.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 11:42:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanie do właścicieli 2.5 TDI R5 cylindrów (nie V6)
PostNapisane: 10.lut.2006 18:38:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2005 02:19:57
Posty: 30
Lokalizacja: Wakefield, UK
Auto: AUDI 100 S4 C4
Co możecie powiedzieć o tym silniku ?? Bo słyszałem, że ma on 2 niezależne układy chłodzenia, że pierścienie się szybko wypalają, a zastanawiam się nad takim do siebie bo pasował by mi jak ulał na wymiar :)

_________________
Obecnie:
Audi 100 S4 C4 '92 2.2 20V Turbo
Kiedyś:
Audi 200 C3 '86 2.1 10V Turbo Quattro
Audi 90 B4 '91 2.3 20V Quattro
Audi S2 Avant '94 2.2 20v Turbo Quattro
Audi A6 C4 '96 2.5 TDi 140KM FWD Automatic
Audi 80 B3 '94 2.0 8V FWD
Audi 90 B2 '85 2.2 10V QUATTRO + LPG
Audi 80 B2 '83 2.1 10V QUATTRO + BLOS LPG
Audi 100 S4 '93 2.2T 20V QUATTRO + WTRYSK LPG
Audi 90 B3 '88 2.3 20V QUATTRO + LPG
Audi 200 C3 '88 2.2T 10V FWD + LPG
Audi 90 B2 '87 2.0 FWD + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2006 23:04:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
2.5TDI R5 (AAT i AEL) ma raczej bardzo dobre opinie i biorąc pod uwagę że jest tych silników masa na rynku to ilość awarii nie jest chyba znaczna.... ja póki co nie miałem żadnych problemó z nim, i ludzie których znam i maja taki motor też nie mieli :) Więc chyba warto :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanie do właścicieli 2.5 TDI R5 cylindrów (nie V6)
PostNapisane: 11.lut.2006 08:39:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
PiJey napisał(a):
Co możecie powiedzieć o tym silniku ?? Bo słyszałem, że ma on 2 niezależne układy chłodzenia, że pierścienie się szybko wypalają, a zastanawiam się nad takim do siebie bo pasował by mi jak ulał na wymiar :)

2,5 TDI R5 masz 3 typy silników do wyboru:
-1T (120 KM)
-AAT (115 KM)
-AEL (140 KM)

Mogę powiedzieć ze wszystkie 3 są solidne, i warte uwagi. Najoszczędniejszy z nich to 1T, najtrwalszy to AAT a najdynamiczniejszy to AEL. Wszystkie tak samo solidne , a takich opinii ,które cytujesz raczej nie słyszałem.
:)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2006 11:29:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Podlaczam sie do tematu. W modelu C - 3 byl jeszcze 2,4 D wolnossacy. Czy jest to ten sam silnik co w busie WV T- 4 ? Tam spisuje sie on doskonale a jak jest w Audi ? I jaka jest roznica miedzy silnikami "1T" 120 KM a "AAT" 115 KM ? Z czego wynika roznica tych 5 KM ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2006 11:45:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Ja mam A6 z silnikiem AEL i nakręcone na szafie 230 tyś. km. Autko śmiga jak szwajcarski zegarek a mój znajomy nakręcił ponad 500 tyś. km bez poważniejszych usterek. Słyszałem opinie że te silniki R5 są mniej awaryjne jak V6 TDI. Napewno zdarzają się przypadki, że taki motor R5 przedwcześnie zdechnie, ale to zazwyczaj z winy użytkownika a nie wady materiałowej elemantów.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2006 13:04:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
ZiPi napisał(a):
Witam ! Podlaczam sie do tematu. W modelu C - 3 byl jeszcze 2,4 D wolnossacy. Czy jest to ten sam silnik co w busie WV T- 4 ? Tam spisuje sie on doskonale a jak jest w Audi ?


Nie w C3 a w C4 był ten silnik montowany. I niewątpliwie jest bardzo trwały, ale o dynamice w dużym bądzć co bądź aucie mówić nie mozna... dlatego nie polecam, lepiej AAT kupić.


ZiPi napisał(a):
I jaka jest roznica miedzy silnikami "1T" 120 KM a "AAT" 115 KM ? Z czego wynika roznica tych 5 KM ?


Z tego co pamiętam nie ma EGR'a w 1T, i jest troche równic w osprzęcie, sprzęgle itp. Niby TDI, ale inny. Kiedyś był topic o różnicach poszukaj na forum. 1T jets do tego super oszczędny, jakieś 1-2 litry mniej niż AAT.

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: