.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 23:34:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wlasciciele 2.3AAR C4 - bardzo powoli sie wkreca na obroty
PostNapisane: 08.mar.2006 10:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Witam wszystkich!

Jak juz z moich wczesniejszych postów mozecie wywnioskowac nie jestem zadowolony z mojej niuni. Mul niesamowity.

Posiadalem wczesniej B3 1,8S z silnikiem MP i w porownaniu do tej krowy byl to samolot.

Kupilem sobie C4 nie poto, aby nim latac i szalec, ale nie oczekiwalem takiego MULA. Nigdy nie myslalem, ze bede tak niezadowolony.

Jak juz wspominalem B3 byla szybsza, miala lepsze przyspieszenie i mniej palila (to ostanie, jest normalne).

Ludzie mi mowia, ze to normalne, bo auto jest wieksze. Ale ostanio liczylem sobie ile kilogramów wypada na 1 kon mechaniczny i doszedlem do nastepujacego wniosku: C4 ma mniej kilo na 1 kon!!!!
B3 - 1050: 90 = 11,67
C4 - 1450: 133 = 10,90
Teroretycznie powinien byc szybszy - a jednak nie jest.

Pytanie moje czy u was jest podobnie? Czy moze inaczej? Czy trzeba by cos wyregulowac, sprawdzic itd.
Ostatnio wydaje mi sie, ze musze podciagnac linke gazu, bo jak nie kopne w pedal gazu to nic sie nie dzieje.

Z gory prosze nie pisac tekstow cwaniackich typu "Kupiles zlom" itp.

Dla informacji: Auto kupilem od dziadka niemca lekarza, pierwsza reka, przeglad kompletny, 130 tkm. (teraz ma juz 150tkm)


Pozdrawiam wszystkich i z gory dziekuje za odpowiedzi

Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 13:07:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Heh w naszym kraju śmigają tylko auta używane przez dziadków i kobiety na zachodzie.
Wracając do tematu najlepiej będzie jak poszukasz danych katalogowych dotyczących przyspieszen 0-100 km/h obydwu aut. Podejrzewam, że C4 bedzie miało coś koło 10-11s.
Myślę jednak, że nawet jak na poczatku będą wyniki podobne, to w trasce C4 2.3 powinno mieć zdecydowana przewagę ze względu na przebieg momentu obrotowego.
Kiedyś kupetą 2.3 trzymałem sie spokojnie C4 2.8 ze startu, bez broblemu. Im większy dystans tym przewaga C4 stawała sie bardziej widoczna..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 13:39:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Tyle, ze ja dziadka na oczy widzialem, a nie bajki sobie wkrecic dalem.

Jesli chodzi o moment obrotowy, to A 80 moim zdaniem szybciej osiagala 160km/h niz C4.

A wiec w czym problem? Konstrukcja silnika?

W A 80 byly dluzsze biegi. Moze to jest powod?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 14:55:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
jeśli masz ją zasyfioną kiepskim gazem to będzie mulić
u mnie pomimo tego, że jest troche zozregulowana to jak dodaję gazu to przód do góry podnosi :D i ładnie ciągnie do czerwonego pola
a przy tym pięknie pracuje
i musisz się trochę przezwyczaić bo jeździ się podobnie jak 16v ,żeby poczuć moc musisz dać jej obroty
pozdrawiam

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 15:25:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Czyli jednym slowem jest cos nie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 20:19:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
Krzysio napisał(a):
Czyli jednym slowem jest cos nie tak.


Nie wiem . Czy ona ma gazownię, jeśli tak i nie jest to wtrysk to tu masz przyczynę- te silniki są dynamiczne tylko na wtrysku gazu , zwykły mikser mozna sobie wsadzić.Wiem to z doświadczenia.
A jeśli nie to może masz rozregulowaną tarczę spietrzającą, może masz jeszcze inne objawy kiepsko pali albo dużo pali.
Jednak zanim zaczniesz tam grzebać to sprawdź zapłon i znajdź kogoś kto ma konkretne pojęcie.
Najlepiej to popros kogoś kto ma taki model niech cię przewiezie albo da się przejechac i sobie porównasz.

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 20:53:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Wlasnie problem polega na tym, ze jeszcze zanim mu wstawilem gaz to byl taki mulowaty.

A drugi problem polega na tym, ze nie mam mozliwosci, bo u nas na wiosce nie ma nikt takiego auta.

Moze inaczej:

Ile ma 2.3 AAR od 0 do 100 kmh na benzynie?
Moze mi ktos cos takiego podac?

Dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 22:55:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
powinien mieć około 9-10s. do100, a prędkość bez problemu powinien rozwinąć 225km\h. Na 3 biegu powinien wycisnąć około165km\h. Spalanie około 9-13l. Często problemem w tych typach jest rozdzielacz paliwa i klapa spietrzająca, są także wrazliwe na sprawność zapłonu w tym mocno reaguje na zbyt duże opuznienie zaplonu. Spruboj podlonczyc go do kompa, moze jakies ma blendy. Ale odczucia tez sa wazne- czym wieksze auto tym mniej czuc przyspieszenie.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 07:18:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
krzysio > masz gaz w tym samochodzie ?? jak tak to jaki , na mikserze czy wtrysk gazu??

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 09:40:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Mam Gaz. Zwykly na mikserze od BRC.

Ale jak juz mowilem wczesniej on jeszcze zanim mi gaz zamontowali, to taki mulowaty sie wydawal.

Zastanawiam sie czy to nie z powodu krotkich biegow.
Jakby mial dluzsze to by sie nawet przy takim powolnym wkrecaniu na obroty szybciej rozkrecal.

Pamietam, ze w 80-tce na III biegu predkosciomierz sie szybciej podnosil niz obrotomierz.

>>> Lukasik, gratuluje BLOS'a!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 10:28:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Heh mam to samo czasami mysle ze seicento by mnie na swiatlach wzielo taki mol,

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 11:02:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Wiec jak to jest?

Jest to normale?

Duzo osob mi mowilo, ze Audi 2.3 idzie jak burza. Co mam o tym myslec?
Albo moje Audi jest do dupy, albo ci inni jeszcze burzy nie widzieli.

Z drugiej strony 10s od 0- 100 to moze jest dla wlasciciela malucha.

Wlasnie sobie przypominam, ze kiedys jechalem Coupe 2.8 174KM, i tez specjalnego wrazenia na mnie nie zrobilo.

Natomiast nadal sie zastanawiam nad skrzynia biegow.
Czy 6-cio biegowa skrzynia z C4 2,5 TDI pasowala by do 2,3 AAR?

Dzieki za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 19:00:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Ja mam B4 2.3NG z LPG(mieszalnik) i po przeczyszczeniu przepustnicy, rozdzielacza paliwa, wymianie przewodów, świec, kopółki i palca chodzi jak na leży. Ważne jest także wyrególowanie zapłonu-nawet lekkie przestawienie robi dużą różnice, kiedyś jak sobie zabardzo opóźniłem to chodził jak Polonez+.
A teraz dane zmieżone to: BP:0-100:8s, LPG:9s., V-max:BP:240, LPG:225km\h. Spalanie LPG to 9-14l\100 a kiedyś 16 na 100km.

A nad skrzynią jak jest sprawna i orginalna to nie ma co myśleć nad wymianą bo jest dobrze zestopniowana. A może sprzęgło lekko ciągnie i bo zamula.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 19:41:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2005 20:20:01
Posty: 25
Lokalizacja: podkarpacie
Słuchaj może zmień stacje benzynową, albo wogóle tankuj w innym rejonie :), ja powiem szczerze że moja startuje dość dobrze, i nawet na gazie ( mieszalnik) nie widze wielkiej różnicy mam na Landirenzo z przepustowićią coś nieweie ponad 100 kw.Książka pisze o 10,2 s do setki.ja tak właśnie mam koło tego na 15-tkach.Kolega ma 520i i ma z moją problem.Polecam ze stoperem zmierzyć mniej więcej i potem sie zastanowisz , bo być może oczekujesz zbyt wiele.

_________________
C4 2,3 , A4 1.8 T Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 09:27:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
No to bede musial w weekend troche podziobac przy niuni.

Dzieki za wszystkie konkretne odpowiedzi.

Ciesze sie, ze mogliscie mi pomoc bez "cwaniakowania".



Dzieki jeszcze raz.

PS: Jakby ktos mial jeszcze jakies pomysly to bede wdzieczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 13:01:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
krzysio, sprawdz ustawienie zapłonu jeszcze.

generalnie 2,3 w audi C4 to nie jest zbyt zwawe bo jest ciezkie, nawet w serii, co dopiero jak pozostało ci 100 konikow po zmuleniu gazem.

quattros > 8 sek 0-100 , to masz jakis zwawy ten samochodzik, to nawet 2,8 objezdzasz :D a tak na powaznie to musiales popelnic jakis duuuzy blad pomiaru, jak na moje oko to ze 2-3 sekundy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 20:17:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Lukasik> dokladnie 8.2s ale na paliwie v-pawer 99+(czyli min.100oktanow) nowych wszystkich filtrach, na seryjnych oponach 195, bez obciazenia z wyciagnieta zweszka LPG i po wszystkich regulacjach. Oczywiscie bez zadnych przerobek. Mnie wydaje sie to nic niezwyklego tym bardziej ze auto ma dopiero 110 000km a na LPG 15 000tys

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 11:59:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Witam Wszystkich!

Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

Audi chodzi juz lepiej. Podciagnalem linke gazu i od razu idzie lepiej.

Widac dziadek Adolf nigdy nim porzadnie nie smigal i gazu dawal tylko troche tzn. max do 3000 obr.

Zreszta widac po zimowkach (dostalem prawie nowy komplet), bo nie sa prawie nic zjechane.Tyle ze opony sa juz tak stare, ze nie maja wlasciwosci opon zimowych. Hahaha! Na sniegu tanczylem jak Baletnica.

Aha, mam teraz nastepny problem. Mozna jakos podrecic gaz, aby sie wkrecal do 5000 obr., bo przy 4500 jest koniec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 12:34:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
quattros napisał(a):
Lukasik> dokladnie 8.2s ale na paliwie v-pawer 99+(czyli min.100oktanow) nowych wszystkich filtrach, na seryjnych oponach 195, bez obciazenia z wyciagnieta zweszka LPG i po wszystkich regulacjach. Oczywiscie bez zadnych przerobek. Mnie wydaje sie to nic niezwyklego tym bardziej ze auto ma dopiero 110 000km a na LPG 15 000tys


pewnie mierzysz do licznikowych 100km/h. W rzeczywistosci, samochod ma dopiero 100km/h jak na liczniku wskazuje ci ze 105-110km/h, zalezy od modelu. w audikach jest przeklamanie.

kiedys u barta.w mierzylismy w S4 stoperem do licznikowych 100km/h , i jaka byla radosc, ze wychodzilo po 6 sekund ;) dopiero bardziej profesjonalny pomiar wykazał ze w rzeczywistosci jest ~7sek.(z uszkodzoną poduszką i dwiema osobami na pokladzie).

B4 2,3 ma cos okolo 9,5 sek 0-100km/h.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 17:30:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Miałem znaczny spadek osiągów - diagnoza: źle ustawiony rozrząd. Sprawdź to, może też u Ciebie jest źle.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: