Lonnyy napisał(a):
Witam wszystkich.
Tak jak w temacie mam z tym problem. Po zapaleniu autem rzuca i strasznie kopci nawet troche wpadajacy w niebieski. Podczas jazdy na 1 biegu przy obrotach 1400 potrafi troche sie zadlawic, po przytrzymaniu silnika na tych obrotach pusci dymka.
Po rozgrzaniu silnik bardzo ladnie pracuje, ale ciagle utrzymuje sie zapach niedopalonej ropy.
Co moze byc tego przyczyna ??
Auto ma przejechane 134 tys km, sprowadzone z Belgii.
Sprawdzalem wtryski i sa zuzyte w 70%, wiec juz szykuje sie na ich wymiane. Tylko czy same koncowki, czy cale i jak ze sterujacym ??
Podejrzewam jeszcze kat wyprzedzenia wtrysku, bo silnik ma tylko problem z zapalaniem jak jest zimny.....a jak sie rozgrzeje pracuje ladnie.
Katalizator juz wywalilem bo byl strasznie zapchany. Wiec co moze byc jeszcze przyczyna ?? I czy w dobra strone sie kieruje ??

.
Prosze o Wasza pomoc. Dzieki i pozdrawiam
1. Jesli auto po 134 tys km ma zuzyte wtryski to raczej nie ma 134 tys km i ma kilka razy tyle ...
2. Rozumiem ze autko bylo na porzadnej diagnostyce i sprawdzano dawki oraz korekcję dawek ?
3. Jesli po zmianie wtrysków nadal auto nie bedzie dopalało to radze zajrzec jeszcze do przeplywomierza.
4. Zacznij od sprawdzenia swiec zarowych ale nie omomierzem tylko fizycznie podlaczajac je bezposrednio do aq. Musza po 4 sek rozgrzac sie do czerwonosci - jesli nie

do wymiany.
TDI nie ma prawa sie zdławić (nawet tuz po odpaleniu w bardzo niskich temperaturach) , objawy jakie opisujesz wskazuja na skrajne zuzycie ukladu wtryskowego ew. potezny spadek kompresji.
Obstawiam jednak wtryski. Wymianiaj cale, regeneracja jest malo oplacalna zwazywszy na ryzyko ...