.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 23:30:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z zapalaniem A6 C4 2,5 TDI
PostNapisane: 20.lut.2006 19:12:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
Witam wszystkich.
Tak jak w temacie mam z tym problem. Po zapaleniu autem rzuca i strasznie kopci nawet troche wpadajacy w niebieski. Podczas jazdy na 1 biegu przy obrotach 1400 potrafi troche sie zadlawic, po przytrzymaniu silnika na tych obrotach pusci dymka.
Po rozgrzaniu silnik bardzo ladnie pracuje, ale ciagle utrzymuje sie zapach niedopalonej ropy.
Co moze byc tego przyczyna ??
Auto ma przejechane 134 tys km, sprowadzone z Belgii.

Sprawdzalem wtryski i sa zuzyte w 70%, wiec juz szykuje sie na ich wymiane. Tylko czy same koncowki, czy cale i jak ze sterujacym ??
Podejrzewam jeszcze kat wyprzedzenia wtrysku, bo silnik ma tylko problem z zapalaniem jak jest zimny.....a jak sie rozgrzeje pracuje ladnie.

Katalizator juz wywalilem bo byl strasznie zapchany. Wiec co moze byc jeszcze przyczyna ?? I czy w dobra strone sie kieruje ?? :).

Prosze o Wasza pomoc. Dzieki i pozdrawiam

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 19:19:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2005 21:54:59
Posty: 114
Lokalizacja: Suwałki
Jak na zimnym po odpaleniu mocno szarpie i nie rowno pracuje to moze swiece zarowe nie grzeja, sprawdzales to?

_________________
C4 2,8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 19:25:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
Tak sprawdzalem omomierzem czy jest przejscie, ale czy ja wiem czy to jest dobry sposob, ale tego bym nie podejrzewal, bo kopci troche na niebiesko i smierdzi niedopalona ropa :/

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 20:44:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2005 21:54:59
Posty: 114
Lokalizacja: Suwałki
Omomierz moze wykazywac przejscie ale swieca moze bardzo slabo grzac.Zeby sprawdzic czy robi sie czerwona podlacz swiece pod akumulator i bedziesz widzial powinna zrobic sie czerwona w ciagu kilku sekund.

_________________
C4 2,8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 21:14:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
skoro odpala i szarpie to znaczy ze masz niesprawne 2 moze 3 swiece a to co sie nie spali zostaje wyplute do wydechu i spala sie ze spalinami z tych dzialajacych tlokow. Popatrz na zarowki.
U mnie osobiscie tez zakopci jak odpalam rano, ale to tak moze ze 3s i juz pracuje normalnie.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 21:23:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
Wlasnie Arecki tez slyszalem o tym ze mozna na chwilke podlaczyc swiece pod aku i tak bede musial zrobic. Najwyzej kupie komplecik BERU widzialem na allegro za 15 zł./szt to nie majatek, ale i tak koles mi sprawdzal wtryski i mowil ze nadaja sie do wymiany wiec i tak czeka mnie wydatek 1400 zl., tylko sie zastanawiam czy koncowki czy cale wtryski :/.

A nie podejrzewac pompy wtryskowej (kąt wyprzedzenia wtrysku) ??

Byłem w Pietrzykowicach kolo Wrocławia w serwisie Boscha i oni na dzien dobry powiedzieli mi ze wtryski ida do wymiany a co dalej to musza zerknac ale mozliwe ze moze cos byc wlasnie z katem wyprzedzenia wtrysku. Na wejsciu place juz 200 zł i roboczogodzina 70 zł. :(

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 21:51:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
mam tez podobny objaw ale troszke nieco inny umnie znowu ciezko zapalic jak jest zimny wiec jutro kupuje komplecik champiomow (200zł) co o nich sadzicie moze kupic inne??????????

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 22:19:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
KATO ja wlasnie mam problem jak jest zimny, a nie jak rozgrzany. Jak jest cieply to jest gitarka, ale dalej wali niedopalna ropa jak ze stara :/

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zapalaniem A6 C4 2,5 TDI
PostNapisane: 20.lut.2006 22:31:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lonnyy napisał(a):
Witam wszystkich.
Tak jak w temacie mam z tym problem. Po zapaleniu autem rzuca i strasznie kopci nawet troche wpadajacy w niebieski. Podczas jazdy na 1 biegu przy obrotach 1400 potrafi troche sie zadlawic, po przytrzymaniu silnika na tych obrotach pusci dymka.
Po rozgrzaniu silnik bardzo ladnie pracuje, ale ciagle utrzymuje sie zapach niedopalonej ropy.
Co moze byc tego przyczyna ??
Auto ma przejechane 134 tys km, sprowadzone z Belgii.

Sprawdzalem wtryski i sa zuzyte w 70%, wiec juz szykuje sie na ich wymiane. Tylko czy same koncowki, czy cale i jak ze sterujacym ??
Podejrzewam jeszcze kat wyprzedzenia wtrysku, bo silnik ma tylko problem z zapalaniem jak jest zimny.....a jak sie rozgrzeje pracuje ladnie.

Katalizator juz wywalilem bo byl strasznie zapchany. Wiec co moze byc jeszcze przyczyna ?? I czy w dobra strone sie kieruje ?? :).

Prosze o Wasza pomoc. Dzieki i pozdrawiam

1. Jesli auto po 134 tys km ma zuzyte wtryski to raczej nie ma 134 tys km i ma kilka razy tyle ...
2. Rozumiem ze autko bylo na porzadnej diagnostyce i sprawdzano dawki oraz korekcję dawek ?
3. Jesli po zmianie wtrysków nadal auto nie bedzie dopalało to radze zajrzec jeszcze do przeplywomierza.
4. Zacznij od sprawdzenia swiec zarowych ale nie omomierzem tylko fizycznie podlaczajac je bezposrednio do aq. Musza po 4 sek rozgrzac sie do czerwonosci - jesli nie -> do wymiany.

TDI nie ma prawa sie zdławić (nawet tuz po odpaleniu w bardzo niskich temperaturach) , objawy jakie opisujesz wskazuja na skrajne zuzycie ukladu wtryskowego ew. potezny spadek kompresji.
Obstawiam jednak wtryski. Wymianiaj cale, regeneracja jest malo oplacalna zwazywszy na ryzyko ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 22:52:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
Jak kupilem auto mialo 110 tys km (mam ksiazke serwisowa) a poza tym sprawdzalem u siebie w serwisie Audi/VW i rzeczywiscie byly robione przeglady i przebieg jest autentyczny.

Co do punktu 2 to nie bylem na powaznej diagnostyce. To co robilem to mierzylem cisnienie na cylindrach i podlaczalem auto pod komputer (zero bledow). Cisnienie bylo ok.

Co do dlawienia to nieraz sie zdarza ale podczas jazdy na 1 biegu przy obr 1400 i ma sklonnosci wtedy do puszczenia lekko niebieskawewgo dymka.

A propos wtryskow, to co moze byc nie tak z pozostalymi elementami wtryska ?? W serwisie Boscha mowili mi ze wymieniaja koncowki ze wzgledu na koszt i wlasnie sie tego obawiam, zeby nie okazalo sie pozniej ze musze cale kupowac. Znalazlem kolesia ktory ma 5 szt lacznie ze sterujacym za 1400 oryginal Audi VW calkiem nowe na allegro.

Dzieki wielkie baskecior za info pozdro

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 15:21:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:51:48
Posty: 119
Lokalizacja: Bieszczady
Witam jak dla mnie to jakas sciema z tym przebiegiem!!!
Przy takim przebiegu auto wyglada i jezdzi jak nowe a co za tym idzie niepowinno miec wyzej wymienionych usterek!!!
A znam handlarzy co maja własne pieczatki i zrobia ci ksiazke serwisowa jaka chcesz wiec nie sugeruj sie przebiegiem!!
CZasem sie myle ale zadko :diabel:
Pozdrawiam

_________________
A6 2,5TDI Avant 96r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 15:29:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
Zalezy gdzie i na jakim pailwie te 234 tys km zrobione.
Jesli w PL to wszystko jest mozliwe.
Ojciec mam Mondeo TDCI z 2002 roku i przejechane niecale 60000 km
i musial wymienic wtryski bo sie zesraly (wiem wiem to tylko Ford) wiec przy polskiej jakosci paliwa wszystko jest mozliwe.

1400 za komplet wtryskow jesli sa nowe to chyba dobra cena.

Pozdrawaim

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 00:07:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Elberr napisał(a):
Ojciec mam Mondeo TDCI z 2002 roku i przejechane niecale 60000 km
i musial wymienic wtryski bo sie zesraly

Niestety pierwsze generacje TDCI CR byly obarczone powazna wadą układu wtryskowego i rzeczywiscie wtryski potrafily sie popsuc nawet wczesniej niz u twojego ojca.
Niemniej rozmawiamy i silniku starszej generacji ktory na dziadowskie paliwo jest bardzo odporny i nie wierze ze majac 130 pare tys km rozleca sie wtryski choćby były jeżdzone na rozpuszczalniku ...
Mam powazne obawy co do autentycznosci tzw ksiazki serwisowej , znam opinie ze nie powinna byc wykladnikiem przy ocenie samochodu ...

Osobiscie decydowalbym sie na zakup nowych wtrysków z gwarancją. Koniecznie do kieszeni faktura zakupu i faktura za montaż z warsztatu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 21:15:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2006 22:16:55
Posty: 11
Lokalizacja: warszawa
pozwolcie ze sie wtrace.podobny problem mial moj kolega.okazalo sie ze mial zwarcie na dwoch swiecach.wymienil wszystkie i problem znikl.nawet w te niskie temperatury nie mial problemu z paleniem.na razie.

_________________
audi a6 c4 2.5 TDI avant - było
audi a4 b6 1.9 TDI (130KM) avant - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 16:19:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
A wiec odnosnie przebigu to jest autentyk z tego wzgledu ze bylem w serwisie Audi/ VW i sprawdzal mi koles ostatnie robione przeglady i rzeczywiscie byly robione w autoryzowanej stacji i przy tym przebiegu co byl wpisany w ksiazke, wiec raczej ktos musialby sie mocno starac zeby cos takiego zamieszac.

Bylem w warsztacie na sprawdzeniu i podlaczyli VAG'a i mam troche przestawiony kat wyprzedzenia wtrysku. Umowiony jestem na nasteony tydzien na ustawienie wszystkiego, sprawdzenie rozrzadu i swiec, narazie wtryski zostaja stare. Jesli sie okarze ze to nic nie dalo wtryski ida do wymiany i znalazlem nawet taniej bo za 1000 zł oryginaly, noweczki.

Jak bede cos wiecej wiedzial z postepem prac to napisze co i jak, ale i tak dzieki KLUBOWICZE za info peace :)

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 21:24:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
wymieniłem swieczki na beru wszystkie nowkii dalej to samo jak jest zimny to pali :( po dłuzszym kreceniu. swiece nagrzewaja sie w sekunde czy trzeba ustawiac kat wtrysku ???

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 21:40:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
KATO napisał(a):
wymieniłem swieczki na beru wszystkie nowkii dalej to samo jak jest zimny to pali :( po dłuzszym kreceniu. swiece nagrzewaja sie w sekunde czy trzeba ustawiac kat wtrysku ???

kat wtrysku to podstawa

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 13:19:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
tak jak BILU pisze to zgadzam sie z tym, swiece akurat Ci nic w tym nie pomoga, ja własnie musze ustawic kat wtrysku u siebie bo mam lekko przestawiony.
Na VAg'u pokazalo wartosc 15 a ponoc granica miesci sie miedzy 35-55 wiec troche sie rozni.
W nastepnym tygodniu jestem umowiony wiec bede wiedzial co jest grane, a powiedzcie mi czy przyrzadami mozna sprawdzic rozrzad czy jest ustawiony na wartosci nominalen, czy tylko zwraca sie uwage na znaki ????

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: