.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 23:44:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Skrzynia z 2,5 TDI do 2,3 C4?? Wk.. mnie te krotkie biegi!!
PostNapisane: 17.mar.2006 13:02:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Panowie i Panie - Koledzy i Kolezanki,

frustracja z powodu skrzyni biegow w mojej C4 2,3 AAR dobiegla zenitu!!!!

Ta skrzynia jest za KROTKA!!!!!

Jak juz opisywalem, w wielu postach C4 to sliczne auto. Kupilem je sobie poniewaz mialem wczesniej Audi 80 1,8S z ktorego bylem naprawde zadowolony.
Nigdy mi sie nic nie zepsulo (ok, zepsulo sie. Ale nigdy mi to Auto nie stanelo!!)
To byl po prostu czolg. A przytym bardzo malo palilo (srednio 7,5 litra - mieszkam na wsi, wiec w korkach nie stoje).
Czesto jestem w drodze i jakos tak sie nauczylem jezdzic z 4000 obr./min.
Z jakiegos powodu bardzo przyjemnie mi sie przy tych obrotach jezdzi. Silnik wtedy nie wyje, a i chyba nawet ciszej chodzi niz przy 3000 obr./min.

Tak sie akurat skladalo, ze przy owych 4000 obr. samochod moj jechal 170km/h (wg. licznika -naprawde bylo pewnie 160km/h). Wiem, ze wiekszosc z was okresli mnie jako idiote, ze z takimi predkosciami po naszych drogach jezdzi, ale jak juz wspomnialem po 1. z 4000obr. najlepiej mi sie jezdzi, po 2. lubie szybko jezdzic - "a kto nie lubi?" :D

Jako, ze moja niunia miala juz 270 tkm (a moze i wiecej, bo przy 230tkm licznik sie sypnal), postanowilem kupic sobie znowu Audi 80 B4 z przebiegiem do 130tkm. Ale jak to w zyciu bywa, machnalem sie o literke i kupilem C4.

C4 - super Auto! Silnik AAR: piekny dzwiek - ale straszny mul. Ale idzie sie przyzwyczaic.
Skrzynia biegow - moim zdaniem: Katastrofa!!!!! Jest za krotka. Czuje sie jakbym jechal Roburem, albo Autobusem Komunikacji miejskiej.
Biegami sie namieszasz, a tu dopiero 60km/h!!!!! Mam uczucie jakbym w miejscu mielil. A przy moich 4000 obr. jade tylko 145 kmh!!
Mimo, ze juz tym Autem zrobile prawie 15tkm, to nadal szukam 6.biegu.
Ten silnik mi za wysoko chodzi. / lub jak ktos woli jest za wolny przy 4000 obr.

A oto moje pytanie: CZY MOZNA ZMIENIC SKRZYNIE BIEGOW NA INNA??? CZY ROZSTAWY SRUB ITP. SA STANDARDOWO TAKIE SAME???
KTORA SKRZYNIA MA DLUZSZE PRZELOZENIE???

Ostatnio sciagnalem ETKE i nawet ogladalem skrzynie biegow, ale nigdzie nie pisze (lub nie znalazlem) do jakich silnikow one pasuja i jakie maja przelozenie.

Jednoczesnie nasunela mi sie mysl, ze przy niskich obrotach Auto mniej pali i zastanowilem sie, czy moze nie zamontowac skrzyni od Diesel'a?? Ostanio jechalem A6 C4 2,5 tdi, 6 biegowa - przy 3000obr. jechal 160 km/h!!! To mi sie podobalo!! Silnik ten tez jest 5 cylindrowy-moc ma podobna i stad moje nastepne pytanie:

CZY 6-CIO BIEGOWA SKRZYNIA BIEGOW OD C4 TDI (140KM) PASUJE DO 2,3 AAR???

Mam nadzieje, ze znajde zrozumienie wsrod was dla mojego problemu i ze ktos bedzie w stanie mi pomoc

Z gory dziekuje i pozdrawiam

Krzys

PS: Sorry, ze sie az tak rozpisalem, ale takie to jest zboczenie zawodowych BAJKOPISARZY Hahahaha! :D :D :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 13:49:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Jeszcze jedno pytanie:

Mozna moze wymienic tylko zebatke piatego biegu???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 14:39:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
skad to przywiązanie do liczby 4000?

przeciez 4000rpm w benzynie i dieslu to inna bajka...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 14:43:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Popieram!! Ona nie jest krótka ona jest krótka do kwadratu :/

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 14:44:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
maciu napisał(a):
przeciez 4000rpm w benzynie i dieslu to inna bajka...


diesel sie konczy a benzyna zaczyna ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 14:58:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
spanky napisał(a):
maciu napisał(a):
przeciez 4000rpm w benzynie i dieslu to inna bajka...


diesel sie konczy a benzyna zaczyna ;-)

tak, tak popieram diesel jest zawsze wolniej obrotowy i nie można równać obrotów diesla do benzyny

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 15:48:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
Witam, co do dopasowania samej skrzyni do silnika nie mam pojecia, ale jezeli chodzi o mozliwosci silnika a sama skrzynie od TDI to bedzie masakra, poniewaz w dieslu masz duzo wiekszy moment obrotowy i diesel nie potrzebuje wysokich obrotow zeby juz miec sile, wiec bedziesz musial na 2 wyprzedzac zeby zrobic to na przyzwoitym odcinku. Po za tym mozesz miec problemy przy ruszaniu, nie wiem tego napewno, bo nie znam przelozen, ale wydaje mi sie ze bedziesz musial dawac dosc duzo gazu zeby ruszyc sie z miejsca. Nie wydaje mi sie w kazdym razie zeby to byl dobry pomysl. Polecam kupic diesla :-P . pozdro !

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 16:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Pomyśl o s.b od cygara z silnikiem 2.2 lub 2.3.
Skrzyni biegów od Diesla nigdy nie wkładaj do benzyniaka.Chyba że chcesz robić traktor.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 16:09:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ADAM 12 napisał(a):
Skrzyni biegów od Diesla nigdy nie wkładaj do benzyniaka.Chyba że chcesz robić traktor.


po wsadzeniu skrzynki z dizla do benzyny vmax zmaleje czy wzrosnie?

swego czasu spotkałem sie z gosciem ktory sciągał skrzynki 6biegowe
od dizli do własnie podkręconych 2.2T - benzynowe były za krótkie
zaznaczam ze nie weryfikowałem tego

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 16:10:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Skrzynia biegów z jakiegokolwiek diesla w benzynie będzie ekstremalnie długa. Pomyśl w ten sposób: przełożenia dla diesla i benzyny dobiera sie tak żeby np na 3 osiągały max 120 km/h. Czyli skrzynia od diesla musi być znacznie dłuższa bo ma ponad 2000 obr. mniej do wykożystania.
Przy zastosowaniu skrzyni z AEL'a (na 6 biegu) przy 4000 obrotów miał byś coś koło 215km/h, a teoretycznie przy 6000 obr 325km/h.
Co nie znaczy że takie prędkości byś osiągał. Samochód stał by sie bardzo wolny i wogole nie elastyczny.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 16:14:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
maciu napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Skrzyni biegów od Diesla nigdy nie wkładaj do benzyniaka.Chyba że chcesz robić traktor.


po wsadzeniu skrzynki z dizla do benzyny vmax zmaleje czy wzrosnie?

W normalnym przypadku zmaleje. Tzn na silniku fabrycznym.
maciu napisał(a):
swego czasu spotkałem sie z gosciem ktory sciągał skrzynki 6biegowe
od dizli do własnie podkręconych 2.2T - benzynowe były za krótkie
zaznaczam ze nie weryfikowałem tego

W przypadku silnika mocno podkręconego któremu brakuje obrotów żeby sie rozpędzać bardziej, prędkość maksymalna wzrośnie.
A takie 2.2T po podkręceniu ma już w miare przyzwoity moment obrotowy i może sobie poradzić z bardzo dlugimi przelożeniami diesla przy rozpędzaniu auta. Przy czym na skrzyni AEL'a prędkość maksymalną osiągało by sie raczej na 5 biegu :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Ostatnio edytowano 17.mar.2006 16:17:47 przez Simpson, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 16:16:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
mułowatość i nieelastyczność będzie zależeć od roznicy w przelozeniach
i mocy biorcy...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 20:07:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Tak to sobie przemyślałem i doszłem do wniosku że jak by skrzynia od Diesla była zastosowana w benzynie to szybko by sie rozleciała.
Chodzi o przełozenia jakie ma s.b. Duże prawdopodobieństwo jest że powyżej pewnej wartości obrotowej silnika benzynowego skrzynia zacznie hamować.
Zbyt duże obroty spowoduja że skrzynia się rozsypie.
Tak samo miał kolega z Uazem.Zbyt mocny silnik sprawił że most się rozsypał.
W przypadku gdy diesla wsadzi się do benzynowego napędu wszystkie możliwości napędu będą wykorzystywane zaledwia w 50 może 60 %.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 21:35:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Ciesze sie, ze dalem wam taka lamiglowke i wzbudzilem wasze zainteresowanie

Ok, jesli nie wkladac skrzyni od diesla, to od jakiego benzyniaka? S4 C4 2,2 turbo?
Czy moze od Audi 80 (badz co badz, tez byla dluzsza).

Powiedzcie mi z jaka predkoscia jedziecie przy 4000 obr. Czy w silnikach 2,6 i 2,8 przelozenie jest dluzsze? Bedzie wogole pasowac?


ADAM12 napisal, zeby wlozyc skrzynie od cygara. I to mi podsunelo nastepne pytanie. Zanim bowiem cokolwiek napisalem, szukalem odpowiedzi na forum. I znalazlem post'a w ktorym jeden z wlascicieli B4 2,0 skarzyl sie na krotka skrzynie.

Teraz moje pytanie: Skoro w cygarze i w B3 jest dluzsza skrzynia, czy to znaczy, ze kiedys robili auta z dluzszym przelozeniem? A jesli tak, to czemu przestali?

Przeciez dluzsze przelozenie, to spokoj za kolkiem i wygoda. Auto jest cichsze i spoojniej sie prowadzi woz. Pozatym mniej pali.

Dla porownania sprobujcie wyjechac na trase i nie wrzucic przez cala droge 5go biegu. Po 100km bedziecie juz tacy smachani i wkurzeni z powodu wyzszego spalania, ze rzucicie ten eksperyment w ...., zapniecie 5-tke i wrocicie do domu

:D

Dzieki za wasze odpowiedzi. Prosze ten o info jesli chodzi o standardy podlaczenia skrzyni z silnikiem. Czy wszystkie skrzynie pasuja itd.

Z gory dziekuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 23:16:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Dużo producentów zastosowało w swoich nowszych modelach krótszą skrzynie np w Oplu Vektrze B(przed liftingiem) były długie skrzynie a krótkie dostępne tylko w sportowych odmianach na zamówienie a po liftingu(chyba 1999r) standardowo montowali krótrze przełożenia dla poprawy dynamiki.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2006 12:49:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Krzysio napisał(a):
Prosze ten o info jesli chodzi o standardy podlaczenia skrzyni z silnikiem. Czy wszystkie skrzynie pasuja itd.


Mam złe wieści. Nie da się tak od razu połączyć skrzyni z C3 z sikinikiem i karoserią C4. I odwrotnie - nie włożysz skrzyni z C4 do cygara. Ja to przerabiałem jesienią zeszłego roku. Czeka mnie dodatkowo wymiania KOŁA ZAMACHOWEGO i całego zespołu sprzęgła,inny wysprzęglik i dorobić trzeba też lewarek biegów, bo w C3 i w C4/B4 były inne wybieraki. :zly: :zly: :zly:

Kup sibie opony o nieco wyższym profilu i zyskasz na prędkości kilka procent

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2006 20:31:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Mnie to troche zdziwilo, co napisales, i nawet sie karnalem za miasto by sprawdic ile moje "cudo" wyciaga przy 4000/min, i o dziwo to jest ok. 158km/h na 5-m biegu. Kufa, abo ja ja mam skrzynie od lamborgini, albo ci sie slizga sprzeglo bo innego wyjscia nie ma :diabel:

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 11:36:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Cholera, a moze rzeczywiscie sprzeglo jest do dupy! Jak to sprawdzic? Bo jak pomysle, to straszny mul jest jesli chodzi o przyspieszenie.

POMOCY!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 12:26:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Jak tak Ci przeszkadza zmiana biegów, to kup sobie automat, wtedy nic nie będziesz ręką machał.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 12:35:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3302
Lokalizacja: Poznań i okolice
cygaro-avant napisał(a):
Krzysio napisał(a):
Prosze ten o info jesli chodzi o standardy podlaczenia skrzyni z silnikiem. Czy wszystkie skrzynie pasuja itd.


Mam złe wieści. Nie da się tak od razu połączyć skrzyni z C3 z sikinikiem i karoserią C4. I odwrotnie - nie włożysz skrzyni z C4 do cygara. Ja to przerabiałem jesienią zeszłego roku. Czeka mnie dodatkowo wymiania KOŁA ZAMACHOWEGO i całego zespołu sprzęgła,inny wysprzęglik i dorobić trzeba też lewarek biegów, bo w C3 i w C4/B4 były inne wybieraki. :zly: :zly: :zly:

Kup sibie opony o nieco wyższym profilu i zyskasz na prędkości kilka procent


Hehe... Też to przerabiałem... Tylko, ze u mnie była własnie taka skrzynia jak w C4 (taka dziwna przejściówka, chociaż cygaro...) a zakładałem skrzynkę od cygara z 1983 roku...
Wymiana:
- koła zamachowego,
- łożyska wałka sprzęgłowego,
- tarczy i docisku,

Wysprzęglik na szczęście był w zakładanej skrzyni kompletny i sprawny...

"Uszy" dorobiłem we własnym zakresie (płytka 4 mm, rura 3/4 cala, acetylen i dawka samozaparcia).

Lewarek też jest inny - cięgno jest krótsze i biegi chodzą odwrotnie. Ale można to przerobić stosunkowo łatwo :) ew. kupić od cygara.

Ale za to tam, gdzie kończyła sie III, teraz kończy się II (czyli około 110 km/h), a III jest do 150 km/h.

Wbrew oczekiwaniom teoretycznym, przyspieszenie o-100km/h się poprawiło (jedna zmiana biegów mniej). Jedyny mankament, jest taki, że na V autko sensownie jeździ dopiero pow. 100 km/h (to tylko 2 litry, niestety).

Jest to rzeźbienie, koszty, ale w ogólnym rozrachunku stwierdzam, że było warto.

Co do ślizgania się sprzęgła - prosty test: na III ok. 40 km/h spokojnie i nagle pełen but... Jak obroty będą wzrastać nieproporcjonalnie w stosunku do prędkości, to się ślizga. Zresztą, jak by się ślizgało, to nie wierzę, że byś już tego nie wyczuł.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: