.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 22:45:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jest sens dociążać tyłek ?
PostNapisane: 12.lut.2006 13:56:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2005 11:48:44
Posty: 19
Lokalizacja: solina
Jak jest bardzo ślisko (błoto pośniegowe) to czuję jak tył pływa sobie w prawo i lewo.Czasami jak sie rozbuja to robi się nieciekawie, dodawanie gazu pomaga ale tak czy siak jest to denerwująca przypadłość. w takim razie pytam czy ma sens wrzucenie paru ciężarków do bagażnika , czy ktoś to przerabiał i jaki to daje efekt. Ciśnienie w oponach jest ok . Co ciekawe, na ubitym śniegu auto prowadzi sie dużo lepiej.

_________________
B4 Q, 2.8
Saab 900 NG
LR Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 15:09:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2005 13:25:15
Posty: 75
Lokalizacja: Kielce - Poznań
Ćwiczyłem to kiedyś jeżdżąc dużym fiatem z obciążeniem dupci i muszę powiedzieć że efekt był nadspodziewanie dobry - ale trzeba mu trochę dorzucić, obiegowo drobny krawężnik . Myślę że warto .Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 20:46:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2005 19:26:43
Posty: 82
Lokalizacja: Czestochowa
Sabinaa proponuje raczej nie wrzucac kraweznikow do B4 bo szkoda wozu :D :P Ale pomyslec o jakims drobnym obciazeniu, czemu nie, oczywiscie im wieksze obciazenie musimy sie liczyc z nieznacznie wiekszym spalaniem. A poza tym wkoncu niedlugo sie rozpocznei dlugo oczekiwana przez nas wiosna i problem zniknie :)

_________________
AUDI A4 B6 -> 2,0 ALT -> 131KM ---> 2002r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 22:14:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
zamiast dociążać sprawdz geometrię tył i przód sprawdz amory, luzy zawiasu tył i przód.zastosuj orginalne felgi (właściwe ET)i załóż porządne opony .i nie kombinuj z dociążaniem bo odciążysz przód auta.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 11:57:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2005 19:26:43
Posty: 82
Lokalizacja: Czestochowa
Dokladnie tak! Enduro ma racje. Autko powinno sie zachowywac na drodze jak nalezy, mimo wplywu poszczgolnych warunkow atmosferycznych. To Ty sterujesz samochodem i nei mozesz dopuscic aby samochod sterowal Toba :D :P Nie widze sensu bawienia sie w dociazania etc.

_________________
AUDI A4 B6 -> 2,0 ALT -> 131KM ---> 2002r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 12:12:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Cięższy tyłek ma z kolei większą bezwładność. Najlepiej chyba mieć dobre opony, ale tak w ogóle to ja się nie znam.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 12:43:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Co chcesz osiągnąć dociążając tył? (Na śniegu?) Rozumiem na asfalcie, gdy koła mają się czego czepić. Ale na śniegu? Chcesz zrobić z jazdy zabawę w rzut młotem (tyłem)? Zwiększysz tylko nadsterowność i to tak, że nie będziesz w stanie nad nią zapanować, i jak przyp..., to ciężej Ci będzie usunąć szkody jakie wyrządzisz, niż pojechać spokojniej Zostaw auto tak, jak je zaprojektowano. Chyba, że założysz z tyłu opony z kolcami, to możesz sobie tył dociążać, ale to już sci-fi. Temat nie warty dyskusji...

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 13:08:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
a dlaczego nie kolce. ja już jeżdze 10 sezon na kolcach .w sumie nie wychodzi to drogo a jaka frajda jak ośką objeżdza się wszystkie qattro i subaru imprezy.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 17:12:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
enduro7777 napisał(a):
a dlaczego nie kolce. ja już jeżdze 10 sezon na kolcach .w sumie nie wychodzi to drogo a jaka frajda jak ośką objeżdza się wszystkie qattro i subaru imprezy.


I niszczysz nasze "piekne" Polskie drogi :P :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 22:09:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Owszem, dociążenie tyłu pomoże, ale nie w tym rzecz. Ja mam pusty tyłek, a wcale mi nim nie rzuca. Nawet na lodzie. Trzeba znaleść przyczynę ślizgania. Opony masz takie same przód/tył?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 22:24:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
w skandynawi większość jeżdzi na kolcach i jakoś nie widać zniszczonych dróg no możę trochę bardziej szorstkie i chropowate

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 22:53:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 16:35:07
Posty: 11
Lokalizacja: Gdańsk
szorstkie i chropowate = lepsza przyczepnosc hehe
nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo :P:P

a co do dociazania tylu to jest to jakis maly plus i dupa moze juz tak nie rzuca, ale radze delikatniej operowac gazem bo jak jest nadmiar mocy w stosunku do przyczepnosci to nawet na czarnym asfalcie bedzie jezdzil bokami

_________________
Policyjne B3 90r. JN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: