcjonalny do wzrostu temperatury gazu.
dalej nie wiem jaki to ma zwiazek z audi, bo i tak nic nie zmiesz w zwiazku z tym, ale chciales zaspokoic swoja wiedze wiec podziele sie z toba moim geniuszem i masz :P
tak na marginesie to jakbys poszukal na gooogle.com to tez bys sobie to znalalz w jakies 5 min
pozdrawiam...

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2006 09:38:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
rozszerzalnosc poszczegolnych gazow z powietrza nie jest przeciez identyczna. no chyba ze jest tak podobna ze mozna pominąć róznice?

a tak wogole to ma zwiazek z kazdym silnikiem spalinowym. juz to napisałem. w silnikach wtryskowych z jako taką kontorolą jest taki bajer jak czujnik temperatury powietrza zasysanego. No i jest korekcja ilosci paliwa do tego powietrza, im zasysane powietrze jest zimniejsze tym wiecej paliwa jest podawane, pomimo ze objętosciowo silnik zasysa tyle samo, ale jednak "gestrzego" powietrze w ktorym jest więcej tlenu w objętości.

mnie tylko ciekawi na ile zmieniają się osiągi.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 17:09:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
(pxV)/T= const :peace: http://fizyka.kopernik.mielec.pl/fizyka/Gazy

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: