.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 11:20:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: saliny w dieslu
PostNapisane: 23.lut.2006 15:47:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 23:35:31
Posty: 415
Lokalizacja: woj. małopolskie
mam pytanko dotyczące spalin w dieslu.Wiele osób mi tłumaczyło że jesli silnik diesla juz przezszedł swoje to strasznie kopci na czrny kolor i śmierdzi.W moim samochodzie mocno czuć spaliny ale wydaje mi sie to normalne.Do tej pory jeździłem na gazie wiec nie znam sie na zapachu spalin diesla.A co do koloru spalin to są jasnego koloru nie czarnego.Jeśli ktoś coś wie na ten temat to prosze o odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: saliny w dieslu
PostNapisane: 23.lut.2006 16:10:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 16:21:10
Posty: 514
Lokalizacja: Gdzieś między fotelem a kierownicą Toruń
1. jezeli kopci ci na niebieski kolor to spala ci olej, na czarny (moze lac wtrysk). Jezeli masz normalny kolor spalin (wiadomo w zime bialutki na poczatku rozruchu i jeszcze przez kilkanascie minut).To czy z wydechu leci czarny kolorek zalezy jeszcze od jakosci i skladnikow ropy
2. Wiadomo jak mocniej wdepniesz w pedal gazu cos tam czarnego poleci z rury
3. jezeli z wlasnych obserwacji na bagnecie stwierdzisz, ze silnik nie pije oleju w sposob drastyczny to jest si

PS. Wiadomo nie od dzisiaj, ze traktor ;* lepszy jest od benzyny

_________________
,,Gdy bedziesz robic to co lubisz, nigdy nie bedziesz pracowac"
Audi 80 B4 1,9 TDI (1Z) 1993r
Daf LF 45.170 '02
:kosci:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 20:23:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Smierdzieć musi bo taka jego natura.
Dymić ma prawo jeśli mocno wciskasz.
Na niebiesko ma prawo przykopcic przy -20 st C ale tylko przez moment.
To ze czujesz spaliny w kabinie to wina nieszczelnego wydechu, napraw go i pozbedziesz sie zapachu spalin ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: saliny w dieslu
PostNapisane: 09.mar.2006 16:18:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2005 16:44:57
Posty: 46
Lokalizacja: Gdańsk
Frodo (władca pierścieni) napisał(a):
Jezeli masz normalny kolor spalin (wiadomo w zime bialutki na poczatku rozruchu i jeszcze przez kilkanascie minut).To czy z wydechu leci czarny kolorek zalezy jeszcze od jakosci i skladnikow ropy

raktor ;* lepszy jest od benzyny



no wlasnie zauwazylem ze teraz w okresie zimowym przy rannym odpalaniu mojego diesla, leci chmura bialego dymu... znaczy chmura jest na tyle pokazna ze leci gdzies na odleglosc 10, 15m zanim sie rozproszy.. mimo to troche mnie zaskoczyla ta zaslona dymna... jak mam rozumiec jest to zupelnie normalne? Dodam ze podczas zwyklej jazdy nie kopci ani troche...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 16:39:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
no to chyba masz wszystko ok. a jak jest cieolej było kilka takich dni nie kopcił zbytnio przy odpalaniu...? ;)

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 16:49:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 16:21:10
Posty: 514
Lokalizacja: Gdzieś między fotelem a kierownicą Toruń
wszystko jest si. Jak czesto odpalasz swoja niunie?? Moj frodowoz chodzi kazdego dnia w tygodniu. Biale spaliny o tej porze to efekt nagromadzenia sie wilgoci w wydechu a na skutek ciepych spalin, ktore po odpaleniu silnika, zaczyna sie proces gdzie wilgoc ta przemienia sie niby wlasnie w taka "mgielke" pod wplywem zmiany temperatury (spaliny oddaja cieplo)a wiadomo zaczyna sie skraplanie... To jest tak bardzo skrotowo i napisane niefachowo ale najprosciej tlumaczac. Jezeli po jakims czasie chmura bialego dymu znika to jak najbardziej jest to normalne zjawisko.
Pozdrawiam

_________________
,,Gdy bedziesz robic to co lubisz, nigdy nie bedziesz pracowac"
Audi 80 B4 1,9 TDI (1Z) 1993r
Daf LF 45.170 '02
:kosci:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 17:47:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2005 16:44:57
Posty: 46
Lokalizacja: Gdańsk
Frodo (władca pierścieni) napisał(a):
wszystko jest si. Jak czesto odpalasz swoja niunie?? Moj frodowoz chodzi kazdego dnia w tygodniu. Biale spaliny o tej porze to efekt nagromadzenia sie wilgoci w wydechu a na skutek ciepych spalin, ktore po odpaleniu silnika, zaczyna sie proces gdzie wilgoc ta przemienia sie niby wlasnie w taka "mgielke" pod wplywem zmiany temperatury (spaliny oddaja cieplo)a wiadomo zaczyna sie skraplanie... To jest tak bardzo skrotowo i napisane niefachowo ale najprosciej tlumaczac. Jezeli po jakims czasie chmura bialego dymu znika to jak najbardziej jest to normalne zjawisko.
Pozdrawiam


tez odpalam moja aczworke kazdego dnia.. przewaznie rano.. ale w zasadzie chmura pojawia sie zawsze gdy silnik jest zimny po calej nocy... no mam nadzieje ze to wilgoc z tlumika... ale czy ta wilgoc nie jest zamarznieta? i w momencie odpalenia od razu staje sie mgielka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 17:50:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2005 16:44:57
Posty: 46
Lokalizacja: Gdańsk
niewdziecznik napisał(a):
no to chyba masz wszystko ok. a jak jest cieolej było kilka takich dni nie kopcił zbytnio przy odpalaniu...? ;)


no wlasnie :oops: nie pamietam.. ale skoro zauwazylem to teraz, to chyba w cieple dni takiej chmury nie ma... tym bardziej, ze to moj pierwszy diesel i mam go raptem 4 miesiace, ktore przypadaja glownie na okres zimowy.. faktem jest ze podczas jazdy po tym jak wyleci ta chmura to pozniej dym z rury jest normalny jasnej barwy.... tak jak kazdy zimny silnik.. a jak sie rozgrzeje to nawet na zimnym powietrzu nie kopci nic...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 18:56:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 16:21:10
Posty: 514
Lokalizacja: Gdzieś między fotelem a kierownicą Toruń
cookiemonster napisał(a):
Frodo (władca pierścieni) napisał(a):
wszystko jest si. Jak czesto odpalasz swoja niunie?? Moj frodowoz chodzi kazdego dnia w tygodniu. Biale spaliny o tej porze to efekt nagromadzenia sie wilgoci w wydechu a na skutek ciepych spalin, ktore po odpaleniu silnika, zaczyna sie proces gdzie wilgoc ta przemienia sie niby wlasnie w taka "mgielke" pod wplywem zmiany temperatury (spaliny oddaja cieplo)a wiadomo zaczyna sie skraplanie... To jest tak bardzo skrotowo i napisane niefachowo ale najprosciej tlumaczac. Jezeli po jakims czasie chmura bialego dymu znika to jak najbardziej jest to normalne zjawisko.
Pozdrawiam


tez odpalam moja aczworke kazdego dnia.. przewaznie rano.. ale w zasadzie chmura pojawia sie zawsze gdy silnik jest zimny po calej nocy... no mam nadzieje ze to wilgoc z tlumika... ale czy ta wilgoc nie jest zamarznieta? i w momencie odpalenia od razu staje sie mgielka?

powiem tak, ze im dluzsza rure wydechowa posiada Twoje autko tym wiecej bedzie tej bialej chmurki. Czemu od razu wydobywa sie biel?? otoz dlatego, ze na skutek natychmiastowej zmiany temperatury jaka niosa w sobie spaliny nastepuje parowanie owej wilgoci ;)

_________________
,,Gdy bedziesz robic to co lubisz, nigdy nie bedziesz pracowac"
Audi 80 B4 1,9 TDI (1Z) 1993r
Daf LF 45.170 '02
:kosci:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 20:31:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
panowie ale top normalne o co takie halo to jest wiadome ze jak zimno i temp. jest nizsza od zera to zawsze bedzie sie pojawial bialy dym no chyba ze masz silnik kaplice to niebieski ale caly czas.............w benzyniaku tez wystepuje taka sytuacja czy nie zauwazyliscie......... :(: ......to jest normalne i nie robcie z tego jakiegos prooblemu :| :P

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 20:58:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 16:21:10
Posty: 514
Lokalizacja: Gdzieś między fotelem a kierownicą Toruń
niewdziecznik napisał(a):
panowie ale top normalne o co takie halo to jest wiadome ze jak zimno i temp. jest nizsza od zera to zawsze bedzie sie pojawial bialy dym no chyba ze masz silnik kaplice to niebieski ale caly czas.............w benzyniaku tez wystepuje taka sytuacja czy nie zauwazyliscie......... :(: ......to jest normalne i nie robcie z tego jakiegos prooblemu :| :P

nic dodac nic ujac, zapomnialem o tym napisac :):

_________________
,,Gdy bedziesz robic to co lubisz, nigdy nie bedziesz pracowac"
Audi 80 B4 1,9 TDI (1Z) 1993r
Daf LF 45.170 '02
:kosci:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 21:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
A ja na poczatku grudnia kupiłem A4 z 2.5 tdi AFB... i przy rozruchu mam przez jakieś 3 sek. niebieski dym z rurki... i przytym silnik pracuje bardzo nierowno.Po tych 2-3 sek juz jest wszystko ok, klekot ustaje i zapada cisza,silniczek pracuje normalnie. Tak ma byc czy raczej nie ?
przebieg 191,500 km. a olej wymienilem przy 189,000 był AGIP 15w40 a zalałem Castrol GTD Magnatec 5w40. Na starym oleju bylo tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 21:31:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
hhhhm. ;przeszedles na syntetyk...nie rozszcelni ci silnika? :): ....jak ci trzesie to masz cos ze swiecami, na bank...ja tez tak mialem.....chociaz mi tez czasami przy odpalaniu tez go telepie jakeś 2 sekundy i jest ok...ale o chyba dlatego ze zlapie mroz.....za-ala bez problemu...pzryczyn moze byc wiele " kąt wtrysku, moze słabo kreci rozrusznik.....a jezeli masz troche niebieskiego dymku to ja wyzej pisał baskecior moze byc ale nie cały czas bo ci olej spala........zreszta sprawdzasz co pewien czas olej nie ubywa? :diabel: ....bo jak to tylko troche telepie to sprawdz swiece i kat ...i nie przejmuj sie....pozdro

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 14:44:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 16:21:10
Posty: 514
Lokalizacja: Gdzieś między fotelem a kierownicą Toruń
niewdziecznik napisał(a):
hhhhm. ;przeszedles na syntetyk...nie rozszcelni ci silnika? :): ....jak ci trzesie to masz cos ze swiecami, na bank...ja tez tak mialem.....chociaz mi tez czasami przy odpalaniu tez go telepie jakeś 2 sekundy i jest ok...ale o chyba dlatego ze zlapie mroz.....za-ala bez problemu...pzryczyn moze byc wiele " kąt wtrysku, moze słabo kreci rozrusznik.....a jezeli masz troche niebieskiego dymku to ja wyzej pisał baskecior moze byc ale nie cały czas bo ci olej spala........zreszta sprawdzasz co pewien czas olej nie ubywa? :diabel: ....bo jak to tylko troche telepie to sprawdz swiece i kat ...i nie przejmuj sie....pozdro

Oj tak jak telepie to swiece i to ze zimny silnik chce ciepla i sie trzesie jak czlowiek co jest zmarzniety :peace: Mnie tez tak sie telepie ale po 4 sek juz nie.
Mialem stary akumulator i mi tez, slabo krecil rozrusznik poprostu mial mala pojemnosc a po wymianie kreci zywiej. Sprawdz moja teorie wsadzajac na chwile jakis inny(nowy-badz roczny ja tak testowalem)akumulator. NIe da sie ukryc ze wazny jest tez kat wtrysku, filtr paliwa. Olej sprawdzaj przynajmniej 2x w tygodniu (ja tak robie) i wtedy dojdziesz czy Ci spala go

_________________
,,Gdy bedziesz robic to co lubisz, nigdy nie bedziesz pracowac"
Audi 80 B4 1,9 TDI (1Z) 1993r
Daf LF 45.170 '02
:kosci:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 20:38:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
biala y dymek przy rozruchu to normalne a jak oleju nie bierze to niema sie co martwic a ze troszke czesie to moze byc swieca albo 1 wtrysk troszke wiecej paliwa podaje ( leje ) ale niema co ruszac zwlaszcza jak jest ponizej 10 stopni bo jak siwy dym i duzej go widac to i olej bieze napewno

________________

80b4 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 13:35:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Witam Ponownie.
Kilka postów wcześniej pisałem jak moje auto zachowuje sie przy rozruchu.Wtedy byolo zimn...temp. ponizej 0*C.
Teraz mamy średnio 10-12 stopni i mojemy silnikowi sie pogorszylo...
Tak jak wczesniej dymil przezok.3-4 sekundy na niebiesko tak teraz dymi caly czas :/ ale slinik pracuje normalnie,niema zadnego klekotu czy coś.W zimie odpalił nawet przy tych najwiekszych morozach(-16*C).
Dym jest niebieski przez caly czas... od zapłony az po zgaszenie a sądze ze ojel pali po tym ze jest on niebieski... bo na zapachu sie nieznam.
Sprawdzalem na bagniecie i niby jest ok... tak jak zawsze.
Auto stoi odtygodnia bez ruchu i na rezerwie(kreska jest między 0 a pierwszą czerwoną)... a wczesniej było ok jak sie codziennie jezdziło.
Niema róznicy czy silnik sie nagrzeje czy nie i tak dymi.
Niepokoi mnie to i to bardzo(prawie spac niemoge ;) )
Może z turbo coś nie tak ??
Na Vaga będe mógł go postawić dopiero za tydzień jak główny właścicel kierowca przyjedzie a teraz chciałbym się od was czegoś dowiedzieć co to może być i czy dobrze chciaz myśle o tym oleju.


Wstawie wam tu mój ostatni post zebyście nieszukali(ten z zimy):

"A ja na poczatku grudnia kupiłem A4 z 2.5 tdi AFB... i przy rozruchu mam przez jakieś 3 sek. niebieski dym z rurki... i przytym silnik pracuje bardzo nierowno.Po tych 2-3 sek juz jest wszystko ok, klekot ustaje i zapada cisza,silniczek pracuje normalnie. Tak ma byc czy raczej nie ?
przebieg 191,500 km. a olej wymienilem przy 189,000 był AGIP 15w40 a zalałem Castrol GTD Magnatec 5w40. Na starym oleju bylo tak samo."



Pozdrawiam i czekam na odp.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: