.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 14:56:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziwna sprawa Audi B4 TDI?? (sterowanie)
PostNapisane: 11.lut.2006 13:07:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2005 21:59:11
Posty: 8
Po tych wszystkich mrozach mam problem z Audi 80 B4 TDI silnik 1Z. Jadę sobie i zauważyłem, że dodając gazu samochód nie przyspiesza. Określiłem warunek w jakim się to dzieje. Hamuję silnikiem na piątym biegu przez chwilę (może być inny ale najczęściej jest taka możliwość np. przy wyprzedzaniu), później naciskam pedał gazu a samochód nie reaguję. Wciskam sprzęgło obroty spadają i jest już dobrze (do następnego razu). Czy ktoś się z tym spotkał albo wie o co chodzi? Poza tym samochód ładnie pali, silnik na wolnych obrotach pracuje równo.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwna sprawa Audi B4 TDI?? (sterowanie)
PostNapisane: 11.lut.2006 22:34:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
B4 TDI napisał(a):
Po tych wszystkich mrozach mam problem z Audi 80 B4 TDI silnik 1Z. Jadę sobie i zauważyłem, że dodając gazu samochód nie przyspiesza. Określiłem warunek w jakim się to dzieje. Hamuję silnikiem na piątym biegu przez chwilę (może być inny ale najczęściej jest taka możliwość np. przy wyprzedzaniu), później naciskam pedał gazu a samochód nie reaguję. Wciskam sprzęgło obroty spadają i jest już dobrze (do następnego razu). Czy ktoś się z tym spotkał albo wie o co chodzi? Poza tym samochód ładnie pali, silnik na wolnych obrotach pracuje równo.
Pozdrawiam

Opisz bliżej problem.
Przy jakiej wartosci obrotów tak się dzieje?
Czy poziom paliwa masz wysoki?
Czy stosujesz depresatory?
Czy paliwo lejesz markowe?
Kiedy ostatnio wymieniales filtr paliwa ?
Czy byles kiedykolwiek na kontroli silnika VAG`iem ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwna sprawa Audi B4 TDI?? (sterowanie)
PostNapisane: 12.lut.2006 14:49:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 01:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
baskecior napisał(a):
Opisz bliżej problem.
Przy jakiej wartosci obrotów tak się dzieje?
Czy poziom paliwa masz wysoki?
Czy stosujesz depresatory?
Czy paliwo lejesz markowe?
Kiedy ostatnio wymieniales filtr paliwa ?
Czy byles kiedykolwiek na kontroli silnika VAG`iem ?


Dokładnie tak !!!

Dodam jeszcze filtr powietrza, chodź TDI wciągnie wszystko. :diabel:
Może jeździsz na ukrainskiej ropie :D

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 21:25:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2005 21:59:11
Posty: 8
Moja dzidzia jest zadbana, ma wymienione wszystko na czas nie była jeszcze badana VAG`iem. Poziom paliwa nie ma znaczenia (brak powietrza w przewodach układ w pełni szczelny). Paliwo mam przeciętne, ale upuszczałem syfy z filtra paliwa. Silnik kręci i ciągnie jak trzeba tylko po hamowaniu silnikiem jak opisywałem (zdjęcie stopy z pedału gazu) a później naciśnięciu brak reakcji. Obroty zejdą do około 1,1tyś i zaczyna ciągnąć. Znalazłem informację na postach, że to może być nastawnik w pompie wtryskowej. Ile kosztuje przyjemność za podpięcie VAG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 22:26:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie bez kozery pytałem Cię o powyższe.
Jak udzielisz wszystkich odpowiedzi to moze bedziemy Ci w stanie pomóc. Objawy padnietego nastawnika są nieco inne, zacinający się nastawnik powoduje albo gwałtowny spadek mocy, albo gwałtowny przyrost mocy, albo dokczliwe falowanie na wolnych obrotach (lub wszystkie w/w objawy jednocześnie).
Co to znaczy ze silnik kreci jak trzeba ?
Czy sprawdzałeś jaki jest v-max oraz ile masz do setki ?
Jesli twoj silnik kreci sie do seki w okolicach 13-14 sekund jest ok, jesli v-max ma w poblizu 180 km/h tez jest ok.
Co do paliwa, to ma ono wieksze znaczenie niz Ci sie wydaje. Poziom paliwa w warunkach zimowych (a zwłaszcza tej zimy) ma ogromne znaczenie.
Co do twojego przypadku to oprocz tego na co Cię naprowadziłęm bacznie przyjrzałbym się potencjometrowi spiętemu z pedałem przyspieszacza.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 00:50:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 01:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
Przynajmniej wymrugaj go drutem opis na forum jest
i skasuj błędy przejedź się i jeszcze raz wymrugaj
ja zacząłbym od tego !!!

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 11:28:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2005 21:59:11
Posty: 8
Panowie zdecydowałem że zakupię interfejs i spróbuję zdiagnozować co się dzieje bo teraz czasami Audi potrafi zgasną i wydaje mi się, że czasami TDI idzie lekko a czasami sunie z oporem. Być może podwiesza się sterujący ale pytanie jest zasadnicze co kupić interfejs na max 232 czy na transoptorach? Szukałem na postach ale tam nie ma decydującej odpowiedzi (niby łączy inni nie łączy) a Ci co sprzedają twierdzą ten na transoptorach też obsługuję te starsze modele tylko trzeba starszy system operacyjny np. windows 95/98 i wolniejszy sprzęt PC/Laptop. Teraz ten Delta Scan 1Z to tylko wersja testowa i nie opala mi wersji starszych model, czy ktoś może się podzielić pełną wersją lub skąd ściągnąć coś do użytku np. VAG-com.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 11:34:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
B4 TDI napisał(a):
Panowie zdecydowałem że zakupię interfejs i spróbuję zdiagnozować co się dzieje bo teraz czasami Audi potrafi zgasną i wydaje mi się, że czasami TDI idzie lekko a czasami sunie z oporem. Być może podwiesza się sterujący ale pytanie jest zasadnicze co kupić interfejs na max 232 czy na transoptorach? Szukałem na postach ale tam nie ma decydującej odpowiedzi (niby łączy inni nie łączy) a Ci co sprzedają twierdzą ten na transoptorach też obsługuję te starsze modele tylko trzeba starszy system operacyjny np. windows 95/98 i wolniejszy sprzęt PC/Laptop. Teraz ten Delta Scan 1Z to tylko wersja testowa i nie opala mi wersji starszych model, czy ktoś może się podzielić pełną wersją lub skąd ściągnąć coś do użytku np. VAG-com.

Zainwestuj kilkadziesiat zlotych i podjedz do solidnego warsztatu ... zaczynasz od kombinacji w sytuacji gdy silnik ma powazny problem ... skoro sam gasnie to juz nie jest dobrze. Nie masz podstawowej wiedzy sadzac po pytaniach i odpowiedziach jakie zadajesz, w zwiazku z tym dobrze po kolezensku radze zaczac od warsztatu, byle solidnego ... moze okazac sie ze problem siedzi w czyms prozaicznym do czego sam nie dojdziesz. Niemniej prosty blad w pore zauwazony moze uratowac twojego1Z`ta.


pozdrawiam

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 16:09:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2005 21:59:11
Posty: 8
A więc zakupiłem maxa232 i przetestowałem silnik programem DeltaScan1Z. Nie musiałem zwierać linii K i L ani wywoływać błędu ale dlatego bo go już miałem Linia K napięcie ~11,48volt; gniazdo +12 ~14volt (informacja dla zainteresowanych tak mi wyszło chyba, że mój badziew źle pokazuję). Sprzęt zagadał od pierwszego kopa i uzyskałem takie informacje:
- 00532 nieprawidłowe napięcie zasilania; zbyt niska wartość sygnału, usterka sporadyczna,
- 01268 nastawnik dawki (N146); sterowanie, usterka sporadyczna.
Błąd w zasilaniu to być może znajduję się gdzieś zaśniedziały styk ale nadal boję się regeneracji tego nastawnika (droga impreza). Czytałem i mam tekst z opisem ale to duże ryzyko, jest tam kilka możliwych problemów. Wracając do testu kąt wtrysku jest znacząco nieprawidłowy (wartość około 20) ale to zmienię jak będę wymieniał wtryski na AFN i przy okazji dokonam niezbędnych regulacji. Czy ktoś ma prawidłowe wartości bloku zerowego najbardziej interesuję mnie kąt wtrysku czyli pozycja nr2. (zakładam, że 51 ale proszę o informacje). Dodatkowo zauważyłem falowanie kątu wtrysku wraz dawką. Wiadomo korelacja ale dlaczego faluję (widać na wykresie). Do czego służy pojedynczy odczyt w DeltaScan?
Jeżeli ktoś ma jakieś rady, spostrzeżenia, znacie odpowiedz jak rozwiązać problem lub pytania to jestem do dyspozycji. Nie wiem czy załaduję zdjęcia w razie czego zawszę mogę przesłać zainteresowanym za e-mail.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 16:25:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
B4 TDI napisał(a):
A więc zakupiłem maxa232 i przetestowałem silnik programem DeltaScan1Z. Nie musiałem zwierać linii K i L ani wywoływać błędu ale dlatego bo go już miałem Linia K napięcie ~11,48volt; gniazdo +12 ~14volt (informacja dla zainteresowanych tak mi wyszło chyba, że mój badziew źle pokazuję). Sprzęt zagadał od pierwszego kopa i uzyskałem takie informacje:
- 00532 nieprawidłowe napięcie zasilania; zbyt niska wartość sygnału, usterka sporadyczna,
- 01268 nastawnik dawki (N146); sterowanie, usterka sporadyczna.
Błąd w zasilaniu to być może znajduję się gdzieś zaśniedziały styk ale nadal boję się regeneracji tego nastawnika (droga impreza). Czytałem i mam tekst z opisem ale to duże ryzyko, jest tam kilka możliwych problemów. Wracając do testu kąt wtrysku jest znacząco nieprawidłowy (wartość około 20) ale to zmienię jak będę wymieniał wtryski na AFN i przy okazji dokonam niezbędnych regulacji. Czy ktoś ma prawidłowe wartości bloku zerowego najbardziej interesuję mnie kąt wtrysku czyli pozycja nr2. (zakładam, że 51 ale proszę o informacje). Dodatkowo zauważyłem falowanie kątu wtrysku wraz dawką. Wiadomo korelacja ale dlaczego faluję (widać na wykresie). Do czego służy pojedynczy odczyt w DeltaScan?
Jeżeli ktoś ma jakieś rady, spostrzeżenia, znacie odpowiedz jak rozwiązać problem lub pytania to jestem do dyspozycji. Nie wiem czy załaduję zdjęcia w razie czego zawszę mogę przesłać zainteresowanym za e-mail.

Prawidłowy kat wtrysku to wartość ok 51 w bloku 000 wartosc 2. Falowanie kata spowodowane moze byc slizgajacym sie kołem zebatym na wale korbowym ...
Zanim zaczniesz tuningowac swojego 1Z`ta doprowadź go do porzadku, w przeciwnym wypadku możesz się mocno zdziwić ... a raczej zasmucić.
Opisano rowniez na forum sposób czyszczenia nastawnika, warto zacząc od tego , te silniki nie psują się tak szybko , nawet jesli sa mocno eksploatowane.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 08:29:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2005 21:59:11
Posty: 8
Wczoraj wszystko poustawiałem założyłem wtryski od AFN i jest lepiej, ale mnie nie powala, być może za dużo sobie obiecywałem. Ciśnienie na tych AFN wychodziło 2,15 bar a na moich starych 2,3 bar. Nadal w błędach pokazuję mi nastawnik dawki. Będę rozbierał nastawnik i wszystko czyścił, ale jak będzie ciepło. Pozdrawiam wszystkich.
Pedał gazu zachowuję się jak poprzednio czyli brak reakcji po hamowaniu silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 12:07:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 10:02:10
Posty: 59
Lokalizacja: Łódź
Umiejętność słuchania jest wielkim darem. I bardzo ułatwia życie.

_________________
B-4 TDI 94r. Snieżno biała.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: