.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 23:28:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: sugestie przy tworzeniu HOW-TO o licznikach w B3/B4
PostNapisane: 15.lut.2006 10:11:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
Witam, chciałbym w końcu "rozwikłać" zagadkę przekładania liczników. W wielu postach wielu użytkowników pisało, wiele ciekawych rzeczy :) ogólnie mówiąc nikt się z nikim nie zgadzał. Jedna grupa twierdzi, że bez problemów można przekładać liczniki z rzędówek do rzędówek, a na liczniku jest przełącznik czy to diesel czy benzyna (V'ki będą przekłamywać), druga grupa twierdzi że nawet liczniki od rzędówek także przekłamują, obroty min. 5000tys itd..
A więc posiadam licznik od coupe 2,0 bądź 2,3 dokładnie nie wiem. Jedną tajemnicę już rozwikłałem :) mianowicie na moim starym liczniku nie ma żadnego przełącznika, a na nowym liczniku z autocheckiem jest, wygląda to tak:
*************************
Diesel Benzin
RW.US.EG. RW.US.EG.
6 5 4 3 2 1

*************************
1. O co chodzi z tymi oznaczeniami?
2. Na każdym przełączniku z oznaczeniem diesla mi także przekłamuje, obroty ponad 5000tys.
3. Skąd on bierze sygnał do obrotomierza, alternator ??
4. Jeden z użytkowników TDI'ka napisał mi że podciągnął sygnał z "czujnika prędkościomierza, który umieszczony jest na dole, pod filtrem oleju - w szkrzyni biegów", co o tym sądzicie??
5. Jest gdzieś instrukcja jak podłączyć autochecka??

ps. proszę o wskazówki jak rozwiązać problem, jeśli wszystko w końcu "zatrybi" zrobie jakieś HOW-TO pomocne dla innych ludziów :)

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 18:22:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
te oznaczeni moga odpowiadac jakims silnikom. ale generalnie po jaka cholere wogle przekladac licznik? Jak ci sie zepsol to kup taki jak miales a nie kombinujesz. mozesz miec z tym wiecej problemow niz faktycznej kozyszci.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 18:29:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
Chciałbym założyć sobie obrotomierz, lecz większość ludzi pisze że lepiej przełożyć cały licznik niż przekładać same wskaźniki, a poza tym ten ma autocheck.
Niestety pomimo tego co pisze Bilu w każdym poście o licznikach i przestawieniu suwaka na diesla, obroty są w dalszym ciągu przekłamane

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 20:56:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Ale Autocheck ci tak o nie bedzie dziala muszisz jeszcze cala mase czujnikow poprowadzic

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 00:05:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
Jesli podłączenie autochecka stanowi wielki problem to moge z niego zrezygnować, ale obrotomierz muszę podłączyć, obiecałem żonie, że w końcu się tym zajmę:( (za wcześnie zmienia biegi, a przez to muli naszą niuńke)
BILU please HELP, w wielu postach pisałeś że to tylko kwestia przełącznika diesel, benzyna, przekonany Twoimi postami kupiłem licznik od benzyny, a Tu jednak niespodzianka :(

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 06:54:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jaki nr czesci jest na liczniku?
jaki licznik miales wczesniej: UN4 czy VDO? jakiej firmy licznik kupiles teraz?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 07:13:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
wcześniej miałem VDO i ten też jest VDO
nr: 895 919 033 H

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 07:55:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 12:43:35
Posty: 394
Lokalizacja: Elbląg
Auto: A6 Allroad
A może podjechac do elektryka który ci podłączy obrotomierz.

_________________
AUDI A6 Allroad - CDYA
pozdruffka adadur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 08:05:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
byłem u 7 elektryków u nas w mieście, każdy z nich powiedział że licznik od benzyny nie ma szans działać w dieslu, malutkie rozczarowanie :( ale może Bilu zna jakieś "czary mary" :peace:

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 08:07:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
te przelaczniki sa od autochecka od zmiany regionu uzytkowania(USA/JP, GB, EUR/D) a jezeli masz komputer to sa tez od zmiany ustawien kompa czy do diesla czy benzyny... z obrotomierzem nie ma to nic wspolnego a sygnal do obrotoniuerza jest w benzynie brany z cewki zaplonowej a w dieslu z alternatora.
w benzynie przeklamanie obrotomierza wynika z roznicy w ilosci impulsow na obrot silnika w dieslu nie ma tego problemu o ile alternator jest wlasciwy czyli z zaciskiem W

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 08:33:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
wszyscy powtarzali mi dokładnie to samo, że inne impulsy z cewki a inne z alternatora, ale we wszystkich postach o zegarach w B3/B4, Bilu upierał się że zegary z benzyny działają w traktorach bez problemów, zobaczymy

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 08:38:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
mac79 napisał(a):
wszyscy powtarzali mi dokładnie to samo, że inne impulsy z cewki a inne z alternatora, ale we wszystkich postach o zegarach w B3/B4, Bilu upierał się że zegary z benzyny działają w traktorach bez problemów, zobaczymy

bo tak jest :diabel:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 09:00:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
Bilu napisał(a):
bo tak jest :diabel:

czyli sugerujesz że mam coś zjeba..... ?? Było by to dziwne gdyby nie lilku ludziów którzy przerabiali ten temat przede mną i raczej się poddawali (pare dni temu Sadki też pisał o przekłamaniach po zmianie licznika)

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2006 07:43:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
Bilu napisał(a):
bo tak jest :diabel:

Witam, weekendowy czas wyjazdu się zbliża dość szybko (nie wspominając o tym że rodzinka z buta do pracy nagina), a Niuńka stoi rozgrzebana, więc mógłbym się w końcu dowiedzieć jak ten licznik podłączyć ??
pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2006 08:29:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zobacz czy jest podpiety kabelek pod zacisk alternatora - vide post hansa.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2006 09:55:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
Bilu napisał(a):
zobacz czy jest podpiety kabelek pod zacisk alternatora - vide post hansa.

oczywiście jest podpięty, zielony kolor, w przeciwnym razie raczej obrotomierz by w ogóle nie działał, co dalej ??

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 21:52:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
dobra Bilu zaczynam łapać ciśnienie, czy Twoje nabijanie postów miało jakieś oparcie w rzeczywistości ??
Bo jesteś chyba jedynym osobnikiem na forum, który twierdzi, że zegary z benzyny można wpiąć do trakora. W oparciu o Twoje doświadczenie zdecydowałem się wywalić 250 zeta, mam nadzieje że jednak potwierdzisz swoje słowa.

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 22:15:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
hermtos napisał(a):
Ja mam w swoim traktorze b4 obrotomierz od benzyniaka (do 7 tyś.) i wszystko działa OK.
Z tego, co słyszałem to sygnał podawany z czujnika prędkościomierza interpretowany jest prawidłowo - wskazuje własciwe obroty (łatwo sprawdzić porównując prędkości z obrotami na poszczególnych biegach).

Nie będzie pasował obrotomierz od V6 (2.6 lub 2.8), ale zegary od 2.0 powinny być OK.
Zresztą wsadź i sprawdź :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Obrotomierz
PostNapisane: 21.lut.2006 00:04:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 13:50:39
Posty: 44
Lokalizacja: ..::: Poznań :::..
Auto: A6 C5 2.4 '97
Heloł!

O, ciekawy wątek, tu się podepnę. Otóż posiadam B4 2.0 na monowtrysku, kupiłem zestaw wskaźników od B3 1.8E z 1990 roku, obrotomierz wyskalowany do 7000 obr/min, prędkościomierz do 220 km/h. Wymontowałem cały oryginalny zestaw wskaźników i zamontowałem ten od B3. Efekt jest taki, że obrotomierz pokazuje około 1500 - 2000 obr/min "za dużo". Oba liczniki VDO. Jakiś pomysł co może być przyczyną ?? Chwilowo nie mogę podać więcej informacji odnośnie obu liczników (mnożnik, itp).

Pozdrawiam
Tony

_________________
Audi: chwilowo brak
Hulajnoga: www.zrx1100.prv.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 09:14:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
Bilu napisał(a):
hermtos napisał(a):
Ja mam w swoim traktorze b4 obrotomierz od benzyniaka (do 7 tyś.) i wszystko działa OK.
Z tego, co słyszałem to sygnał podawany z czujnika prędkościomierza interpretowany jest prawidłowo - wskazuje własciwe obroty (łatwo sprawdzić porównując prędkości z obrotami na poszczególnych biegach).

Nie będzie pasował obrotomierz od V6 (2.6 lub 2.8), ale zegary od 2.0 powinny być OK.
Zresztą wsadź i sprawdź :peace:

Więc swoje posty opierasz na tej wypowiedzi :?:
Troche niefortunnie i bezmyślnie zaliczyłeś wszystkie traktory do TDI'ków. Dzięki temu jestem 2,5 stówki w plecy :!!: :!!: :!!:
Ale nie rozumiem dlaczego wiedząc o tym, że sygnał musi być z modułu czujnika prędkości tak jak w TDI'kach, kazałeś mi sprawdzać uparcie alternator :?:
no comment, dzięki BILU

ps. jak nastepnym razem będziesz nabijał posty to precyzuj że chodzi o TDI, a nie o traktory które biorą sygnał z alternatora

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: