.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 08:01:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zasilanie N75 - brak masy.
PostNapisane: 23.lut.2006 19:37:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2006 11:02:10
Posty: 93
Lokalizacja: Leszno - Wielkopolska
Od jakiegoś czasu zaczął mi przerywać silnik 1Z w B4 1,9 tdi. Zgodnie z wyszukanymi wątkami sprawdziłem wszystko co potrzeba tj. przepływomierz, zawór recyrkulacji, i N75. Byłem nawet na próbie z komputererm Check2000 magneti marelli i wszystkie wskazania były w normie. Podejrzewam nastawnik pompy ale chciałem sprawdzić dokładnie N75, wyciągnąłem go podłaczyłem pod 12V, cyka czyli niby wszystko ok. Ale sprawdziiłem na zapalonym silniku wtyczkę tego zaworu. I okazało się że nie ma tam masy. Rozumiem, że ten N75 ma zwykłą cewkę elektromagnetyczną, tylko nie wiem, czy masa powinna być cały czas, czy tylko pojawiać się w określonych momentach. Dodatni zacisk ma cały czas napięcie po włączeniu stacyjki. Dzięki z góry za pomoc.

_________________
b4, tdi, avant, czerwony jak ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zasilanie N75 - brak masy.
PostNapisane: 23.lut.2006 20:15:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sid napisał(a):
Od jakiegoś czasu zaczął mi przerywać silnik 1Z w B4 1,9 tdi. Zgodnie z wyszukanymi wątkami sprawdziłem wszystko co potrzeba tj. przepływomierz, zawór recyrkulacji, i N75. Byłem nawet na próbie z komputererm Check2000 magneti marelli i wszystkie wskazania były w normie. Podejrzewam nastawnik pompy ale chciałem sprawdzić dokładnie N75, wyciągnąłem go podłaczyłem pod 12V, cyka czyli niby wszystko ok. Ale sprawdziiłem na zapalonym silniku wtyczkę tego zaworu. I okazało się że nie ma tam masy. Rozumiem, że ten N75 ma zwykłą cewkę elektromagnetyczną, tylko nie wiem, czy masa powinna być cały czas, czy tylko pojawiać się w określonych momentach. Dodatni zacisk ma cały czas napięcie po włączeniu stacyjki. Dzięki z góry za pomoc.

O ile pamietam N75 sterowany jest z ECU sygnalem o potencjale ujemnym ... czyli wszystko masz ok.
Jesli po uruchomieniu silnika i silnej przegazówce N75 cyka rytmicznie po czym po kilkunastu sekundach cyka slabiej i po czasi eustaje to wszystko maqsz ok.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: